Tiukkaa moderointia eräällä foorumilla

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Quentin
  • Aloitettu Aloitettu
luultavasti n.99% foorumin porukasta sais bännit :D
Kyllä, tai enemmänkin. Kun tämä käytäntö laitettaisiin voimaan, niin hetken kuluttua (3-4s) katsottaessa Pakkotoisto.comin etusivua olisi online vain yksi henkilö:JohnnyB. Kaikilla muilla olisi banaanit porkkanoiden paikalla. Myös kaikki viestit ja viestiketjut olisivat kadonneet niiden sisältämän epäsoveliaan sisältönsä takia. Forumilta löytyisi vain yksi postaus, jossa olisi pelkästään yksi kuva: pitkäkaulainen lintu.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Varoitus

Moi

Saat varoituksen viestiesi heikosta kieliasusta ja sisällön puutteesta. Odotamme palstalla osallistuttavan myös kiekkokeskusteluun. Tämä varoitus on mallia ensimmäinen ja viimeinen, joka tarkoittaa sitä seuraavasta sisällöttömästä onelinereista tai puhekielellä kirjoitetusta viestistä lähtee kirjoitusoikeudet. Samoin jos et ollenkaan osallistu kiekkokeskusteluun.

Moderaattorit

Tuossa on merkitty virheet, jotka viestin lähettäjä on tehnyt. Virheitä on sekä yksittäisissä sanoissa, verbimuodoissa että kokonaisissa lauseissa. Lisäksi on käytetty sanaa, joka ei ole suomea. Että se siitä kieliasusta.

Oli pakko lähettää tää, tylsä lauantai:piis:

se siitä kieliasusta.

Toooootta. Mutta ehkä se pihvi oli enemmänkin se, että keskustelu oli jotain muuta kuin kiekkoa. En nyt muista onko Jatkoajassa jotain yleinen höpinä-osastoa, mutta ellei, niin pidän suht' kohtuullisena edes aiheen sivuamista.

Eihän täälläkään kovin hyvällä katsota turhaa lätinää asiathreadeissa, kun sitä varten on oma osasto.
Eikä sen osaston informaatioarvoa tämäkään viesti lisää yhtään.

-k

Toooootta. Mutta ehkä se pihvi oli enemmänkin se, että keskustelu oli jotain muuta kuin kiekkoa. En nyt muista onko Jatkoajassa jotain yleinen höpinä-osastoa, mutta ellei, niin pidän suht' kohtuullisena edes aiheen sivuamista.

Eihän täälläkään kovin hyvällä katsota turhaa lätinää asiathreadeissa, kun sitä varten on oma osasto.
Eikä sen osaston informaatioarvoa tämäkään viesti lisää yhtään.

-k

JA:ssa on osasto "Vapaa keskustelu", jossa olen siis keskustellut ja pysynyt topicissa.

Katselin äsken mitä rangaistuksia siellä oli jaeltu, ja mm. tällainen löytyi:
Alfredo Garcia kuittaa viikon pelikiellon turhan ja ylipitkän lainauksen vuoksi.

Joskus rekkasin itteni Jatkoaikaan ja olin wtf:nä kun piti perustella jotenkin miksi pitää saada kirjoitusoikeudet. Ööh, keskustelupalsta? Miksihän sitä haluaisi kirjoitella? Keksin jotain ja tuli vastaus jossa kerrottiin että HAKEMUS oli otettu vastaan ja kerrottiin olevan JONOSSA käsittelyä odottamassa :D

Joskus rekkasin itteni Jatkoaikaan ja olin wtf:nä kun piti perustella jotenkin miksi pitää saada kirjoitusoikeudet. Ööh, keskustelupalsta? Miksihän sitä haluaisi kirjoitella? Keksin jotain ja tuli vastaus jossa kerrottiin että HAKEMUS oli otettu vastaan ja kerrottiin olevan JONOSSA käsittelyä odottamassa :D

Hoh :D

Siis sun pitää olla tarpeeks hyvä kirjoittaaksesi MEIDÄN forumille, pitää olla kontribuutiota kato, jatkoaikaan ei ihan joka jannu pääsekään paskaa jauhamaan. :D

Quentin sanoi:

Quote:
Alfredo Garcia kuittaa viikon pelikiellon turhan ja ylipitkän lainauksen vuoksi.
Heh. Onkohan Jatkoajalla noussu modeilla jotain kupoliin. Onhan toi kyllä oiva tapa pitää oma hiekkalaatikko pienen piirin juttuna, jääpähän enemmän aikaa jakaa banaania kaikille ylipitkistä quottauksista.. :D

Ihme kitinää täällä. Mun mielestä JA:n modet toimii erittäin asiallisesti. Kuka jaksaa lukea tommosta ns. turhaa paskaa. Tällä tarkoitan onelinereita ja chattailua. Mun mielestä pakkiksellakin vois tiukentaa linjaa. Yleisellä puolella ei tietysti niin tarkkaa tarvitse olla, mutta asia puolella (treenaus/jääkiekko) tulisi olla mielestäni järkevää tekstiä. Hyvä esimerkki on mun mielestä tässä http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?t=53496. Toi on täynnä jotain ihme vääntöä NGV:n sanomisesta. Sitten on näitä jätkiä joiden tekstistä ei saa mitään selvää kun kirjotetaan suurin piirtein sinne päin.

Kai tolla tiukalla moderoinnilla halutaan pitää palsta asiallisena, niin että sitä jaksaa myös lukea. Toki toi linjan tiukkuus pistää välillä hymyilyttämään myös minua. http://keskustelu.jatkoaika.com/announcement.php?f=2

EDIT: Mikä oli muuten ketjun aloittajan tarkoitus tällä ketjulla. Hakea myötätuntoa vai?

Itse en ole Jatkoaikaan koskaan kirjoitellut, mutta käsittääkseni se touhu on ollut samanlaista pelleilyä jo aika pitkään. Ollaan niin tarkkoja kieliopista ja kaikesta muusta ja sen seurauksena kaikki kirjoittavat pelkkää mukasyvällistä hymistelyä. En ole ihan varma oliko tuo kirjoitusoikeushakemus seurausta Futisforumin iskusta, vai oliko sama systeemi jo käytössä sitä ennenkin. Futisforumin ääriliikehän teki joskus muinoin kunnon spämmi-iskun Jatkoaikaan ja Jatkoajan kiekkojuntit ei oikein tykänneet.

JA:ssa on osasto "Vapaa keskustelu", jossa olen siis keskustellut ja pysynyt topicissa.

Kuulostaa oikealta, varsinkin jos tosiaan threadin (olettaen, että yleiselläkin on useampi threadi) aiheesta ei pahasti lipsuta. Tosin pitäisi käydä lukemassa osatakseen arvioida tarkemmin. En jaksa :)

Quote:

Tässähän ei ole mitään kummallista: yksi turhimpia asioita mitä voi tehdä on quotata koko edellinen viesti sanoakseen siihen alle "samaa mieltä". Sen verran pitää viitsiä, että poimii alkuperäisestä viestistä oleellisen, jota kommentoi. Ja nimenomaan _kommentoi_. Näitä "jep", "sama täällä", "samaa mieltä", "me too" -postauksia näkee ihan liikaa.

Varoksi; tämä yleisenä kommenttina, koskapa en ole ko Quentinin tapaukseen perehtynyt.

-k

Suosittelisin hankkimaan vaik jonku harrastuksen tai vaik elämän jos on aikaa kyylätä toisten kirjotustyylejä keskustelupalstoil... :lol2:

EDIT: Mikä oli muuten ketjun aloittajan tarkoitus tällä ketjulla. Hakea myötätuntoa vai?

Olin hieman yllättynyt saamastani varoituksesta, ja aloin pohtimaan olinko sen ansainnut. Mielestäni moderointi on turhan tiukkaa Jatkoajan foorumilla, ja tämän ketjun tarkoitus oli saada aikaan keskustelua siitä mikä olisi sopiva modejen tiukkuus ja mitkä toimenpiteet ovat ylilyöntejä. Samalla Pakkiksen lukijat saavat jonkinlaisen kuvan siitä millaista on tiukka moderointi.

No, nyt kun sanoit, niin myötätuntoa taisin myös hakea. Tällaisen ketjun avaaminen JA:n foorumilla olisi ollut "itsemurha", joten avasin ketjun täällä lempeämmällä foorumilla. :haart: Kyllä nyt on parempi mieli kun olen saanut virtuaalisia selkääntaputuksia. :love:

Viimeksi muokattu:
En ole jatkoajalla juuri koskaan vieraillut muutamaa sinne vienyttä linkkiklikkausta lukuunottamatta. Mutta jatkoajalla tuntuisi olevan maine "hyvänä forumina", vähän kuten murobbs:ällä ja (tadaa) pakkotoistolla, ts. nämä mainitaan aina referensseinä.

Seurauksenahan tästä on, että ne keräävät myös sitä pohjakuonaa sinne keskustelun joukkoon. Jääkiekko on Suomessa varmaan vetoavampi aihe kuin puntti, jonka johdosta voisi jatkoajan kuvitella kärsivän trolli ym. ongelmasta kovasti pakkotoistoa enemmän - vaikkakien sieltä puuttuu tuo roinaosio, mikä tuntuisi täällä olevan se ns. punainen vaate peikkomieltymystä omaaville.

En tosiaan tiedä, miten paha tämä ongelma tuolla on, tai on ollut. Ilmeisesti moderaattorit koittavat kuitenkin saada forumista asiapainotteisempaa ja etenkin parempaa informaatiota tarjoavaa, nostamalla signaalin tasoa ja laskemalla kohinaa. Ainakin kaunis idea.

Yleinen keskustelu tuntuu lähes poikkeuksetta lähtevän "lapasesta", eli siitä tulee forumin kuin forumin kulmakivi. Yhdistävä tekijä on sitten keskustelijat, jotka usein ovat forumilla niiden muiden alueiden takia.
Ei yleisessä mitään pahaa ole, mutta joskus toivoisin että täällä Pakkotoistollakin voisi käyttää omaa kustomoitua "new posts" nappia, missä voisi pitää vain halutut alueet mukana. Itselläni tuo tarkoittaisi kaikkia muita, paitsi yleistä ja punttimimmejä. DVDPlazallahan tälläinen aikoinaan oli (hae uudet ilman tarinatupaa), Mike wink wink taas ;)

Ihme kitinää täällä. Mun mielestä JA:n modet toimii erittäin asiallisesti. Kuka jaksaa lukea tommosta ns. turhaa paskaa. Tällä tarkoitan onelinereita ja chattailua.
Ymmärrän kyllä tuon onelinereista ja chattailystä varoittamisen, mutta mitä mieltä itse olisit jos esim tämän lainaamani viestin perusteella saisit banniuhkauksen? Siis asiallisesti mutta puhekielellä kirjoitettu viesti.

Itselleni foorumikieleksi on vakiintunut tällainen puhe- ja kirjakielen välimuoto, ja jos sen takia mua uhattaisiin banneilla, kylä mä haistattaisin foorumille jossa näin tehdään.

Hoho, noi modet leikkii tuolla jotain erotuomareita. Menisivät vaikka pelaamaan sitä lätkää välillä. :)

Toinen "hyvä" foorumi on eläinoikeutusfoorumi. Siellä vasta tiukka moderointi onkin. Jos esität eriäviä mielipiteitä (siis ihan asiallisesti), niin viestit poistetaan tai jopa muutetaan moderaattoreita miellyttäväksi. Lisäksi jos tämmöisen "pahan" viestin lähetät, niin joutuu esimoderointiin, eikä sen jälkeen mene enää yksikään heidän mielipiteestään eroava viesti läpi foorumille.

*Banneja odotellessa* Kas kun Mike ei ole bannanut minua, enhän tee muuta kuin myyn epämääräistä kamaa ja kirjoittelen yleistä höpinää, kertaakaan en ole tainnut kirjoitella tuonne punttipuolelle, vai olikohan kerran kun jotain reseptintapaista tarjosin ruokapuolelle :D

Siinä taas nähtiin kun finninaamaiset pizzan syöjät perustavat penkkiurheilufoorumin ja leikkivät moderaattoreita (galtsu)irkkauksen ohella :lol2:

Nimim. tikusta asiaa 2000 viestin verran :jahas:

Toinen "hyvä" foorumi on eläinoikeutusfoorumi.

Jaja mikä se tällänen foorumi on ? Heittäisitkö urlin :)

edittitit: jaapajaapa löysin itsekkin :B

Hoho, noi modet leikkii tuolla jotain erotuomareita. Menisivät vaikka pelaamaan sitä lätkää välillä. :)

Toinen "hyvä" foorumi on eläinoikeutusfoorumi. Siellä vasta tiukka moderointi onkin. Jos esität eriäviä mielipiteitä (siis ihan asiallisesti), niin viestit poistetaan tai jopa muutetaan moderaattoreita miellyttäväksi. Lisäksi jos tämmöisen "pahan" viestin lähetät, niin joutuu esimoderointiin, eikä sen jälkeen mene enää yksikään heidän mielipiteestään eroava viesti läpi foorumille.

Et ole lukenut anoreksia foorumia? "Söin patukan" poistetaan samantien, mutta "Söin vähän patukkaa" on hyvä.

Koska täällä kielletään alle 200 penkkitulokset?

Työkaveri kyrpiintyi heppa.net -foorumiin, juu siis työkaverini on 40-vuotias herras(?)mies :jahas: mutta ottaa heppaharrastuksen tosissaan :lol2: :david:

Noh, eniwei, hänet lynkattiin monesti 12-vuotiaiden tyttöjen toimesta ja hän lopetti suutuspäissään kirjoittelun kokonaan kyseiselle foorumille :whip:

Moderoinnin tasosta ao. foorumilla en tiedä, eikä juuri kiinnostakaan... Hohhoijaa :zzzz:

Nyt kyllä kikatuttaa vaikka ei edes väsytä! nimittäin ton Colinin alemman linkin kans

Aika läppä foorumi tuntuu toi jatkoaikakomi tosiaan olevan :david:
Jos tuol tommosta on ni kasku joku siel jaksaa käydä.

Itse luen Jatkoaikaa aika aktiivisesti, ja olin jo legendaarisen Kiekkopesän vakikävijä. Ko. palstalla on tuhansia käyttäjiä, ja mukaan mahtuu kaikenlaista. Olen nähnyt myös löysemmän moderoinnin aikaa, ja se oli suht tuskaisaa... Eli vaikka siellä jossain määrin "ylimoderoidaan", on se silti parempi kuin se trollien ja onelinereiden hiekkalaatikko joka se muutoin olisi.

Itse pidän parempana katsella muutamaa moderoinnin ylilyöntiä kuin muutamaa tuhatta turhaakin turhempaa paskaviestiä.

Pakkiksella näyttää toimivan hiukka lievempikin moderointi, mutta jos käyttäjiä olisi tyyliin nelinkertaisesti nykyinen määrä, veikkaan että ruuvia pitäisi kiristää täälläkin. Ja kyllähän nytkin osa ketjuista lähtee karkailemaan off-topic-suohon aika lahjakkaasti...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom