Toistomäärät dieetillä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja porrada
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ikä
40
Jeps, pistetäänhän aloittelijoiden osastolle kun ei ole tosiaan ennen ollut tarvetta painoa pudottaa. Elikä, aloitan piakkoin painonpudotus ruokavalion ja aerobisen harjoittelun, lisäksi ajattelin lämmitellä vanhaa pikajuoksuharrastusta. Siinä ei vielä ole mitään epäselvää mutta kysymys koskeekin saliharjoituksia. Miten kovilla kuormilla lähden tekemään? Voimaa siis pyrin saamaan, ja ylläpitämään nykyiset lihakset. Millään megadieetillä en ole.

Penkkiin olen ajatellut 85< % maksimista painoja, ja kyykkyyn jotain 80< %
Toistoja väliltä 1-6

Ja sarjoja... niin, montako olisi hyvä? 3? 4?

Mites selkäliikkeet? Ei oo mitään kokemusta isommista kuormista niissä. Entäs hauis ja ojentaja? Teenkö kuutta toistoa vaikka tuntuma ois olematon?

Ja oliko näin, että voimatreenissä vain yksi liike kullekin lihasryhmälle?

Avautukaa. :)

Dieetillä ei mielestäni kannata treenata hirmu raskailla painoilla vaan sellaiset painot millä saa tehtyä toistoja sen 8-12 tai ylikin. Kyllähän minusta se tuntuma ja liikkeen puhtaus on avaintekijöitä jos haluaa saada tuloksia aikaan, mitä järkeä tehdä hauista niin isolla heijauksella että seuraavana päivänä kaikki muut paikat on kipeänä paitsi itse haukkari. Tee alussa vähän pidempiä sarjoja että saat tekniikan kohdalleen ja kun olet päässyt treenin makuun niin voit ruveta treenaamaan aina välillä voimapainotteisesti eli toistot väliin 2-6/sarja pääliikkeissä (kulmasoutu, penkkipunnerrus, jalkakyykky jne.) apuliikkeissä voisi silti mielestäni pitää toistomäärät korkeampina.

Tuota noin, mä oon treenannu 4.5 vuotta, mutta ekaa kertaa olen dieetillä. Ajattelin kuitenki nyt sen voimaohjelman aloittaa.

En aijo tehdä 12 toistoja kun massaa ei kuitenkaan tule.

Eli?

Siis yhtäaikaa pitäisi:
-Lisätä voimaa
-Ylläpitää lihaksia
-Harjoitella pikajuoksua
-Polttaa rasvaa

Tuota.... :rolleyes:

Mitäpä jos et yrittäisi tehdä kaikkea yhtäaikaa? Mielestäni olisi järkevämpää yhdistää vaikka rasvanpoltto ja lihaksia ylläpitävä massatreeni (6-12 toistoa) tai voimatreeni ja pikajuoksu. Tee vaikka yhtä 3 kuukautta ja sitten toista 3 kuukautta. Minulla on sellainen kutina, että pääset paljon parempaan lopputulokseen, kuin jos tekisit kaikkea yhtäaikaa puoli vuotta.

Eäh, polttaa rasvaa, ylläpitää lihakset. Ja voimaa tulee varmasti lisää jos teen voimaohjelmalla. Juoksu on vaan tehosteena mukana.

Tuleehan kestävyyttäkin lisää kun aerobinen on mukana dieetissä. Nyt haluan huvikseni juoksennella, eikä haittaa jos tulee lisää nopeutta.

edit: Mutta haluan vain tietää miten TE yleensä treenaatte dieetillä. That's all.

Ja tää mun rasvamäärä on niin vaatimaton ettei tän polttelu tuota ongelmia. Haluan vain tietää miten huomenna lähen reenaileen.

Kyllä minä ainakin tekisin silti noin kuten Omskakas yllä sanoi. Ja jos sitä läskiä ei ole paljon, niin luonnollisesti tämä dieettijaksokin on lyhyempi. Mutta älä edes yritä saada kaikkea samanaikaisesti.

porrada sanoi:
edit: Mutta haluan vain tietää miten TE yleensä treenaatte dieetillä. That's all.

Treenaan sillä "massaohjelmalla" niin kuin yleensäkin. Toistot pääasiassa juuri 6-12 per sarja.

Omskakas sanoi:
Treenaan sillä "massaohjelmalla" niin kuin yleensäkin. Toistot pääasiassa juuri 6-12 per sarja.

Sama täällä, ei se treeni mihinkään muutu käytännössä.

Itse traanaan nyt dieetillä ollessa siten että, pääliikkeissä sarjat hieman lyhyempiä kuin normaalisti eli n.4-8 ja apuliikkeissä 6-12. Ihan hyvin on toiminu.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Mites sit nuo toisto määrät sellaisella kaverilla ketä ei salilla ennen ole käynyt ja fläsää pitäis poistaa...?

Jos ikinä ei ole salilla käynyt niin ihan pitkää sarjaa ja maltillisia painoja kannattaa käyttää siihen asti kun tekniikka alkaa olla edes sinnepäin. 15 toistoa on tainnut olla yhdenlainen suositus vasta-alkajalle. Sitten muutaman kuukauden päästä ehkä hiljalleen toistoja vähän alemmaksi ja rautaa vähitellen isommaksi jos siltä tuntuu.

Jos ihan salineitsyt on niin monesti jo salillakäynnin aloitus saa nopeitakin muutoksia ulkomuodossa aikaan kun ryhti ja lihasjännitys paranee plus saa vielä sen aloittelijan pyrähdyksen. Rasvaakin voi lähteä ihan itsekseen.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom