Toimiiko utorrenttini oikein?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja lej
  • Aloitettu Aloitettu

lej

Eli ongelma on sellainen, että monissa torrenteissa, joissa on satoja tai vaikka tuhansia seedereitä ja leechereitä vielä enemmän, voi käydä niin, että saa yhteyden vaikka 20 seederiin ja 30 leecheriin. Keltään ei kuitenkaan saa ladattua mitään.

Voiko olla niin, että ne muut ovat estäneet heiltä lataamisen? Ja onko normaalia, että vaikka tuhannesta seederistä yhteyden saa vain muutamaan? Mulla on kaikki yhteysastukset kunnossa ja toimivat.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Onko sulla ilmoitus siinä alareunassa että network ok tai sellainen vihreä pallo?
Uusin versio ilmestyi juuri tänään eli versio 1.5 ja siinä on nyt tuo pallura:
http://www.utorrent.com/download.php

Ja jos oot jollain yleisellä trakkerilla katso että sulla on se DHT-network ja peer exchange päällä. Mutta sitten jossain suljetuilla trakkereilla noi kannattanee olla pois päältä ettei tule bannia säännöistä riippuen. Mulla ainakin noi auttaa tietyllä suurella skandinaavi trakkerilla.

Ja kannattaa myös katsoa palomuurin logista että blokkaako se niitä yhteydenottoja.

Versioon 1.5 vaihdoin tänään. Sama ongelma pysyy. Vihreä pallo on näkyvissä. Palomuuristakin olen antanut ohjelmalle tarivttavat oikeudet. Yleisellä trakkerilla dataa ei liiku mihinkään. Suljetulla näyttää kulkevan kaistan täydeltä. Ongelma onkin siinä, että se mitä haluan löytyy vain yleiseltä.

Palomuurin osalta siis pitäisi olla kaikki kunnossa mutta, näyttää login mukaan siltä, että siltä ajalta, kun yritin tänään ladata julkiselta trakkerilta, niin muutaman sekunnin välein palomuuri olisi estänyt sisään tulevan yhteyden. Asetukset ovat täysin samat nytkin, eikä yhtää tuollaista merkintää näy siitä eteenpäin, kun käynnistin uudestaan ja aloitin lataamaan vain suljetulta trakkerilta.

Voiko se olla niin, että julkisella se blokkaa lähes kaikki tai jopa kaikki? Koska nyt suljetulta trakkerilta lataamassani torrentissa on n. 100 seedaajaa ja niistä lataan n. 50:ltä yhteensä 100-200 kt/s. Julkisen trakkerin kautta löytyi esim. 2000 seedaajaa, mutta yhteyden sai vain muutamaan, ja keltään ei voinut ladata, ei seedaajilta eikä leechereiltä. Näin tapahtuu siis lähes aina.

Ja rastit ovat noissa mainitsemissasi kohdissa.

sama homma

Itsekkin ihmettelen mitä mun utorrentilleni on tapahtunut. Kuun vaihteen jälkeen mulla ei kulje bitti enää lainkaan tai todella harvoin. Seedejä ja peerejä löytyy kyllä, mutta niihin ei saa kontaktia. Asetuksiin en ole koskenut ja 1.5:kin asensin... ei apua siitäkään. Omituista.

Prioni77 sanoi:
Itsekkin ihmettelen mitä mun utorrentilleni on tapahtunut. Kuun vaihteen jälkeen mulla ei kulje bitti enää lainkaan tai todella harvoin. Seedejä ja peerejä löytyy kyllä, mutta niihin ei saa kontaktia. Asetuksiin en ole koskenut ja 1.5:kin asensin... ei apua siitäkään. Omituista.
El ihan samat ongelmat kuin mulla. Oletko kokeillut vaihtaa takaisin 1.4:ään? Joillain on ollut ongelmia 1.5:n kanssa. Mulla ei tosin auttanut.

Nyt näyttäs toimivan taas... tosin ontuvasti

Kattelin noita palomuurihommia ja kokeilin seuraavaa:

Itselläni käytössä f-securen antiv 6.01 automaattipäivityksillä, joten kaikki viimeisimätkin pitäisi olla asennettuna. Unloadasin koko f-securen suspended tilaan ja sitten windows security centeristä laitoin windowsin palomuurin päälle.... johan alkoi bitti liikkua. Ongelmaksi on nyt siis paljastumassa tuo mun fsav... ja loogisesti näyttäs siltä, että uusimmissa päivityksissä on jotain, joka estää ko. aktin, koska alle kuukausi sitten homma toimi kuin junan vessa. Tarkemmin pitää vielä katella.

Mulla on ZoneAlarm, joka on ollut sama jo vaikka kuinka pitkään, joten itsellä ei johdu ainakaan siitä. Kokeilin myös poistaa sen. formatoin koko kovalevyn muutenkin, niin siinä sitten selvinnee, jos vika on jossain muussa ohjelmassa.

Onkos mahdollisesti NAT tukkimassa yhteyksiä? Itselläni piti NATia säätää ennenkuin torrent toimi kunnolla

Fl4m3 sanoi:
Onkos mahdollisesti NAT tukkimassa yhteyksiä? Itselläni piti NATia säätää ennenkuin torrent toimi kunnolla
Ei ole NAT. Ongelma on siis sellainen, että vielä vähän aikaa sitten lataaminen myös julkisilta trakkereilta on toiminut. Enää ei. Nollat taulussa.

Oolrait, itsellänikin iski vastaavanlainen ongelma BitSpiritillä, ei tuntunut lataavan vaikka seedejäkin oli ja niin edelleen. Kyseessä oli The O.C.n uusin jakso( :nolo: ), eli hyvin oli seedattu kuitenkin. Kyllä se siitä aikamoisen odottelun ja kiroamisen jälkeen hissukseen lähti ja nyt voisin alkaa katsomaan sitä.

Mulla on käytössä uTorrent, rupesi pelittämään hyvin sen jälkeen kun konfiguroin ADSL-modeemista oikean portin auki. Muistaakseni dokumenteissa lukee että Plug and Play ei toimi porteissa oikein.

rasva sanoi:
Mulla on käytössä uTorrent, rupesi pelittämään hyvin sen jälkeen kun konfiguroin ADSL-modeemista oikean portin auki. Muistaakseni dokumenteissa lukee että Plug and Play ei toimi porteissa oikein.
Juu, juu, mutta kun NAT-ongelmaa ei ole, vaan portit on avattu oikein. Ja vika keskittyy täysin julkisiin trakkereihin, joista ei valu mitään, koskaan. Mutta ennen siis toimi kunnolla.

Ootko mitään muita clientejä testannu, että miten ne antaa alas jos antavat?

Format c: tuntui auttavan, ainakin vähän. Eli nyt lataaminen onnistuu ainakin kohtuullisesti.

Kovat otteet näköjään auttoivat. Nyt lataaminen sujuu kuin unelma eikä ole mitään ongelmia. En sitten tiedä mikä oli syynä. Kyllä ennen formatointia etsin ties kuinka monella ohjelmalla haittaohjelmia ja viruksia, mutta mitään ei löytynyt.

Ehkä sulla oli koneella jotain Spywarea joka tukki ja/tai hidasti portteja, mene ja tiedä?

Mulla kesti pari tuntia tajuta kaikki uTorrentin niksit, tärkeimpiä niistä olivat:

1.Käytä porttia 20000 ja siitä ylöspäin koska monet ISP:t blokkaavat pienempiä porttinumeroja

2.Konfiguroi ADSL-modeemista halutut portit auki sille IP-numerolle mitä käytät

3.Päivitä edellinen tarpeeksi usein jos käytössäsi ei ole staattinen IP-numero

4.Plug and Play ei toimi porteissa joten kytke se pois uTorrentista

Ehkä jopa suorastaan varteenotettavia niksejä. :thumbs:
Mikä on ISP?:nolo:

Ehkä jopa suorastaan varteenotettavia niksejä. :thumbs:
Mikä on ISP?:nolo:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom