Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
zii sanoi:Mä tein kolme kokonaan, neljättä ehti vaan aloittaa. Mille linjalle haet? Mulla on ykkösenä energia/lvi, viime vuoden rajoilla tarttis ~12 pistettä yhteensä, eli kokeesta 9 skaalattuna. Tiedä sitten mihin suuntaan nuo pisterajat heittelee. Fyssa kyllä vähän vaikeempaa, mutta jospa siitä pari tehtävää sais oikein. Mikä tehtäväsarja sulla oli?
juu sanoi:Mitenkäs tuo tehtävä 4? Alkuun sain mutta sitten jotenkin menin loppupään sössimään enkä saanut kunnon vastausta. Olisiko pitänyt tehdä niin, että ensin integroi sen kökön ja siitä laskee t0:n suurimman arvon? Pirullisesti meinaan loksahtaa vasta kotona nuo tehtävät kun siellä kokeen kiireessä ei aina ajatus kulje yhtä kirkkaasti.
zii sanoi:Mites 3-tehtävä, mä laskin että etäisyys eli neliöjuuri(x^2 + y^2) pitäisi olla mahd. pieni
Kääpiö sanoi:3) neliöjuuri 10
zii sanoi:Mikä sarja sulla oli? Mä sain kolmosesta neliöjuuri(2) vastaukseksi (sarja c), ajanhetkellä t=0. Tosin siitä derivaatasta tuli niin pitkä että voi hyvin olla sattunut joku virhe supistellessa. Pitäisikö muuten huomenna olla tuo henkilökortti mukana?
Wildemar sanoi:Tämä tarkoittaisi siis, että teho on suurin, kun suluissa oleva osa lauseketta on suurin. Lauseke pienenee kuitenkin aina t:n arvojen suuretessa (lähenee nollaa), joten loogisesti järkeilin tehon olevan suurin heti käynnistyksen jälkeisellä sekunnilla. W=Pt, ja koska t on määritelty yhden sekunnin pituiseksi vakioksi niin ainoastaan P:n arvo merkitsee. Mitään työintegraaleja ei siis tarvita. Loogista?
juu sanoi:Loogista on mutta t:n ei tarvitse olla mikään kokonaisluku (kait?). Eikös sitä paitsi väli [1,2] ole pienempi kuin väli [2,3]?
Wildemar sanoi:Nyt ei jaksa miettiä, mutta mites tuon t:tä sisältävän osion kuvaaja kulkee, jos t:n arvot suurenevat. Kohdassa t=1 siitä itseasiassa tuleekin tosiaan nolla, mutta mites jatko? Onko aidosti vähenevä? Eli tarkoittaisi silloin, että suurin teho ja vastaavasti työ on välittömästi käynnistämisen jälkeen.
Wildemar sanoi:Lauseke päätyi muotoon:
10 - 80*(sin x)^2 = r^2