Tietokonemaailman tyhmien kysymysten kerho

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Timba79
  • Aloitettu Aloitettu
Bixi oli typo, tarkoitti boxia.

Minulla on sama juttu kotosalla. Vaikkas asennankin antennin ikkunaan kiinni ei näy mitään. Käytännössä pitäisi olla melkein näköyhteys (no okei, esteetön yhteys kuitenkin) tuonne lähettimeen. Muutama betonitalo/iso mäki välissä tai huonolla tuurilla asuu alakerroksessa niin ei näy välttämättä kuin jotain pixelimössä. Dvdplazalle kannattaa suunnistaa. Siellä juttua vastaanotosta ja tekniikasta muutenkin vaikka kuinka paljon. Eli http://www.dvdplaza.fi/forums/index.php ja sieltä sitten digi-tv osioon. Have happy hunting :)
Pistä sitten tietoa miten kävi.
Ai se oli typo :)

Nyt sain jotenkin toimimaan. Toi antenni on vaan suunnattava tosi tarkasti, niin sit näkyy kaikki kanavat. Pitää vaan nyt tutkia, että saako ton antennin aseteltua johonkin pysyvästi niin, että kanavat näkyisivät hyvin :)

Mutta tuo Soneran mokkulan ongelma ei selvinnytkään. Se ei vain asennu tämän koneen XP:hen, mutta toiseen koneen XP:hen kyllä.
Voiko ongelma johtua siitä, että vahingossa laitoin mokkulan kiinni koneeseen ensimmäisellä kerralla ilman sim-korttia?
Olen koittanut palauttaa järjestelmääkin, jos se asenteli jotain virhetiedostoja, kun ekan kerran ton mokkulan kytkin, mutta eipä Windows suostu palautumaan :(

Ja kun asennan Mobile Partnerin niin, että otan tiedostot toisella käyttöjärjestelmällä sieltä mokkulalta ja tallennan kiintolevylle ja asennan sitä kautta, niin aina kun kytken mokkulan koneseen, alkaa kiintolevy raksuttaa parin sekunnin välein taukoamatta ja hiireen tulee tiimalasi samaan aikaan :(

Ai se oli typo :)
Mutta tuo Soneran mokkulan ongelma ei selvinnytkään. Se ei vain asennu tämän koneen XP:hen, mutta toiseen koneen XP:hen kyllä.

Kuulostaa... oudolta. Oletko kokeillut toista USB-porttia?
Riittääköhän laitteelle virta... tuliko siinä paketissa sellaista kaksihaaraisa usb-johtoa (varaa kaksi porttia)? Elisan mokkulapaketissa oli sellainen ja ohjeessa luki että käytetään jos ei virta riitä.
SP2 asennettu? En kyllätiedä onko sillä tekemistä tuon kanssa että laitetta ei löydy, mutta (taas kerran) Elisan mokkula vaati sp2:n.

Onko windowsisi salasanasuojattu? Meikäläinen kirjautuu konsoliin samoilla tunnuksilla kuin millä kirjaudun koneelle...

Jos ei ole käytössä niin kokeilisin Administrator ja jättäisin tyhjäksi salasana-kentän. Tämän toimivuutta en voi taata sillä itse olen käyttänyt aina käyttäjätunnusta ja salasanaa. Ja tässä tapauksessa suosittelisin sinullekin samaa. :)

Oho. On muuten salasanasuojattu Windows joo... Pitääpä mennä heti tesmailemaan, kun tästä koulusta kotia pääsee :thumbs:

Uusi kone kotona ja kaikki toimii hyvin, paitsi että miten saan lisättyä mp3:set winampin soittolistaan tuplaklikillä? Tällä hetkellä tuplaklikkaus = play in winamp ja tällöin koko winampin muu lista katoaa?
Käyttis on Vista.

Uusi kone kotona ja kaikki toimii hyvin, paitsi että miten saan lisättyä mp3:set winampin soittolistaan tuplaklikillä? Tällä hetkellä tuplaklikkaus = play in winamp ja tällöin koko winampin muu lista katoaa?
Käyttis on Vista.
mikset vaan vedä niitä winamp listaa?

Oho. On muuten salasanasuojattu Windows joo... Pitääpä mennä heti tesmailemaan, kun tästä koulusta kotia pääsee :thumbs:

Kyllähän sinne näköjään pääsee nyt kirjautumaan, mutta tajusin, että olen hieman houraillut...

Elikkä VMwaren sivuilla sanotaan, että VMware Server Consolen voi ladata VMware Management Interfacen loggaussivulta. Ilmeisesti tuo on nyt eri asia kuitenkin VMware Infrastructure Web Access. Vai? VMwaren ohjeissa sanotaan, että Management Interfaceen pääsee sivulta https://<hostname>:8333. Ja mä en pääse tuolta kyllä minnekään muualle kuin tuohon VMware Infrastructure Web Accessiin :curs:.

Onko täällä VMwaren sivuilla jotain vanhaa infoa vai mitä helvettiä?! En kyllä tajua yhtään mitä pitäisi tehdä. Enkä löydä mistään mitään sellaista paikkaa mistä tuon Consolen voi ladata...

Käyttis on Vista.

Winampissa CTRL + p ja sieltä general preferences -> jump to file -> queue options -> double-click mode -> queue

Kuulostaa... oudolta. Oletko kokeillut toista USB-porttia?
Riittääköhän laitteelle virta... tuliko siinä paketissa sellaista kaksihaaraisa usb-johtoa (varaa kaksi porttia)? Elisan mokkulapaketissa oli sellainen ja ohjeessa luki että käytetään jos ei virta riitä.
SP2 asennettu? En kyllätiedä onko sillä tekemistä tuon kanssa että laitetta ei löydy, mutta (taas kerran) Elisan mokkula vaati sp2:n.
Outoa se on juu :S Luulisi virran riittävän, kun toimii tällä samalla koneella, mutta käytöjärjestelmänä on Windows 7 (mulla siis XP ja 7 rinnakkain).
Eikä tullut kaksihaaraista johtoa. Ja tosiaan toimii toisessa XP-koneessa ja kummassakin on SP3 asennettuna.

Saattaa olla toi mun XP sit vaan niin sekaisin muutenkin jo, ettei jostain syystä toimi toi kunnolla. Kun ei kerta sa järjestelmää palautettuakaan.

Kyllähän sinne näköjään pääsee nyt kirjautumaan, mutta tajusin, että olen hieman houraillut...

Elikkä VMwaren sivuilla sanotaan, että VMware Server Consolen voi ladata VMware Management Interfacen loggaussivulta. Ilmeisesti tuo on nyt eri asia kuitenkin VMware Infrastructure Web Access. Vai? VMwaren ohjeissa sanotaan, että Management Interfaceen pääsee sivulta https://<hostname>:8333. Ja mä en pääse tuolta kyllä minnekään muualle kuin tuohon VMware Infrastructure Web Accessiin :curs:.

Onko täällä VMwaren sivuilla jotain vanhaa infoa vai mitä helvettiä?! En kyllä tajua yhtään mitä pitäisi tehdä. Enkä löydä mistään mitään sellaista paikkaa mistä tuon Consolen voi ladata...

Se kulkee Web Access -nimellä nykyään. Kun sinulla on luotu/tuotu virtuaalikoneita VMWare Serverille, käynnistä virtuaalikone, mene Virtual Machines -välilehdelle niin sinun pitäisi saada ladattua console-kilke siitä ikkunasta.

Näin siis ainakin versiossa 2.X.

Auttakee Auttakee...
Miksi CDrw levylle (700meg) menee musikkia 80min? Kun taasen DVD-rw levyyn (4,7gigaa) vain lähes saman verran???? Ihmettelee hän tätä suuresti.

Olisi mukavaa tehdä tuollainen isompi levy autoon. Onko mahdollista pakata jollain ohjelmalla? CD-soitin Volvon normi. Ei siis tue MP3.sta...

Auttakee Auttakee...
Miksi CDrw levylle (700meg) menee musikkia 80min? Kun taasen DVD-rw levyyn (4,7gigaa) vain lähes saman verran???? Ihmettelee hän tätä suuresti.

Olisi mukavaa tehdä tuollainen isompi levy autoon. Onko mahdollista pakata jollain ohjelmalla? CD-soitin Volvon normi. Ei siis tue MP3.sta...

Poltto-ohjelman asetuksista pois finalize/viimeistele täppä/asetus?

Toimiikos tuo DVD levy muuten siinä Volvon normisoittimessa...?

Poltto-ohjelman asetuksista pois finalize/viimeistele täppä/asetus?

Toimiikos tuo DVD levy muuten siinä Volvon normisoittimessa...?
Ei taida toimia...:hyvä: Enhän mä sitä ottanut ollenkaan huomioon...Sehän on CD-soitin...:nolo:...Ei mikään DVD....
Ja niin tuo tuossa DVD.ssä kin lukee 4,7GB/120min...

Kuinka saan poistettua firefoxilla selaillessani sellaisen ominaisuuden, joka muuttaa näytön kirkkautta avoina olevan sivun kirkkauden mukaan? Eli kun selaan jotain tummaa kuvagalleriaa, näyttö tummuu. Kun kirkas kuva latautuu, näyttö kirkastuu taas.

En ole varma onko tämä Firefox 3.0.13 ominaisuus, vai nvidia desktopin. Muussa en ole tätä havainnut kuin tuliketussa. Todella rasittava ominaisuus

Kuinka saan poistettua firefoxilla selaillessani sellaisen ominaisuuden, joka muuttaa näytön kirkkautta avoina olevan sivun kirkkauden mukaan? Eli kun selaan jotain tummaa kuvagalleriaa, näyttö tummuu. Kun kirkas kuva latautuu, näyttö kirkastuu taas.

En ole varma onko tämä Firefox 3.0.13 ominaisuus, vai nvidia desktopin. Muussa en ole tätä havainnut kuin tuliketussa. Todella rasittava ominaisuus

Mä en ole tuollaista huomannut, tosin mulla on FF 3.5.2 versio käytössä.
Laitatko esimerkin jostain galleriasivustosta, jossa käyttäytyy noin niin voin testata.

Apuva! Kone ei lähde enää päälle, tai siis käynnistyy johonkin asti mutta ei käynnistä windowsia niin pitkälle että pääsis kirjautumaan?? Missä vika, emolevy, kovalevy joku muu kuollut? Vikasietotilaan ei pääse, windowsin korjauslevy ei auta mitään..

Apuva! Kone ei lähde enää päälle, tai siis käynnistyy johonkin asti mutta ei käynnistä windowsia niin pitkälle että pääsis kirjautumaan?? Missä vika, emolevy, kovalevy joku muu kuollut? Vikasietotilaan ei pääse, windowsin korjauslevy ei auta mitään..

Tolla kuvauksella paha sanoa mikä siinä on vikana, mutta jos on vista+f-secure, niin todennäköisesti f-secure estäny jonku päivityksen asentumisen loppuun ja ei saa määriteltya sitä loppuun ja jää bootlooppiin.

Kone korjataan seuraavalla tavalla jos on tuo vika.

Näpytä f8 käynnistyksessä
kun saat valikon esiin sieltä löytyy todennäköisesti korjaa tietokone/repair computer
valitse se.
valkkaa suomi näppisasetukseksi
loggaa tunnareillas sisään.
valitse komentorivi/command prompt

kirjoita sinne nämä komennot tässä järjestyksessä:
c:
cd windows
cd winsxs
del pending.xml
exit

ja käynnistä kone uusiksi ja valkkaa normaali käynnistys

Jos ei auta tuolta samasta mestasta mistä tuo komentorivi avataan löytyy myös järjestelmän palautustyökalu ja sillä kokeilemaan seuraavaksi.

edit: siis tällä hetkellä f-secure paskoo noita vista koneita ihan urakalla ja f-secure ilmeisesti yrittää jotain päivitystä saada ulos, mutta ei ainakaan toistaiseksi ole saanut sellaista pihalle. kantsii f-securen sivuilta kattoa tietoa. En tiedä onko tämä just sama vika, mutta kannattaa kokeilla tuota ohjetta minkä laitoin.

Miksi dvd-soittimeni toistaa mp3:set kun ne polttaa cd-r(w) levylle, mutta ei toista jos ne polttaa dvd-r(w) levylle?

Villi veikkaus, ohjelma polttaa cd-levyn hiukan eri muotoon/formaattiin kuin dvd:n ja soittimes ei siksi tunnista sitä. Niitä kun on kaikenlaisia audio/data/mitälie ja kaikenlaisilla asetuksilla.

Back
Ylös Bottom