Titan F6 Tornado

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Zone-sarja -42%
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Raven: Mitä varten tämä nyt piti upittaa?

Varmaan sitä varten, että -voittamaton- kuten minäkin aikaisemmassa threadissa(paitatreeni kysymys) emme saaneet riittävästi tietoa paitanostoista/-treenistä.

On varsin poloista jos ei tämän foorumin paitapenkkaajat pysty sen vertaa analysoimaan omia nostojaan, että pystyisivät antamaan vinkkejä esim. tyyliin:"otin 4x140kg 4" lankulta ja paidalla meni 1x 150kg rinnasta".
Tämä oli vain kuvitteelinen esimerkki siitä minkälainen palaute olisi kaikista hedelmällisintä ja minkä perusteella voisi suunnitella omia treenejä eteenpäin paitanostoja silmälläpitäen...

ludvigB kanssa samaa mieltä . sanokaas omia lankku tuloksia esim 4" lankulla ja sitten paita ykkönen . esim.

ja tää forum on täynä paitapenkkaajia jotka tekevät lankkua

LudvigB sanoi:
On varsin poloista jos ei tämän foorumin paitapenkkaajat pysty sen vertaa analysoimaan omia nostojaan, että pystyisivät antamaan vinkkejä esim. tyyliin:"otin 4x140kg 4" lankulta ja paidalla meni 1x 150kg rinnasta".
Tämä oli vain kuvitteelinen esimerkki siitä minkälainen palaute olisi kaikista hedelmällisintä ja minkä perusteella voisi suunnitella omia treenejä eteenpäin paitanostoja silmälläpitäen...

Miten se liittyy treenien suunnitteluun, mikä on muiden nostajien lankku- ja paitapenkin suhde?

Ite en ota lankkua muuta kuin paidan sisäänajossa/testauksessa, ja esim. viime kisassa hyödyin F6:sta n. 45kg.

-voittamaton- sanoi:
kiitos , vastauksesta , ja toivon että vastauksia tulisi ludvigb tyyliin että esim. paljon nous lankulla...........

No tarkasta tähän väliin westsidebar.netin foorumi.

Ei toisten lankkupenkkejä voi verrata, koska eri nostajilla on heikkoudet eri kohdissa. Lisäksi riippuu myös nostajan rakenteesta. Joillekin 6" lankku on todella pitkä rata ja joillekin taas todella lyhyt nylpytysliike.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Nostanpas tätä trediä ylöspäin, jos saisi nuoret nostajat vinkkejä.

Itselläni on niin että kun paidalla otan, otan isoimmat raudat ihan rinnasta saakka, lankuilta vähemmän. Ojentajat on aika vahvat, mutta hitaat. Sitten kun paidalla laskee alas, saa alhaalta hyvää "potkua" ylöstyöntöön. Tämä siis Titanin Furyllä.

hyvä että täällä jotkut penkkaajat jaksavat antaa vinkkejä nuorille alottelioille:) koska on minusta mukavaa että saa vinkkejä paidan ostoon ja sen paitapenkin nostamiseen ...

ELIKKÄ KERTOKAA NYT VINKKEJÄ ;) JA OMIA KOKEMUKSIA :kippis1:

Mä en todellakaan ole kokenut, mutta kaiken minkä tiedän, kerron mieluusti aina, toisin kuin jotkut ihmiset voimailun parissa. Itse olen nostanut ylisuurella Metal Bencherillä ja hivenen pienellä Titanin fury nxg+:lla. Bencher oli helpompi paita nostaa, mutta koska oli liian iso niin en oikein tiedä millaiset tulokset se olisi mahdollistanut.
Koska itse rupesin tänne peräänkuuluttamaan vinkkejä, voin itse esimerkkiä näyttäen kertoa kaikki hyvin rajalliset tietoni paidalla nostamisesta. Se ei paljoa tietoa ole, ja kaiken löytää varmasti netistäkin, mutta laitetaan silti. Erityisesti Salomaalta luulisi tänne löytyvän vinkkejä.

Ekaa paitaa hommatessa kannattaa ottaa kaksi asiaa huomioon: Oma perusvoimataso ja ojentajien ja loppuojennuksen suhteelliset voimat. Jos raakatuloksesi on SM-kisarajaluokkaa(miesten), voit ottaa jo ainakin kokotaulukon mukaisen paidan, jos taas paljon yli, kannattaa ottaa yksi koko pienempi. Taas jos se on paljon (~20%) alle, niin koon isompi.

Metalin paitojen koot ovat mitä olen havainnut ympärillä sellaisia että jos olet 120-kiloinen, on parempi ottaa 110-luokkaan paita, ja 135-kiloisen alle 125-kiloisiin tarkoitettu. Toki ovat yksilöllisiä asioita, jotain varmaan kertoo se että Jani Rainela 160 kg, nostaa koon 58 paidalla joka on tarkoitettu 110 miehille.Suomessa yleisimpiä paitoja ovat Titan ja Metal, ja kannattaa muistaa että niillä on eri kokoluokitus.

Omasta paidasta havainnoin heti sen, että kädet pitää pitää niin että kyynärpäät ovat koko ajan suoraan tangon alla, tai nosto kaatuu eteen äkkiä. Eka nosto 180 kilolla jäi lankun päälle kun kaatui eteen. Eteen kaatumista ja käsien kontrollointia itsellä auttoi voimakas selän jännittäminen ja käyttäminen alasviennissä. Selkä oli mukana paljon enemmän kuin raakapenkissä.

Kaarta en saanut aikaan kun olen kokematon, mutta lavat sain yhteen ja näkisin että se on aina penkatessa tärkeää, ehkä tärkein yksittäinen asia. Pitää pitää olkapäät mahdollisimman takana ja lavat yhdessä.

Ja lopuksi IMO ei kannata treenata paidalla kovinkaan paljoa, ellei tosiaan arvokisoissa nosta. Se helpolla hävittää raakavoimat. Ja jollei kisaa, niin silloin ei tietenkään kannata ikinä paitaa käyttää.

tilasin tossa titanin ngx orginal kokoa 52 , monet ainakin sanoo että ekaksi paidaksi "iso" paita kannattaa ottaa ja kun ei oo raw voimatkaan hääppöset nii tää vois olla aika passeli ? ja voisiko joku kertoa niitä "viritys" vinkkejä ? ja jos paita on liian iso niin auttaako se että paitaa vedetään alaspäin ja kiristetään vyöllä että ottaa "enemmän rautaa" kertokaa niksejä :D

IPF:ssä paitaa voi virittää vaan, että vetää kaulusta alaspäin ja säätämällä hihojen saumoja eri kohdille. Ekaksi paidaksi kannattaa ostaa paita millä saa raakamaksimin rintaa.

valio sanoi:
tilasin tossa titanin ngx orginal kokoa 52 , monet ainakin sanoo että ekaksi paidaksi "iso" paita kannattaa ottaa ja kun ei oo raw voimatkaan hääppöset nii tää vois olla aika passeli ? ja voisiko joku kertoa niitä "viritys" vinkkejä ? ja jos paita on liian iso niin auttaako se että paitaa vedetään alaspäin ja kiristetään vyöllä että ottaa "enemmän rautaa" kertokaa niksejä :D

Niskasta ylös, edestä alas. Hihat kierteelle.. Tosin jos liian iso paita, niin eihän ne kierteellä pysy kovinkaan helposti.
Meikäläisen vanhan inzerin (ehphd, se vanhempi malli) kikka oli joka kisan jälkeen pesin paidan ja saunaan kuivumaan. :)
En kuitenkaan suosittele tota, koska siinä alkaa kangas haurastumaan. Ihme ja kyllä meikäläisen paita kuitenkin kesti tuota monen monta kisaa, vaikka tuo vanha malli/kangas oli aika herkästi hajoavaa.

Salomaa sanoi:
IPF:ssä paitaa voi virittää vaan, että vetää kaulusta alaspäin ja säätämällä hihojen saumoja eri kohdille. Ekaksi paidaksi kannattaa ostaa paita millä saa raakamaksimin rintaa.

Kirottu sinä. :)

siis oon lukenu kuinka vitusti tosta hihojen kierteelle laitosta mutta en käsitä miten se kierre tulee :D ? siis se pitää tossa paidassa se sauma laittaa ojentaja jänteen mukasesti mutta tuleeko sillo siihen paitaan kierrettä ? vittu oon pihalla anteeksi vaan !!! ja paita on nxg orginal :D

Raven sanoi:
Kirottu sinä. :)

Heh mä voitin :) Siirrä niitä saumoja sisään ja ulos ja kokeile nostoja. Hae eri kohtia minne laskea tankoa sun muuta. Paidan kanssa suosittelen housujenvyötä käytettäväksi.

kiitos siis periaatteessa pyöritetään hihoja myötä ja vastapäivään ja tämän seurauksena syntyy "kierre"? älysinkö :D

Suositut

Back
Ylös Bottom