toistuvaa sairastelua

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja eLm0h
  • Aloitettu Aloitettu
Joo, elikkä päätin perustaa uuden threadin kun tuntuu olevan niin kummallinen asia. Pahoittelen jos osio on väärä, tällä hetkellä kuumetta sen verran että olisi vain kiva saada tämä äkkiä pystyyn.

Olen sairastellut nytten 1-2vko välein joko; lämpöä (plus miinus 37 astetta), flunssaa + kurkkukipua, ja nytten tuli päätteeksi parhaimmillaan eilen 39.1 asteinen kuume. flunssaa ei nyt ole, pää- ja lihassärkyä ym. muuta asiaan kuuluvaa.

Treenaan 4 kertaa viikossa, MA TI TO LA. Aloitin nyrkkeilyn juuri edellisenä päivänä sairastumisestani, oli kovat treenit. Koulussa on myös kerran viikossa liikuntatunti.

Yritän syödä mahd. paljon ja monipuolisesti. En juo tai tupakoi ellen ole viihteellä :D (suht. harvoin) ja poljen kouluun (3km+ / suunta) palkkaria otan punttireenin jälkeen ja silloin tällöin yöprodea / heraa välipalaksi.

Hierojalla kävin hierauttamassa niskat Tiistaina, ensimmäistä kertaa.

Lääkärin vastaanotolle en viitsisi vielä mennä, pitäisikö vähentää reeniä, syödä ja nukkua paremmin? univelkaa on kieltämättä kertynyt, jolloin myös ruokailuajat ovat olleet viime aikoina epäsäännölliset..

Eniten ihmetyttää tämä jatkuvasti kipeenä olo, ekana on tyyliin flunssa ainakin 5pvä, sitten 2-10pvä ja taas iskee joku.. tätä on jatkunut nyt yli 1-2kk about. :urjo:

Kiitoksia etukäteen vastanneille!

Joo, elikkä päätin perustaa uuden threadin kun tuntuu olevan niin kummallinen asia. Pahoittelen jos osio on väärä, tällä hetkellä kuumetta sen verran että olisi vain kiva saada tämä äkkiä pystyyn.

Olen sairastellut nytten 1-2vko välein joko; lämpöä (plus miinus 37 astetta), flunssaa + kurkkukipua, ja nytten tuli päätteeksi parhaimmillaan eilen 39.1 asteinen kuume. flunssaa ei nyt ole, pää- ja lihassärkyä ym. muuta asiaan kuuluvaa.

Treenaan 4 kertaa viikossa, MA TI TO LA. Aloitin nyrkkeilyn juuri edellisenä päivänä sairastumisestani, oli kovat treenit. Koulussa on myös kerran viikossa liikuntatunti.

Yritän syödä mahd. paljon ja monipuolisesti. En juo tai tupakoi ellen ole viihteellä :D (suht. harvoin) ja poljen kouluun (3km+ / suunta) palkkaria otan punttireenin jälkeen ja silloin tällöin yöprodea / heraa välipalaksi.

Hierojalla kävin hierauttamassa niskat Tiistaina, ensimmäistä kertaa.

Lääkärin vastaanotolle en viitsisi vielä mennä, pitäisikö vähentää reeniä, syödä ja nukkua paremmin? univelkaa on kieltämättä kertynyt, jolloin myös ruokailuajat ovat olleet viime aikoina epäsäännölliset..

Eniten ihmetyttää tämä jatkuvasti kipeenä olo, ekana on tyyliin flunssa ainakin 5pvä, sitten 2-10pvä ja taas iskee joku.. tätä on jatkunut nyt yli 1-2kk about. :urjo:

Kiitoksia etukäteen vastanneille!

Olisiko vaan ylikuntoa? Mitä jos olisi treenaamatta vähään aikaan..

Ymmärsinkö oikein, että käyt reeneissä sairastelusta huolimatta ?
Tauko päälle, urheilut nollille, lepoa ja runsaasti lämmintä juotavaa, sekä kohtuudella kunnon sapuskaa...ja käynti lekurilla on myöskin paikallaan...kun on kerran jatkunut noin pitkään.

Vähintää viikko terveentuntuista eloa, ennen ensimmäistä reeniä...joka sekin on vähintään viikon verran kevyttä

Vakavimpana vaarana on saada sydänlihaksen tulehdus, kun reenaa sairaana...silloin ollaankin jo hengenvaarallisessa tilassa.

Olisiko vaan ylikuntoa? Mitä jos olisi treenaamatta vähään aikaan..

hymm, pahasano oisko ylikuntoa koska syön kummiskin tarpeeksi, ainoastaan yöunet jäänyt liian vähäisiksi.

Ymmärsinkö oikein, että käyt reeneissä sairastelusta huolimatta ?
Tauko päälle, urheilut nollille, lepoa ja runsaasti lämmintä juotavaa, sekä kohtuudella kunnon sapuskaa...ja käynti lekurilla on myöskin paikallaan...kun on kerran jatkunut noin pitkään.

Vähintää viikko terveentuntuista eloa, ennen ensimmäistä reeniä...joka sekin on vähintään viikon verran kevyttä

Vakavimpana vaarana on saada sydänlihaksen tulehdus, kun reenaa sairaana...silloin ollaankin jo hengenvaarallisessa tilassa.

En käy reeneissä sairaana, aina kun olen tervehtynyt niin oon alotellu reenit taas pikkuhiljaa.. siis että jos on vähän jäljellä sitkeetä räkää mutta ei lihassärkyä tms. niin olen mennyt tekee varovasti reeniä. mutta en kuumeisena / selvästi sairaana ole reenannut.

tuli mieleen että aloitin antibioottikuurin myös tässä vähän aikaa sitten, suunnilleen samoihin aikoihin kun sairastelut ilmeni :o eli siis tetrasykliiniä akneen, voisiko tällä olla jotain vaikutusta?

aluksi vedin niitä 2kpl päivässä (500mg per kapseli) ja myöhemmin vain 1:den. myöhemmin ostin myös maitohappobakteereita tasoittamaan vatsantoimintaa yms. niitä on tullu vedeltyä vähän silloin tällöin, unohtunut kerran jos toisenkin.

Kun nyt tästä terveeksi pääsen, niin jos pitäisin 1vko totaalilevon ja sen jälkeen aloittelisi kevyesti, ja siitä raskaampaan reeniin kokoajan tasaisesti syöden maitohappobakteereita.. ?

kipeenä _taas_.. uudenvuoden aattona oli 38 astetta kun pääsin kotiin, eilen oli sillanen 37.4.. uskomatonta, huomenna soitellaan lekurille päin

Minulla oli ennen toistuvia flunssia ym. jatkuvasti. Varsinkin sen jälkeen kun lapset meni tarhaan, niin poimin kaikki mahdolliset flunssat. Sairastelu loppui kun muutin ruokavalion totaalisesti. Lyhykäisesti sanottuna maitotuotteet pois, kalaa ja kanaa (eli porsaan, lehmän, jne. liha pois), kasviksia paljon (vihannekset, hedelmät), kokojyvätuotteet, hyvät rasvat kehiin (kala, oliiviöljy, pähkinät, avocado). Lisäravinteiden puolella omega 3, d-vitamiini, calsium, magnesium, maitohappobakteerit...

ps. inkiväärijuomaa olen tehnyt päivittäin, pilkon inkivääriä ja puristan valkosipuli puristimella mukiin, vettä sekaan ja nassuun, keho kiittää. Ja tietenkin jos valkosipulista pidät niin eikö naamaan. Ite tykkään höyrytetyistä kynsistä, nam.

ps. Vatsalihat eli pyykkilauta on taas hahmottunut näkyviin, hieno homma.

Tuskin on ylikuntoa, ei sitä nyt ihan tollasilla treenimäärillä saavuteta.

Treenimäärät ja ylikunto eivät ole suoraan verrannollisia. Yksikin kova rykäisy saattaa aiheuttaa akuutin ylikunnon. Jos oudoksestaan on treenannut vähän kovempaa, nukkunut huonosti (eli levännyt liian vähän) ja jos syömispuolikaan ei ole ihan kohdillaan, saattaa aloittaja tosiaan olla lievän ylikunnon puolella.

Joka tapauksessa, jos on kipeää oloa ja kuumeilua silloin lopetetaan treenaaminen ja levätään!!!! ellei olo ala korjaantua parissa päivässä, mennään lääkäriin.

Itselläni taas loppui toistuva flunssailu (ainakin toistaiseksi) kun lisäsin vitamiinimäärää huomattavasti ja pistin kaloria koneeseen enemmän (nyt 5000kcal). Ei ole koko aikaa sairastumassa enää, ennen olin aina viikon reenaamisen jälkeen viikon flunssassa. Meniköhän ohi aiheesta, taas...

Jeps, hyviä mielipiteitä tullut.

Kävin lekurilla tässä vähän aikaa sitten, pöllö tutkisi nielua, kuunteli rinta kehää ja jaaritteli kuin mikäkin aloittelija.. ehdotin siinä lomassa sitten verikokeita, ja johan tärppäs. sain sinne ajan, tuloksissa oli lievästi korkeahko crp (vai mikä onkaan) arvo. Sain 3pvä kestävän antibioottikuurin, 2tabua (250mg) päivässä = 500mg.

Kuuri loppui eilen, tähän mennessä ihan ok olo.. nyt odotellaan jos alkaisi taas puhkeamaan jotain, pitää muistaa nuo kaikki valkosipulit, vitamiinit ym. muut paremmin tästä lähtien :) Maanantaina pääsee taas reenaamaan, auta armias sitä hymyä mikä tulee kasvoille noin 1,5kk tauon jälkeen :hyper:

varovasti tottakai aloitetaan, hymy hyytyy sitten niihin ennen "lämmittelypaino - nyt sarjapaino" painoihin :D

Treenimäärät ja ylikunto eivät ole suoraan verrannollisia. Yksikin kova rykäisy saattaa aiheuttaa akuutin ylikunnon. Jos oudoksestaan on treenannut vähän kovempaa, nukkunut huonosti (eli levännyt liian vähän) ja jos syömispuolikaan ei ole ihan kohdillaan, saattaa aloittaja tosiaan olla lievän ylikunnon puolella.

Joka tapauksessa, jos on kipeää oloa ja kuumeilua silloin lopetetaan treenaaminen ja levätään!!!! ellei olo ala korjaantua parissa päivässä, mennään lääkäriin.

Kuulostaa ihan asialta, todellakin jäi toi nukkuminen huonoksi, ja sitä kautta hiukan syöminenkin kärsi.. reenit pauhas vaan sata lasissa kokoajan. Kipeenä ei tullut reenattua, sitten kun oli lämpö laskenut ja ainoastaan pikku nuhaa niin tuli tehtyä reeniä jo. Tästä lähtien se tauko pidennetään kyllä 3pvään :david: :)

Mainitsin tossa aiemmin, että maanantaina pääsisin reenaamaan (eli noin 4-6 päivää siitä kun antibiootit loppuivat) niin mietin vielä, että onko tämä liian aikasin?

Kevyellä alotettaisiin, mutta pitäisikö alottaa vaikka olo tuntuisikin suht. hyvältä? eilen tuli otettua _hiukan_ :kippis1: ja nukuttua pitkään, niin tällä hetkellä ainakin rintakehää puristaa hiukan (maannut sängyssä yli 5h katsellen teeveetä)

Mielipiteitä ja kokemuksia otetaan avoimesti vastaan :worship:

Mainitsin tossa aiemmin, että maanantaina pääsisin reenaamaan (eli noin 4-6 päivää siitä kun antibiootit loppuivat) niin mietin vielä, että onko tämä liian aikasin?

Lääkevahvuudesta ja 3 pv kestosta päätellen sait zithromax (tai vastaava geneerinen) kuurin, joka jää möllimään kroppaasi viikoksi-pariksi. Ts. vaikka kuuri on loppunut monta päivää sitten, et ole vielä välttämättä terve.

Älä nyt vielä lähde mitään höntyilemään kun on hyvä mahdollisuus saada sairastelukierre katkaistua. Lisää lepoa vaan, se kyllä maksaa itsensä takaisin kun pääset kierteestä pois.

Täällä paasaaja taas

Jos yhtään huvittaa, niin katos mun aloittama thread tässä samassa "urheiluvammat ja..." otsikolla ystävällismielinen varoitus sohvanpohjalta (tms.). SIellä on mun pitkänpitkä selostus tähän jamaan johtaneista tapahtumista. Meikätyttö siis potee tällähetkellä sydänlihastulehduksen jälkimaininkeja :rock:
Suosittelen sulle, että lähe taas riemumielin treenaamaan, kun leposyke heti aamulla mitattuna on normaali. Eli reseptillä vaan lisää sohvailua, jos se on normaalista koholla :D

Hehkutellaan sitten isolla lipulla, kun ollaan molemmat raudanvarressa :kippis1:

Sain azithromycin ratiopharm - nimistä lääkettä, vaikuttava aine on atsitromysiini. yeaps, eiköhän se lepo ois ihan järkevää tarkemmin ajatellen. vielä ei oo toistaseks ollu kun pientä nuhaa, ja sekin on luultavasti pitkään jo ollu sukuvika (aina nenä hiukan tukossa)

Veriarvot pitäis varmaan mittauttaa uusiksi, että varmasti selviäis tulehdusarvon katoaminen? Kenelläkään tietoa et suostuuko normi omalääkäri antamaan lähetteen tähän.

lämpö pitää käydä mittauttamassa mummolassa, satuin siinä 39 asteen kuumeessa hourimaan sen lattialle ja poks. :D

Jos yhtään huvittaa, niin katos mun aloittama thread tässä samassa "urheiluvammat ja..." otsikolla ystävällismielinen varoitus sohvanpohjalta (tms.). SIellä on mun pitkänpitkä selostus tähän jamaan johtaneista tapahtumista. Meikätyttö siis potee tällähetkellä sydänlihastulehduksen jälkimaininkeja :rock:
Suosittelen sulle, että lähe taas riemumielin treenaamaan, kun leposyke heti aamulla mitattuna on normaali. Eli reseptillä vaan lisää sohvailua, jos se on normaalista koholla :D

Hehkutellaan sitten isolla lipulla, kun ollaan molemmat raudanvarressa :kippis1:

Juu, satuin nopeasti lukasemaan juttusi :) ei voi muuta sanoa kun että paljon tsemiä ja paranemisia, varmasti opit tuosta ja kiva kun varoitit muakin :piis: varmasti reenataan tässä myöhemmin ja kovaa, mutta sitä ennen levätään ittemme kuntoon :kippis1:

Vaivaa

Mullakin samanlaista oiretta ollut jo parivuotta. Erityisesti tälle syksylle/talvelle. Tuntuu et ainakun saan itseni kuntoon sairastun uudestaan. Eli mulla on ollu poskiontelon tulehduksia ja korvatulehduksia jatkuvasti ja viimeksi sanoivat että ei enään antibioottikuureja. Siitä on nyt noin kuukausi. Viimeviikon olin flunssassa ja muutaman päivän olin terveenä kunnes treenaamaan taas menin ja hetihän se kostautui. Tänään ollut riittävän räkäinen olo. Koko syksyn olen koittanut syödä hedelmiä ja noita c-vitamiinitabletteja 500mg ja sit valkosipulia siinä määrin kun se nyt on mahdollista. Mut tulosta ei ole tullut. Pitäisi varmaan itsekkin koittaa tuota maitotuotteiden pois jättämistä. Tuntuu siltä et kerkeän taas hukkaamaan treenimotivaationi ennenkun pääsen tosissaan treenaamaan.. :evil:

En nyt lukenut paljon muuta kuin tuon ekan postauksen, mutta itse olen käyttänyt CLA:ta 3-6 grammaa päivässä, C-vitamiinia 2-3 grammaa päivässä, glutamiinia 20 grammaa päivässä, 2-4 valkosipulikapselia päivässä, 30mg sinkkiä+400mg magnesiumia illalla, Omegat ja monivitamiinit vielä päälle. En tiedä, onko sattumaa, mutta ainakin on jäänyt kaikki syksyn ja talven perusflunssat sairastamatta, vaikka olen hoitoalalla, joten jatkuvasti tulee oltua ihmisten( kipeidenkin) kanssa tekemisissä. Kyllähän tohon rahaa menee, että täytyy punnita onko sen arvoista...mulle ainakin on.

Pitäisi varmaan itsekkin koittaa tuota maitotuotteiden pois jättämistä.

en kyllä suosittele omien tietojen mukaan, maitotuotteista saatu proteiini on valkuaisainetta, joka lisää vastustuskykyä.. en sitten tiiä onko se lihalle parempi vaihtoehto vastustuskyvyn kannalta, mutta en kyllä missään nimessä suosittele maitotuotteiden pois jättmämistä ellei oo ihan varmaa tietoa :)

lääkäri määräs aknelääkkeet tauolle, jos selviäis sillä. oon kyllä huomannu et maha on ollu vähän sekasin entistä enemmän, ja jos siel oli nyt pienimuotonen tulehduskin joka lähti antibiooteilla. helposti pääsee kyllä kipeeks jos maha ei toimi :whip: et itellä tais noi aknelääkkeet olla liikaa, jos nyt hellittäis ja pääsis taas reenaamaan ja myöhemmin alotella aknelääkkeet, eri vaikuttavalla aineella. :kippis1:

Back
Ylös Bottom