Toimiiko 2 jakoinen pidemmillä sarjoilla?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja viiva
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Eli mietin tässä 2-jakoisen treenin toimivuutta pidemmillä sarjoilla.Ei siis kaikkiin liikkeisiin pitempiä sarjoja. Eli siis treeni ei eroa paljoakaan kaksijakoisesta yleensä, mutta kun olen nuori niin olen miettinyt, että toimiiko 2-jakoinen reeni jos lisään joihinkin lihaksiin 1 sarjan lisää Esimerkkinä:
Maanatai

Lämmittely
Penkki 2x6
Etureiden koneella 2x10
Peckdeck 3x8
Viparit sivulle sekä eteen 2x8
Vastsat 3x10
Ehkä extrana Vinopenkki 3x8
Jnejne...

Toi ei oo mikään mun ohjelma vaa esimerkki mitä ajattelin aloittaa.. Oisiko tyhmä idea lisätä Rintaan ton verran noita sarjoja vai tuleeko liikaa toistoja? ainakaan ei tunnu, että rinta ois ihan lopussa noilla 3 sarjan jutuilla.. kun tota kokeilin.. Toi vois olla ihan toimiva perjaatteessa. Mietin tässä, että kannattaaks mun vaihtaa kokonaan vaikka 1 jakoiseen ohjelmaan vai voisko toi toimia? huom! hauikset ja selät on toiset mihin lisäisin sarjoja. eli yhteen hauis ja yhteen selkä liikkeeseen yhet sarjat lisää.. Jos joku tajuaa ylipäätänsä mitään.. :D:rock:

Kyllähän sarjamääriä -ja pituuksia on hyvä vaihdella tasasin väliajoin jos tuloksia haluaa. Eli aloittaa vaikka 3x10 sarjoista ja lisää yhden sarjan neljän viikon ajan, jolloin viikolla 4 tulisi 6x10 sarjat. Sitten ottaa tarvittaessa kevyen viikon, nostaa sarjapainoja ja lähtee taas 3x10 sarjoista. Tai nostaa reilummin painoja ja vaihtaa vaikka 3x6 sarjoihin ja lähtee siitä taas nostamaan.

Tämä tietysti vain yksi esimerkki miten progression voisi ohjelmassa toteuttaa, näitähän on vaikka kuinka paljon. Testaamallahan sen selvittää että mikä itselle parhaiten toimii. Mutta progressio on kuitenkin ohjelmassa oltava, muuten jämähtää aika pian paikoilleen.

mm okei, mutta vaikuttaa oudolta vaihtaa 2-jakoiseen ohjelmaan 6x10. painot pitää ilmeisesti olla todella pieniä?

mm okei, mutta vaikuttaa oudolta vaihtaa 2-jakoiseen ohjelmaan 6x10. painot pitää ilmeisesti olla todella pieniä?

No ei 2-jakoisessa nyt sentään samaa liikettä tehdä 6 sarjaa. Vai millainen se sun ohjelmasi kokonaisuudessaan on?

No ei 2-jakoisessa nyt sentään samaa liikettä tehdä 6 sarjaa. Vai millainen se sun ohjelmasi kokonaisuudessaan on?

No vähän ihmettelinki mitä hansu oli selitelly..

jotain tällästä reeniohjelmaa olin ajatellut.

MA:
Penkki 2x6
Etureidet koneella 2x10
Peckdeck 3x8
Viparit eteen ja sivuille 2x8
Vinopenkki 3x8
Vatsarutistus 2x
Kyykky 2x8

TI:
Leuanveto 3x
Alatalja 2x10
Takaolkapäälaite 2x10
Takareidet koneella 2x8
Pohkeet 3x10
Hauis kp 3x10
Hauis kääntö 2x8

TO:
Jalkaprässi 2x8
Penkki kp 2x6
Etureidet koneella 2x10
Peckdeck 3x8
Viparit sivulle 2x8
Vinopenkki 3x8

PE:
Kulmasoutu 3x10
Pystypunnerrus 2x8
Pohkeet koneella 2x10
Kyykky 2x8
Ylätalja 2x10
Hauis vinolla tangolla 3x8-10
Joku hauis laite? 2x8

Joo eli voi samalla sanoa kuinka huono toi on :DD ja noita sarjoja vaihtelen sitte aina silloin tällöin.. tai onko liikaa jotain jne..:curs:

Jaa miksei vois muka olla 2-jakosessa treenisyklin raskaimpana viikkona, jolloin kropasta vedetään ihan viimesetki mehut pois ennen kevyttä viikkoa muka 6x10 sarjoja? Korjatkaa toki jos oon väärässä, ja ei toi sarjojen nostaminen tosiaan ole ainoa tapa toteuttaa progressiota, mutta hulkki tuosta tyylistä tais joskus muistaakseni puhua.

Tokihan voi vaikka nostaa toistoja joka sarjassa mutta pitää sarjamäärät samana ja lisätä painoa kun menee tietty määrä toistoja, tai pyrkiä nostamaan sarjapainoja jonkun suunnitelman mukaan. Kunhan jonkulainen suunnitelmallisuus on treenissä ettei aina hinkkaa sitä samaa 3x10x100kg penkki ja ihmettele sitte ku ei tulosta synny.

en oo tämmösiä 2 jakoisia ihan tällasenaan koittanut kun treenaan enemmän voimapainotteisesti, mutta mielestäni toi sarjojen lisääminen on melkeinpä helpoin tapa lisätä sitä määrää treeneissä.. Mietitään esim. jos teet 1.vkolla 3x10x100kg vaikka kyykyssä. 2vkolla 4x10x100kg ja 3.vkolla 5x10x100kg ja 4vkolla 6x10x100kg
toi on vain esimerkki ja ei nyt varmastikaan toimi nuin hyvin todellisuudessa mutta idea tossa varmaan ihan selvä :)
nostettu rautamäärä on tässä kasvanut 3000kg-->6000kg

ei mielestäni mitenkään huono tapa.. Tosin tuo voi olla monillekin liika lineaarinen tapa lisätä tuota työmäärää ja itse tykkään hieman pomppivasta ja aaltoilevasta tavasta.

Oli vähä offtopic mutta niin...

TO:
Jalkaprässi 2x8
Penkki kp 2x6
Etureidet koneella 2x10
Peckdeck 3x8
Viparit sivulle 2x8
Vinopenkki 3x8

PE:
Kulmasoutu 3x10
Pystypunnerrus 2x8
Pohkeet koneella 2x10
Kyykky 2x8
Ylätalja 2x10
Hauis vinolla tangolla 3x8-10
Joku hauis laite? 2x8

Joo eli voi samalla sanoa kuinka huono toi on :DD ja noita sarjoja vaihtelen sitte aina silloin tällöin.. tai onko liikaa jotain jne..:curs:

Miks ihmeessä teet molempinapäivinä olkapäitä ? tee mielummin noi molemmat liikkeet samanapäivänä ja anna sitten se pari kokonaistapäivää niille lepoa.

edit. samoin jalat? wtf? omituinen ohjelma :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom