Toimiva massanlisääjä? Ohraa hiilarina..

Ikä
36
Reflex Instant Mass,
Onko tällaisesta tuotteesta mitään kokemusta?

Tässä hieman infoa:
Kun muut yhtiöt vieläkin käyttävät maltodekstriiniä hiilihydraatin päälähteenä, Reflex Nutrition on tehnyt aloitteen ja tuonut sinulle ainutlaatuisen vaihtoehdon. Instant Mass sisältää nyt uniikin sekoituksen patentoitua Aktivoitua Ohraa Ruotsista ja Orgaanista Kauraa Skotlannista jolla on erittäin alhainen glykeeminen indeksi.

Aktivoitu Ohra on täysin ainutlaatuinen superruoka jossa on runsaasti luontaisesti esiintyviä entsyymejä, vitamiineja, mineraaleja, kuitua, energiaa ja proteiinia. Jokainen annos Instant Mass:ia sisältää erikoissekoituksen jossa on 50 grammaa kompleksisia hiilihydraatteja Aktivoidusta Ohrasta ja Orgaanisesta Kaurasta - melko varmasti paras hiilihydraattien lähde jonka tulet koskaan löytämään massalisäys- tuotteesta.

Onkohan vaikutus sellainen mitä valmistaja lupaa? Jotain juuri tällaista olen jo kauemman etsiskellyt, nimittäin hitaita hiilareita helposti nautittavassa muodossa.

Sisältö per 136g:n annos:
Energiaa 482 Kcal
Proteiinia 52 g
Hiilihydraatteja 50 g
--joista sokereita 3 g
Rasvaa 8.2 g
Kuitua 2.2 g
Sinkkiä 15mg
Magnesiumia 225mg
Kuparia 750ug
C-vitamiinia 100mg
B6-vitamiinia 5.25mg
Kromia 200ug
Kalsiumia 301mg
Natriumia 123mg
Kaliumia 390mg
Digezyme 50mg
Lactospore 50 million spores

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
hc-audio sanoi:
....
Aktivoitu Ohra on täysin ainutlaatuinen superruoka jossa on runsaasti luontaisesti esiintyviä entsyymejä, vitamiineja, mineraaleja, kuitua, energiaa ja proteiinia. Jokainen annos Instant Mass:ia sisältää erikoissekoituksen jossa on 50 grammaa kompleksisia hiilihydraatteja Aktivoidusta Ohrasta ja Orgaanisesta Kaurasta - melko varmasti paras hiilihydraattien lähde jonka tulet koskaan löytämään massalisäys- tuotteesta.

Maalaisjärjellä ajateltuna olisi miellyttävämpää ottaa plussakalorit ravinteikkaasta ruoasta kuin "tyhjästä energiasta". Terveellisyyden kannalta kuulostaa siinä mielessä fiksummalta, lihaskasvun kannalta tuskin lienee mitään eroa.

Jos vaan heittäis haluamansa viljat blenderiin? Mulla menee kyllä vatsa sekaisin siitä joten tyydyn lusikoimaan raakana jolloin saa helposti aika paljon hiilareita hyvästä lähteestä.

Hyvä tuote, kyllä tuon tyylinen gaineri on ainoa oikea vaihtoehto jos jostain syystä hiilareita pitää saada lisää, ei ainakaan suoraan posahda vyötärölle kuten sokerituotteet.

Kötö sanoi:
Hyvä tuote, kyllä tuon tyylinen gaineri on ainoa oikea vaihtoehto jos jostain syystä hiilareita pitää saada lisää, ei ainakaan suoraan posahda vyötärölle kuten sokerituotteet.
Elä siis vain kajoa palautumisjuomaan, siinä on sokeria.

Palkkari onkin hieman eri asia kuin gaineri jota nautitaan pitkin päivää, palautumistuotteita olemmekin tässä aiemmin käsitelleet melko kattavasti joten siihen ei tällä hetkellä lisättävää mutta palataan aiheeseen mikäli tarvetta ilmenee.

ei kai se tuotetta sen paremmaksi tee että miksi noita hiilareita kutsutaa. ihan yhtä pitkälle prosessoitu noi on kuin malto ja samat on vaikutuksetkin elikäs lähinnä markkinointimiesten höpötyksiä ovat. kandee muistella miten maltoakin aikoinaan markkinoitiin.

Kun mä aloitin salilla, oli markkinoilla vain Weiderin soijapuristeita, hyvää ja tehokasta, lisäksi tuli vedettyä jotain Weider Power 7:mää, oli silloin suosittu gaineri.
Mä luulen että olit silloin vielä ala-asteella koulussa .

Tuo prosessointi on tosiaan hyvin tärkeässä osassa hiilarin "nopeuden" määrittämisessä, vaikka veikkaankin että ko. gainerin hiilareilla on matalampi glykeeminen indeksi kuin vastaavalla maltoon perustuvalla gainerilla. Kuiduthan ne hidastaa merkittävästi imeytymistä, ne kun prosessoidaan pois niin erot voi olla kohtuullisen marginaalisia. Tietysti sokerin rakenne ratkaisee paljon. (esim. glukoosilla täysin eri GI kuin fruktoosilla)

Jatkakaa toki välienselvittelyä ihan rauhassa! Tietysti joku "lasten leikkitarha" -tredi vois olla parempi! (Ei haittais oleellisen informaation kulkua niin paljon)

Kötö sanoi:
mutua vai faktaa ?

Tivaa miäs joka väitti faktana että maitojauheessa on 52% pöytäsokeria :D

Kötö tuntuu osallistuvan vain tiettyihin lisäravinnekeskusteluihin, mutta treenipuolelle tai yleiselle ei ole ainakaan minun silmiin sattunut mitään postauksia kirjottamaan. No eniveis mukava on ollu lueskella tän vastarannan kiisken juttuja.

hafanafa sanoi:
No eniveis mukava on ollu lueskella tän vastarannan kiisken juttuja.
Off-topic:
Puuttumatta ko. tapaukseen: ilman "vastarannan kiiskejä" täällähän nieltäis kaikki faktana. Hyvänä esimerkkinä palari-tredi, jossa homma ei välttämättä mennytkään ihan niinkuin muutamat (asiantuntija-) henkilöt tuntui olettavan. Näin siis ihan yleisellä tasolla. Onneksi toisinajattelijoita ei kommunistiseen tapaan oikeasti ammuta, vaikka noin verbaalisesti välillä siltä tuntuukin.

Mutta alkuperäisestä aiheesta olis kiva jatkaa, jossa jollain on faktaa!

heh tossa on kuituja jotain 2g/100g muistaakseni eli yks lysti. Myös maissin gi on erittäin alhainen mutta kun siitä tehään maltoa niin tilanne pikkasen muuttuu sama juttu noiden kanssa. Jos se ei olis pitkälle prosessoitu niin siinä olis kuitua ihan eri tavalla. Se mikä tossa jotain hidastaa on protu ja rasva.
Ja tossa on vähemmän mutua kun siinä että kötö kehut tuotetta mistä et tiedä mitään kuhan oot mainoksen lukenut. Sanotaan vielä että reflexillä on hyvät protut noin muuten että ei mene sen piikkiin.

astro sanoi:
Jos vaan heittäis haluamansa viljat blenderiin? Mulla menee kyllä vatsa sekaisin siitä joten tyydyn lusikoimaan raakana jolloin saa helposti aika paljon hiilareita hyvästä lähteestä.
Näin juuri. Miksei voisi vain käyttää ihan oikeita viljatuotteita, kuten esim. kaurahiutaleita tai muita vastaavia melkoisen niukasti prosessoituja viljatuotteita? Itse tuossa juuri ryystin treenin jälkeiseksi ateriaksi(palautusjuoma tuli otettua jo toki heti treeni lopussa) seuraavanlaisen juoman: 100 g Elovena Plus kaurahiutaleita, 50 g jotain muita kaurahutaleita, 1 Ehrmannin rahka, 40 g herakonsentraattia, 1 dl vadelma Fun Lightia ja 5 dl vettä. Ajoin kaiken mössöksi sauvasekoittimella ja join pois.

Kuitua tuli reilut 20g, protskuja varmaan jotain 60-70 g(ei jaksa tuon tarkemmin laskea), hiilareita(lähes pelkästään hitaita) tuli about 80 g ja rasvaa melkoisen niukasti. Sellainen sopivan täyttävä ja ruokaisa juoma, joka varmasti hakkaa 100-0 kaikki valmiit weight gainerit terveellisyydessä eikä maussakaan ollut valittamista. Ja hintaa tuolle koko setille tuli vähän reilu euro.

Suosittelen!

Jylli81 sanoi:
Näin juuri. Itse tuossa juuri ryystin treenin jälkeiseksi ateriaksi(palautusjuoma tuli otettua jo toki heti treeni lopussa) seuraavanlaisen juoman: 100 g Elovena Plus kaurahiutaleita, 50 g jotain muita kaurahutaleita, 1 Ehrmannin rahka, 40 g herakonsentraattia, 1 dl vadelma Fun Lightia ja 5 dl vettä. Ajoin kaiken mössöksi sauvasekoittimella ja join pois.

Kuitua tuli reilut 20g, protskuja varmaan jotain 60-70 g(ei jaksa tuon tarkemmin laskea), hiilareita(lähes pelkästään hitaita) tuli about 80 g ja rasvaa melkoisen niukasti. Sellainen sopivan täyttävä ja ruokaisa juoma, joka varmasti hakkaa 100-0 kaikki valmiit weight gainerit terveellisyydessä eikä maussakaan ollut valittamista. Ja hintaa tuolle koko setille tuli vähän reilu euro.

