Tietokonemaailman tyhmien kysymysten kerho

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Timba79
  • Aloitettu Aloitettu
Tarttis rippaa cd-levy koneelle mp3 muotoon ja tarvis siihen tarkotukseen jonkun helppokäyttösen ja spywarettoman ohjelman. Oisko jollain suositella jotain tiettyä?

Ootko kokeillut windows media playeria? Jos sulla nyt edes on wintoosa...
Mulla on mediaplayer 10 ja hienosti rippaa.

Miksi jotkut sivut ei toimi minulla Firefoxilla? Kauppalehden sivu on ihan viturallaan ja nyt oli tullut Facebookissa joku uusi release ja sen seurauksena ei sekään toimi kunnolla. Esim jos klikkaan jonkun tyypin nimeä nähdäkseni hänen profiilin, niin mitään ai tapahdu, mutta jos avaan tyypin profiilin uudessa ikkunassa niin kaikki ok.

Onko mulla joku flash/java/whatevakunhanveikkaan -asetus pielessä? Vaihdan pian takaisin Exploreriin, sillä toimii kaikki...

Hei come on, auttakaa nyt miestä mäessä.

Hei come on, auttakaa nyt miestä mäessä.

Mikäs versio FF:stä (Help => About Mozilla Firefox)? Ja onko käytössä jotain lisäominaisuuksia (Adblock, NoScript jne)?

Itselläni toimii ainakin FF 3.0.7:llä Kauppalehden sivut ok, Facebookiin ei ole tunnareita niin siitä taas en tiedä.

Mikäs versio FF:stä (Help => About Mozilla Firefox)? Ja onko käytössä jotain lisäominaisuuksia (Adblock, NoScript jne)?

Itselläni toimii ainakin FF 3.0.7:llä Kauppalehden sivut ok, Facebookiin ei ole tunnareita niin siitä taas en tiedä.

Thanks! Mulla oli versio 1.0.7. FF:n asetuksissani on kyllä ollut, että lataisi päivitykset automaattisesti, en tiedä miksein ole toiminut.

Anyway, asensin uuden version ja nyt toimii.

Ei tietokonemaailmaan liittyvä kysymys.. Autossa on cd soitin jossa on AUX paikka etupaneelissa, niin pystyykö sen jotenki tuunaamaan soittamaan musiikkia muistitikulta?

Counter-Strike Source:

Yritin tänään pelata, mutta joka servu mihin yritti mukaan valitti "STEAM validation rejected" missä vika?

Moniin servuihin kun yrittää liittyä, tulee uusi ikkuna jossa on kyseisen servun tarkemmat tiedot. Vaikka siis painaa Connect, on sama ku painais namiskaa "server Info"..

Osaisko joku selittää miten saa tehtyä salauksen tähän nettiin
, kyseessä siis dsl yhteys ja verkkopääte on Zyxel Wi-Fi. muuten ok, mutta pelottaa jos joku naapurin mummeli mun kaistaa käyttäisi :D
Modeemin mukana tuli ohjeet, mutta ne on varmaan paikallisella kaatopaikalla tällä hetkellä. Käyttiksenä Vista.

Apua tarvis edelleen :)

Ensin Vista aiheinen kysymys, virustorjunnan päivityksen jälkeen Vista kone ei suostu käynnistymään tarjoaa käynnistyksen vaihtoehdoksi jtn "korjaustilaa" tämän jälkeen ilmoittaa että lataa tiedostoja, mutta ei kuitenkaan käynnisty vaan näyttö menee pimeäksi ja kone jää hyrräämään.. missä vika?

Ja jollei tätä vikaa saa korjattua, mikä olisi näppärin tapa saada kovalevyn tiedot talteen? Voiko sen kovalevyn laittaa vaikka tollaseen -> http://www.huuto.net/fi/showitem.php3?itemid=100702902 ja heittää koneeseen kiinni?

Missähän voisi olla vika, kun aina välillä kone ei saa yhteyttä nettiin? Välillä kun koneen avaa nukuksista (läppäri siis), niin vaikka yhteys näyttäisi olevan ok, ainakin reitittimeen, niin nettisivut eivät lataudu. Sitten kun käyttää reitittimen virtajohtoa irti nopeasti, niin homma pelittää taas. Tätä ei siis tapahdu aina, mutta harmittavan usein kuitenkin.
Reititin on Verkkokaupan se jokin parinkympin vekotin, yhteys tulee taloyhtiöltä seinästä verkkopiuhalla reitittimeen josta langattomasti koneeseen, kone on iBook G4.

Kiitos jo etukäteen!
Itse itseäni toistaen, ja teiltä apua anellen.

Tässä vedän verkkopiuhaa 25m läpi kämpän ja kiviseinien kanssa vähän kikkailua, joten: onnistuuko tavan talliaiselta verkkopiuhan katkaisu ja pään liittäminen uudestaan ihan ilman mitään ihmeempiä kapistuksia?

RJ-45 plugin "kiristäminen" taitaa olla ainoa, missä oikeanlaista työkalua tarvitaan. Tosin pihdeillä onnistunee jotenkuten sekin homma.

Miten saisin liitettyä pioneerin cs-353 kaiuttimet ( jostai 80 luvult!:hyvä:) tietokoneeseeni?

Jos ne ovat ihan perus kajarit niin tarvitset myös vahvistimen niille. Eli tietokoneen äänikortistasi piuha vahvistimelle. Siihen tarvitset piuhan jossa tietokoneen päähän 3,5mm stereoplugi ja toisessa päässä 2xrca jotka kytket vahvistimen esim aux/tape/cd/video tai johonkin tuloon. Vahvistin päälle ja humppa raikumaan.

Ostin läppäriä varten Netwjork wlan-tukiaseman. Kytkin tukiaseman adsl-modeemini vapaaseen lan-paikkaan rj-45 välikaapelilla. Asensin uuteen tukiasemaan tarvittavat asetukset ja yhteyden suojauksen, mutta yhteys ei toimi. Läppäriltä wlan-tukiasemalle yhteys toimii, mutta netti ei välity modeemilta tukiasemalle. Oletin että toimii kun piuhan vaan kytkee mutta pitääkö vanhan adsl-modeeminkin (Telewell) asetuksia muuttaa jotenkin?

Tässä vedän verkkopiuhaa 25m läpi kämpän ja kiviseinien kanssa vähän kikkailua, joten: onnistuuko tavan talliaiselta verkkopiuhan katkaisu ja pään liittäminen uudestaan ihan ilman mitään ihmeempiä kapistuksia?

Luulisi onnistuvan, kun tekee ohjeiden mukaan tarkasti. Markkinoilla on rj-45 uros -sekä naarasliittimiä joidenka kytkentä onnistuu ilman erikoistyökaluja. Naarasliitin on helpompi mielestäni kytkeä, niin todennäköisemmin saa toimimaankin. Naarasliittimen voi nätisti rasioidakin, johon sitten vain lyhyemmällä välikaapelilla kytkee kiinni.

Thanks! Mulla oli versio 1.0.7. FF:n asetuksissani on kyllä ollut, että lataisi päivitykset automaattisesti, en tiedä miksein ole toiminut.

Anyway, asensin uuden version ja nyt toimii.
Jahas, ei ihme että mikään ei toimi tuohan on vuodelta kivi ja miekka.
Olin juuri ehdottamassa että asenna uudelleen.

Mulla on ulkonen kovalevy joka on melkeen aina kiinni tossa koneessa. Yks päivä irrotin sen ja ku pistin sen takas kiinni ni se ei suostunu toimimaa. Se ois pitäny kuulemma alustaa. Jos sen alustaa ni sieltä häviää kaikki tiedostot. Pystyykö sitä mitenkään saamaan takasin toimintaan poistamatta tiedostoja sieltä?

Ja yrittäkää vastaa mahollisimman yksinkertasesti, en oikeen tietotekniikasta ymmärrä mtn :).
up

Nyt on pakko tulla kyselemään äärimmäisen tyhmiä kun en yksinkertaisesti uskalla tehdä mitään ilman viisaampien neuvoja. Koittakaa kestää ja ehkä vähän neuvoakin :)

Pitäisi nimittäin asentaa Acerin koneeseen Vista uudelleen kun kone on alkanut merkittävästi hidastella ja välillä ei suostu aukeamaan. Huoltoonkaan eivät huoli ennen kuin on kokeiltu uudelleenasennusta. Tähän asti olen saanut sen verran aikaan, että olen kopioinut ulkoiselle kovalevylle C-asemalta kaikki itselle elintärkeät tiedostot, kuvat ja musiikit sun muut. Koneessa ei pitäisi olla enää mitään, minkä katoaminen huolettaisi, lukuun ottamatta Office-pakettia, jonka haluaisin tietysti säilyttää.

Kysymys kuuluu, että mitä tässä pitää vielä tehdä ennen kuin laittaa Vistan koneeseen uudelleen? Pitääkö kovalevy kopioida ennen asentamista ja jos niin miten se tapahtuu? Miten saan varmistettua, että tuo office-paketti säilyy?

Tiedän että vastaaviin on varmasti vastattu kymmenen kertaa, mutta kolmen päivän googletuksen jälkeen en ole löytänyt yhtään vastausta, josta saisin niin paljon selkoa, että uskaltaisin mitään tehdä. Help?

Ei siitä vistan uudelleen asentamisesta oikein taida mitään hyötyä olla ilman että koko kovalevy vedetään samassa rytäkässä tyhjäksi jolloin se office paketti vääjäämättä katoaa. Se vistan uudelleen asennus itsessään ei auta mitään vaan tarkoitus on aloittaa "puhtaalta pöydältä" niin ettei niitä miljoonaa ohjelmaa ja rekisterimerkintää ja ties mitä muuta ole kuluttamassa tehoja. Sitä office pakettia ei vissiin sitten ole missään levyllä jos sitä ei saa kadottaa?

Se Office tuskin toimii enään Vistan uudelleenasentamisen jälkeen, kuten luultavasti moni muukaan ohjelma. Ainoa mitä voi oikeastaan tehdä ennen uudelleenasentamista on ottaa talteen erilliset tiedostot mitä on luonut/hakenut, sekä kopioida ohjelmien käyttäjäasetuksia jotka yleensä ovat jokin tietty tiedosto tai kansio. Nämä asetukset yleensä löytää kun etsii tietyn ohjelman help'istä.

Se että saisit Officen säilymään ja toimimaan uudelleenasennuksen jälkeen on kovin hankalaa. Eikö löydy asennusmediaa?

Jos Vista on kauankin ollut niin kyllä sen puhdas uudelleenasennus auttaa. Ainoa vaatimus on että C-asema pyyhkäistään täysin tyhjäksi, eli alustetaan eikä vain poistella tiedostoja.

Tietenkin paras olisi jos saisit kaiken tärkeän vaikka ulkoiselle kovalevylle niin samalla voi koko kovalevyn alustaa uudestaan. Ei jää esim. D: asemalle asennuskansioita jne...

Back
Ylös Bottom