Tietullit tulossa?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Poikittainen julkinen liikenne ei toimi, toisiin suuntiin kylläkin. Itse käytän junaa melkein päivittäin, vaikka pihassa on auto. Silti olen vahvasti tietulleja vastaan. Autoilua ei pidä tehdä enää kalliimmaks, vaan kehittää julkista.

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Saankohan minä muutaman vihreän työttömän hipin ilmaiseksi kantamaan kuvausvarusteet junassa kuvauspaikalle ja takaisin?
No kyllä nyt tuntuu, että miken kuvausvarusteet, niiden vitunmoinen määrä ja kuljettamisen vaikeus, pyörittää maailmaa. Pitäisi säätää jokin laki, että valokuvauksen harrastajat saisivat kaiken ilmaiseksi ja vähintäänkin kuvausvarusteiden liikuttelua tulisi tukea yhteiskunnan taholta, vaikkapa vanhustenhoidon kustannuksella. Siis pointti oli, että maailma ei pyöri mike sun valokuvauksen ympärillä joten ei tarvitse joka välissä selittää siitä. Me tiedetään jo, että sun piti ostaa katumaasturi, että saat tavarat kuljetettua.

No kyllä nyt tuntuu, että miken kuvausvarusteet, niiden vitunmoinen määrä ja kuljettamisen vaikeus, pyörittää maailmaa. Pitäisi säätää jokin laki, että valokuvauksen harrastajat saisivat kaiken ilmaiseksi ja vähintäänkin kuvausvarusteiden liikuttelua tulisi tukea yhteiskunnan taholta, vaikkapa vanhustenhoidon kustannuksella. Siis pointti oli, että maailma ei pyöri mike sun valokuvauksen ympärillä joten ei tarvitse joka välissä selittää siitä. Me tiedetään jo, että sun piti ostaa katumaasturi, että saat tavarat kuljetettua.
Myös muutkin ihmiset omistavat harrastuksia jotka vaativat auton käyttöä, taitaa aika monellakin olla sellainen.

Niin onko se jotenkin erikoista? Jotkut tarvitsevat autoa jopa työssä.
Ei varmasti ole mutta sai tuosta aiemmasta postista käsityksen ettei ihmisten harrastuksilla ole mielestäsi väliä lakia laadittaessa.

Tommone ois aivan helvetin loistava idea, mut sen toteutus on vaikea. Niiltä, joiden työ vaatii auton käyttöä, tommosen periminen vois olla aika kohtuutonta. Ellei heille sitten myönnetä samansuuruista verohelpotusta tms. Sellaisten kohdalle, jotka "eivät vaan jaksa" tuo autoilu vois olla hyvinki tolleen maksullista. Tai kalliimpaakin. Kieltämiseen asti en ite ois valmis taipumaan. Mut Helsingin kokosessa paikassa tolla jo oikeestikin saatas ehkäpä joskus jotain aikseks. Ainaki helpotettas ruuhkia. Maapallon pelastamiseenhan tolla ei oo vitunkaa merkitystä. Niinkuin ei koko Suomellakaan.

Vastustan ajatusta, että luonnollisilta henkilöiltä aletaan periä maksua näiden kulkiessa julkisella paikalla autoille tarkoitetuilla väylillä.

Ei varmasti ole mutta sai tuosta aiemmasta postista käsityksen ettei ihmisten harrastuksilla ole mielestäsi väliä lakia laadittaessa.
Varmasti on väliä ihmisten tarpeilla mutta priorisointikysymyksiähän nämä ovat ja vihreillä nyt on, minunkin mielestäni, maailmankuva vinksallaan. Minä tarkoitin tuolla kuvauksella ja sen liittämisellä milloin mihinkin vain sitä, että alkaa vähän kyllästyttää, koska tuntuu että pakkis pyörii käytännössä miken valokuvauksen ympärillä. Eli mielestäni sitä ei tarvitse ihan jokaiseen asiaan liittää, vaikka jokin löyhä aasinsilta sattuisikin löytymään.

Varmasti on väliä ihmisten tarpeilla mutta priorisointikysymyksiähän nämä ovat ja vihreillä nyt on, minunkin mielestäni, maailmankuva vinksallaan. Minä tarkoitin tuolla kuvauksella ja sen liittämisellä milloin mihinkin vain sitä, että alkaa vähän kyllästyttää, koska tuntuu että pakkis pyörii käytännössä miken valokuvauksen ympärillä. Eli mielestäni sitä ei tarvitse ihan jokaiseen asiaan liittää, vaikka jokin löyhä aasinsilta sattuisikin löytymään.
edit- ei sanotakaan pahalla, ettei John_Doe pahoita mieltään. Anteeksi kun valokuvaan, istu sinä puikkoihin kun näytät omistavan tämän mestan.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
En ole lukenut kokonaisuudessaan ketjua, mutta kannan silti korteni kekoon.

Itse aion äänestää kunnallisvaaliehdokasta, joka ei tue tietulleja. Jos käyttöä pitää rangaista vielä lisää, niin kiristäkööt polttoaineenverotusta - tällöin käyttöä rangaistaisiin juuri siellä missä sitä käyttöä on. Pk-seudulla ei ole mitään ruuhkia (pari hetkittäin tukkeutunutta tienpätkää ei tee pk-seudusta maailmanluokan metropoleja), tietullit olisivat vain lisävero ja siitä saattaa olla toisille enemmän haittaa kuin toisille.

Työsuhdeautoilijat saanevat vielä tarvittavat tietullihommat sopparin mukaan tulevaisuudessa, joten no worries.

Ei tossa tietullijutussa oon mitään järkee. Pitää maksaa valtiolle alvit kun ostat auton, pitää maksaa käyttömaksut, pitää maksaa polttoaineesta verot ja sitten vielä tietullit päälle. Vähän sama jos ensin maksettais bruttotulovero ja siihen päälle nettotulovero ja otetaan vielä veroo siitä, että nostat tililtä rahaa...

Zone-sarja -42%
Ei tossa tietullijutussa oon mitään järkee. Pitää maksaa valtiolle alvit kun ostat auton, pitää maksaa käyttömaksut, pitää maksaa polttoaineesta verot ja sitten vielä tietullit päälle. Vähän sama jos ensin maksettais bruttotulovero ja siihen päälle nettotulovero ja otetaan vielä veroo siitä, että nostat tililtä rahaa...

Totta, eiköhän me makseta autoilusta jo ihan tarpeeks. Itse en vapaaehtoisesti edes lähde keskustaan, eikä onneks kovin usein tarvii siellä käydä autoilemassa koska se on aivan perseestä ilman tollasta verosysteemiäkin.

Stadin ruuhkat ovat nyt aikamoisia kun ovat jostain helvetin syystä sulkeneet puolet kaduista. Pohjoinen rautsikka on ollut kii jo ties kuin kauan, eikä siinä mitään järkevää tapahdu.

Jep, tämähän tässä on kyl aika isona syynä. Ja kun väylille pääsy on vaikeaa niin myös kehät menee kivasti tukkoon aina jostain kohtaa. Ruskeasuon alue tukkii mukavasti liikenteen, samoin Hakamäentien säätö sekoittaa Käpylän ja Pasilan alueen. Toivottavasti helpottuu parissa vuodessa koska vituttaa varsinkin aamuisin kun tulee jotein yllätyksiä kun tietyöt ilmestyy aina uusiin kohtiin. Tänään oli taas kehä1 mukavan tukossa aamusta.

Kannatan keskustan/keskustojen tietulleja, kunhan kerätyt varat käytetään edullisempaan ja mukavampaan joukkoliikenteeseen.

Ajan useimmiten fillarilla duuniin länsiväylän suuntaisesti eikä minusta ole mitään järkeä siinä, että niin iso määrä espoolaisia ja kirkkonummelaisia köröttelee tuota tietä Hesaan duuniin joka päivä yksin omalla autolla. Länsiväylän ruuhkat ovat järjellisiä (poislukien talvikelit), koska tuohon tienpätkään on upotettu satoja miljoonia euroja.

Kaupunkikeskustoista on mahdollista tehdä huomattavasti miellyttävämpiä elää ja asua jos niitä ei tarvitse suunnitella massiivisen yksityisautovirran ehdoilla. Automäärän pienentämisessä ei vaan taida olla parempaa keinoa kuin käyttää sekä keppiä (tietullit ja ruuhkamaksut) että porkkanaa (oikeasti toimiva joukkoliikenne, kävelykadut ja kattava pyörätieverkosto).

Suositut

Back
Ylös Bottom