Tietokonemaailman tyhmien kysymysten kerho

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Timba79
  • Aloitettu Aloitettu
Mikä helvatan rinkula mulla on tossa näytön alalaidassa?! Oli ilmestynyt kun koira oli datannut mun läppärillä punttiksella ollessa. Olen yrittänyt käynnistää koneen uudestaan ja vaihtaa taustakuvan jne., mutta ei se mihinkään katoa. En myöskään pysty liikuttamaan sitä tai mitään muutakaan tekemään sille (ei tule mitään valikoita kun vien kursoria sen päälle/painan oikeaa näppäintä jne.). Kone on HP tx2020 ja käyttis on Vista basic (kaiketi?).

Miten sen saisi pois????

Liitteet

• mikävittu [1024x768].webp
    mikävittu [1024x768].webp
    60,1 KB · Katsottu: 195
Mistä johtuu et selaimet lopettaa toimintansa jonkun ajan käytön jälkeen? Eli olkoot kyseessä Mozilla,IE tai Opera niin jossain vaiheessa selain jää vain lataamaan sivua. Tuo kyllä ratkeaa uudestaan käynnistyksellä mut ois parempi jos toimis kunnolla nuo selaimet. Koneena on Fujitsu-Siemens ja Vista basic.

Mistä johtuu et selaimet lopettaa toimintansa jonkun ajan käytön jälkeen? Eli olkoot kyseessä Mozilla,IE tai Opera niin jossain vaiheessa selain jää vain lataamaan sivua. Tuo kyllä ratkeaa uudestaan käynnistyksellä mut ois parempi jos toimis kunnolla nuo selaimet. Koneena on Fujitsu-Siemens ja Vista basic.

Onks ongelma aina jollain tietyllä sivulla mikä jää jumittamaan?

Hidas palvelin ja kärsivällisyys ei riitä timeouttiin tai sivun latautumiseen saakka? :D

Eli ns. netti kaatuu? Kokeileppas kun ensikerran noin tekee ottaa virusten torjunta tai/ja palomuuri softa pois päältä. Katsot kumpi pidättelee ja siintä sitte syytä etsimään. Broidilla oli sama, avast törttöili.

Mikä helvatan rinkula mulla on tossa näytön alalaidassa?! Oli ilmestynyt kun koira oli datannut mun läppärillä punttiksella ollessa. Olen yrittänyt käynnistää koneen uudestaan ja vaihtaa taustakuvan jne., mutta ei se mihinkään katoa. En myöskään pysty liikuttamaan sitä tai mitään muutakaan tekemään sille (ei tule mitään valikoita kun vien kursoria sen päälle/painan oikeaa näppäintä jne.). Kone on HP tx2020 ja käyttis on Vista basic (kaiketi?).

Miten sen saisi pois????

:lol2:

http://www.google.fi/search?q=My+do...d+now+there's+a+ring+on+my++desktop&btnG=Etsi

Toimiiko tämä muisti koneessa, jossa on jo ennestään M-TEC 1024Mt DDR2 533MHz CL4 -muisti kiinni? En oikein tiedä näistä asioista, että mitä voi laittaa koneeseen kiinni ja mitä ei.

Pitääkös tuo vanha muisti sitten ottaa pois, kun laittaa uuden, enemmän muistia sisältävän jutun paikalleen?

Pitääkös tuo vanha muisti sitten ottaa pois, kun laittaa uuden, enemmän muistia sisältävän jutun paikalleen?
Hienosti muotoiltu kysymys :D

Mutta vastaus kysymykseen: Ei tarvitse, paitsi jos koneesi emolevy ei tue tuollaista muisti yhdistelmää.

Eli laitat sen uuden 2gb muistikamman kiinni koneeseen jolloin sinulla on nyt yht. 3gb. Jos kone toimii ihan moitteettomasti niin hyvä. Jos ei toimi niin heivaat sen vanhan 1gb muistikamman pois ja ostat tilalle toisen tuollaisen 2gb muistin ja laitat koneeseen kiinni, jolloin sinulla on 2gb+2gb=4gb.

Tai sitten vain tyydyt siihen yhteen 2gb muistikampaan joka nopeuttaa konettasi jo huomattavasti. Mutta nykyään tuo 2gb tuntuu olevan paikoitellen jo liian vähän.

Nyt tuli tälläinen ongelma Vista ultimatella:
Encryptasin mun D levyn, ja jossain vaiheessa taisin vähän mokailla, nyt en pääse ollenkaan sille levylle, siis ei mitään oikeuksia mutta oon admin ni alko vähän mietityttää että eihän tää voi tälläin mennä?

nyt sitten tässä mietin pään puhki ja yritin jostain saada peruttua, no tietenkään ei onnistu järjestelmän palautus tai sun muu, menikö tää homma nyt ihan pipariks ja joudun asenteleen uudestaan?

Ainakin toimii toi vistan suojaus :dance2: mutta liian hyvin.

EDIT: Ei näköjään encryptanny ala kansioita, mut silti ei mikään toimi, ainoastaan pääsen niihin ala kansioihin mutta mitään ei voi tehdä.

Encryptasin mun D levyn, ja jossain vaiheessa taisin vähän mokailla, nyt en pääse ollenkaan sille levylle, siis ei mitään oikeuksia mutta oon admin ni alko vähän mietityttää että eihän tää voi tälläin mennä?

nyt sitten tässä mietin pään puhki ja yritin jostain saada peruttua, no tietenkään ei onnistu järjestelmän palautus tai sun muu, menikö tää homma nyt ihan pipariks ja joudun asenteleen uudestaan?

Ainakin toimii toi vistan suojaus :dance2: mutta liian hyvin.

EDIT: Ei näköjään encryptanny ala kansioita, mut silti ei mikään toimi, ainoastaan pääsen niihin ala kansioihin mutta mitään ei voi tehdä.

Yleensä ongelma syntyy kun salakirjoittaa jotain ja sitten asentaa windowsin uusiksi ja tajuaa ettei pääse käsiksi enää salakirjoitettuihin tiedostoihin. Syytä en tiedä miksi et pääse sillä käyttäjätunnuksellä käsiksi niihin kansioihin, joilla olet ne alunperin salakirjoittanut, mutta sen voin sanoa, että juuri mitään keinoa ei enää ole jälkeenpäin päästä niihin käsiksi.

Hyvänä vinkkinä on rar-pakata (ihan vain store-moodissa) tiedostot joita ei käytä aktiivisesti ja laittaa niille salasanan. Sitten jotkut aivan kriittisen henkilökohtaiset tiedot (jotka on vaikka backupattu jonneki siirrettävälle medialle) joita käyttää aktiivisesti, sitten salakirjoittaa, jos on pelko vaikka että kone varastetaan.

Nyt pitäis saada uutta tietokonetta kehiin ja tällä kertaa ajattelin hommata itselleni kannettavan.

Kone tulisi lähinnä netin käyttöön, musiikin kuunteluun ja leffojen katsomiseen. Pelikäyttöä koneella ei tulisi olemaan.

Tämä HP:n malli vaikuttaisi ainakin speksien perusteella ihan ok koneelta. Löytyy HDMI-liitäntää jne. Mutta kertokaapas arvon pakkislaiset omakohtaisia kokemuksia (jos sellaisia on) ko. koneesta ja HP:sta yleisesti. :)

http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=3474

-Edit- Tuo 700€ rupeaa olemaan max. hintaluokkaa mitä olen valmis maksamaan.

Katos löytyykö tuolta ohjetta: http://technet.microsoft.com/en-us/library/cc766295.aspx

Scenario nelosessa on ainakin datan palauttamisesta asiaa.

Auttakaa. Joko ammun itseni tai heitän tämän firman läppärin neljännestä kerroksesta pihalle. En saa nettiyhteyttä toimimaan kunnolla ja meillä ei oikeen saa siihen tukea koska IT-tuki on varattu konttorilla pyörivään nettiyhteyteen (ja siellähän voi käyttää LAN:ia jos langaton ei toimi....).

Eli kone näyttää että yhteys muodostuu, mutta käytännössä en pysty avaamaan ainuttakaan verkkosivua. Kävin yhtä nörttiä tenttaamassa ja hän ehdotti että asennan ohjelmiston, jolla yhteyksiä hallitaan, uudestaan. No tämä ei toiminut. Nyt kokeilin ulkoista verkkoadapteria ja tämä pelittää paremmin, mutta yhteys on heikko ja katkeilee 5-10 minuutin välein. Onko vika sisäisessä verkkoadapterissa? Mitä helvettiä tälle voi tehdä??

Auttakaa. Joko ammun itseni tai heitän tämän firman läppärin neljännestä kerroksesta pihalle. En saa nettiyhteyttä toimimaan kunnolla ja meillä ei oikeen saa siihen tukea koska IT-tuki on varattu konttorilla pyörivään nettiyhteyteen (ja siellähän voi käyttää LAN:ia jos langaton ei toimi....).

Eli kone näyttää että yhteys muodostuu, mutta käytännössä en pysty avaamaan ainuttakaan verkkosivua. Kävin yhtä nörttiä tenttaamassa ja hän ehdotti että asennan ohjelmiston, jolla yhteyksiä hallitaan, uudestaan. No tämä ei toiminut. Nyt kokeilin ulkoista verkkoadapteria ja tämä pelittää paremmin, mutta yhteys on heikko ja katkeilee 5-10 minuutin välein. Onko vika sisäisessä verkkoadapterissa? Mitä helvettiä tälle voi tehdä??
Veikkaan, että ongelma on koneen palomuuriasetuksissa. Yleensä noihin firman koneisiin (ainakin suuremmissa firmoissa) on määritetty aika tiukat asetukset palomuuriin. Eli vain tietyt portit on käytössä jne. jne... käytännössä kone siis toimii vain firmassa, mutta kun koneen vie esim. himaan täytyisi palomuurin asetuksia (tai muun turvallisuutta parantavan softan) asetuksia konfata niin, että yhteyden muodotaminen olisi mahdollista myös muuhun verkkoon kuin firman omaan.

Tuo IT-tuki olis kyllä se paras paikka lähtee selvittää asiaa ja pyytämään neuvoja, mutta jos kerran he eivät ota tuota asiaa harteilleen sen takia koska se ei käytännössä kuulu heidän vastuulleen, niin sit on keinot suht vähissä. Tällei etänä on pirun vaikee neuvoa missä asetuksessa se vika voisi olla.

Tai, että onko vika ylipäätänsä softassa vai tuossa mainitsemassasi raudassa. Tuo palomuuri ongelma on nyt ainaki yks vaihtoehto.....

Miten saan kotikoneen Firefoxin tallennetut salasanat muistitikun FirefoxPortablelle?

Mene oman koneesi c:\document&settings\oma käyttäjänimi\application data\mozilla\firefox\profiles\********.default\ Kopioi tuolta key3.db/key2.db (riippuen mikä versio foxista) ja signons3.txt/signons2.txt
Aijjuu piilotiedostot saat näkyviin XP:llä:
http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/248944
Vista:
http://windowshelp.microsoft.com/Windows/fi-FI/Help/27e9a81a-fac7-457f-896b-e0017a04a59f1035.mspx

Vie nuo 2 tiedostoa tikussa: FirefoxPortable\data\profile <--kansioon ja korvaa vanhat.

Back
Ylös Bottom