toistuvaa sairastelua

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja eLm0h
  • Aloitettu Aloitettu
Mulla ollut nyt parisen viikkoa sellaista limaisuutta kurkussa... Joka aamu kun herää niin kurkku ihan tukossa limasta ja sitä saa yskiä pois pitkin päivää, jopa huimaakin välillä sen takia ja väsynyt olo. Mulla oli flunssa tossa kuukaus sitten ja sen jälkee alko tulee tota limaisuutta.
Mitä hoitokeinoja? Kauanko kestää ;o ? kellään muilla kokemuksia tästä ikävästä vaivasta?

Pitiki tulla kirjottelemaan tänne tästä, arvasin et tuun melkeen heti kipeeks jos kirjotan. Ihanku kirous lankeis jne :D Joo eli 17 - 20.01.08 tulin kipeäksi, jälleen kerran. Tauti oli se perus eli: kuume, nuha, silmät punasena, lihakset arkana ja kurkku kipiä.

Nyt tähän päivään asti(04.02) on oltu pois salilta, mitä nyt 2-3 kevyttä, kroppaa herättelevää harjoitusta tehtynä. Mulla elm0h sama juttu ollut, eli ainakun yrittää päästä alkuun niin tauti kusee koko homman. Muutenkin tää 20.01 - 04.02 ajanjakso ollut aika flegmaattista. Semmosta et tietää tulevansa kipeäksi jos menee vetää rankemman reenin. Joten taukoa pidettävä, taas. Odottais nyt sitte kunnolla että olis parempi olo. Sen tavallaan tuntee, että nyt on terve ja että nyt ei tule kipeäksi jne.

Ainiin, veriarvoja laiskana miehenä ei ole kerennyt käydä ottamassa. Ajattelin käydä kattoon nuo veriarvot nyt tässä lähi aikoina (pakko) ja myös nielurisat ettei ne ois tulehtuneet. Kuulemma voivat aiheuttaa jatkuvaa kipuilua, just tyyliin 2vk välein.

Jep kohtalon tovereita taidetaan olla :D

Ite en oo nytten reenannut ollenkaan moneen viikkoon. Kävi mielessä kitarisat kun niistä on ollut pienenä vaivaa ja nyt tuntuu että kurkku on kipeä usein ja juuri kitarisoista. Huomenna menen näyttämään lääkärille.. saa nähä mitä se latoo sieltä tiskiin :)

Ois niin siistii mennä vaa reenaa, saada hyvä fiilis eikä sitä että kun kotiin pääsee niin huimaa ja huono olo valtaa kehon. Mutta oon varma et me cartma päästään reenaa viel kunnolla, ajan kysymys :D

JUST ku alkanu flunssa hellittää ni olin viikonloppuna isovanhempien luona... Siellä varmaan syötettiin jotain pilaantunutta tai jotain, kun eilen tulin pois niin ....
Maha aivan sekaisin ja muutenki huono olo. Ja tänään viel sama jatkuu. Ei maistu ruokakaan.
Mistä voi johtua? Mahassa kiertää kokoajan.
Menee kylmiä väreitä.

JUST ku alkanu flunssa hellittää ni olin viikonloppuna isovanhempien luona... Siellä varmaan syötettiin jotain pilaantunutta tai jotain, kun eilen tulin pois niin ....
Maha aivan sekaisin ja muutenki huono olo. Ja tänään viel sama jatkuu. Ei maistu ruokakaan.
Mistä voi johtua? Mahassa kiertää kokoajan.
Menee kylmiä väreitä.

Pientä huimausta myös :eek:

Jep kohtalon tovereita taidetaan olla :D

Ois niin siistii mennä vaa reenaa, saada hyvä fiilis eikä sitä että kun kotiin pääsee niin huimaa ja huono olo valtaa kehon. Mutta oon varma et me cartma päästään reenaa viel kunnolla, ajan kysymys :D

Jep. Uskon kyllä myös että päästään reenaa viel kunnolla, kuhan siihen tapahtumaan ei mene vuosia :D Perkeleen mikrobit!

Jep. Uskon kyllä myös että päästään reenaa viel kunnolla, kuhan siihen tapahtumaan ei mene vuosia :D Perkeleen mikrobit!

Jeps :D Oon tässä reenaillut ihan kivasti, tulokset nousee kivaa vauhtia. Paitsi nyt pari päivää sitten poistettiin viisauden hammas ja tietenkin se kohta tulehtui joten nyt popsin antibiootteja vielä. Viikon päästä lähtee toiselta puolelta :dance:

Jep ja kesällä leikataa nielurisat, kipeily johtui niistä. Muutta onneks reenit kulkee niistä huolimatta, vähän varovaisemmin pitää ottaa vaan välillä!

Mites cartman sun reenit on kulkenut?

Hello

Kovin on monella tosiaan jatkuvaa sairastelua. Eikö joku voisi luetuttaa näitä juttuja ihan oikealla lääkärillä, niin saataisiin joku tolkku vaivoistamme ja päästäisiin treenaamaan...

Itsellänikin tällä hetkellä flunssa päällä. Pahus. Ja juuri kun taas kerran pääsin omiin ennätysrautoihin käsiksi ja olin todella taas innoissani kaikesta saliin liittyvästä.

Ei nouse kuume kunnolla, vaan pyörii tuossa 36,5 ja 37,2:n hujakoilla. Olo on heikko ja kurkku hiukan karhea, mutta töissä on käytävä. Jotenkin ei kehtaa edes lääkärille mennä kun ei ole "oikeasti" kipeä. Salille ei uskalla mennä. Sen verran pelkään sydänlihastulehdusta.

Näitä on ollut parin kuukauden välein, tosin nyt oli pidempi väli edellisestä. Ehkä innostuin liikaa (ylikuntoko?) tai sitten jatkuva heikko rahatilanne ja muut murheet ovat aiheuttaneet sen masennuksen kautta. Ehkä molemmat...

Missä on viisastenkivi, joka parantaa meidät flunssaiset? Mitä terveenä jatkuvasti treenaavat tekevät/syövät sellaista, jota me "sairastelevat" emme tee/syö? Kertokaa, oi oikeamieliset

Paras tapa välttää sairauksia on pestä kädet (joka puolelta ja ranteita myöten) aina kun on ollut tekemisissä muiden ihmisten tai julkisten kulkuneuvojen/paikkojen kanssa. Kannattaa myös katsoa vähän ettei sorki sormillaan naamansa alueella, pitää kynnet lyhyenä, syö hyvin ja pitää peruskuntoa yllä riittävällä aerobisella liikunnalla. Juomisen lopettaminen vähentää tautipäiviä. Tietenkin jos kerää paljon kuormaa salitreenillä, aerobisella ja muulla stressillä, niin se laskee vastustuskykyä. Eli jos on paljon muuta stressiä, niin salilla ja aerobisen puolella kannattaa ottaa vähän rauhallisemmin.

Itse treenaan jos olo ei ole oikeasti sairas, eli joka pikku nuha, köhä ja kurkkukipu ei siis johda treenitaukoon. Jos olo tuntuu oikeasti huonolta tai on kuumeetta niin sitten ei tietenkään treenata. Oma sääntö on että jos olen kunnossa töihin niin sitten olen kunnossa myös salille.

Meikäläisellä on oikean puoleinen sierain ollut nyt viikkokaupalla tukossa. Yleensä aukenee jos rupeaa urheilemaan. Mitään varsinaista flunssaa siis ei ole ollut. Mikäköhän mahtaa toista sierainta vaivata..?

Meikäläisellä on oikean puoleinen sierain ollut nyt viikkokaupalla tukossa. Yleensä aukenee jos rupeaa urheilemaan. Mitään varsinaista flunssaa siis ei ole ollut. Mikäköhän mahtaa toista sierainta vaivata..?

Nukutko pääsääntöisesti sillä kyljellä mikä on tukossa? Voisi ehkä liittyä siihen... nyt on myös allergikolle varmasti yksi pahimmista keväistä ikinä.

Tuo urheilu kyllä laukaisee nenän auki itsellänikin, mutta normaalitilassa aika tukkoinen.

Suosittelen sinullekin: nenähuuhtelukannu. Myydään apteekissa nimellä sarvikuono :)

minulla oli sama ongelma kun vuoden tauon jälkeen piti alottaa treenaaminen, alotin myös kreatiinin huomasin että siitä tulee ns kuumeinen olo.. no olin 2vko flunssassa kuumetta oli välillä 37.. nyt kävin salilla viikon otin suht kevyesti.. mutta eilen menin salille tein aika rankan treenin. ja aamulla heräsin kurkku kipee, nenätukossa ja kuumettakin oli 39.. minullakin ylikunto? aah toivottavasti ees tajusitte jotain jotenkin höntti oli ku kuumetta niin paljon:S sanatkin menee sekasin

Jeps :D Oon tässä reenaillut ihan kivasti, tulokset nousee kivaa vauhtia. Paitsi nyt pari päivää sitten poistettiin viisauden hammas ja tietenkin se kohta tulehtui joten nyt popsin antibiootteja vielä. Viikon päästä lähtee toiselta puolelta :dance:

Jep ja kesällä leikataa nielurisat, kipeily johtui niistä. Muutta onneks reenit kulkee niistä huolimatta, vähän varovaisemmin pitää ottaa vaan välillä!

Mites cartman sun reenit on kulkenut?

Reenit on sujunut .. hmm .. aika perseelleen. Kipuilu on jatkunut ja siinä sivussa on paha olla progressiivinen reenin suhteen kun vähintään kerran kuussa kipeä. (Mulla vielä on se onkelma että kipuilun jälkeen voimat ovat täysin tipotiessään.. pohjalta lähdettävä.)

Nyt tosin ollut n. 1kk ilman kipuilua ja saanut tulokset taas ylöspäin. Pitänee muuten käydä tsekkaan itekki noi nielurisat, voipi mulla olla sama juttu.

Tilannetietoja iteltä:

Ongelmat ratkesi kun voitin masennuksen, hoidin suun kuntoon (viisaudenhampaat + juurihoidot) ja otin paremman asenteen ite arkeen. Ei se pelkkää reeniä ole. Nyt menee reenit ihan hyvin, 2 kpl lisää viisaudenhampaita tosin tulossa.. joten niitä odotellessa. Kun ne saa pois niin ei pitäisi uusia enää tulla! Aurinkoista kevättä! :D

E.
Reenit on sujunut .. hmm .. aika perseelleen. Kipuilu on jatkunut ja siinä sivussa on paha olla progressiivinen reenin suhteen kun vähintään kerran kuussa kipeä. (Mulla vielä on se onkelma että kipuilun jälkeen voimat ovat täysin tipotiessään.. pohjalta lähdettävä.)

Nyt tosin ollut n. 1kk ilman kipuilua ja saanut tulokset taas ylöspäin. Pitänee muuten käydä tsekkaan itekki noi nielurisat, voipi mulla olla sama juttu.

Niin ja mites cartma sulla on menny? Selvinny syyt oireisiin?

Back
Ylös Bottom