Tilasin huijarinettifirmasta, mitäs nyt tehdä?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja pumppis
  • Aloitettu Aloitettu
Noniin. Piti tämäkin päivä tämän vanhan nettikauppakyynikon nähdä. Menin halpaan pari päivää sitten ja menin tilaamaan "brittiläisestä" nettikaupasta "Nike Freet". Tein tilauksen ja maksoin ostokset luottokortilla yöllä vauhtisokeudessa, kun löysin netistä huiman hyviä tarjouksia. Alkoi kuitenkin epäilyttää touhu heti seuraavana aamuna, ja palasin tsekkaamaan sähköpostin saapuneet -kansion ja firman sivut, ja pitihän se arvata: sähköpostiin ei ollut tietenkään tullut minkäänlaista tilausvahvistusta, "tilaus" näkyi vain putiikin omilla nettisivulla. Googlettelin sitten firmaa, ja tuloksia tuli vähän, mutta ne olivat melko epäilyttäviä. Ensinnäkään co.uk loppuva osoite ei ollutkaan nimestään huolimatta brittiläinen vaan johti Kiinaan. Sitten pulju oli saanut muutaman käyttäjäpalautteen, joista osassa sanottiin, että rahat meni, mutta tilausta ei tullut, ja osassa, että kengät olivat kyllä tulleet, mutta koot olivat mitä sattuu, ja kengät olivat selviä FEIKKEJÄ. Osalle oli myös saapunut kirje tullista (totta kai jos kerran Kiinasta tulevat), jossa oli pyydetty maksamaan, että saa puketin edes maahan.

Oon nyt hieman kiihdyksissäni, mut what to do next? Oon ottanut printscreenillä kuvat mun "tilausvahvistuksesta" puljun nettisivuilta. Lisäksi tallensin sähköpostiin tulleen maksun onnistumisen vahvistuksen. (Et rahat on ainakin lähteny, kiva kiva.) :jahas: Mutta miten huomenaamulla edetä? Pyydänkö sähköpostilla peruuttaa tilauksen, koska olen kuullut, että heidän tuotteensa ovat feikkejä? Voisin soittaa vielä pankkiinkin (vai LUOTTOKUNNALLE? MasterCardilla tilasin), että sulkevat (tai ainakin pitävät silmällä) luottokortttia, koska maksunvälittäjäsivukaan (huolimatta selaimen https -alusta ja lukon kuvasta) ei vaikuttanut jälkeenpäin ajatellen kovin luotettavalta is icpayment.com a scam or legit | icpayment.com reviews |check icpayment.com for fraud and risk | is icpayment.com safe | is icpayment.com fake |is com safe. Ai hitto. En kyl hitokseen tilaa tän jälkeen enää mistään muualta ku Ellokselta. :curs:

Ps. Päänaukojat, nillittäjät, pätijät ja "lälläslääomavikakunonurpo" -argumentoijat, älkää edes vaivautuko. TIEDÄN kyllä tehneeni virheen, enkä tarvitse ketään kertomaan SITÄ faktaa minulle. Muunlainen apu on sen sijaan tervetullutta.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Heti vaan luottokuntaan yhteyttä ja kerrot että kyseessä on tarkoituksellinen kusetus nettiosoitteita ja tuotteiden aitoutta myöten ja sanot ettet halua missään nimessä tukea piratismia.

Hanki muuten PayPal, se on jo turvallisempi, luottokorttien numerot eivät välity kauppiaalle, ja rahat lähtee tililtä kun tavara perillä ja hyväksytty.

Luottokunnalle olisi kannattanut ensitöiksesi soittaa ja käskeä perua rahansiirto. Ei taida nuo maksut ihan samana päivänä sulkeutua. Toiseksi: kannattais varmaankin sulkea kortti ja hommata uus. Eipä oikeastaan muuta.

Joo, soittelin Nordean asiakaspalveluun, mutta sanoivat, et veloituslupa on jo annettu (l. katevaraus tehty), et maksua ei voi enää perua. Mutta sitten kuulemma poliisiin rikosilmoituksen merkeissä yhteyttä ja rahojen periminen takaisin tapahtuu luottokunnan kautta reklamaation välityksellä jos tuotetta ei ala kuulua tai jos (kun) se on feikki.. Huoh, tästä tulee pitkä prosessi.. Onneksi nyt on kyse kuitenkin reilusti alle sadasta eurosta, mut rahaa se on opiskelijalle sekin.

Ärsyttäisi juuri tällä sekunnilla kuolettaa koko kortti, kun juuri nyt on vetämässä luottokortilla tilaus erääseen toiseen (luotettavaan) nettifirmaan. Vaikeuttaisi asioita huomattavasti. Ehkä seurailen nyt vain muutaman päivän entistä tiiviimmin luottokortin tilitapahtumia ja kun saan Asoksen tilauksen pois alta niin kuoletan koko kortin.

- - - Updated - - -

Äh. Voihan tästä jotain oppirahoja langeta maksettavaksi. Oppia ikä kaikki. :face:

Aika jännää kun Nordea on kahteen otteeseen viimeisen puolen vuoden aikana omatoimisesti siitä minulle ilmoittamatta sulkenut mun luottokortin vilppiepäilyksen takia kun olen ilmeisesti tehny "epäilyttäviä" ostoksia.

Eikös katevaraus ole vielä peruttavissa kun se on katevaraus?

Aika jännää kun Nordea on kahteen otteeseen viimeisen puolen vuoden aikana omatoimisesti siitä minulle ilmoittamatta sulkenut mun luottokortin vilppiepäilyksen takia kun olen ilmeisesti tehny "epäilyttäviä" ostoksia.

Eikös katevaraus ole vielä peruttavissa kun se on katevaraus?

Niin minäkin asiaan vihkiytymätön väitin Nordean asiakaspalvelulle, et se on vasta varaus, mutta niin vaan ei kuulemma voi.. Vain myyjä voi perua katevarauksen. :( (Tai niin mua ainakin huijattiin..) *uts. No, jospa ne pitäisivät sitten munki korttia vähän silmällä.. ;)

Kokeileppa soittaa huomenna uudelleen päivällä, mä kun joudun yleensä soittamaan illalla/yöllä Suomen aikaa, sieltä yleensä vastaa joku virolaisaksentilla. Kertaalleen ne on kirjottanut jo mun osoitteen sinne väärin etten saanut tehtyä ostoksia kun en tiennyt mikä billing address oli... Kun taasen sinne soittaa tavalliseen pankin aukioloaikaan, saa sieltä aivan eri luokan palvelua. Ne jopa kompensoi mulle siitä että niiden takia jouduin soittamaan niille muutamaan kertaan ja puhelinlasku oli sen mukainen.

Hanki muuten PayPal, se on jo turvallisempi, luottokorttien numerot eivät välity kauppiaalle, ja rahat lähtee tililtä kun tavara perillä ja hyväksytty.

Itselläkin paypal ahkerassa käytössä, mutta tuota boldattua kohtaa ihmettelin. Onko tuo jonkun/joidenkin tiettyjen verkkokauppojen tapa toimia vai mitä tarkoitat tuolla? Kun minun mielestä ne rahat on kyllä heti lähteny tililtä ja ikinä en ole mitenkään "hyväksynyt" tavaroita.

Itselläkin paypal ahkerassa käytössä, mutta tuota boldattua kohtaa ihmettelin. Onko tuo jonkun/joidenkin tiettyjen verkkokauppojen tapa toimia vai mitä tarkoitat tuolla? Kun minun mielestä ne rahat on kyllä heti lähteny tililtä ja ikinä en ole mitenkään "hyväksynyt" tavaroita.

Samaa ihmettelen minäkin. Olen käyttänyt paypalia mutta kyllä aina lähtee rahat tilitä tai visalta ja sitten vasta tulee firmasta ilmoitus että paketti tulossa.

Noniin. Piti tämäkin päivä tämän vanhan nettikauppakyynikon nähdä. Menin halpaan pari päivää sitten ja menin tilaamaan "brittiläisestä" nettikaupasta "Nike Freet". Tein tilauksen ja maksoin ostokset luottokortilla yöllä vauhtisokeudessa, kun löysin netistä huiman hyviä tarjouksia. Alkoi kuitenkin epäilyttää touhu heti seuraavana aamuna, ja palasin tsekkaamaan sähköpostin saapuneet -kansion ja firman sivut, ja pitihän se arvata: sähköpostiin ei ollut tietenkään tullut minkäänlaista tilausvahvistusta, "tilaus" näkyi vain putiikin omilla nettisivulla. Googlettelin sitten firmaa, ja tuloksia tuli vähän, mutta ne olivat melko epäilyttäviä. Ensinnäkään co.uk loppuva osoite ei ollutkaan nimestään huolimatta brittiläinen vaan johti Kiinaan. Sitten pulju oli saanut muutaman käyttäjäpalautteen, joista osassa sanottiin, että rahat meni, mutta tilausta ei tullut, ja osassa, että kengät olivat kyllä tulleet, mutta koot olivat mitä sattuu, ja kengät olivat selviä FEIKKEJÄ.

Kertoisitko mistä nettikaupasta on kyse?

Kerta olet ihan "rehdisti" kaupat tehnyt niin eipä tossa ole nillittämistä. Ootat millaista kamaa sieltä tulee ja olet tyytyväinen tai jos et niin otat opetuksena. Mulla on kiinalaiset freet ja toimineet salikäytössä ihan jees :)

Kortti varmaan suljetaan pankin/luottokunnan toimesta jos alkaa ilmestyä epäilyttäviä ostoksia. Ainakin niitä on varoitettu.

Ebay on siitä hyvä että myyjät on sentään jossain määrin tarkkoja maineestaan. Tilasin kerran puhelimeen uuden näytön sieltä, mutta kun kuukauden-parin sisään ei kuulunut niin valitin myyjälle joka palautti rahat. Näyttö sitten tuli parin päivän päästä mutta oli käyttökelvoton paska, no enpä menettänyt mitään.

Jep, virolaisaksenttihan se sieltä vastasi. Mutta raha on varmaan veloitettu tililtä jo, koska (hieman yllätyksekseni) sain putiikin asiakaspalvelulta vastauksen aiemmin lähettämääni sähköpostiin, jossa tiedustelin puuttuvaa tilausvahvistusta ja tracking-numeroa. No, tilausvahvistusta ei tullut, mutta DHL:n tracking no. tuli. Eli paketti on jo lähetetty. Saattaa kuulemma muutaman päivän kestää, että koodi aktivoituu (= mun "Briteistä" tuleva pakettini pääsee Kiinasta Euroopan puolelle), jolloin pystyn seuraamaan paketin matkaa.

MissEvilEve, kauppa oli Nike Free Run 3.0/4.0/5.0 2014 New - Cheap Womens/Mens Nike Trainers Sale UK. Erittäin suurella varauksellapa menisin kenellekään suosittelemaan. (Tai siis en menisi kyllä kenellekään suosittelemaan!) Katsotaan nyt millaisiin muovilipposiin menin 60 euroa sijoittamaan.

Mr. Yates, en tiedä kumman rehtiyttä tarkoitat tässä vaiheessa, mutta kauppa nyt on ainakin toiminut epärehdisti alusta saakka. En tiedä, voidaanko puhua rehellisestä kaupankäynnistä, jos myyjä valehtee sijaintinsa (EU vs. Kiina, jolloin mukaan tulee tullit!), ja tärkein, eli itse kaupankäynnin kohde ei olekaan sitä mitä luvataan. Ja mulla on periaate, etten omista yhtiäkään replica-tuotteita, niin kävis vähä kunnon päälle hävitä siksi just tässä keississä. :jahas:

Mr. Yates, en tiedä kumman rehtiyttä tarkoitat tässä vaiheessa, mutta kauppa nyt on ainakin toiminut epärehdisti alusta saakka.

Yritän kovasti olla vittuilematta, mutta jos tekee netistä edullisen löydön niin onhan siinä ostajapuolessa ainakin puoliksi syy jos ei tuote ole ihan sitä mitä haettiin.
Nuo nyt ei toki ole edes niin halvat etteikö voisi olla aidotkin, mutta itse saitti soittaa jo kelloja.

is wmnsfreetrainers.co.uk a scam or legit | wmnsfreetrainers.co.uk reviews |check wmnsfreetrainers.co.uk for fraud and risk | is wmnsfreetrainers.co.uk safe | is wmnsfreetrainers.co.uk fake |is co safe

Tule sitten kertomaan miten rikosilmoitusten sun muiden kanssa kävi ja saitko rahat takaisin.

Kerta olet ihan "rehdisti" kaupat tehnyt niin eipä tossa ole nillittämistä. Ootat millaista kamaa sieltä tulee ja olet tyytyväinen tai jos et niin otat opetuksena. Mulla on kiinalaiset freet ja toimineet salikäytössä ihan jees :)

Yritän kovasti olla vittuilematta, mutta jos tekee netistä edullisen löydön niin onhan siinä ostajapuolessa ainakin puoliksi syy jos ei tuote ole ihan sitä mitä haettiin.

Totta kai on vika myös ostajassa, jos ei tällaisena aikakautena harrasta ”lähdekriittisyyttä” tämän enempää. Entisenä suomen kielen opiskelijana viilasin pilkkua lähinnä sanan "rehti" käytöstä tässä kontekstissa, koska sen merkityssisällöt eivät meidän ajattelussamme näytä nyt ihan täsmäävän, mutta ei toki ajauduta sivuraiteille ja pureuduta tekstisi semanttisiin ja pragmaattisiin seikkoihin tämän enempää (jos et sitten välttämättä halua jatkaa keskustelua.) ;)

Mutta aion pitää täällä ajan tasalla, miten juttu etenee. Katsotaan nyt ensin mitä sieltä tulee vai tuleeko mitään.

Kenes vika on ku tilaa feikkikamaa kiinasta? joutuuko ostaja syytetyks ja jsiinä sitten tekemään lisäduunia, että saa todisteltua syyttömyytensä?
Tulli voinee takavarikoida tuotteet ja tällöin voit yritttää saada myyjäliikkeeltä rahat takaisin?

Muuten näytti sivut ihan ok:lta, mutta contact-kohdasta aukeaa vain sähköpostiohjelma heidän osoitteeseensa. Aina on mielestäni hälyttävää, jos yritykselle ei löydy jonkinlaisia kunnollisia yhteystietoja eli: yrityksen koko nimi, katuosoite, puhelinnumero ja sähköpostiosoite. Näillä tiedoilla kun pystyy nopeasti pääsemään yrityksen jäljille ja selvittämään mikä on puljun oikea tilanne ja pelin henki. Paypalia suosittelen itsekin, vaikka kyllä luottokuntakin töihin ryhtyy jos sieltä ei mitään kumitossuja nyt saavukkaan. Kiinasta ne saattaa vielä kestää hetken tulla, eli ostajalla piisaa tässä nyt jännitystä helposti kuukaudeksikin..

Vaikka näin jälkiviisauksena tämä tuleekin, niin kannattaa aina joka kerta tarkistaa puljun luotettavuus ennen tilausta, jos vähänkin epäilyttää esim. googlettamalla.

Jos on vähänkin epäilystä, että luottokorttiasi saatetaan väärinkäyttää nyt tuon jälkeen ja kortin tiedot ovat jossakin jakelussa nyt niin kannattaa pyytää uusi kortti pankilta välittömästi. Eipä sieltä tarvitse kadota kuin yksi isompi summa ja sekin vaikka useamman kuukauden päästä niin sinua harmittaa entistä enemmän kuin tuon tilauksen tekeminen.

Kannattaa myös tarkistaa joka kerta, että mistä päin maailmaa tuotteet lähetetään esim. ehdoista. Tuolla putiikissa lukee selkeästi "Welcome to the Nike Latest Shoes store in UK", joten missä vaiheessa huomasit, että tuotteet tulevat Kiinasta ja oletko löytänyt mistään heidän asiakaspalvelun sähköpostiosoitetta, tai lähettänyt heille mitään valitusta tuosta? Ja jos tuo tulliin jää niin uskon, että tullissa henkilökunta auttaa mielellään asian kanssa.

Odottelet nyt vain, että tuleeko tuolta pakettia koskaan ja mitä sieltä tulee ja tämän jälkeen teet rikosilmoituksen vaikka netin kautta, jos koet itsesi vielä huijatuksi ja et pysty asiasta sopimaan tuon firman kanssa.

Täysin sama tilanne kävi itselle, tosin sillä erotukselle että hälytyskellot alkoivat soida juuri ennen tilauksen lähettämistä. Sivut oli tosi fiksut ja tuli googlessa heti ekalla sivulla kun haki "Nike Air Max". Tönkösti kirjoitetut toimitusehdot, yhdessä -50 % alennusten ohella lopulta paljastivat huijarin. Asian varmistaakseni otin vielä kyseiseen pajaan ja suoraan Nikeen yhteyttä varmistaakseni sivuston luotettavuuden. Sivuston vastaus oli automaattinen, toistaen pelkästään tilausohjeet. Myöhemmin lopullinen varmistus tuli suoraan Nikeltä, joka kertoi ettei ko. sivusto kuulu virallisiin jälleenmyyjiin eikä heihin näin ole luottaminen. Pyysivät vielä ilmoittamaan kyseisen nettiosoitteen heidän toiseen asiakaspalvelutahoon, jotta muut höynäytettävät lenkkarinmetsästäjät säästyisivät turhalta rahanmenolta. Sivusto oli eri kuin mikä tämä sinun oli, itseasiassa en äkkiseltään löydä koko sivua enää ja hyvä näin.

Kenes vika on ku tilaa feikkikamaa kiinasta? joutuuko ostaja syytetyks ja jsiinä sitten tekemään lisäduunia, että saa todisteltua syyttömyytensä?
Tulli voinee takavarikoida tuotteet ja tällöin voit yritttää saada myyjäliikkeeltä rahat takaisin?

Niin, enpä sitten tiedä. Yksi vaihtoehto olisi kai soittaa tulliin jo etukäteen, että tällainen paketti on tulossa, ottakaahan haaviin ja tarkistakaa. Ja jos on feikit, niin lähettäkää bumerangina takaisin lähettäjälle (tai pitäkää hyvänänne), ja pistäkää mulle kaikki mahdolliset dokumentit siitä, et näin on menetelty. Mitä nyt oon netistä lukenut, niin tällettis saa ainakin luottokunnan kautta varmimmin rahat takaisin. (Siis jos perusteluna on, et pakettia ei ole koskaan saanutkaan.)

Jos taas saan paketin, niin vaikka se olis mitä shaibaa hyvänsä niin työ on ainakin vähän suurempi, koska mun on katottu kuitenkin saaneen tuotteen ja myyjän näin lunastaneen lupauksensa. Sit alkaa vaan pommitus putiikkia kohtaan, et saa palautusosoitteen, ja vaatimukset palauttaa rahat heti tilille tai sit asian puiminen luottokunnan kautta. Pitempi tie. Mut toisaalta nainen puhelimessa sanoi, et feikkiys on kyllä hyvä syy palauttaa tuote; tällöinkin mulla on luottokunnan tuki takanani.

Mut älkää huoliko, en mä nyt tämän takia yöuniani menetä. :D Ensiketutuksen laannuttua jään nyt katteleen miten homma etenee. Positiivista on ainakin se, et aspan s-postin takaa (ainakin vielä toistaiseksi) vastaa joku. Ja 60 euroa on summa, jonka menettäminen ärsyttää, muttei kaada koko budjettia (vaiks opiskelijabudjetista puhutaankin ;)). Mutta aion sen kyllä saada takaisin silti, oon sen verta sisuuntunut. :evil:

Katevaraus on eri kun täysin eri asia kun veloitus. Ostotilanteessa verkkokauppa tarkistaa sun tililtä onko siellä rahaa ja tekee katevarauksen.
Tehty katevaraus vähentää tilin käyttövaraa, ja se poistuu kun sitä vastaava veloitus tapahtuu tililtä. Summa summarum, vaikka katevaraus poistetaan tulee kortille veloitus.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom