Toisto määrä 1,2,3,4 ?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ikä
58
Moro,
Mietin viellä miten lähtisin tekemään itselleni uutta ohjelmaa.

Mikäköhän "määrää" jonkin liikkeen toisto määrä?

Itse olen aina tehnyt 3x jotain, mutta koska kannattaa tehdä 4x tai vain 1x tai 2x toistoja ? Onko siinä jokin juju ?

Noin pienet toistot kun 1,2,3,4 kasvattavat pääasiassa maksimi voimaa. Kun taas toistot (6) 8- 12 (15) kasvattavat pääasiassa lihasmassaa. Tosin jokainen ihminen on uniikki yksilö ja toistot jotka sopivat toiselle eivät pakosti sovi taas toiselle, mutta olkoon nuo hopeiset säännöt :D

ite oon käyttäny raskaissa perusliikkeissä sitä 3-4 sarjaa,apuliikkeissä sitten vähemmän

toistoista

mulla on toiminut hyvin tuo:

5x10 pääliikkeissä ja apuliikkeissä 4-5x10
painoja pääliikkeessä niin, että alussa (eka 2-3 sarjaa) mennään "veren maku suussa" sitten hieman pois ja loput sarjat räjähtäen ylös a hidas lasku alas.
Apuliikkeissä taas alkuun "normipainot" (että menee just ja just ne 10 toistoa)
viimeiset 1-2 sarjaa otetaan raskaammat painot ja isketään pakolle asti.
Yleensä käsipäivän jälkeen joutuu hiimaileen salilla 5-10 minuuttia ennekuin voi ajaa autolla...

Kunnon lämmittely ja venyttely on tärkeää, jos meinaa seuraavana päivänä tarvia käsiään.

Eli tappiin asti, paljon proteiinia ja kunnollinen palautuminen. On se perkele jos ei ala tapahtuun. (krea ja gluta ei haittaa)

Itellä esim penkkitulos kaksinkertaistunit muutamassa kuukaudessa (vaikka oli turhankin kova dietti tuossa välissä) massaa on tullut sen mukaisesti. Vielä pari viikkoa, niin ois tarkoitus olla satasen kerhossa

Kun vaatii iteltä sen minkä tietää pystyvänsä ja vähä yli ja kuuntelee ruhoaan, niin luulis tapahtuvan kehitystä.

Viisaammat voi korjata...

yykaakoo sanoi:
Mikä on apuliike ?

Esim. Penkkiä jos nostat niin se on raskas perusliike rinnalle ja vaikka Pecdeck yms. ovat apuliikkeitä.

Tuo sarjamäärä riippuu niin monesta asiasta, esim. treenityylistä (body/voima), treenijaosta/ohjelmasta, intensiteetistä, palautusajoista, omasta kokemuksesta ja kropan tuntemuksesta. Jos jollain 3/4-jakoisella teet niin 3-5 on aloittelijalle varmaankin sopiva määrä.

Jonski sanoi:
Esim. Penkkiä jos nostat niin se on raskas perusliike rinnalle ja vaikka Pecdeck yms. ovat apuliikkeitä.

Ja käsittääkseni voimailupuolen pojat enemmän käyttää tätä apuliike sanaa, kun taas kehoilijat puhuu massaliikkeestä ja eristävästä liikkeestä. Eli sama asia, mutta vähän eritavalla kuvattuna.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom