Tietokonemaailman tyhmien kysymysten kerho

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Timba79
  • Aloitettu Aloitettu
3 kpl Basic Nutrition EAA -25%
Anybody? :itku:

Ottaa myös minulla häiriötä cd/dvd-asemasta (kun se pyörii), sekä prossun tuulettimesta, kun on napit kiinni koneessa, mutta ei liian häiritsevästi. Luultavasti vahvistin nimensä mukaisesti vahvistaa häiriösignaalitkin, joten tuskin voit asialle mitään. Parempi kaapeli kenties.

Rakensin konepaketin tos kk. sitten ja edellisellä toimi videosignaali näytönohjaimen s-videon kautta tv:seen rcan kautta värien kanssa..
Uuden näyttiksen (8800 gtx) kanssa sama toimii, mutta näkyy mustavalkoisena. Värit siis pitäisi saada näkymään, eli auttaako jos laittaa kaksipäisen s-video kaapelin koneiden välille (käyttäen scartissa olevaa s-video paikkaa) ? Töllö siis on vanha putkitoosa..

Asetukset pitäisi muuten olla alueiden kanssa kunnossa.

Ottaa myös minulla häiriötä cd/dvd-asemasta (kun se pyörii), sekä prossun tuulettimesta, kun on napit kiinni koneessa, mutta ei liian häiritsevästi. Luultavasti vahvistin nimensä mukaisesti vahvistaa häiriösignaalitkin, joten tuskin voit asialle mitään. Parempi kaapeli kenties.

Oletteko kokeilleet työntää sen johdon kunnolla kiinni, toinen mikä voi vaikuttaa, on se, että läppärin volumet on kaakossa. Eli läppärin volumetaso pienelle ja vahvistimesta voluumia lissee.

Philipsin HiFi-kuulokkeilla ääni on läppärin kanssa moitteeton... Myös noita volumeja on kokeiltu säätää suuntaan jos toiseenkin. Joko ongelma sitten todella on Termiksen mainitsema, tai minä tarvitsen sen paremman piuhan (halvin mahdollinenhan toi on :D). Kiitän mielipiteistänne.

Oletteko kokeilleet työntää sen johdon kunnolla kiinni, toinen mikä voi vaikuttaa, on se, että läppärin volumet on kaakossa. Eli läppärin volumetaso pienelle ja vahvistimesta voluumia lissee.

Heh. Joo on se johto kunnolla kiinni :rolleyes: Mua nyt ei paljon nappaa yleensäkään kannettavalla mitään elämyksiä hakea, joten jos vähän sirisee, niin se on ok.

Formatointi tuhoaa, konvertoiminen ei. Jokusia sivuja taaksepäin oli edellisen kerran, mutta tulkoon taas mainituksi (täällä pitäisi olla joku fakki/ukkiosasto):

CONVERT x: /FS:NTFS

, missä x on konvertoitavan levyaseman tunnus, vaihtaa tiedostojärjestelmän tuhoamatta tietoja. Takaisin FATiin ei sitten pääse kuin formatoinnilla, muistaakseni.

-k
Muistin toisin päin ton :(

Kuinka toi PayPal homma toimii? Siis rekisteröidyn sinne ja saan sitten jonkulaisen tillin? jos maksan jotain PayPalin kautta niin meneekö rahat suoraan kortin kautta omalta pankkitililtä vai pitääkö rahaa siirtää sinne PayPaliin jotenkin??

Kuinka toi PayPal homma toimii? Siis rekisteröidyn sinne ja saan sitten jonkulaisen tillin? jos maksan jotain PayPalin kautta niin meneekö rahat suoraan kortin kautta omalta pankkitililtä vai pitääkö rahaa siirtää sinne PayPaliin jotenkin??

Paypal laskuttaa visatililtä(näkyy visatilillä viiveellä, mutta paypal->paypal-tili välittömästi), muuten ei oo tullu tuota kovin paljoa käytettyä niin en osaa tuohon tilille lisäämiseen sanoa mitään.

Onko mahdollista vaihtaa jonkin videotiedoston codekki toisenlaiseksi? Eli jos esim. mulla on tiedosto X uudella koneella ja se pyörii ihan moitteettomasti, mut sit jos sen siirtää toiseen koneeseen niin se ei pelitäkään (ääni kuuluu, kuva ei näy), koska kone on vanha ja sen media player ei päivitä itseään (eli hae oikeaa codekkia netistä).

Ja codecpackit ei oo ratkaisu, vaan nimeomaan se, pystyykö tiedoston codekin itse muuttamaan toisenlaiseksi.

Hankalaa, mutta ehkä joku osais vastata... :)

M-Nutrition Sports Greens 1, 210 g, Lemon-Lime

Todella tykki viherjauhe

-33%
Onko mahdollista vaihtaa jonkin videotiedoston codekki toisenlaiseksi? Eli jos esim. mulla on tiedosto X uudella koneella ja se pyörii ihan moitteettomasti, mut sit jos sen siirtää toiseen koneeseen niin se ei pelitäkään (ääni kuuluu, kuva ei näy), koska kone on vanha ja sen media player ei päivitä itseään (eli hae oikeaa codekkia netistä).

Ja codecpackit ei oo ratkaisu, vaan nimeomaan se, pystyykö tiedoston codekin itse muuttamaan toisenlaiseksi.

Hankalaa, mutta ehkä joku osais vastata... :)

Pystyy, onnistuu encoodaamalla video uudelleen esim. VirtualDubilla. Sitten on jotain sekalaisia convertereja joista en sen tarkemmin tiedä.

Tuo ei sitten ole mikään minuutin homma, jos puhutaan isommista videoista ja niiden laatu/kokosuhteen säätäminen kohdilleen on työlästä, jos ei saa jostain valmiita asetuksia. Toki jollain uudella koneella homma käy melko vauhdilla, mutta sen yksittäisen koodekin asentaminen on paljon nopeampaa kun koko videon enkoodaaminen uudelleen.

Vajaa pari vuotta vanhasta Acerin kannettavasta on näytön sarana jotenkin rikkunut, ja samalla avatessa koneen näytön sivusta murtunut joku pieni osa. Nyt koneen kantta ei pysty liikuttamaan suuntaan eikä toiseen rikkomatta lisää.

Mikähän firma tommosen osaisi korjata, ja vielä inhimillisellä hinnalla? Tampereella mieluiten pitäisi onnistua, kun ei oikein pysty postittamaan konetta luukku auki. Kone on Aspire 7001, eikä tekisi mieli tuon takia nyt ihan pöytäkoneeksi muuttaa.

On kyllä noi näytön saranat varsin vittumaisia. Tuntuu, että on koneen heikoin lenkki. Joko ne löystyy tai sitten vaan hajoaa. Toki on koneen ainoita liikkuvia osia jos unohdetaan kiintolevyt ja vastaavat.

On kyllä noi näytön saranat varsin vittumaisia. Tuntuu, että on koneen heikoin lenkki. Joko ne löystyy tai sitten vaan hajoaa. Toki on koneen ainoita liikkuvia osia jos unohdetaan kiintolevyt ja vastaavat.
'

Onhan kannettavassa paljonkin "liikkuvia" osia jotka kuluvat ja hajoavat käytössä; tuulettimet, dvd-asemat, näppäimet yms. Itselläni on pysynyt vuodesta 2004 kannettavan saranat täysin kunnossa. FujitsuSiemens on käytössä.

Eli siis näyttö, joka on kiinni dvi:ssä kadottaa signaalin kesken pelaamisen? Onko tuo toinen joku rgb-kaapeli? Katoaako signaali joka kerta ja kauanko siihen menee? Pelaatko pelejä padilla? Tuo johdon vaihtaminen kuulostaa ihan hullulta. Itse ottaisin winukasta virransäästö-ominaisuudet pois päältä ja kokeilisin vaikuttaako tämä asiaan.

Eli siis näyttö, joka on kiinni dvi:ssä kadottaa signaalin kesken pelaamisen? Onko tuo toinen joku rgb-kaapeli? Katoaako signaali joka kerta ja kauanko siihen menee? Pelaatko pelejä padilla? Tuo johdon vaihtaminen kuulostaa ihan hullulta. Itse ottaisin winukasta virransäästö-ominaisuudet pois päältä ja kokeilisin vaikuttaako tämä asiaan.

Valmiustila on pois käytöstä, samoin lepotila.

Ihan normaalisti saattaa siis mennä ihan yhtäkkiä pois, vaikka kuuntelisin vain musiikkia yms. Mutta enimmäkseen kun pelaan.

Mikä rgb? En minä oo tän alan expertti, en tajunnu.

Valmiustila on pois käytöstä, samoin lepotila.

Ihan normaalisti saattaa siis mennä ihan yhtäkkiä pois, vaikka kuuntelisin vain musiikkia yms. Mutta enimmäkseen kun pelaan.

Mikä rgb? En minä oo tän alan expertti, en tajunnu.

Näyttö/näytönohjain rikki tai kaapelissa vaurio. Koppatuuletus kunnossa, näyttis mielestäsi kuumene v***n kuumaksi?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom