Tietokonemaailman tyhmien kysymysten kerho

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Timba79
  • Aloitettu Aloitettu
Mitä ihmettä sä sillä koneella teet? Itsellä 2gigaa, enkä tuskaile ikinä ja olen sentään hullu pelaamaan.

Esim. kuvankäsittelyssä ja videoeditoinnissa tarvitsee saatanasti muistia. 4 gigasta ylöspäin on hyvä määrä. Pelaamisessa ei niinkään.

Itse asias XP pystyy käyttämään 4gigaa, mutta se ei vaan näy käyttäjälle ilman kikkoja ;)

Itse asiassa xp ei pysty käyttämään 4 gigaa. Itse xp pystyy käyttämään 3 gigaa, ja tästä syystä 4 gigan xp koneissa muisti on jaettu esim. tähän tyyliin:

3 g xp:lle normaalikäyttöön ja giga puhtaasti tiettyjen raskailden ohjelmien käyttöön.
Kotikoneissa on kuitenkin lähes poikkeuksetta 4 g jaettu niin, että 1 g näytönohjaimelle ja 3 g muille.

edit:ja näillä "kikoilla" saa virallisesti näkymään yhteensä ~3,5 g

3 g xp:lle normaalikäyttöön ja giga puhtaasti tiettyjen raskailden ohjelmien käyttöön.
Kotikoneissa on kuitenkin lähes poikkeuksetta 4 g jaettu niin, että 1 g näytönohjaimelle ja 3 g muille.

Ok, voitit :) Tää on tullu joskus puheeks kahvipöydässä ja tästä on väännetty kättä töissä jos jokunenkin kerta ilman että selvään tulokseen oltaisiin päästy :)

Mutta tässä lisää infoa mikkisoftalta: http://www.microsoft.com/whdc/system/platform/server/PAE/PAEmem.mspx

edit: mutta siis pointtinaha oli että ei se 1giga mihinkään häviä :) (pakko jankata vielä :D)

edit: mutta siis pointtinaha oli että ei se 1giga mihinkään häviä :) (pakko jankata vielä :D)

Joo ei se mihinkään häviä, pelkät xp:n järjestelmätoiminnot vaan ei sitä 4 gigaa pysty hyödyntämään.
Ihan eri asia sitten on, että kuinka moni peruskäyttäjä osaa näitä muistijakoja viritellä tuonne boot.ini tiedostoon.
Myös näitäkin kavereita näkee, ketkä innoissaan on ostanu jopa 8 gigaa muistia ja ajatellu että kyllä se xp pyörii kivasti tolla muistimäärällä.:D No, into laskee viimeistään siinä vaiheessa kun pitää niellä se tappio mikä niitten muistien ostamisesta tuli, tai sitten siirtyä vistan puolelle.

Mutta siis itse asiaan palatakseni, niin kyllä se 4 gigaa on joten kuten hyödynnettävissä myös xp:llä.
Itse tyytyisin xp:llä kuitenkin 3 gigaan.

Onko muille käynyt uuden Windows XP-päivityksen kanssa niin että päivityksen jälkeen nettiyhteys ei toimi?!

Ääääh... mikä tässä mättää: Firefox 3.0 ei näytä maps.google.com:ssa karttaa, siinä lukee vain "Loading..."
Samaan aikaan IE kyllä kartan näyttää.
Java on (1.6.0_07) ja enabled tuolla FF:ssä...

Back
Ylös Bottom