Suosittelen!
siis noin mäkin teen ja toimii ja on halpaa ja on terveysvaikutteita. en oikein ymmärrä tätä gaineri juttua ollenkaan

Kötö sanoi:
Kun mä aloitin salilla, oli markkinoilla vain Weiderin soijapuristeita, hyvää ja tehokasta, lisäksi tuli vedettyä jotain Weider Power 7:mää, oli silloin suosittu gaineri.
Mä luulen että olit silloin vielä ala-asteella koulussa .
Tais olla Formula 7 ja siinä tosiaankin oli puhdasta pöytäsokeria aika paljonkin. Mutta ihan noin mielenterveyden kannalta kannattaa tosta sokeripeikosta päästä eroon, jos se kummittelee sun päässä 80 luvulta asti, niin en ihmettele että takerrut siihen jatkuvasti. Tässäkin ketjussa on alunperin ohrahiilareita, jotenkin sä sait tähän sokeritkin taas tuotua.

Reflex Instant Mass - Product Description

52 Grams of Whey Protein and Micellar Casein.

Reflex Instant Mass contains a revised blend of cold processed ultra filtered Whey Protein Concentrate, Whey Protein Isolate, Milk Protein Concentrate(80% micellar casein /20% whey protein) and Digezyme enzymes.
For added benefit Instant Mass now includes Lactospore pro-biotics, similar to those found in yoghurt type drinks.

While other companies still use maltodextrin as the main source of carbohydrate for their weight gain formulas, Reflex Nutrition have taken the initiative and brought you a unique alternative. Instant Mass now contains a unique blend of patented Activated Barley from Sweden and Organic Oats from the heart of Scotland that has an extremely low glycemic index.

The OFO-Method and Activated Barley.

Named after the Swedish inventor Owe Forsberg, the OFO-Method is a unique patented natural treatment, of organic Barley that increases the energy level of barley whilst activating nutrients and dormant enzymes. The result is Activated Barley, a totally unique, low glycemic index super food that is rich in naturally occurring enzymes, vitamins, minerals, fibre, energy and protein. Each serving of Instant Mass contains a special blend containing 50 grams of complex carbohydrates from Activated Barley and Organic Oats - almost certainly the best source of carbohydrates you will ever find in a weight gain formula.

Instant Masss contains ZMA and NAC for strength and Gains in Size.

No weight gain formula today is complete without this clinically proven duo. ZMA has shown to raise testosterone levels by over 33% and increase strength by over 11% in strength trained athletes. The addition of N-Acetyl-Crysteine to Instant Mass further enhances gains by maintaining plasma cysteine levels - a key factor in building muscle tissue.

4g kuituja per 100g hiilaria, eli ei tosiaan kovin paljon. Ihan mielenkiintoinen ajatus, jos siitä ohrasta ja kaurasta tosiaan on muutakin kuin hiilarit jäljellä.

Hieman offtopic, mutta miksihän kukaan ei ole Suomessa tehnyt tehnyt kaura+maitoproteiini välipalajauhoja. 60g pienemmäksi pilkottuja esikypsytettyjä kaurahiutaleita, 40g maitoproteiinia tai heraa ja maustettu sopivasti. Kaurahiutaleet maksaa n. 1e/kg, joten tuollaisen sekoituksen hintakaan ei olisi kauhea. Aika moni kuitenkin näitä kaura+rahka/hera/maitoprotsku komboja vetelee, niin valmiiksi sekoitetulle ja maustetulle saattaisi löytyä kysyntää.

Tulisi aika kätevä:

Proteiinia 8,4g + 36g = 44,4 (0,6*14 g)
Hiilihydraatteja 33,6g (0,6*56 g)
Rasvaa 1,1g (0,6*6,7 g)
Ravintokuitua 6,6g (0,6*11 g) (36 %)*

Tuossa on 36g protskua päällä maitoprotskusta (0,9*40g) ja ehkä hieman sokeria sekaan antamaan makeutta.

Itse kyllä pysyn kaurapuuro mansikkahillolla + protskudrinkki linjalla joka tapauksessa, mutta jos laiskottaa, niin tuollaista saattaisi vaikka kiskoakkin välillä.

hafanafa sanoi:
Tivaa miäs joka väitti faktana että maitojauheessa on 52% pöytäsokeria :D

Kötö tuntuu osallistuvan vain tiettyihin lisäravinnekeskusteluihin, mutta treenipuolelle tai yleiselle ei ole ainakaan minun silmiin sattunut mitään postauksia kirjottamaan. No eniveis mukava on ollu lueskella tän vastarannan kiisken juttuja.

Sorry vaan mutta en todellakaan väittänyt moista, kummastelin vain miten se voi sisältää niin paljon sokeria, maitojauhe on minulle vieras tuttavuus, en ole jauhopeukalo enkä käytä lisäravinteita joissa moista olisi, ihmettelen vain mitä kaikkea ne nykyään sekottavatkin "lisäravinteisiin" omakustannushintaa alentaakseen.

Suositut

Back
Ylös Bottom