Toukon mieskomeutta ylistävä (fantasia-)taide tai joku semmoinen ansaitsee tulla esille. Kuvat eivät ole Elton Johnista tai Pekka Haavistosta, joissa ei paljon katteltavaa ole. Yksityiskohta, että mulla kesti bouttia vuoteen 91, kun hiffasin, mistä oli Village Peoplen yhden jätkän hahmo otettu. Silloin tuli tellusta kyseinen dokkari Toukosta.
Tomin taide ja sarjakuvat eivät minulle ole pätkääkään politiikkaa, vaikka hän oli ensimmäisiä homoerotikkoja ja ehkä hätkähdyttikin maailmaa. Hän taisi elinaikanaan olla tunnetumpi asuinmaassaan jenkeissä kuin Suomessa. Minä poika olen sitten todellakin ähkyyn asti täynnä homouden poliittisuutta. Homot, lesbot, naiset ja mamuista kärjistetyimminin afrikkalaiset eivät ole tässä maassa enää ihmisiä, jotka kuten me muutkin, syövät läskiä (ja/tai salaattia) ja käyvät paskalla. He ovat poliittisia käsitteitä (tai instituutioita) yksilöinä ja yhteisöinä.
Teuvo of Middle Finland ei ihan osunut meitsin kantoihin. Persut ovat lähimpänä näkemyksiäni, mutta nyt Teuska otti mallia Kontulan Annesta (vas), joka näki Henkka-Maukan (tjsp) kuvastossa lasten natsipaitoja kravateineen. Tää oli minulle häneltä ensimmäinen rimanalitus, koska se oli poliittinen kannanotto. Kullikuvat ja Bandidosten luolassa kännäily ei mua hetkauttaneet, koska kyse oli hänen oman elämänsä tapahtumista.
Netistä löytyy Kake-sarjakuvia ja jotkut niistä ovat hyvin hauskoja.