Toimiiko yötreenaus/Mitä syödä ennen nukkumaanmenoa?

Eli käyn koulua 8.00 pääsen 15.00 koulun jälkeen meen duunin pääsen 21.00..meen heti duunin jälkeen salille..oon salilla TUNTI.

Eli toimiiko tälläinen syysteemi jos ei toimi sit mikä on oikea syystemi minulle kun minulla on tälläinen ongelma.

sit miten pitää syödä?

Sähän sen itse tiedät toimiiko se vai ei. Toinen vaihtoehto on mennä heti töitten jälkeen vaan nukkumaan ja aamulla ennen koulua salille. Mä en kyllä tollasta päivärytmiä haluais. Todennäkösesti kehon stressihormonitasot nousis aika ylös, koska käytännössä koko ajan menossa ja unta ei tuu kauheen paljoa välttämättä. Eikä treenaamiseen vois keskittyä yhtä hyvin, kun 13h päivän jälkeen on varmasti aika uupunut.

Syömisestä en voi sanoa sulle yhtään mitään, koska en tiedä sinusta yhtään mitään. Haluatko kasvaa vai laihduttaa? Minkä kokoinen olet?

Itse treenaan yleensä joko aamulla kuudelta tai illalla yhdeksän jälkeen ja ehdottomasti ääni aamutreeneille. Ainakin jos kovemmin treenaa niin menee yöunet aika tehokkaasti. Jos sulla alkaa kasilta koulu niin kerkeät vaikka mitenkä päin vetämään pitkät treenit ennen koulua. Täällä on porukkaa jotka käy treenillä jopa ennen klo 6.00 aamuvuoroakin :)

Toimii, onko optionaalista? Ei.
Sulla ei jää tarpeeksi aikaa levolle mutta ei paljoa vaihtoehtoja sulla.

Meet sinne salille illalla tai aamulla ennen koulua jos haluat sitä tarpeeks.

Ei toimi toi ainakaa koulun käyntiin, kun ei onnistunut edes kirjoittaminen. "Oon salilla TUNNIN" ei "TUNTI"

Mikäli aiot saada lisää lihasta kasvatettua, niin vaatii varmaan aika paljon kaloreita, kun on noin aktiivinen päivärutiini. Viikonloppuna annat kropalle sitten enemmän aikaa levätä!

Arkirytmi kuulostaa sen verran kovalta, joten itse keskittäisin suurimman osan treeneistä viikonloppuihin. Perjantaina ajoissa nukkumaan, niin pystyy lauantaina tekemään vaikka tuplatreenit (aamupäivä ja ilta). Sunnuntain voi omistaa kovalle jalkatreenille. Jos viikolla haluaa treenata töiden jälkeen, niin kannattaa tehdä ylävartalon pieniä lihaksia (olkapäät / kädet / rinta) ja jättää isot lihasryhmät viikonloppuihin, kun jaksaa niihin paremmin keskittyä.

Itse treenasin 3 vuotta juuri noin että 21.00 loppui duunit. Sänkyyn oli turha mennä pyörimään ennen klo 02-03, jouduin käyttämään myös lääkkeitä nukkumiseen. Aamulla nukuttiin sitten pitkään, tuntuu aika kovalta että sulla ei ole siihen mahdollisuutta(kuten yllä jo todettiin). Ruokailut meni suunnilleen näin:
Palkkari 22.30-23.00, iso lämmin ruoka+vitamiinit sun muut n. 24.00, ennen nukkumaan menoa 40-50g maitoprotskua.
Välillä pääsin aikaisemmin sänkyyn mutta uni oli silloin yleensä katkonaista ja jos heräsin siihen että ei nukuta pätkääkään vedin maitoprotsku moukun ja takaisin sänkyyn.

Niin 4 kertaa viikkoon pyrittiin treenattiin silloin duunikaverin kanssa. Hölmönä vedin pari kertaa itseni ylikuntoon niin silloin: Morjens yöunet, hyi-saatana:face: Väkisin väänsin vaikka tulokset rupesi tippumaan:puntti:

Tosiaan viikonloppuihin siirrät pari kovaa treeniä, ja sitten koitat vaikka perjantaina illalla treenata kun ei tarvitse herätä aikaisin. Viikolla tekisin sitten yhden jonkun yläkropan treenin tai muun jonka jälkeen vielä unen saanti voisi onnistua.

Toinen vaihtoehto on siirtää kaksi treeniä aamuun, mutta arvelen että ei ole kovin herkkua jos olet nuori.

Itse treenaan yleensä joko aamulla kuudelta tai illalla yhdeksän jälkeen ja ehdottomasti ääni aamutreeneille. Ainakin jos kovemmin treenaa niin menee yöunet aika tehokkaasti. Jos sulla alkaa kasilta koulu niin kerkeät vaikka mitenkä päin vetämään pitkät treenit ennen koulua. Täällä on porukkaa jotka käy treenillä jopa ennen klo 6.00 aamuvuoroakin :)

(JAMI2003)

muut eks aamu treeni oo raskasta kun pitää herätä 5.00-6.00 aikoina…sit miten ruokavalio+lisäravinteet onnistuu syödä.

Eli käyn koulua 8.00 pääsen 15.00 koulun jälkeen meen duunin pääsen 21.00..meen heti duunin jälkeen salille..oon salilla TUNTI.

Eli toimiiko tälläinen syysteemi jos ei toimi sit mikä on oikea syystemi minulle kun minulla on tälläinen ongelma.

sit miten pitää syödä?

toimii, sun ikänen voi treenata kovaa illakin. jos mahdollista heitä vaikka rahkaa se 250 gr ja banaani tunti ennen treenii niin jaksaa hyvin. tai sit ota protskudrinkki töihin meseen, pelkkää pulveria ja lisäät sit veden (:

Kyllä tohon arkirytmiin voi tunkee salilla käynnin myös, suosittelisin 1 jakosta 2-3 krt/vko jotta on aikaa palautua. Liikeparitreeninä 1 jakosen treenin läpi vetämiseen ei mee kauaa ku pitää palautukset lyhyinä ja liikkeitä esim 5-7 max. Syömisestä sen verran että jos vaan on mahdollista niin 3 tunnin välein sapuskaa naamaan oli koulussa tai töissä, panostaa vaikka juomiin tai patukoihin sit. Iltasin vois ottaa jotain l-dopa valmistetta unen laatua parantamaan.

Kyllä ite oon reenannu iltasin (välillä 20:30-21:30 salille) jo pitkälti toista vuotta ilman suurempia ongelmia ja kehitystä tulee, ainakin vähän. Toki se välillä toppaa ku seinään, mutta erikoismetodeja käyttämällä ja ohjelman sisältöä vaihtamalla niistä pääsee.

Suosittelisin, että treenaisit aamulla ennen koulua, liian myöhään treenaaminen haittaa ainakin itselläni unentuloa. Mutta jos tuo ei tunnu luontevalta, niin eipä tuo 21 treeni mikään mahdottomuus ole.

olen ajattellut tehdä itselleni seuravan treeni ohjelmaan+ruoka.

herätys-6.00
aamiainen-6.30
salille-6.45
palautusjuoma-7.55
kouluun-8.15
1ateria-8.30
2ateria-11.30
3ateria-14.30
4ateria-17.30
5ateria-proteiinijuoma-20.30-21.00
6ateria-jotain pientä-22.30
nukkumaanmeno-23.00

tässä sit on kaikki mitä olen ajattellut tehdä jos on jotain virheitä joka pitää korjata olkaa hyvä ja kertooka.KIITOS

1. ateria klo 8.30, vaatii hieman sumplimista kun kaikki maikat ei tykkää kun raahaa kouluruokalasta tarjottimella safkaa tunnille :D

muut eks aamu treeni oo raskasta kun pitää herätä 5.00-6.00 aikoina…sit miten ruokavalio+lisäravinteet onnistuu syödä.

Ei aamulla ole raskasta herätä kunhan menee aikaisin nukkumaan :) Sillä rytmillä varmistaa että yöllä saa unta.

Mutta tuossa iässä riittää että treenaat ja syöt tarpeeksi niin taatusti kehittyy, sama mihin aikaan treenaat...

e: sinuna vaihtaisin tuon aamiaisen ja treenin paikkaa. Ei ole mitenkään hirveän mukavaa treenata maha täynnä. Joku banaani + treenilaturi ennen treeniä ja sitten kunnon aamupala treenin jälkeen ennen kouluun menoa. Sillä tyylillä voit jättää tuon 8:30 koulussa tapahtuvan aterian pois ja jos nyt välttämättä haluat niin vetää vaikka protsku patukan sen kanssa.

(kohta joku sanoo että treenin ja raskaan aterian välille ei tule optimaalista kahta tuntia, mutta ei sillä ole mitään väliä jos vain syöminen onnistuu heti treenin jälkeen. Jos ei niin sitten pitää tietysti soveltaa...)

Eli tuli pieni muutos ohjelmaan

eli…

salille-6.00

sopiko että otan vaikka ennen sali kahvin+banaanin……ja sit olen miettinyt salin jälkeen hyvä aamiainen vaikka 7.15 sit koululle protsku klo9.30 muuten mennään samalla ohjelmaalla.

Back
Ylös Bottom