Toissijainen ärsyke hauikseen ja ojentajaan

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jimbe
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Originally posted by Powerhousu
Niin vois, mutta niinhän se on, että jos joku pystyy vääntämään selälle 20sarjaa, se ei missään nimessä voi treenata kovin kovaa. Tietenkin treenimetodeita on erilaisia, mutta ihmetyttää vaan miksi pitää ottaa 20 löysää sarjaa, kun voi ottaa 10 kovaa? Aikaakin säästyis.

Jos treenaaminen olisi näin yksinkertaista kuin sinä tunnut ajattelevan, kaikki Mega Dutyn lukeneet olisivat jumalattoman kovia kehonrakentajia.
Tai jos noin ajattelee, miksi et sitten treenaa vain ja ainoastaan Heavy Dutyn, eli Mentzerin oppien mukaisesti? Siinähän todetaan tyyliin "jos teet enemmän kuin 1-2 sarjaa/lihasryhmä, et treenaa kovaa" ja jokaisessa treenissä (mitkä viimeisimmissä ohjelmissa (HD II, Muscles in Minutes) ovat noin 5 päivän välein (kolmijakoinen ohjelma, eli 15+ päivän kierto)) on max 3-5 liikettä, joita tehdään 1 sarja kutakin.

Eli yhtä hyvin voidaan sanoa, että SINÄ et treenaa kovaa jos "pystyt" tekemään jo pelkästään selkälihaksillesi 6 sarjaa.

Tuttuakin tutumpaa ideologiaa, jossa sokaistutaan monelta tarpeelliseltakin näkökulmalta.

Niin vois, mutta niinhän se on, että jos joku pystyy vääntämään selälle 20sarjaa, se ei missään nimessä voi treenata kovin kovaa. Tietenkin treenimetodeita on erilaisia, mutta ihmetyttää vaan miksi pitää ottaa 20 löysää sarjaa, kun voi ottaa 10 kovaa? Aikaakin säästyis.

Noi mun 20 sarjaa ei missään nimessä oo mitään löysiä. Treenaan aina täysia ja yritän keskittyä selän tuntumaan.
Eikä toi nyt oo edes mitenkän tähän threadiin liittyvää, älä kiinnitä huomioo siihen.

Itse kyllä teen niin, että rinta+hauis+ojentajat samassa reenissä. Sitten selkäpäivä ja olkapääpäivä erikseen. Tulee sopivasti ojentajille ja hauikselle yksi suora ja yksi epäsuora treeni.

Miten niin ei tajuta? Kyllä tajuan sun pointin, mutta sun teksti oli hieman kärjistävä. Et sä ihan noinkaan voi sanoa.
Mielestäni Sam225 tiivisti asian aika hyvin.

Originally posted by aabo
Miten niin ei tajuta? Kyllä tajuan sun pointin, mutta sun teksti oli hieman kärjistävä. Et sä ihan noinkaan voi sanoa.
Mielestäni Sam225 tiivisti asian aika hyvin.

Samaa mieltä olen kanssasi!!

Ehkä mä en sitten osaa reenata kovaa kun tuntuu että jos varsinkin selällä repii kaikki ihan viimseseen asti (sarjat siis) niin joku paikka kikkaa ennemmin tai myöhemmin (tekniikka hajoaa), ennemmin teen muutaman sarjan enemmän ja saan ehkä saman lopputuloksen, kun että en treenais lainkaan kun on joku paikka paskana!! Mutta miksei sitä voi reenata eri tavoilla?? ois se niin helppoo jos ois vaan se yks oikea tapa reenata!!

Joo, hiukan kärjistävä oli, anteeksi, on vähän huono päivä. Ei se treenaaminen kuitenkaan niin monimutkaista ja vaikeaa ole, enkä itsekään treenaa millään mega dutylla. Lihaksethan pitää "rikkoa" jotta ne kasvais, ja yritin vaan sanoa, että mielestäni se tapahtuu parhaiten tekemällä sarjat kuolemaan saakka. Tietenkin porukka saa tehdä vaikka 100 sarjaa jos haluaa, ja sillä saadaan varmasti samanlainen kasvuärsyke kuin vähemmilläkin sarjoilla, ei se mua pahemmin häiritse. Olis vaan ajan, ja hermojen säästöjä kun tekis kovempaa, niin ei tarvita niin montaa sarjaa. Mulla ei ainakaan pääkään kestäis vatkata 20 sarjaa jotain lihasryhmää.

Joo, hiukan kärjistävä oli, anteeksi, on vähän huono päivä. Ei se treenaaminen kuitenkaan niin monimutkaista ja vaikeaa ole, enkä itsekään treenaa millään mega dutylla. Lihaksethan pitää "rikkoa" jotta ne kasvais, ja yritin vaan sanoa, että mielestäni se tapahtuu parhaiten tekemällä sarjat kuolemaan saakka. Tietenkin porukka saa tehdä vaikka 100 sarjaa jos haluaa, ja sillä saadaan varmasti samanlainen kasvuärsyke kuin vähemmilläkin sarjoilla, ei se mua pahemmin häiritse. Olis vaan ajan, ja hermojen säästöjä kun tekis kovempaa, niin ei tarvita niin montaa sarjaa. Mulla ei ainakaan pääkään kestäis vatkata 20 sarjaa jotain lihasryhmää.

Se kun ei aina ja ikuisesti toimi noinkaan yksinkertaisesti.
Jossain vaiheessa se sama määrä kuolemaanastisarjoja voipi tökkäistä pahemman kerran kehityksen jumiin. Silloinhan tuon ajattelun mukaan ainoa keino lisätä treeniin tehoa on intensiteetin nostaminen - ja jatkuva failureen tai yli sen menevä treenaaminen on käsittämättömän rankkaa hermostolle. Ja jos hermoston palautuminen estää lihaksen treenaamista, jää taas lihaksen treenaaminen helposti liian harvaksi. Jossain vaiheessa tulee säädön paikka eteen jokaiselle, ainakin ilman anabolista boostia treenaavalle.

Edit: toki ymmärrän sun pointin, eli moni tykkää tehdä vähällä volyymillä kuolemaanasti-sarjoja.
Paras tulos kuitenkin saavutetaan sillä, että vaihdellaan myös toisenlaisia metodeja kiertoon välillä, vaikka tuontyyppinen treenaaminen kiistämättä keskimäärin toimiikin loistavasti (vaikkei välttämättä paremmin kuin joku toisenlainen metodi), mutta - ei ikuisesti ilman vaihtelua.

Originally posted by Sam225
Se kun ei aina ja ikuisesti toimi noinkaan yksinkertaisesti.
Jossain vaiheessa se sama määrä kuolemaanastisarjoja voipi tökkäistä pahemman kerran kehityksen jumiin. Silloinhan tuon ajattelun mukaan ainoa keino lisätä treeniin tehoa on intensiteetin nostaminen

Tai sitten nostetaan painojen määrää. Tietenkin täytyy pitää kevyitä viikkoja ja hiukan muutella harjoitusta. Pidän itsekin joskus näitä "pumppiviikkoja" vaikken uskokaan siihen että lihakset muka tottuisivat johonkin tiettyyn harjoitukseen. On ainakin päälle vaihtelua.

Noh, tämä ei johda enää mihinkään.
Hyvä jos kehityt ja toivon mukaan se jatkuu.

edit: en todellakaan tarkoita tätä vittuiluna vaan puhutaan sen verran eri asioista että enempi vänkääminen on turhaa koska se vaatisi jo niinkin perustavalaatuisen keskustelun kun tiettyjen peruskäsitteiden henkilökohtaisen käsittämisen tarkistamisen jne.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Tai sitten nostetaan painojen määrää. Tietenkin täytyy pitää kevyitä viikkoja ja hiukan muutella harjoitusta. Pidän itsekin joskus näitä "pumppiviikkoja" vaikken uskokaan siihen että lihakset muka tottuisivat johonkin tiettyyn harjoitukseen. On ainakin päälle vaihtelua.

Ootko sitten miten pitkään reenannu "samalla" tavalla ja koko ajan kehittyen?? mulla on kans menny nyt useita kuukausia samalla ohjelmalla ja koko ajan kehittyen, ainoat vaihtelut on tullu joissakin liikkeissä ja taukojen pituuksissa...

Originally posted by timba79
Ootko sitten miten pitkään reenannu "samalla" tavalla ja koko ajan kehittyen?? mulla on kans menny nyt useita kuukausia samalla ohjelmalla ja koko ajan kehittyen, ainoat vaihtelut on tullu joissakin liikkeissä ja taukojen pituuksissa...

Mä ainakin olen pyrkinyt pitämään reenin suht vakiona.
Ainoastaan painoja ja toistoja vaihtelemalla, enkä ole lähtenyt millekkään piiperryslinjalle tyyliin: "lihakset tottuvat samaan liikkeeseen, joten teen rintalihakset välillä ulkohuussissa ja pimeässä maaten polvet koukussa ja annan lihaksille shokin, jotta ne kasvaisivat".
Sorry kun vastasin vaikkei mulle kysymys ollutkaan.

Originally posted by timba79

No periaatteessa viimiset kolme vuotta on tullu väännettyä ihan samalta pohjalta. Ja kyllä sitä kehitystä on tullu. Pakko kertoo kuukauden takainen tapahtuma. Emäntä oli kolme kuukautta Esoanjassa, ja kun taas nähtiin, niin se kauhisteli miten mä oon turvonnu, tietenkään ite en huomannu mitään. Yritän vaan uskotella itelleni että se oli tosissaan, eikä vaan sanonu ilahduttaakseen. :)

No periaatteessa viimiset kolme vuotta on tullu väännettyä ihan samalta pohjalta. Ja kyllä sitä kehitystä on tullu. Pakko kertoo kuukauden takainen tapahtuma. Emäntä oli kolme kuukautta Esoanjassa, ja kun taas nähtiin, niin se kauhisteli miten mä oon turvonnu, tietenkään ite en huomannu mitään. Yritän vaan uskotella itelleni että se oli tosissaan, eikä vaan sanonu ilahduttaakseen. :)

No minä kans en tällä kolmen vuoden kokemuksellanin nyt pysty sanoman että mitenkään kovin nopeeta liikkeisiin tottuis, pientä vaihtelua pitääkin olla että pää kestää!! Enemmäkin tulee vaihdettua noita palautusaikoja kun liikkeitä. Perusliikkeet on samat ja sitten sitä viimestä liikettä vaihtelen silloin tällöin, taikka sitten järjestsytä, miten nyt hyvältä tuntuu. Mutta joskus tekis silti mieli kokeilla sitä kaksjakosta...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom