Tietokonemaailman tyhmien kysymysten kerho

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Timba79
  • Aloitettu Aloitettu
Miten Wordin saa auki ja kiinni ilman hiirtä?:dance2:

Jos löytyy Käynnistä-valikosta, niin painat vain Windows-nappia, ja liikut nuolinäppäimillä. Kiinni menee Alt+F4 ja taitaa Wordissa joku pikanäppäinkin tähän olla.

Windows?

Miten saan youtube-videot latautumaan nopeammin? Tällä hetkellä menee melkein niin että lataa pitkään ja onkin yhtäkkiä puolessa välissä. Miten saan sen alkamaan heti?

e. miulla on molemmissa kohdissa sama nappi
e2. siulla on varmaan ihan hyvä muisti mutta pirun lyhyt. vilkasepa ylemmäs

Mulle on tullut koneeseen joku ihme "TR/ Vundo.Gen" trojani jota en saa pois, Ad-aware ei löydä sitä enkä tiedä mitä helvettiä täs nyt pitäisi tehdä. Hermot meinaa mennä kun virusohjelma piippaa kerran puolessa minuutissa. Tietokoneet ei ole minun vahvin osaamisalueeni ja nyt puuttuu jo näppiksestä osa näppäimistä kun olen nyrkillä yrittänyt korjata ongelmaa!:curs:

Osaisiko kukaan auttaa?

Mulle on tullut koneeseen joku ihme "TR/ Vundo.Gen" trojani jota en saa pois, Ad-aware ei löydä sitä enkä tiedä mitä helvettiä täs nyt pitäisi tehdä. Hermot meinaa mennä kun virusohjelma piippaa kerran puolessa minuutissa. Tietokoneet ei ole minun vahvin osaamisalueeni ja nyt puuttuu jo näppiksestä osa näppäimistä kun olen nyrkillä yrittänyt korjata ongelmaa!:curs:

Osaisiko kukaan auttaa?
Kirjoitat ton googleen, niin heti ekassa hakutuloksesta näyttää löytyvän ohjeita.

miks en voi vaihtaa excelin tai powerpointin kieltä enkusta suomeks? world on kuitenkin suomenkielinen

Toteuta ohjelma-luokka nimeltä IntKokeilu. Määrittele ohjelmaan muuttuja, jonka arvoksi asetat 77 ja vakio, jonka arvoksi laitat 77. Ohjelma tulostaa muuttujan ja vakion arvon sekä literaalivakion 77 arvon.

Eli tuollainen tehtävä nyt aiheuttaa pientä päänvaivaa. En välttämättä halua suoraa oikeaa vastausta, vinkitkin kelpaavat.

Eli menee varmaankin alku jokseenkin näin:

public class IntKokeilu {
public static void main (String [] args ) {

int luku = 77;
final int VAKIOLUKU = 77;

mutta miten tuosta eteenpäin, joku varmasti tässäkin jo väärin:D Tuo literaalivakio yms on vielä itselle hieman hakusessa. Noh on kyllä opetuskin vasta alkuvaiheessa:) Kiitos vaivaa näkevälle.

En ymmärrä mitä tällä halutaan opettaa:

private int muuttuja = 77;
private final int VAKIO = 77;
private final String LITERAALI = "77";
public static final void main(String[] args){
System.out.println(muuttuja + " " + VAKIO + " " + LITERAALI);
}

Enää puuttuis, että koodaa notepadilla ja käätää javac:lla.

Hmm onko tuo nyt sitten oikein?
Hieman tosiaan kyllä sekoittaa omaa pakkaa kun yksi laittaa public staticin keskelle ja yksi alkuun ja meillä on opetettu laittamaan se tuonne loppupäähän. Eikä myöskään privatea ole tietääkseni vielä edes käsitelty.

enkä myös siis saa tuolla sitä kyllä eclipsessä toimimaan.

Hmm onko tuo nyt sitten oikein?
Hieman tosiaan kyllä sekoittaa omaa pakkaa kun yksi laittaa public staticin keskelle ja yksi alkuun ja meillä on opetettu laittamaan se tuonne loppupäähän. Eikä myöskään privatea ole tietääkseni vielä edes käsitelty.

enkä myös siis saa tuolla sitä kyllä eclipsessä toimimaan.

Ei se paljon muutoksia vaadi.

Mikä tärkeintä niin luet tehtävää läpi, että mitä siinä oikein kysytään.

Nyt kokeilin itse muutella tuota ja tein näin:

public class IntKokeilu {
public static void main(String[] args) {
int muuttuja = 77;
final int VAKIO = 77;
final String LITERAALI ="77";
System.out.println(muuttuja + " " +VAKIO+ " " +LITERAALI);
}
}

Jolloinka tämä tulostaa ulos 77 77 77.

Neuvoja kiitos taas :D Sorry kun täällä jumitan tästä aiheesta mutta tosiaan näitä samantyyppisiä tehtäviä on tässä aika monta vielä tehtävänä ja kun tämä jumittaa niin jumittaa ne muutkin.

Back
Ylös Bottom