Tietokonemaailman tyhmien kysymysten kerho

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Timba79
  • Aloitettu Aloitettu
Miksköhän Ctrl ja space ei toimi yhdessä? Eli painaessa ctrl pohjaan, jonka jälkeen painan space pitäisi tapahtua tietty asia. Ei ole toiminut sen jälkeen kun formatoin koneen tuossa n. pari kuukautta sitten.

Mikähän ois hyvä ulkonen kovo? Tulis varmuuskopiointiin käytännössä pelkästään. Eli virtakytkin olisi hieno asia. Kokoa sais löytyä 1tb.

saako läppäreihin ostettua parempaa prossua? kun muuten mylly kone mut nää vitun acerin kyrpänaamat tietenkin laittanu paskan prosessorin

Ostin tommosen buffalon wlan-boksin ja asensin sen. Tyttöystävän läppärillä verkko löytyi ja se yhdisti ja toimii moitteettomasti. Oma läppäri, jolla asensin ton verkon ei sen sijaan suostu yhdistämään. Se löytää ton verkon tuolta langattomien verkkojen listasta, mutta siinä lukee: "Tietokoneeseen tallennetut verkkoasetukset eivät vastaa verkon vaatimuksia" ja ton signaalisymbolin päällä on punainen ruksi...

Apuva?! :itku:

Mikähän ois hyvä ulkonen kovo? Tulis varmuuskopiointiin käytännössä pelkästään. Eli virtakytkin olisi hieno asia. Kokoa sais löytyä 1tb.

Itellä tuollanen Lacien (verkko)levy ollut käytössä nyt muutaman päivän. Mukavalta tuntuu. Hiljanen, aika nopea, virtakytkin löytyy. Mulla tuo on 500gb, mutta niitä sai terankin kokosia.

Faija osti koneen (HP Pavilion) ja sen mukana ei tullut mitään asennusmediaa, vaan koneen levyllä on erillinen osio (taisi olla restore nimeltään). Miten saan noi levylle, jotta voin koneen asentaa uudestaan?
Vai miten toi restore osio toimii? Pitäs faijan kone vetää sileeksi ja asentaa uusiksi, kun on niin solmussa.

Uutta konetta hommaamassa ensi vuoden aikana...
...tässä jo katsellut erilaisia vaihtoehtoja ja alan kallistua siihen, että odotan hieman P7i corejen halventumista ja hommaan sitten koneen kyseisellä prossulla. Hinnat on nyt aika mehukkaita, mutta toivon että laskevat nopeasti.

Koneella ei ole mikään alytön kiire, vanha toimii vielä, mutta on tietyissä jutuissa turhan hidas. Kysyisinkin, että:

1. Onko oikeasti järkeä maksaa 7i prossusta ja emosta extraa (verrattuna Core 2/Quod), jos pääasiallinen käyttö on surffaus/fotari/lightroom ja vähän videoeditointia (varmaan HD-videota tulevaisuudessa, nyt DV)

2. Mikä käyttis tuohon? Vistaan se on kai pakko siirtyä vai koska se Windows 7 olikaan tulossa? No, paskahan sekin on ekat puol vuotta, mutta mutta...

Lisä kysymys raidista. Eli en nyt muista onko se 0, 1 vai 2 (vai miten menikään) mutta siis että kaksi fyysistä kovoa joista toinen on koko ajan backup (ei niin että olisi jaettu tiedot kahdelle levylle), pitääkö levyjen olla identtisiä? Eli jos ostaa kaksi 500GB levyä, niin haittaako jo toinen on esim. 7200rpm ja toinen hitaampi (halvempi) levy?

Onko raid järkevä ratkaisu, vai jatkanko levy-imagien ottamista ulkoiselle kovolle?

1. Riippuu tietysti hinnasta, mutta jos eivät tule melko reilusti alas, niin en näe mitään hyötyä. Videoeditointi on tietysti aika raskasta, mutta teetkö niin isoja projekteja, että tehonlisäyksestä olisi merkittävää hyötyä?

2. Kai tämä on melkein mielipidekysymys. Voithan käyttää vaikka jotain linux distroa jos ei Vista tai XP nappaa. Uuteen winukkaan siirtyminen ensimmäisten joukossa saattaa aiheuttaa päänsärkyä ja peräpukamia.

Raid 1 on tuo tila, jossa molemmille levyille tallennetaan sama data. Levyjen ei tarvitse olla identtisiä, mutta miksi rampauttaa koko järjestelmä käyttämällä jotain vanhaa hidasta levyä? Image ja backupit kannattaa tehdä raidista huolimatta ja itse suosin raid0:aa sen luku-ja kirjoitusnopeutta parantavien ominaisuuksien takia. Jos haluat, että järjestelmä on levyrikon sattuessa käyttökunnossa saman tien, niin tuo peilaava raidaus sopii sinulle.

Faija osti koneen (HP Pavilion) ja sen mukana ei tullut mitään asennusmediaa, vaan koneen levyllä on erillinen osio (taisi olla restore nimeltään). Miten saan noi levylle, jotta voin koneen asentaa uudestaan?
Vai miten toi restore osio toimii? Pitäs faijan kone vetää sileeksi ja asentaa uusiksi, kun on niin solmussa.

sun täytyy itse polttaa ne asennuslevyt...hommaat dvd levyjä ja järjestelmätyökaluista pitäis löytyä asennuslevyjen tekemiseen tarkoitettu ohjelma. Levyt voi muistaakseni poltta vain kerran.

sun täytyy itse polttaa ne asennuslevyt...hommaat dvd levyjä ja järjestelmätyökaluista pitäis löytyä asennuslevyjen tekemiseen tarkoitettu ohjelma. Levyt voi muistaakseni poltta vain kerran.

Ok, kiitos neuvosta :) . Mutta jos toi kerran vain onnistuu, niin pitää kyllä hemmetin tarkka olla noiden levyjen kanssa.

Macissä asennettuna Ubuntu Parallelsin päälle ja Ubuntun näppäimistöksi valittu suominäppis tyyppiä Macintosh. Mac OS X:n puolella saan $-merkin näppäinyhdistelmällä Alt + 4 ja toisella koneella Linuxissa PC-näppiksellä näppäpinyhdistelmällä AltGr + 4. Millä yhdistelmällä saan $-merkin Linuxiin Maccinäppiksellä? Olen yrittänyt Ctrl + Alt + 4- ja Alt + 4- ja CMD + 4-yhdistelmillä, shiftillä ja ilman, mutta eipä tuu dollarimerkkiä.

Ostin tommosen buffalon wlan-boksin ja asensin sen. Tyttöystävän läppärillä verkko löytyi ja se yhdisti ja toimii moitteettomasti. Oma läppäri, jolla asensin ton verkon ei sen sijaan suostu yhdistämään. Se löytää ton verkon tuolta langattomien verkkojen listasta, mutta siinä lukee: "Tietokoneeseen tallennetut verkkoasetukset eivät vastaa verkon vaatimuksia" ja ton signaalisymbolin päällä on punainen ruksi...

Apuva?! :itku:
Olisko kellään mitään apuja tarjota?

Läppärisi ei tue langattoman verkon standardia? Kuinka vanha läppäri kyseessä?
Läppäri on ostettu kokolailla vajaa vuosi sitten ja on ihan perus hp-kamaa. Ja toi tyttöystävän läppäri joka avaa yhteyden on myös hp ja vain paria kuukautta eroo ostoajassa.

Broadcom 802.11g -verkkosovitin, tollalailla ainakin lukee jossain tuolla verkkoasetuksissa kohdassa langaton verkkoyhteys. En oikein mitään koneista ymmärrä, niin en ole varma, että haettiinko tätä. Tosin sama teksti lukee tossa Buffalon Wlan boksin paketin kansissakin.

Miten saa selville että "tukeeko verkkokortti verkonsalausmuotoa" ja "onko verkkokortin IP asetukset automaatilla"? (Joo tiedetään, oon vitun käsi näitten vehkeitten kans...)

Mikä tämä on:? rundll32.exe C:\Users\KYTTJ~1\AppData\Local\Temp\awtqoOGa.dll,#1

Voiko poistaa?

Voi jeesus mitä neropatteja vastaamassa tähän...
Olkaa pliis hiljaa jollette tajua mitään!

Jos on yksikin vundomerkintä rekkarissa, niin on enemmänkin.

Vundoa sulla ainakin on, se o helppo saada kyl pois jos vaa jaksat kuunnella ohjeitsa.

Lataa tästä HJTInstall.exe
  • Tallenna HJTInstall.exe työpöydällesi.
  • Tuplaklikkaa HJTInstall.exe-kuvaketta työpöydälläsi.
  • Oletuksena se asentaa itsensä hakemistoon C:\Program Files\Trend Micro\HijackThis.
  • Klikkaa Install.
  • Asennusohjelma luo HijackThis-kuvakkeen työpöydälle.
  • Kun asennus on valmis, se käynnistää HijackThisin.
  • Klikkaa Do a system scan and save a logfile-painiketta. Ohjelma aloittaa skannauksen ja lokin pitäisi avautua Muistioon.
  • Klikkaa ensin "Muokkaa > Valitse kaikki" sitten "Muokkaa > Kopioi" kopioidaksesi koko lokin sisällön.
  • Liitä lokin sisältö seuraavaan vastaukseesi.
  • ÄLÄ käytä Analyse This-nappulaa, sen löydöt ovat vaarallisia väärinymmärrettyinä.
  • ÄLÄ fixaa HijackThis-ohjelmalla vielä mitään. Suurin osa sen löydöistä ovat joko harmittomia tai jopa tarpeellisia.
Paras ois loki laittaa http://www.virustorjunta.net
jos laitat tänne ni kato ees mitä ohjeita saat, ihmetyttää...huhu

Läppäri on ostettu kokolailla vajaa vuosi sitten ja on ihan perus hp-kamaa. Ja toi tyttöystävän läppäri joka avaa yhteyden on myös hp ja vain paria kuukautta eroo ostoajassa.

Broadcom 802.11g -verkkosovitin, tollalailla ainakin lukee jossain tuolla verkkoasetuksissa kohdassa langaton verkkoyhteys. En oikein mitään koneista ymmärrä, niin en ole varma, että haettiinko tätä. Tosin sama teksti lukee tossa Buffalon Wlan boksin paketin kansissakin.

Miten saa selville että "tukeeko verkkokortti verkonsalausmuotoa" ja "onko verkkokortin IP asetukset automaatilla"? (Joo tiedetään, oon vitun käsi näitten vehkeitten kans...)

Aseta WLAN modeemista yhteys suojaamattomaksi ja testaa toimiiko sitten.
Tietää sitten ainakin onko vika salauksessa.

IP asetukset löytyy:
Control panel / Network connections / verkkokortin kuvake ja sieltä properties/
Sieltä TCP/IP properties.

Mikähän vois olla levyasemassa vialla, kun on alkanut cd-levyjä (musiikkia) soittamaan silleen katkonaisesti?:( Pätkii kappaleita jatkuvalla syötöllä siten, että jokatoinen sekunnin kymmenesosa kuuluu jotain ja sitten ei... Olen monta levyä jo testannut ja kaikissa sama ongelma.

Mikähän vois olla levyasemassa vialla, kun on alkanut cd-levyjä (musiikkia) soittamaan silleen katkonaisesti?:( Pätkii kappaleita jatkuvalla syötöllä siten, että jokatoinen sekunnin kymmenesosa kuuluu jotain ja sitten ei... Olen monta levyä jo testannut ja kaikissa sama ongelma.

Todennäköisesti se on paskana. Mulla on muistaaseni kaksi dvd-asemaa hajonnut ja molemmissa tapauksissa alkoi ensin pätkimään esim. leffoissa, kopiointi ei onnistunut ja melkein kaikki cd-poltot meni aina pilalle. Lopuksi koko asemaa ei enää edes näkynyt Windowsissa. Osta suosiolla uusi ja kokeile sillä, ei nuo maksa kuin pari kymppiä.

Todennäköisesti se on paskana. Mulla on muistaaseni kaksi dvd-asemaa hajonnut ja molemmissa tapauksissa alkoi ensin pätkimään esim. leffoissa, kopiointi ei onnistunut ja melkein kaikki cd-poltot meni aina pilalle. Lopuksi koko asemaa ei enää edes näkynyt Windowsissa. Osta suosiolla uusi ja kokeile sillä, ei nuo maksa kuin pari kymppiä.

Tuota joo. Kyseessä on muuten kannettava tietokone... Voiko viallinen levy hajottaa aseman? Mulla on yksi levy, jossa on hillitön määrä kuvia ja sen kanssa on ollut ongelmia. Levy ei oikein pelitä. Testasin toisellakin koneella ja ei toimi. Ajattelin vaan,.että voiko tuommoinen viallinen levy tehdä hallaa asemalle.

Vituttaa sinänsä, kun tuollakin levyllä on 3000 kuvaa, neljä vuotta mun elämästäni, tosi tärkeitä kuvia:itku:

Back
Ylös Bottom