Tietokonemaailman tyhmien kysymysten kerho

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Timba79
  • Aloitettu Aloitettu
Onko muilla Avira Antivirus päivittyny? Itellä herjaa et virustunnisteet on vanhentunu ja ei löydä uusii päivityksii.
Viimeisin päivitys eilen. Nyt näyttäisi taas olevan servut jumissa. Päivitysohjelma Ei saa mitään aikaan.

:confused:

Jos kannettavassa tietokoneessa on hdmi-liitäntä, se toimii myös niin että voin esim. pleikkarin liittää siihen ja pelata??

Sattuuko kukaan tietämään varmuuskopiointiohjelmaa, joka osaisi verrata eri kansioiden sisältöä ja kopioisi toisesta puuttuvat tiedotot toiseen.

Eli tahtoisin siis varmuuskopioida pari kansiota ulkoiselle kovalevylle ilman, että joutuisi aina kopioimaan koko kansion.

Sattuuko kukaan tietämään varmuuskopiointiohjelmaa, joka osaisi verrata eri kansioiden sisältöä ja kopioisi toisesta puuttuvat tiedotot toiseen.

Eli tahtoisin siis varmuuskopioida pari kansiota ulkoiselle kovalevylle ilman, että joutuisi aina kopioimaan koko kansion.

Tuota oli jossain kehuttu http://www.memeo.com/abstd.php Tulee esim. Buffalon ulkoisten kovalevyjen mukana. Tuossa pitäisi olla juuri se toiminto, että se päivittää vaan muuttuneet tiedot eikä aina kaikkia kerralla. Trialin tuosta saa testiin.

Onko muilla Avira Antivirus päivittyny? Itellä herjaa et virustunnisteet on vanhentunu ja ei löydä uusii päivityksii.
Nyt taas toimii.
Mulla joskus oli vastaava vika, kun oli windowsin päivämäärä muuttunut vääräksi.

Ei lähde läppäri päälle. Käynnistysnapista ei tapahdu mitään. Uskaltaako avata vai pitäskö antaa pari jabia?

Vanha läppäri, että sinällään ei oo mitään menetettävää, mutta parit kuvat haluaisin sieltä kovolta pois.

Ei lähde läppäri päälle. Käynnistysnapista ei tapahdu mitään. Uskaltaako avata vai pitäskö antaa pari jabia?

Vanha läppäri, että sinällään ei oo mitään menetettävää, mutta parit kuvat haluaisin sieltä kovolta pois.
Akku menny? Ottaa irti ja katsoo käynnistyykö kun on vaan seinässä kiinni, jotkut läppärit kyllä käynnistyy ilman akkua.

Saatko normaalia telkkua näkyviin tuolla aktiiviantennilla (+tietty "normaalilla" bixilla)? Nuo antennit toimii kyllä silloin jos signaali on hyvä ja vahvistus ei ole liian suuri. Jos signaali on heikko niin sitten siinä vahvistuu häiriöt myös...
Jos tuntuu ettei toimi niin kytke se boxi "oikeaan" antenniin (terrestiaaliin) ja hae kanavat, saa selville toimiiko se boxi.
Digiboksi kyllä toimii, kun sen kytkee oikeaan antenniin. En ymmärrä mitä meinaat tolla bixillä. En oo koittanut antennia normitelkkariin, voisi sitäkin testata kyllä. Ja olen ikkunan lähelle antennin asettanut, eikä kanavia löydy siltikään.

Alunperin meillä oli Wlan ja Asuksen kannettava. Myöhemmin ollaan ostettu Acerin miniPC ja PS3. Mistä johtuu, että Acer ja PS3 eivät pääse nettiin jos Asus ei ole päällä? Kaikki siis ovat Wlanilla.

Miten uusimmassa operassa saa ton oikein kirjoituksen tarkistuksen pois päältä tai vaihdettua sen kielen mitä se tarkkailee suomeksi?

En ilmeisesti osaa asentaa VMware Serveriä :rolleyes:

Homma on koneelle asennettu, mutta en voi käyttää sitä, koska tarvitsen siihen VMware Server Consolen. Tämän pääsee lataamaan VMware Infrastructure Webaccessista, mikä ei onnistu, koska sinne pitää kirjautua sisään. Mistä hemmetistä tuonne saa käyttäjätunnuksen ja salasanan? Ihan rekisteröity tuote vielä käytössä, eikä mikään piraatti.

Digiboksi kyllä toimii, kun sen kytkee oikeaan antenniin. En ymmärrä mitä meinaat tolla bixillä. En oo koittanut antennia normitelkkariin, voisi sitäkin testata kyllä. Ja olen ikkunan lähelle antennin asettanut, eikä kanavia löydy siltikään.

Bixi oli typo, tarkoitti boxia.

Minulla on sama juttu kotosalla. Vaikkas asennankin antennin ikkunaan kiinni ei näy mitään. Käytännössä pitäisi olla melkein näköyhteys (no okei, esteetön yhteys kuitenkin) tuonne lähettimeen. Muutama betonitalo/iso mäki välissä tai huonolla tuurilla asuu alakerroksessa niin ei näy välttämättä kuin jotain pixelimössä. Dvdplazalle kannattaa suunnistaa. Siellä juttua vastaanotosta ja tekniikasta muutenkin vaikka kuinka paljon. Eli http://www.dvdplaza.fi/forums/index.php ja sieltä sitten digi-tv osioon. Have happy hunting :)
Pistä sitten tietoa miten kävi.

Laajakaistassa on vikaa.

Tai vika ei ole laajakaistassa mutta näkyy siinä sen käytössä. Tämä sama vika esiintyi kahdessa eri asunnossa ADSL-Yhteyttä käyttäen ja nyt minulla on Kaapelilaajakaista. Eli vika ei ole internet-yhteydessä, sama ongelma tulee kaikissa kolmessa paikassa ja johdot ja modeemit vaihtunut muun muassa. Linjavalot ym kaikki aina kunnossa.

Joskus en saa tätä ongelmaa kertaakaan päivässä ja joskus se tulee monta kertaa tunnissa. Ongelma ilmenee siten että nettisivuja selatessa tulee latausvirhe, mutta jos refreshaa sivua vaikka F5:ta painamalla 1-5 kertaa nopeasti niin sivu kyllä heti löytyy. Eli vika on jossain verkkokortin ominaisuuksissa. Epäilin että verkkokortilla vaihtelee jotenkin nopeus 10/100/1000? tai jotain vastaavaa ja olen yrittänyt muuttaa arvailemalla verkkokortin asetuksia (half duplex,full duplex) mutta aikalailla arvailua tämä on kun en tiedä tarkkaan missä vika on.

Osaisiko joku kertoa mitäköhän asetuksia mun verkkokortista voisi yrittää muuttaa. Verkkokortti on emolleintegroituna n.1v vanhassa tietokoneessa. Ohessa on kuva mitä Mozilla antaa sivuja ladatessa:

vika.JPG

En ilmeisesti osaa asentaa VMware Serveriä :rolleyes:

Homma on koneelle asennettu, mutta en voi käyttää sitä, koska tarvitsen siihen VMware Server Consolen. Tämän pääsee lataamaan VMware Infrastructure Webaccessista, mikä ei onnistu, koska sinne pitää kirjautua sisään. Mistä hemmetistä tuonne saa käyttäjätunnuksen ja salasanan? Ihan rekisteröity tuote vielä käytössä, eikä mikään piraatti.

Onko windowsisi salasanasuojattu? Meikäläinen kirjautuu konsoliin samoilla tunnuksilla kuin millä kirjaudun koneelle...

Jos ei ole käytössä niin kokeilisin Administrator ja jättäisin tyhjäksi salasana-kentän. Tämän toimivuutta en voi taata sillä itse olen käyttänyt aina käyttäjätunnusta ja salasanaa. Ja tässä tapauksessa suosittelisin sinullekin samaa. :)

Back
Ylös Bottom