Todella surkeakuntoiselle apua.

Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%
Kaupunki
Jyväskylä
Olen 31v mies ja ensimmäistä kertaa kirjoittamassa tänne. Taustastani hieman sen verran että nuorena tottakai olin paremmassa kunnossa, kävin jopa salilla ja olin ihan kiinteä poikanen. Tämän jälkeen kuitenkin alkoholisoiduin, en käynyt armeijaa, sairastuin mielenterveysongelmiin ja olenkin siitä lähtien aikalailla laiminlyönyt kaiken lihaskuntoon liittyvän, satunnaisia lenkkejä ja heilumisia lukuunottamatta.

En jaksa juosta kilometriä yhtäsoittoa. Tällä hetkellä 10 punnerrusta alkaa olla maksimi ja tekniikasta en tiedä. Mahdollisuutta kuntosalille ei oikein ole taloudellisista syistä, joten olen hieman kusessa.

Olen sittemmin raitistunut kaikista pahoista tavoista mukaanlukien kahvinjuonti ja nyt olen alkanut huomata kehoni kipuilevan eri kohdista, lähinnä selästä ja lonkista. Kovin tuntuvat jumissa olevan. Ryhtini on mallia "⌠" Eli alhaalta asti suoraa kunnes yläselässä pyöristyy liikaakin eteenpäin.

Olen käytännössä istunut ja maannut paikallani staattisessa asennossa viimeiset kymmenen vuotta, lukuunottamatta ruuanlaittoja ja paskallakäyntejä.

Mitä minun kannattaisi tehdä? Haluaisin lihakseni rennoiksi jälleen, ryhdin edes jotenkin kuntoon ja jonkinverran lihasmassaa surkastuneiden lihasteni päälle. Olen nk. laihaläski ja kaljamaha on sitkeässä. Eli käytännössä haluaisin kiinteytyä, mutta aloittaa sen rauhallisesti. Minulla on aikaisemmin ollut ongelmia palautumisen kanssa varsinkin vatsalihasten alueella.

Olen 174cm/70kg kokoinen.

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Muuta en osaa sanoa kuin että olet ainakin ottanut alkuaskeleen joka on ehkä se tärkein?
Täältä saa varmasti hyviä neuvoja sekä tsemppiä!

Ihan se pelkkä kävelylenkkien teko sekä omalla painolla tehtävät lihaskuntoharjoitteetkin auttaa alkuun ja monilla kaupungeilla on jos ei ilmaisia niin lähes ilmaisia saleja.

Zone-sarja -42%
Pystyiskö kotiin laittaa leuanvetotankoa? Muutenkin oman kehon painolla pystyy tekemään vaikka mitä. Kuminauhalla pystyy myös vahvistamaan ryhtiä tukevia lihaksia. Ja ilman välineitä on vaikka mitä harjoituksia joihin moni ei pysty, vaikka miten salilla kävisi. Eli onhan niitä haasteita kotiinkin. Uskoisin youtuben olevan täynnä hyviä videoita vaikka kuntopiiriin kotona.

Ja aerobisesta, lataa puhelimeen joku matkaa mittaava sovellus, jos olet sen sorttinen että kilometrit motivoi. Juoksemisesta ei tarvitse aloittaa, vaan kuten yllä sanottu, kävelystä se lähtee. Minä usein kesken ulkoilun käyn ulkoliikuntapisteissä ja vedän leukoja ja nostelen pölkkyjä tms.. Onko sinua lähellä sellaisia paikkoja?

Mahtava päätös joka tapauksessa, onnittelut siitä! Sinulla on edessä se ihana alku, kun muutoksia huomaa äkkiä. Nauti!

Niin ja ei se päämäärä vaan se matka, siitä kun oppii nauttimaan on tehnyt oikean elämäntapa muutoksen ja kannattaa muistaa ettei kaikkea saa heti.
Itse aloitin kävelylenkit lyhyemmästä matkasta ja joka kerta kävelin hiukan pidemmälle, nyt kolmen vuoden jälkeen teen useamman kävelylenkin viikossa mutta en vain tykkää juosta vieläkään ja kaikki ei voi olla kaikkien juttu.
Prismasta ja kaikista urheilutarvike liikkeistä löytyy noita vastuskuminauhoja ja vastuskuminauha.fi osoitteesta löytyy harjoitteita, niillä pääsee jo pitkälle.

Ja kumien lisäksi kun hommaa kahvakuulan, jotka ei mansikoita maksa, niin lenkkien ja jokapäiväisten kevyiden jumppien kera kuosi paranee kyllä hyvinkin nopeaan. Ainoa tossa on vain se, että sun on asennoiduttava tekemään kaikki harjoitteet sitten tasaisella rutiinilla, ei tyyliin "tänään ei jaksa, teen huomenna tuplasti". Saat noilla eväillä veivata niin monta kertaa viikossa kuin vain jaksat, koska mitenkään raskaasti et rasitu, vaan noin kevellä touhulla tarttetaan sitten vain kovasti toistoa.

Joo riittävän iso kahvakuula sitten, että heilautuksesta on hyötyä. Ehkä miehelle ei sellainen joku 8 kg käy kuin koristeeksi jos tarkoitus kuormittaa myös jalkoja ja selkää. Marketissa saattaa joskus olla vain liian pieniä. Varmaan netistä löytyy jotain suosituksia kuulan painosta suhteessa tarkoitukseen ja kuntotasoon. Itse vaan ostin aluksi liian pienen.

Tavallisen harjanvarsikepin kansa itse teen aika paljon kotona. Siihen voi viritellä kuminauhaa, mutta itse teen ihan siis keppijmppaa liikkuvuutta ja tekniikkaa varten.

Minä usein kesken ulkoilun käyn ulkoliikuntapisteissä ja vedän leukoja ja nostelen pölkkyjä tms.. Onko sinua lähellä sellaisia paikkoja?

Mä suosittelisin Harjua keskustassa, mikäli se on vain aloittajalle sopivan välimatkan päässä. Lenkkipolku on sopivan mäkistä ja löytyy portaat, sekä mahdollisuus vetää leukoja. Kahvakuulia ja kuminauhoja ynnämuita kannattaa käydä katsomassa Seppälä Sportti-Divarista käytettynä, jolloin hintaa hankinnoille tulee vähemmän :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom