Tietoturvan parantaminen?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja mikasa90
  • Aloitettu Aloitettu
Ikä
34
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Käytän salasanamanageria (F-Secure Key).

Mä pidän mun tietokoneen wifin pois päältä ja netti tulee johtoa pitkin.Mulla oli f-securen vpn vuoden mutta en nähnyt tarpeelliseks jatkaa sitä,

Jos ihan tosissaan haluaa huolehtia tietoturvastaan, niin käyttämiään konsteja ei kerro niitä kysyttäessä. Edes tällaisella julkisella foorumilla. Itse en käytä mitään.

Jos ihan tosissaan haluaa huolehtia tietoturvastaan, niin käyttämiään konsteja ei kerro niitä kysyttäessä. Edes tällaisella julkisella foorumilla. Itse en käytä mitään.

No tuo ei kyllä edistä tietoturvaa millään tavalla. Korkeintaan heikentää sitä.

Taviksen tietoturvavinkkien top-3 on mielestäni seuraava (ei missään erityisessä järjestyksessä):
- Pidä kaikki laitteet ja ohjelmat päivitettynä, etenkin Windowsin virustorjunnat ja palomuurit.
- Käytä salasanamanageria ja 12+ merkkisiä satunnaisia salasanoja sekä aina kaksivaiheista tunnistautumista kun mahdollista.
- Älä avaa sähköpostin liitteitä tai linkkejä jos et ole 100% varma niistä.

No tuo ei kyllä edistä tietoturvaa millään tavalla. Korkeintaan heikentää sitä.

Taviksen tietoturvavinkkien top-3 on mielestäni seuraava (ei missään erityisessä järjestyksessä):
- Pidä kaikki laitteet ja ohjelmat päivitettynä, etenkin Windowsin virustorjunnat ja palomuurit.
- Käytä salasanamanageria ja 12+ merkkisiä satunnaisia salasanoja sekä aina kaksivaiheista tunnistautumista kun mahdollista.
- Älä avaa sähköpostin liitteitä tai linkkejä jos et ole 100% varma niistä.
Ihan ok vinkkejä kyllä jaat tuossa.

Suosituksia tähän?

Käytän salasanamanageria (F-Secure Key).
Tätä tässä arvoin, kun saa ilmaisenkin version. Mutta käykö kömpelöksi ilmaisella vai onko tässäkin näppäryydestä maksettava se 30 e vuodessa?

Kumpi on todennäköisempää, menetät rahaa tietoturvan tarjoajalle vai tietoturvan puutteeseen?
Kannattaa aina muistaa että pelko on se lowest common denominator millä fyrkkaa viedään ihmisiltä, jos sitä pitää viedä ilman todellista realisoitunutta vastinetta.

F-secure key on mun mielestä vieläkin ilmainen jos sitä käyttää vain yhdellä laitteella. Se premium nimellä kulkeva maksullinen versio mahdollistaa sen, että samat salasanatiedot löytyy useammalla eri laitteella, eli vaikka puhelimella ja tietokoneella voi niitä käyttää ja ne synkronoituu toistensa välillä jos toiseen meet lisäämään jonkun uuden. Itse ainakin pitänyt hyvinkin kätevänä tuota maksullista versiota, mutta muistaakseni jonkun tarjouspätkän siitä sain etten ihan täyttä hintaa maksanut..

-En käytä konetta ylläpitäjänä vaan käyttäjänä
-Aina päivitän heti kaikki ohjelmistot ja laitteet kun päivitys saatavilla.
-Windows asennettu itse puhtaana kannettavaan
-F-Secure Freedome VPN palvelu
-Edge Beta selain ja siihen lisäosat vain microsoftin kaupasta jos saatavilla joten en paljoa lataa googlen kaupasta vaikka voisi myös
-Asennan mahdollisimman vähän kolmannen osapuolen ohjelmia ja nekin pääosin Microsoft kaupasta (virustorjuntana ja palomuurina Windows 10 sisältyvät )
-Selain lisäosina Adblock, Web RTC NEtwork Limiter ja HTTPS Everywhere
-F-Secure Key salasana ohjelma
-Tärkeille sähköposteille tarkoitettua osoitetta (outlook) käytän vain niille ja sitä en pistä mihinkään muihin kuin tärkeisiin juttuihin. Muille ei niin tärkeille on toinen sähköposti ja roskasähköpostille (esim. jonnekkin foorumille rekisteröitymiseen jne.) kolmas
-Windowsissa ja Bios:ssa salasanat

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom