toistomäärät?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
taas yks pikku kysymys treenaamisesta. tavoittelen itse massaa ja voimaa molempia joten teen sellaset n. 5-8 toistoa jokaisessa yläkropan sarjassa. jaloilla otan vähän varovaisemmin kun en ole niitä ikään ennen tehnyt. onkohan tämä kuitenkaa kaikkien järkevin tapa lihas- ja voimankasvun kannalta vetää jokaista sarjaa tuolla melkein samalla toistomäärällä?

itse tekisin suuremmalla skaalalla tyyliin 4-12 joskus jopa 15-20toistoa(silloin 15-20 kun haluaa kunnon poltteet).

Itse teen aina sillä tavalla, että mitä ikinä treenaankaan, ekana otan jonkun groteskin voimaliikkeen ja teen 2 sarjaa, 5 toistoa. Kun nämä menee, tumppaan 2.5kg lisää rautaa ja jatkan voimannostoa. Ekan voimaliikkeen jälkeen kaksi seuraavaa liikettä onkin sitten pitkää sarjaa 8-20. Joskus vedän tietyn viikon todella pitkillä sarjoilla, joskus vähän lyhyemmillä, yleensä kuitenkin tuossa 10 molemminpuolin

Esimerkki rintapäivästä.
Sotilaspenkki 2 sarjaa 5 toistoa
Alavinopena kässäreillä 3 sarjaa 10 toistot (vikassa sarjassa jää alle)
Flyesit 2 x 12

Eli 'pääliikkeet' liharyhmilleni ovat allaolevat ja niille teen aina ekaksi sen 2x5 ja sit siirryn 'keholiikkeisiin'

Rinta: Solttupenkki
Selkä: Kulmasoutu tangolla smithissä
Jalat: Prässi (kyykkyä en voi tehdä enään)
Olkapäät: Pystypunnerrus levytangolla edestä.
jne...

Hyvin on toiminut minun kohdallani. Täten saa mukavasti voimaa ja sitäkautta tokaan ja kolmanteenkin liikkeeseen saa sarjapainoja kasvatettua.

tiieitiijuu sanoi:
miks teet Ks:n smithissä..?

Siksi koska en tee sitä vapailla painoilla =)

En mä tiedä..Tuntuu vaan erittäin hyvältä laittaa koroke (n.10cm) jalkojen alle ja ruveta nykimään.

tiieitiijuu sanoi:
miks teet Ks:n smithissä..?

En ole muuten koskaan edes kokeillut tehdä kulmasoutua smithissä. Moniko tekee näin ja toimiiko smith yhdessä kulmasoudun kanssa?

Timba79 sanoi:
En ole muuten koskaan edes kokeillut tehdä kulmasoutua smithissä. Moniko tekee näin ja toimiiko smith yhdessä kulmasoudun kanssa?

Suosittelen!

Meidän salilla käy eräs vanhahko (nuorempana erittäin menestynyt kilpailija; kehonrakennus) treenailemassa ja se mulle liikkeen opetti. Kaveri vetää selkätreenissä aina ensin tuon liikkeen ja sen treenimetodeja en käy arvostelemaan.. Sen verta muhku selkä kaverilla on.

Eli ekaksi lyödään koroke smithin alle. Mennään siihen päälle ja otetaan ote tangosta sillai, että sormenpäät on tangon yläpuolella, kun ne on puristettu kiinni tankoon. (vastaote tms).

Sitten vain tanko ylös, etsitään sopiva kulma selälle ja ruvetaan nykimään lapoja yhteen. Uskomattoman hyvä liike!

Kannattaa ainakin kokeilla!

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom