To be or not to be fat

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Baily
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl

Baily

Niin. Itse olen aloittamassa harrastusta. Itse olen ehkä sieltä niin sanotusti helpoimmasta päästä. Eli elopainoa on +140kg ja tosiaan kaikki eivät ole lihasta. Vaikkakin, olen (ne kaikki selittelyt ja vitsit yms) OLEN isoluinen tai oikeastaankin kropaltaani ISO kaveri. Pituutta on 185cm ja painoa tosiaan mainittu aika paljon, mutta sitä on ollut aiina. En halua oikeasti selitellä, vaan kakarasta pitäen on setti ollut isompaa. Koskaan ei ole vähimmästä lähdetty.

Millä treenillä kannattaisi lähteä vetämään? Sanotaanko nyt ehkä, että itselläni on sellainen fiilis että settiä olisiko enemmänkin. Vaakaa en halua katsoa, vaan peiliä ja mittanauhaa.

tärkeintä on että on onnellinen kaikki vitun dietit ja muu homoilu on turhaa kunhan on onnellinen ja tekee sitä mistä pitää. jossakin vaiheessa elämää kannattaa silti miettiä muitä haluaa ja miltä haluaa näyttää. ku painoin ton 138kg niin oli mulla voimaa vitusti ja mukava olo mutta kaikki tuntu saatanan raskaalta. nyt kun painoo 103-105 niin elämä on paljon mukavampaa ja helpompaa! se vaati 20vko työtä ja taas työtä. ja se lähtee susta itsestä liikkeelle ei kestään muusta.

Jos nyt oletetaan, että olet lähtemässä ihan hakemaan kevyempää painoa ja kohtuullisen hyvää lihaskuntoa?

+ 140kg on paljon painoa lihaksikkaallekkin, vaikka pituutta onkin tuon verran. Aluksi kyllä voi pistää hifistelydieetit hiiteen ja vetästä yli 20kg pois tuosta vähän kovemmalla parin kuukauden dieetillä. Tulee myös motivaatiota hommaan vähän. Jos joku neuvoo syömään tuon painoisena -500 kcal siitä mitä kuluttaa, niin on järki kaukana. Ei siis ole isoilla rasvoilla järkeä laihduttaa mahdollisimman lihaksia säästävästi. Menee sitä lihasten kasvatusaikaakin hukkaan.

Lee priesthän se sano "just be fat and happy, your going to die anyway" :D. Mutta tosissaan mieti millaiseen kuntoon tahdot päästä. Itse diettailisin juuri jollain -1000 tai -1500 kaloreilla samalla salilla käyden.

Hyvä, että olet päättänyt ruveta tuumasta toimeen :thumbs:

Eli treenistä sen verran, että voisit ruveta vetämään 2 krt/viikossa 30-60 minuutin kävelylenkkejä illalla/aamulla ja tämän lisäksi otat jonkun hyvän 4-jakoisen kuntosaliohjelman ja alat sillä vääntämään esim.

Ma: Rinta, olka
Ke: Selkä, epäkkäät, kyynervarret
To: Ojentaja, hauis, vatsat
La: Jalat

Ruokavaliosta sen verran´, että opettele syömään 5 kertaa päivän aikana ja erittäin pienoisia määriä, koska sinulla taitaa olla tuota ylimääräistä jonkun verran niin ei kannata varmaan lähteä millään tavanomaisella -500 kcal vaan vaikka semmoisella -1500 kcal päivä. Mikä tarkottaisi varmaan jotain 1500-2000 kcal nautittavaa kalorimäärää päivässä.

Myöskin turhien hiilihydraattien jättäminen pois olisi hyvästä eli pyri minimoimaan vaalean leivän ym. syönti ja taas pyri korvaamaan hiilarit proteiineilla.

Ja kannattaisi varmaan pudotella paino tuonne 85-95 tietämille ja alkaa katsella tilanteita taas uudestaan.

Ja ei muuta kun onnea ja työn iloa :whip: :)

Viikinki 86 sanoi:
Ruokavaliosta sen verran´, että opettele syömään 5 kertaa päivän aikana ja erittäin pienoisia määriä, koska sinulla taitaa olla tuota ylimääräistä jonkun verran niin ei kannata varmaan lähteä millään tavanomaisella -500 kcal vaan vaikka semmoisella -1500 kcal päivä. Mikä tarkottaisi varmaan jotain 1500-2000 kcal nautittavaa kalorimäärää päivässä.

En nyt ihan dieetin alussa sentään 1500 kcal miinuksille lähtisi. Mutta tuo 1000 kcal alkaisi jo kuulostamaan järkevältä jos läskiä on reilummin poltettavaksi. Pitää aina olla varaa myös vähän laskea kaloreita dieetin edetessä ja muuten 1500 kcal vajaus voisi olla keholla vähän turhan raju shokki. Muutenkaan ei suoraan kannata edes tonnia pudottaa, vaan ensin vaikkapa se 500 pois ja sillä pari viikkoa ja sitten lisää tarvittaessa. Totta on, että ei liian pitkälle kannata millään 500 kcal miinuksilla mennä jos pudotettavaa on paljon.

Timba79 sanoi:
Pitää aina olla varaa myös vähän laskea kaloreita dieetin edetessä ja muuten 1500 kcal vajaus voisi olla keholla vähän turhan raju shokki.

unohtamatta sitä, että tuollaisella pudotuksella mies varmasti jo 'nääntyy'. Jaksaa muutaman päivän tai viikon ja sitten homma ratkeaa, kun olo on oikeasti melkoisen paska. Reippaasti ylipainonen todennäköisesti on tottunut syömään jatkuvasti ylikulutuksen ja näin tietenkin lihoo lisää. Tuohon -1500 kaloriin kun laskee ns. + kalorit ~200-500kcal niin saadaan melkoinen pudotus normaaliin totutusta. Tossa tulee monelle epätoivo puseroon ja tulos on sitten heikko neljä.

Suositut

Back
Ylös Bottom