Tipaton tammikuu

Mukana ollaan....Ei tippaakaan tammikuussa ja vois yrittää vähentää vaik niinkin paljon ku kerran kuukaudessa tai harvemmin.Ei tos oikeen oo mitään järkee loppupeleissä...Rahaa menee ja sit välillä tulee sellasia morkkiksia ettei hyvää päivää!!!

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Meni tipattomana 30.5.2004->3.0.12.2004, tänään tarkotus ottaa isolla kouralla
:kippis1:

Lupaan olla helmikuussa useemmin keitoissa kuin selvinpäin :hyper: (ensin 18-vuotta täyteen, sitten vanhojen tanssit ja lopuksi hiihtoloma, välissä parin hyvän kaverin 18-vuotis juhlat)

syntikka sanoi:
miksi vaivautua tekemään typeriä "tipaton tammikuu" lupauksia, kun sitten tammikuun loppuessa kuiteskin imee viunaa niinku sieni. Kohtuus kaikessa ja pitää siellä välissä niitä selviäkin viikonloppuja.

hyvin sanottu :rock:

Ei ole tarvetta tuollaisille lupauksille, sen verran harvoin tulee muutenkin ryypiskeltyä. Mutta tipattoman uudenvuoden aaton voisi tosin pitää.

Äijä sanoi:
Ehdoton ei tipattomalle tammikuulle, kuten kaikenlaiselle muullekin raittiusfanatismille. Alkoholi on hillitysti käytettynä hyväksi ihmiselle. Pari kolme keskiolutta tai puoli pulloa hyvää punaviiniä auttaa niin mieltä kuin ruumistakin toipumaan turhista murheista ja uusi päivä aukeaa taas valoisampana.
Samalla linjalla käynnistynee munkin vuosi.

Äijä sanoi:
Ehdoton ei tipattomalle tammikuulle, kuten kaikenlaiselle muullekin raittiusfanatismille. Alkoholi on hillitysti käytettynä hyväksi ihmiselle. Pari kolme keskiolutta tai puoli pulloa hyvää punaviiniä auttaa niin mieltä kuin ruumistakin toipumaan turhista murheista ja uusi päivä aukeaa taas valoisampana.

Alkoholin kohtuukäyttö ei ole synonyymi aamukuuteen baarissa roikkumiselle. Joillakin ei ilmeisesti vaan ole minkäänlaista välimuotoa mehulinjan ja kolmen päivän darran välillä, mutta sehän on tietysti yksin heidän tappionsa.

AAMEN.

Äijä sanoi:
... Pari kolme keskiolutta tai puoli pulloa hyvää punaviiniä auttaa niin mieltä kuin ruumistakin toipumaan turhista murheista ja uusi päivä aukeaa taas valoisampana.

Seuraa tarkoituksellista pilkunnussintaa: Onko tuo siis tulkittavissa niin, että otat alkoholia vain murheeseen? Itsellä kun on tapana ottaa pikemminkin mukavissa tilanteissa, kuten kavereiden kanssa iltaa istuessa/biletilanteissa tai hyvällä aterialla hyvässä seurassa. :) ja :kippis1:

Mitä tipattomaan tammikuuhun tulee, niin en ole vielä päättänyt... tänä vuonna sellainen tuli muistaakseni pidettyä, joten tuskin perinteen jatkamisesta haittaakaan olisi...

Mites tipaton tammikuu ja UV? Klo 00.00 jälkeen korkit kiinni? :D

Äijä sanoi:

Alkoholin kohtuukäyttö ei ole synonyymi aamukuuteen baarissa roikkumiselle. Joillakin ei ilmeisesti vaan ole minkäänlaista välimuotoa mehulinjan ja kolmen päivän darran välillä, mutta sehän on tietysti yksin heidän tappionsa.

Kyse ei liene kuitenkaan mistään fanaattiudesta, tai siitä että urheilija ei juo.
Minun kohdallani kyse on kuitenkin siitä, että en pidä alkoholin mausta tai tunteesta jonka se tuo.
Se että en nauti alkoholia en edes kolmea keskaria ei tee minusta sen parempaa tai huonompaa henkilöä, kuin kukaan muukaan.
Kun se viina ei maistu niin se ei vaan maistu !

Äijä sanoi:
Alkoholi on hillitysti käytettynä hyväksi ihmiselle. Pari kolme keskiolutta tai puoli pulloa hyvää punaviiniä auttaa niin mieltä kuin ruumistakin toipumaan turhista murheista ja uusi päivä aukeaa taas valoisampana.

Olen samaa mieltä! :thumbs: Mutta tuossakin on se raja että se ei ole jokapäiväistä vaan satunnaísta. Siinä on se rentouttava vaikutus jonka takia aina sillointällöin kannatan ottamista.

[mod]Quotet. T: Sumu[/mod]

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
syntikka sanoi:
miksi vaivautua tekemään typeriä "tipaton tammikuu" lupauksia, kun sitten tammikuun loppuessa kuiteskin imee viunaa niinku sieni. Kohtuus kaikessa ja pitää siellä välissä niitä selviäkin viikonloppuja.

Asiaa ei voisi paremmin sanoa.

Gillyanne sanoi:
Seuraa tarkoituksellista pilkunnussintaa: Onko tuo siis tulkittavissa niin, että otat alkoholia vain murheeseen? Itsellä kun on tapana ottaa pikemminkin mukavissa tilanteissa, kuten kavereiden kanssa iltaa istuessa/biletilanteissa tai hyvällä aterialla hyvässä seurassa. :) ja :kippis1:

Et kohdistanut kysymystä minulle mutta vastaan kuitenkin...kun samalla linjalla olen.
Eli yleensä otan juuri jonkun juhlan tai mukavan tilanteen mukaan, mutta joskus vaan tulee sellainen vaikka raskaan/paskamaisen työpäivän jälkeen fiilis että otan ihan vaan rentoutuakseni ja yömyssyksi oluen tai pari. Ei näitä tilanteita tosiaankaan viikottain ole vaan kerran kuussa korkeintaan. Eli tuo oluen tai pari ottaminen on kuin sellainen "ylimääräinen" ohjelma arkeen jolla saa hieman ajatuksia pois muualta tasaisenpaksusta arjesta. Kuten tuolla aikaisemmin jo mainitsin niin olen aika järjestemällinen ihminen ja esim. keväälle olen ihan kalenterin mukaan suunnitellut että milloin hieman arjesta irtautumista suoritan hyvän ruuan ja juoman parissa. Olen tosiaan huomannut sen että vapaa v.loppu hieman juomilla terästettynä rentouttaa kummasti, kuin että taapertaa sitä samaa harmaata arkea viikosta toiseen. Itselleni käy joka 4.loppu näin.

Hmm taidan jakaa tipattoman tammikuun tasaisesti koko vuodelle. Näin ollen olen joka kuukausi keskimäärin 2,5 päivää juomatta. ;)

Joskus on hyvä mieli ja joskus taas paha mieli. Semmoista elämä on. Jonakin iltana tuntuu hyvältä idealta keventää päätään parilla lasillisella. Ei kai siinä nyt sen ihmeempää säätämistä tarvita.

Joku nyhjää kädet täristen sohvan nurkassa tipattoman tammikuunsa kanssa ja toinen kaataa votkaa naamaan käsivarren koukistaja ja sisuskalut jatkuvassa pumpissa. Joku kolmas ehkä taas kykenee välillä säilyttämään tasapainonsa ja olemaan tyytyväinen elämäänsä. Oli se valinta sitten raittius tai kohtuukäyttö. Valinnanvapaushan meille on kaikille annettu.

Raittiusaattteen ihannointi ainoana oikeana valintana sen sijaan kuoli jo 70 vuotta sitten ja se sopisi itse kunkin pitää mielessään. Kun eräillä tuntuu vieläkin keulivan Minna Canthin valistuskirjallisuuden parissa ja se ei oikein ole tervettä.

Jengi dokaa ihan horkassa UV:nä ja lupailee tipatonta vuotta / vuoden alkua.. meitsi tekee toisinpäin. Oon selvänä uudenvuoden ja dokaan ihan simona koko vuoden 2005 aina kun sattuu hotsittamaan :evil:

Arsi sanoi:
Mites tipaton tammikuu ja UV? Klo 00.00 jälkeen korkit kiinni? :D

Mulla ainakin just näin. Viikko tässä on tankattu tipatonta tammikuuta varten ja vielä vähän reilu 9 tuntia aikaa jäljellä :D

Juaraan katos vähän niinkun varastoon :kippis1:

Äijä sanoi:
Joku nyhjää kädet täristen sohvan nurkassa tipattoman tammikuunsa kanssa ja toinen kaataa votkaa naamaan käsivarren koukistaja ja sisuskalut jatkuvassa pumpissa. Joku kolmas ehkä taas kykenee välillä säilyttämään tasapainonsa ja olemaan tyytyväinen elämäänsä. Oli se valinta sitten raittius tai kohtuukäyttö. Valinnanvapaushan meille on kaikille annettu.

Raittiusaattteen ihannointi ainoana oikeana valintana sen sijaan kuoli jo 70 vuotta sitten ja se sopisi itse kunkin pitää mielessään. Kun eräillä tuntuu vieläkin keulivan Minna Canthin valistuskirjallisuuden parissa ja se ei oikein ole tervettä.

Sori, kun edelleen tästä viitsin vääntää, mutta eikös tässä nyt ole pieni ristiriita? Eli ensin hehkutat valinnanvapautta suuntaan tai toiseen, ja seuraavassa lauseessa kuitenkin toteat raittiuden vanhanaikaiseksi ja suorastaan kuolleeksi aatteeksi...?

Jos taas tarkoitit sitä, mihin jotkut (ei viittaa erityisesti kehenkään palstalaiseen) valitettavasti sortuvat, eli "minä olen raitis ja niin pitäisi olla kaikkien muidenkin/koska minä en juo, ei saa juoda kukaan muukaan tippaakaan ikinä"-jeesusteluun ja vouhotukseen, niin enpä voisi olla enempää samaa mieltä kanssasi. Jokainen tyylillään ja makunsa mukaan, tässäkin. Yhtä typerää on myös kuvatunlainen asenne käänteisesti, eli "koska minä juon, niin muidenkin on juotava/koska minä en ole täysraitis, ei sitä pidä olla kenenkään muunkaan". Ja tuo oli sitten kärjistys, eikä myöskään viittaa erityisesti kehenkään palstalaiseen. :piis:

Niinjoo, ja vaikka tipattomaan tammikuuhun sortuisinkin, niin en kyllä ajatellut nyhjätä sohvannurkassa kädet täristen, mielestäni sellainen olisi aika lailla typerää toimintaa. :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom