- Ikä
- 37
Jep. Vähän pitää pelisilmää käyttää että missä yrittää tinkiä ja missä ei kannata. Itse en alle 100 euron tuotteista ala tinkimään, enkä vääntämään hinnasta. Jos tuote tätä kalliimpi niin erikoisliikkeessä kannattaa kysäistä että mikä on viimeinen hinta tuotteelle, joilloin yleensä hinnasta katoaa n. 10%. Riippuen toki kaupasta. Joskus erittäin harvoin saatan tähän iskeä jonkun vastatarjouksen jos alennusta ei juurikaan heru jostain suhteellisen kalliista tuotteesta. Kuitenkin erikoisliikkeissä myyntikatteet ovat tarjoustuotteita lukuunottamatta yli 20% niin tuo 10% lähtee aika helposti hinnasta veke, kunhan osaa olla asiallinen.Karttunen sanoi:Aikoinaan olin kaupan kassalla töissä ja kyllä hieman vitutti, kun jotkut yrittivät itsepäisesti tinkiä. Jos hinnat olisivat olleet mun päätäntävallassa, mä olisin antanut jengin roudaa kaiken ulos vaikka ilmaiseksi. Sitten oltiin hapanta naamaa kun ei "jousteta" yhtään.
Enkä näe pienessä tinkimisessä mitään pahaa. Hinnasta neuvottelu on ihan normaalia varsinkin kalliimmissa tuotteissa, mutta semmoista hinnasta ruikuttamista en ymmärrä yhtään. Mutta jos kysymällä säästän 1000 euron sohvan hinnassa 100e niin on se vaivan arvoista.