Toimii/ko tämä treeni ohjelma ? POWER & SPEED & LOOKS

Tämmöstä olen suunnittellut nyt kun on räjähtävää ja nopeusvoima kovassa kehityksessä myös jalkojen Voiman kehittäminen yläkroppaa unohtamatta.

Ma: Kyykky 5x5 tai 5x3+ 2x3, Rive 5x3 , Penkki 3x5, käsipainoilla vinopenkki 3x5, ristitalja veto eteen 3x5-8 sarjoja Eli Jalka+rinta + vatsat.

Ti: Huili (tai Rinta treeni, silloin maanantaihin lisätty Hauiskääntö suoralla tangolla ja hammerii ja leukoja.)

Ke: JAlka+selkä: Kyykky 5x5 tai 3x5, Mave 1x5, Soutu 3x5 , yläsoutu 3x5.

To: huili

Pe: Kyykky 5x5 / 3x5, Rive 5x3 + (RINTA) + vatsat. ( jos ei rintaa niin Riveä sitten enemmän varmaankin.)

Haen nopeusvoimaa, räjähtävyyttä ja VOIMAA :D
Jokaiseen sarjaan sisältyy lämmittely sarjat, ainakin noihin power liikkeisiin kyykky,mave,rive,pena jne.

Tämmöstä olen tässä suunnitellut mutta välillä tekis mieli vklp käydä salilla kanssa. Tyylin 4-5vk kovaa treenii --> viikko kevyttä + keittoa :whip:

Tuloksia haen jotta nopeus kehittyy, salilla en mikään niin alottelija ole ja liikkeisiin yritän saada vähintään 5kg lisää per Vk.

Kokoonpano viikossa. 3xjalat 1xselkä, 2x rinta, 1-2x hauis , vatsat 2-3x.

Eli teidän mielipiteitä / Ehdotuksia nopeuden / räjähtävän-ja VOIMAN kehittämiseen :)

Pieni huomautus, jos et aloittelija ole niin et painoja saa 5kg viikossa ylös

Ehkä alkuun korkeintaan kerran tai pari onnistuu tuo 5kg korotus viikkoon ellei ole teräsmiehen geenit. Kannattaa ehkä jättää ahnehtimatta niiden painojen kanssa ettei tule riuhdottua paikkojaan paskaksi ja tehdä vaan 2,5kg lisää viikkoon korotuksilla ja siinäkin kuunnella kehoaan että lisäilee sitä painoa sitten kun tuntuu että menee enemmän eikä viikoittain ajan mukaan pakkosyötöllä. Silleen liikkeiden tekniikka ei mene pitkin vittuja niin herkästi kun painot nousee pienemmin portain.

Eikös selkää kannata tehä kans se 2 kertaa? kuitenkin isoin lihas.

Mihin perustat tämän ohjelman? Kuinka suurista painoista nyt puhutaan? Noilla treenimäärillä kaikki treenit saisi tehdä ehkä 50-65% painoilla. Mielestäni tuon saa toimimaan vain siten, että aloitat 50% painolla ekan viikon ajan (ainakin siis pääliikkeissä). Jos treenaat kolme kertaa per lihasryhmä, yksi treeni voi olla raskaampi (70-80%). Noita kuormia nostat sitten viikoittain vaikka 5% ja 3 viikon jälkeen jäähdyttelet. Toki parempiakin ohjelmia varmasti löytyy foorumia selailemalla, mutta jos haluat jotain omaa niin kai tästäkin saa jotenkin toimivan. Tuo otsikon sana LOOKS onkin sitten sivutuote

En kylläkään ymmärrä mitä vikaa olisi vanhassa kunnon maksimipäivä-nopeuspäivä -jaottelussa:

1.Kyykky+veto maksimi
-vedot eri korkeuksilta
-etukyykky
-takakyykky
-hyvää huomenta -liike
-sjmv
-boksikyykyt (vaikka normi salipenkiltäkin, jos haluaa käytännöllistä voimaa)

2.Penkki nopeus
-esim. 10x3x55% kolmella eri oteleveydellä

3.Kyykky+veto nopeus (45-60%)
-nopeusveto
-kyykky
-rinnalleveto

4.Penkki maksimi
-lankkupenkki
-lattiapunnerrus
-tasapenkki
-vinopenkki

Nämä päivät soveltavassa järjestyksessä, kuitenkin mahdollisimman paljon palautumisaikaa maksimipäivän jälkeen jättäen. Itse pääliikkeet lienevät sen verran nopeita tehdä, että jää vielä aikaa kohtuulliseen bodailuun ja muuhun hiveltämiseen. Jos maksimipäivinä keskitytään mahdollisimman nopeaan ylöstyöntöön ja pitäydytään max 85% painoissa eikä tehdä sarjoja loppuun asti, en näe syytä etteikö näin voisi mennä kuukausiakin ilman jäähdyttelyviikkoa jos siltä tuntuu.

Ranskalaiset viivat siis vain esimerkkejä pääliikkeistä

Eikös selkää kannata tehä kans se 2 kertaa? kuitenkin isoin lihas.

joo hessuhopo siksi yhden ns kerran selkää, sillä rinnalleveto käy aika kovasti selkätreenistä kanssa niin pitää sen antaa lepääkki kun rive:ä on 2x viikossa. :D

Jep, 5kg viikossa on liikaa on huomattu :D 2,5kg per 2vk tuntuu realistisemmalta :)

joo beginner oon selaillu näitä foorumeita eikä nyt mitään niin "ns. täydellistä ohjelmaa" minulle ole löytynyt. Toikin kuulostaa ihan Ok:lta, mutta vielä on vähä hakusessa mun täydellinen ohjelma :D

Back
Ylös Bottom