Toinen käsi jätättää..?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja adidaz
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ikä
39
Onko kenellekkään tuttua että penkissä toinen käsi hyytyy paljon ennen toista niin pitkissä sarjoissa kun maksimissakin?ja yleensä juuri se käsi jota enemmän käyttää (kuten mulla oikea käsi,ja olen oikeakätinen). Pitkissä sarjoissa vaikka vasen vielä jaksaisi useamman toiston on oikeasta jo täysin vedot pois. Mikä avuksi?

adidaz sanoi:
Onko kenellekkään tuttua että penkissä toinen käsi hyytyy paljon ennen toista niin pitkissä sarjoissa kun maksimissakin?ja yleensä juuri se käsi jota enemmän käyttää (kuten mulla oikea käsi,ja olen oikeakätinen). Pitkissä sarjoissa vaikka vasen vielä jaksaisi useamman toiston on oikeasta jo täysin vedot pois. Mikä avuksi?

Treenailet sitä heikompaa enemmän. Esim penkkipunnerrus käsipainoilla ja heikompaan isompi paino. Mikä sulla muuten hyytyy siinä heikommassa kädessä?ojentaja,rinta vai koko käsi?

Edit: ihme että dominoiva kätesi jätättää,yleensä toisinpäin. Teetko sellaita työtä joka rasittaa paljon oikeaa kättä?

On tuttua! Se on aika yleistä monella et toinen käsi on toista vahvempi! Esimerkiksi hauiskäännössä käsipainoilla sen voi hyvin huomata! Kuitenkin ihan normaalisti reenatessa käsien voimasuhteet menevät samalle tasolle tai paremminkin ajanmyötä voi osat aluksi vaihtua, etä oikeastasi tulee vasenta vahvempi!

Oikean käden ojentajasi on vain väsynyt eikä kerkeä palautua niin hyvin kuin vasen, koska käytät sitä kaikkeen (vemputus)! :) Eli ei tartte rueta reenaamaan sitä toista kättä toista enemmän. Aika parantaa..

TheLORD sanoi:
Treenailet sitä heikompaa enemmän. Esim penkkipunnerrus käsipainoilla ja heikompaan isompi paino. Mikä sulla muuten hyytyy siinä heikommassa kädessä?ojentaja,rinta vai koko käsi?

Edit: ihme että dominoiva kätesi jätättää,yleensä toisinpäin. Teetko sellaita työtä joka rasittaa paljon oikeaa kättä?

Lähinnä oikean ojentaja menee tukkoon kesken sarjan. oikea käsi ei rasitu vasempaa enemmän.

adidaz sanoi:

Monesti on myös (varsinkin penkissä) kyse siitä että heikommalla lähtee työntämään vähän aikasemmin koska luottaa vahvenpaan käteen enemmän vaikka se jäiskin jälkeen. Eli ei se aina ole se heikompi käsi joka jätättää!

Älkää antako mitään lisätreeniä sille heikommalla puolelle, vaan tehkää treenit heikomman puolen ehdoilla. Aikaa myöden ne voimatasot tasoittuvat, tuo on nimittäin hyvin yleinen ongelma aloittelijoilla.

Ja kannattaa kiinnittää huomio siihen arkielämään, eli kantaako aina kauppakassit, koulureput sun muut sillä vahvemmalla puolella ja tekeekö aina voimaa vaativan nostosuoritusken enemmän sillä vahvemmalla puolella. Tähän kun kiinnittää huomion niin auttaa jo asiaan paljon.

Timba79 sanoi:
Ja kannattaa kiinnittää huomio siihen arkielämään, eli kantaako aina kauppakassit, koulureput sun muut sillä vahvemmalla puolella ja tekeekö aina voimaa vaativan nostosuoritusken enemmän sillä vahvemmalla puolella.

Minulla ainakin arki haittaa harrastuksia! Käsien epäsymmetria korostuu irtopainoilla (pystypunnerrus-vai-mikä-se-on on pahin). Paljon kun istuu koneella, nukkuu samalla kyljellä ja vielä aika paljon kantaa lapsia - aina samalla kädellä. Käsien liikkuvuus olkapäästä on kanssa ihan eri paria. Vielä uskon, että tasottuu omia aikojaan, koska ongelmaa ei ollut sillon kun harjottelu oli säännöllisempää ja suuremmalla intensiteetillä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom