Tikkujalat

MIkä neuvoksi?
Reenaan omasta mielestäni jalkoja tarpeeksi. Ne vaan pysyy tikkuna. Aivan älytöntä, yläkroppa paisuu mutta jalat ovat tikkuna vaan.
Jalkatreenini on:
eka päivä
kyykky 12x 50%max, 10x 60%max, 8x 75% max ja 2x6x 80% maximeista. Pohkeet ja etureisi laitteessa jaksamisen mukaan. Yleensä 3x 10 sarjoja.
toinen päivä
prässissä 2x10 75% max ja 5x 10 maximilla ja 1x 10 75% max. Takareisi 3x 10 laitteessa.

Missä menee vikaan kun ei kokoa tule jalkoihin ei sitten millään. Voima kasvaa mutta jalat ovat kuin narut kuumailmapallosta roikkumassa.

Vinkkejä todella otetaan vastaan mielellään.

Saan tuntumaan oikein kunnolla. Muuten tuntuu hyvältä ja pelittää muuten mutta jalat eivät kokoa tunnu kasvavan ollenkaan. Käyn vilkasemassa ton linkin, thanks.

no jos homma ei toimi niin pitää vaihtaa systeemejä.ei varmaankaan kannata hinkata jatkuvasti toimimattomalla ohjelmalla, vai mitä? kokeile raskaita ja lyhyitä sarjoja,tai kokeile volyymityyppistä treeniä tai jne. jne.
treenaat mielestäsi tarpeeksi mutta treenaatko mielestäsi tarpeeksi laadukkaasti? määrä ei korvaa laatua juu nou

Viimeksi muokattu:
Venytteletkö kinttuja paljon? Itelläni kintut alkoi kasvamaan reilusti paremmin kun aloin venyttämään sinne kasvutilaa:)
Onko palautumis puoli muuten kunnossa? Teetkö paljon aerobista jne........ Liika aerobisen hinkkaaminen ei ole hyväksi kinttujen kasvua ajatellen.
Koita niin, että teet joka treenin erilailla jollain tavalla ja välillä paukutat kunnon shokkeja kintuille. Esim. ojennuksia sata toistoa vaikka niin, että laitat tietyn painon masiinaan ja teet sillä alkuun niin monta toistoa kun menee, kymmenkunta sekunttia taukoa ja taas niin monta kun menee, tauko ja taas niin monta kun menee kunnes on sata toistoa täynnä.

Takareisille lisää reeniä, tuo 3x10 on liian vähän ja aivan liian vähän verrattuna etureisien saamaan rasitukseen. SJMV vaikka mukaan heti.

takakyykky ottaa kyllä hyvin takareisiin jos vaan laskee tarpeeksi alas.

mulla ongelma on pohkeet. tuskinpa niihin mitään erikoista konstia on mutta olisko jotain vinkkejä. seisaalta tulee tehtyä pohkeita mutta istualtaan ei voi tehdä kun ei salilla ole mitään missä tekis, ei kumminkaan viittis ketään pyytää polvelle istumaan.
pohkeet prässissä olen tehnyt, \ / jalkojen ollen noin ja nyt olen alkanut käyttää myös tyyliä / \, jossain oli että se aktivoisi sen toisen pohjelihaksen.

DatDude sanoi:
Missä menee vikaan kun ei kokoa tule jalkoihin ei sitten millään? Voima kasvaa mutta jalat ovat kuin narut kuumailmapallosta roikkumassa.

Etsi sellainen sali missä voit tehdä jalkakyykkyä ja maastavetoa levytangolla. Pelkästään koneliikkeillä et saa massiivisia jalkoja.

Lonkalta heitetty idea:

Harjoitus 1
jalkakyykky 2x8
jalkakyykky 2x7
jalkakyykky 1x6
jalkakyykky 1x5
jalkakyykky 1x4

Jokaiseen sarjaan lisätään lättyjä sen verran että viimeinen toisto menee rimaa hipoen.

Harjoitus 2
maastaveto 2x8
maastaveto 2x7
maastaveto 1x6
maastaveto 1x5
maastaveto 1x4

Jokaiseen sarjaan lisätään lättyjä sen verran että viimeinen toisto menee rimaa hipoen.

Sitä en tiedä mikä on treeniohjelmasi kokonaisuudessaan mutta nämä helvetin kovat jalkatreenit voi tehdä esimerkiksi:

MA - Harjoitus 1
TO - Harjoitus 2
LA - jaloille pieniä painoja käyttäen jotain palauttavaa treeniä koneliikkeinä

:thumbs:

Minä en nyt sitten todellakaan leiki mitään asiantuntijaa tai mitään, mutta ajattelin vaan heittää ajatuksen ilmaan. :D Ehkäpä et treenaa niitä jalkoja riittävän kovaa? Kun jalat kuitenkin ovat se raskain lihasryhmä treenata ja kaikkien sarjojen loppuun asti vieminen vaatii keskittymistä ja kivusietoa.. :whip:

tuleeks jalkoihi massaa ku tekee kyykkyä jalat leveellä ? teen etureisille kyykky 3*6-10+jalanojennuksia 3*10-15 sopii jotenki paremmi mulle ku ei käy polvii toi levee kyykky. Ohjelmana 2-jakoinen joka toinen päivä reeniä

edit: bodaus tyylisesti siis reenaan eli tarkotuksena saada maximaalisesti lihasta :)

Emppuli sanoi:
Ehkäpä et treenaa niitä jalkoja riittävän kovaa? Kun jalat kuitenkin ovat se raskain lihasryhmä treenata ja kaikkien sarjojen loppuun asti vieminen vaatii keskittymistä ja kivusietoa.

Juurikin näin. Jalkoihin voi treenata kestävyystyyppistä voimaa tekemällä paljon koneliikkeitä mutta loppupelissä katsotaan että kenellä kulkee kyykky ja maastaveto isoilla romuilla ja lyhyillä sarjoilla.

No nyt sitten joku kysyy että miksi voimanostajilla ei ole yhtä massiiviset jalat kuin pro-tason kehonrakentajilla? Kyllä sieltä löytyy ihan samanlaiset tunkit mutta rasvaprosentti on korkeampi. :)

DatDude sanoi:
Missä menee vikaan kun ei kokoa tule jalkoihin ei sitten millään. Voima kasvaa mutta jalat ovat kuin narut kuumailmapallosta roikkumassa.

:kuvia:

protsku sanoi:
No nyt sitten joku kysyy että miksi voimanostajilla ei ole yhtä massiiviset jalat kuin pro-tason kehonrakentajilla? Kyllä sieltä löytyy ihan samanlaiset tunkit mutta rasvaprosentti on korkeampi. :)

Heh, tokkopa löytyy. Ainakaan suurimmalla osalla.

Mulla on jalat kasvanu hyvin seuraavalla ohjelmalla, jota tulee aina välillä tehtyä.
Tämä on 4-jakoisen ohjelmani jalkatreeni:

Ojennukset 4x10-15 toistoa
Jalkakyykky normaali tai smith 3x8-12
prässi tai vaakahack 3x12-15

takareisille
sjmv 4x8-10
koukistukset maaten 3x10-15
koukistukset istuen 3x10-15

Jalat tulee myös treenattua sillä tavalla, että salin portaiden laskeutuminen on vaikeaa ja olo saattaa olla aika heikko treenin jälkeen. :)

Kuinka Kauan olet reenennut? Itsellä ei alkanut ainakaan alussa lihat kasvamaan vaikka voimaa tuli kovaa tahtia. Mutta tilanne muuttui sitten siihen suuntaan että voimaa tulee hitaammin mutta paikat turpoaa pikku hiljaa. :thumbs:

toimiiko toi hyvin toi "etukäteisväsytys" ojennuksilla ennen kyykkyä?oon itte ajatellu koittaa ja olis kiva tietää onko sillä suuriki vaikutus treeniin..

Dynamite88 sanoi:
tuleeks jalkoihi massaa ku tekee kyykkyä jalat leveellä ? teen etureisille kyykky 3*6-10+jalanojennuksia 3*10-15 sopii jotenki paremmi mulle ku ei käy polvii toi levee kyykky. Ohjelmana 2-jakoinen joka toinen päivä reeniä

edit: bodaus tyylisesti siis reenaan eli tarkotuksena saada maximaalisesti lihasta :)

Väittäisin että tulee, ainakin oman kokemuksen pohjalta. Mä teen välillä tosi leveää kyykkyä ja mun mielestä sillon työ tuntuu sisäreisissä ja takareisissä aika paljon. Jos tekee vaikka vuorotellen leveää ja normi kapeeta niin luulis reidet kehittyvän.

niklas86 sanoi:
Väittäisin että tulee, ainakin oman kokemuksen pohjalta. Mä teen välillä tosi leveää kyykkyä ja mun mielestä sillon työ tuntuu sisäreisissä ja takareisissä aika paljon. Jos tekee vaikka vuorotellen leveää ja normi kapeeta niin luulis reidet kehittyvän.

häätyypä alkaa vuorottelee ja tehä pienil painoil kapeeta pitkää sarjaa jos vaikka polvet ei ottais niin pahasti itteensä, leveellä polviin ei onneks tunnu mitää kipua. :)

pepper sanoi:
toimiiko toi hyvin toi "etukäteisväsytys" ojennuksilla ennen kyykkyä?oon itte ajatellu koittaa ja olis kiva tietää onko sillä suuriki vaikutus treeniin..
Anna olla. Kyykkää vaan kovaa ja tee ojennukset perään "jälkikäteisväsytyksenä". IMO parempi niin.

Back
Ylös Bottom