tietokonetta ostamassa

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Siis ihan saakelin sama!!! Aina löytyy niitä kenen mielestä Asus on paska, Abit on paska, MSI on paska, Soltek on paska, ECS on paska, Gigabyte on paska. Näitä mielipiteitä komponenteista on yhtä komponenttia kohti vähintään neljä! Hinnastoa selailemalla saa kyllä hintoja kastelemalla jonkin kuvan mikä on hintalaatusuhteeltaan kannattava ostos. Juu ja itse teen kanssa päivittäin näiden koneiden kanssa ja oli sitten mikä merkki tahansa, niin voi löytyä ongelmia muista komponenteista riippuen. Kuitenkin kaikki on saatu toimimaan.
Loppujenlopuksi kasasi sitten myynnissä olevista komponenteista melkein minkälaisen koneen tahansa, niin sillä pärjää. :hyper:

onion sanoi:
Siis ihan saakelin sama!!!

Ei se tosiaankaan oo sama. On totta, että kaikissa osissa on omat heikkoutensa ja kaikilta valmistajilta tulee ns. maanantain osia, mutta olisi silkkaa tyhmyyttä olle kyselemättä käyttäjien kommentteja ennenkuin ostaa. Ja jos 85% käyttäjistä sanoo, että Asuksen kanssa ei ole ollut ikinä ongelmia, niin se on mielestäni merkki siitä, että asus toimii paremmin kuin muut.

Toinen tapa on tietysti ostaa summanmutikassa hintojen perusteella. Voipi kosahtaa, tai sitten ei :)

Murossa ainakin jos jollain ollu ongelmia ton emon kanssa niin biosin päivityksellä siitä on päässy. Joka merkistä varmaan löytyy jotain vikaa, jos nyt vaihdan tohon vaikka sen asuksen mikä oli alunperin eli a7v8x-x niin joku kohta ulvoo että vaihda toi emo ihan paska!!111yks! Katotaan nyt tolla, jos ei toimi niin onhan siinä takuu.

metalman sanoi:
Ei se tosiaankaan oo sama. On totta, että kaikissa osissa on omat heikkoutensa ja kaikilta valmistajilta tulee ns. maanantain osia, mutta olisi silkkaa tyhmyyttä olle kyselemättä käyttäjien kommentteja ennenkuin ostaa.
Käyttäjien kommentit vaan tahtoo mennä tyhjänpäiväiseksi vääntämiseksi näissä tapauksissa. Esim. Asus vs. Abit.
metalman sanoi:
Ja jos 85% käyttäjistä sanoo, että Asuksen kanssa ei ole ollut ikinä ongelmia, niin se on mielestäni merkki siitä, että asus toimii paremmin kuin muut.
Ei minun mielestä. Se on vaan merkki siitä että Asus on toiminut hyvin. Minun mielestä se on vaan merkkiuskollisen hehkutusta. Tällainen hehkuttaja ei välttämättä ole omistanut edes muita merkkejä.

:offtopic:

Täällä kun näyttää olevan muutamia kavereita, jotka tietää tietokoneista vähän enemmän niin kysynkin seuraavaa:

Mulla on yli 5v vanha P2 450Mhz jossa on 2x 128MB 100MHz SDRAMia
haluaisin hieman muistia lisää kun näyttää siltä että yli 80% muistikapasiteetista on kokoajan käytössä. Ajattelin ostaa vielä yhden 128MB SDRAM-kamman lisää tähän masiinaan, mutta 100MHz kammat on jo huomattavasti kalliimpia kuin vastaavan kokoiset 133-megahertsiset... Siis voinko asentaa koneeseeni yhden 133MHz-kamman kun pohjalla on kaksi 100-megahertsistä? Eli onko eri taajuuksilla toimivat muistit keskenään yhteensopivia? Vai ostanko suosiolla kalliimman 100MHz kamman?

Voit asentaa, muistit toimii yleensä alaspäin, mutta saattaa tulla yhteensopivuusongelmia. Osta sellaisesta kaupasta missä on palautusoikeus jos muisti ei sovi koneeseesi.

ite oon huomannu että muistien kanssa tulee erittäin herkästi ongelmia varsinkin vanhemmilla koneilla jotka käyttävät sdrammia. Voi esim. olla että erimerkkiset eivät käy yksiin, erinopeuksiset jne. Yksikin muistipalikka minkä löin koneeseeni toimi kaksi päivää jonka jälkeen se alkoi aiheuttamaan kaikkea kivaa kränää. Poistin palikan ja taas toimii. Kummallista ... ko. palikka oli erimerkkinen kuin muut muistit, ei välttämättä vaikuta asiaan ja muistihan saattoi olla esim. epäkuntoinen jo muutenkin mutta enivei.

onion sanoi:
Käyttäjien kommentit vaan tahtoo mennä tyhjänpäiväiseksi vääntämiseksi näissä tapauksissa. Esim. Asus vs. Abit.

Ei minun mielestä. Se on vaan merkki siitä että Asus on toiminut hyvin. Minun mielestä se on vaan merkkiuskollisen hehkutusta. Tällainen hehkuttaja ei välttämättä ole omistanut edes muita merkkejä.

Paskoja ne on kaikki. Sitä varten töissä on mikrotuki, joka korjaa tai hommaa uuden kun ne hajoaa kuitenkin totaalisesti parin vuoden välein.Tietokoneet on :urjo:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom