tonnikala vedessä vai öljyssä?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja viki76
  • Aloitettu Aloitettu
Pirkan tai Rainbown vaaleat tonnikalapalat vedessä. Ja kylmäpuristettua rypsiöljyä sekaan.

Mä en oikein luota siihen, että purkeissa valmiina olevat öljyt on kauheen laadukkaita. Mielummin lisään itse, niin pystyn rasvan laadun lisäksi sääteleen myös sen määrää.

Ei maun kannalta kyllä kauhean toimivaa. Koska ne tunat pitäisi saada uitettua sielä rasvassa, antaa imeytyä jne.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ei maun kannalta kyllä kauhean toimivaa. Koska ne tunat pitäisi saada uitettua sielä rasvassa, antaa imeytyä jne.

Aijaa. Kyllä mää vaan tykkään niistä noinkin. Voihan niiden antaa uiskennella siellä rasvassa vähän aikaa, jos se sitä makua parantaa?:)

Joo o. Tämän ketjun "peloittelun" johdosta vaihtuu öljytonnari vesitonnikalaan. Siihe sitte rypsärii ni katotaa mitä tulee. Google kertoi myös tuosta omega 6(n-6) ja omega 3(n-3):n suhteesta mikä on perseellään verrattuna esim rypsiöljyn kyseisiin arvoihin, että rypsäriä sitte vain. Mmh.. kaapissa 7 purkkii öljytonnarii viel:D.

Edit: Niin muute jäi sanomatta tässä että löysin tosta netistä ku kaivelin että esim prismast saa oliiviöljyssä olevaa tonnaria, mitäs mieltä ootte siitä. http://www.digipaper.fi/yhteishyva/10034/index.php?pgnumb=59 tossa linkki siis ja siitä se ribeira nimine tonnikala..

Itse en saa öljyssä porskuttelevaa tunaa kurkusta alas. Tai kai se menis jos vaan suuhun tunkis ja nielaisis, mutta vedessä oleva tuna on helpompi huuhtoa alas.. IMO

Ite oon vetäny aina hiutaleina öljyssä, mutta pitänee nytten kokeilla noita paloja vedessä ja ruippii rypsärii sekaa.. Se on vaan niin paljon helpompaa vetää öljytunaa ku ruveta ite sekottelemaan.. Mutta mitäpä sitä ei tekisi kun tavoitteena täydellisyys :D

Joo o. Tämän ketjun "peloittelun" johdosta vaihtuu öljytonnari vesitonnikalaan. Siihe sitte rypsärii ni katotaa mitä tulee. Google kertoi myös tuosta omega 6(n-6) ja omega 3(n-3):n suhteesta mikä on perseellään verrattuna esim rypsiöljyn kyseisiin arvoihin, että rypsäriä sitte vain. Mmh.. kaapissa 7 purkkii öljytonnarii viel:D.

Edit: Niin muute jäi sanomatta tässä että löysin tosta netistä ku kaivelin että esim prismast saa oliiviöljyssä olevaa tonnaria, mitäs mieltä ootte siitä. http://www.digipaper.fi/yhteishyva/10034/index.php?pgnumb=59 tossa linkki siis ja siitä se ribeira nimine tonnikala..

Katoin kans tuota yks kerta kaupassa, mutta tuo ravintosisällön uupuminen haittasi sen verran että jäi hyllyyn.

Tunaa vedessä vedän aina iltapalaks, siihen päälle oliiviöljyä ja vähän tabascoa :haart:

Vedessä että öljyssä molemmat menee ;) Ostan molempia pelkästään hienonnettuina sillä menee helpoiten alas ja molemmista valutan ylimääräiset nesteet veks.

Vedessähän se menee. Taikka tomaattikastikkeessa joskus.
Tonnikalahiutaleita öljyssä erehdyin kesätyöpaikalla syömään, oli muuten viimeinen kerta kun ostin sitä. Haisee aivan kissanruualle ja maku on sama. Oli kuitenkin sellainen nälkä että meni irvistelemättä alas.

Parhaiten maistuu Abba vedessä, mutta hinnan takia tulee usein ostettua myös halvempia merkkejä. Aina vedessä, enkä myöskään lisää itse öljyä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom