tietokonetta ostamassa

morpheus sanoi:
Joo eli Barton mielummin kuin t-bredin prossu.
Niillä on se ero et bartonissa on L2 välimuisti 512Mt kun t-bredissä on 256Mt.
T-bredi myös käy kuumempana kuin Barton et kellotuksen kannalta se on myös parempi..

Kyllä noi T-breditkin kyl kellottuu, mulla on 2700+ (2.17GHz) ja se menee 2450MHz ja täysin vakaana.
Testejä ajettu 5h täydessä rasituksessa eikä tiltannut. Itse keskeytin testin kun joutu käyttää konetta.

Mulla 2100+ a-corella meni pienimmällä mahdollisella voltin nostolla 2700+. Enempää en ole kokeillut. Emona 8rda+.

Mutta toi kakku nimenomaan ratkaisee asian.

Ja pelaajille, Hercules XT olikohan jopa 256 muistia tais maksaa jo alle 300€.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ande sanoi:
Mulla 2100+ a-corella meni pienimmällä mahdollisella voltin nostolla 2700+. Enempää en ole kokeillut. Emona 8rda+.

Mutta toi kakku nimenomaan ratkaisee asian.

Ja pelaajille, Hercules XT olikohan jopa 256 muistia tais maksaa jo alle 300€.
Halvimmillaan tuota Hercules XT:tä saa 375 euroon. Tuollainen pitäis tulla ens viikolla postiin.

Ja asspen! Tavalliselle tallaajalle on tarjolla esim. Microsoftilta ihan ilmainen Windows XP 64-bit edition, mikä mullakin on tällä hetkellä asennettuna. Tuo on ladattavissa Microsoftin omilta sivuilta, saa käyttää ihan ilmaiseksi vuoden verran... Ajurituki on tällä hetkellä perseestä (varsinkin jos omistaa atin näyttiksen), mutta varmaan paranee ajan myötä.

Ja Andelle. Ei tuota välimuistia taida ihan noin paljon olla... :D :arvi: :david:

testo sanoi:
Sijoita SATA-levyyn. Vaihdoin aikanani vanhan prosessorini ( AMD Athlon 1400 ) uuteen ( AMD Athlon XP 2600+ ) enkä huomannut käytössä mitään eroa. Testiohjelmat tietysti antoivat paljon enemmän pisteitä mikä ei kamalastikaan kasvattanut virtuaalipippeliäni. Vaihdoin sittemmin vanhan 80 GB ATA100 levyni uuteen 120 GB SATA levyyn ja ero huomasi selvästi.

133 ja 150.. eipä siinä kauheesti ero ole. jos vain netissä surffailet niin ymmärrän jos ei huomaa tuossa prossun vaihsossa mitään eroa :rolleyes: ..

Jesuiitta sanoi:
Tilasin kanssa koneen, sellanen ihan budjetti-paska mutta riittää mulle:

2500+ barton
asus a7v8x-x lan audio
connect 3d ati radeon 9200se 128mb
kingston 512mb ddr333
antec pönttö 300w powerilla
17" töllö
40gb samsung
cd-rw
silent breeze II
ja perus hiiri + näppis
puuttukohan tosta jotain mitä otin...hintaa oli karvan päälle 600e
Toi näyttis on oikeesti kaikista paskin radeon mitä löytyy.
Mulla oli viime koneessa se ja sillä ei kyllä pelannut, ei sitten yhtään...

testo sanoi:
Halvimmillaan tuota Hercules XT:tä saa 375 euroon. Tuollainen pitäis tulla ens viikolla postiin.

Ja asspen! Tavalliselle tallaajalle on tarjolla esim. Microsoftilta ihan ilmainen Windows XP 64-bit edition, mikä mullakin on tällä hetkellä asennettuna. Tuo on ladattavissa Microsoftin omilta sivuilta, saa käyttää ihan ilmaiseksi vuoden verran... Ajurituki on tällä hetkellä perseestä (varsinkin jos omistaa atin näyttiksen), mutta varmaan paranee ajan myötä.

Ja Andelle. Ei tuota välimuistia taida ihan noin paljon olla... :D :arvi: :david:
tä?? Bartonissä on todellakin L2 512KB, vai mitä olet itse sitten mieltä??
Ai joo :D pieni kirjotus virhe.... sorry.. :thumbs:

ASUS A7N8X-E DELUXE, AMD NFORCE2 ATX SOCKET A LAN DDR (120e)
AMD ATHLON XP 2500+, 333MHZ BARTON (88e)
GLACIALTECH SILENT BREEZE 462 II, XP 3000+, 20DB (20e)
ANTEC SLK3700 SUPER MIDITORNIKOTELO, 350W SMARTPOWE (86e)
CLUB 3D RADEON 9600 PRO 128MB CRT+TV+DVI (142e)
LG 19", T910BU, EZFLATRON 1280X1024 / 85 (243e)
CREATIVE SPEAKER SBS250, BULK (15e)
2X 256 MB DDR 400MHZ APACER PC-3200 (yhteensä 88e)
SEAGATE BARRACUDA 7200.7, 120GB SERIAL ATA / 150, 36KK (104e)
SONY LEVYKEASEMA 3,5" 1.44 MT (12e)
LG CD-RW 52X / 32X / 52X IDE (37e)
LABTEC WIRELESS DESKTOP OPTICAL (35e)

Tollanen paketti tuli haettua viime viikolla. Ainakin Muropaketissa suosittelivat tota Prossu-Emo-Näytönohjain comboa. Ensituntumalta ihan mukava paketti. Toi SATA vaatii sitten ajurit, ennenkuin pääsee asentamaan käyttistä. Tuli opittua kantapään kautta... :nolo:

morpheus sanoi:
Toi näyttis on oikeesti kaikista paskin radeon mitä löytyy.
Mulla oli viime koneessa se ja sillä ei kyllä pelannut, ei sitten yhtään...

No mikäs olis sitten ihan helvetin hyvä tohon hintaluokkaan?

Edit. tai hintaluokkaan max. 80e?

testo sanoi:

Juu, tiedän että tuo kokeiluversio on saatavissa. Imutin sen itsekin. Kysymys onkin se että mitä hyötyä on käyttiksestä mihin ei saa ajureita, ohjelmia eikä tukea. Mutta toimii se pasianssi varmaan nopeammin. :)

Kaiken lisäksi saa sitten vuoden päästä joko asentaa uudestaan täyden version ( joka µ$ tuntien ei tietenkään asennu tämän kokeiluversion päälle, maksaa itsensä kipeäksi tämän version rekkaamisesta tai sitten formatoida koko levyn ja asentaa jotain muuta tilalle.

Prof sanoi:
133 ja 150.. eipä siinä kauheesti ero ole. jos vain netissä surffailet niin ymmärrän jos ei huomaa tuossa prossun vaihsossa mitään eroa :rolleyes: ..

Kyllä teen paljonkin muuta kuin surffaan netissä, mulla on vaan varmaan sekundaluokan aivot kun huomannut esim. frameraten nousevan 70 --> 80 peleissä. ( siis prossun vaihdon jälkeen ) Se että Windows käynnistyi nopeammin oli ihan kellon kanssakin huomattavissa. ( levyn vaihdon jälkeen )

noh ei ollu tarkotus aloittaa mitään sotaa :) mutta meinasin vian että 133 ja 150 kaistaleveydella ei ole paljoa eroa... ei ainakaan mulle riittävästi että vaihtaisin sata kovoihin.. jaksa muutenkaan kaikkia kolmea kovoa vaihtaa sataan.. tai yhteen saatanan isoon ja kalliiseen... mutta sehän on vain mun mielipide.. sataa ei tueta...

phy73 sanoi:
Emoksi joku Asuksen lankku. Prossulle tuulettimeksi Zalman CNPS7000A-AlCu . Koteloksi Aopen, Compucase tai Antec (ilman Anteckin poweria).
Jos tuohon satsais vähän lisää sais AMD Athlon 64:n :kuola:

Mikä vika Antecin powereissa? Onko se jotain vanhempaa mallia tjtn? Eipä itsellä ainakaan mitään valittamista ja hyvin on pelittänyt. Koppana 1080AMG ja 430w truepower.

Raven sanoi:
Mikä vika Antecin powereissa? Onko se jotain vanhempaa mallia tjtn? Eipä itsellä ainakaan mitään valittamista ja hyvin on pelittänyt. Koppana 1080AMG ja 430w truepower.

Itsellä sama satsi, eikä mitään vikaa.

Antecilla vaan oli joku aika sitten vähän viallista tavaraa myynnissä ja niitä viallisia powereita sitten paukahteli. Nyt en ole taas hetkeen kuullut mitään.

Prof sanoi:
kovoksi Maxtor tai Samsung (myös segatea voisi katella)

160GB maxtor 8 megan välimuistilla
116.00 ? DIAMONDMAX+9 160GB DMA133 7200RPM 8MB

165.00 ? TWINMOS 2X512MB DUALCHANNEL KIT DDR 3200 CL 2.5
77.00 ? 64 BIT DIMM 512 MB DDR 400 PC3200 M-TEC
109.00 ? KINGSTON DDR 512 MB 400MHZ NON ECC CL2.5 KVR400X64C25/512

Maxtoria en ottais, kun saattavat hajota aika helpolla ja ovat turhan äänekkäitäkin.
Noista muisteista ottaisin mieluiten kingstonit (kokemuksen perusteella) Nuo M-tec ja twinmossit tuntuvat toimivan vähän miten sattuu ja ei edes toimi kaikissa emoissa.

Raven sanoi:
Maxtoria en ottais, kun saattavat hajota aika helpolla ja ovat turhan äänekkäitäkin.
Noista muisteista ottaisin mieluiten kingstonit (kokemuksen perusteella) Nuo M-tec ja twinmossit tuntuvat toimivan vähän miten sattuu ja ei edes toimi kaikissa emoissa.

On Kingstonillakin ollut ongelmia mm Nforce emojen kanssa. Mutta Kingstoneissa on elinikäinen takuu. :)

Raven sanoi:

Hajoamisista en tiedä, mutta oma kovalevyni ei ainakaan pidä juuri mitään ääntä. Hyvä, että sen edes kuulee, kun kuuntelee tarkkaan. Riippuu varmaan myös hiukan siitä, miten kovo on kiinni kotelon sisällä, mutta ainakin minä olen ollut ihan tyytyväinen.

Ande sanoi:
On Kingstonillakin ollut ongelmia mm Nforce emojen kanssa. Mutta Kingstoneissa on elinikäinen takuu. :)

Tällä hetkellä NForce emo ja eipä ainakaan mitään ongelmia ole vielä ollut.

Nyt olisi tarkoitus hieman kellottaa sekä prossua, muistia että näyttistä.. Homma melkein selvä ollut, mutta miten niiden volttien kanssa. Miten paljon millekin pitäis lisätä?

Kokoonpanona
Gigabyte K8N
AMD 64bit 3200+
Kingston HyperX 512mb 440MHz 2-2-2 BH5 piirillä
Ati Radeon 9600XT 128mb (Vaihtuu 9800 pro:hon)

Ja miten lämpöjen kanssa. Mikä on AMD 64bit:sen yläraja lämpöjä?? Nyt vakiokelloilla ja ilmajäähyllä prossu on 24 astetta, tuulettimet pyörii puolella teholla.

Ja tuosta näyttiksestä.. Miten paljon eroa tolla 9600XT ja 9800Pro? Vai kannattaako vaihtaa?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom