Tietokonemaailman tyhmien kysymysten kerho

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Timba79
  • Aloitettu Aloitettu
Jos tästä tietäisi windows version niin ehkä voisi paremmin auttaa. Win2000 oli joskus tuollainen bugi jonka sai rekisteristä korjattua ainakin.
Kyseessä on siis xp home edition versio 2002

Ja sit tän sammumis ongelman lisäksi ei lataa noita automaattisia päivityksiä, tai aloittaa lataamaan mutta ei siirry ensimmäistä kohtaa edemmäs.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Itselläni siis selain kyllä aukeaa ihan nopeasti, mutta sivujen lataamisessa selain pitää pikku miettimistaukoja aina. :(

Ehkä vika on yhteydessä? Tuo "miettiminen" kuulostaisi minusta enemmän siltä, että yhteyttä palvelimeen ei saada.

miksiköhän koneellani ei kuulu kaikki netissä katsottavat videot esim. yuotube ja sellaisilla sivuilla kun tilaisi puhelimeen soittoääniä niin esikuuntelu ei kuulu ?

Macromedia Flash Playerin päivitys voisi auttaa. Tuolta näet versiosi: http://www.macromedia.com/software/flash/about/

Tuolta saat ladattua uuden:
http://www.adobe.com/shockwave/download/download.cgi?P1_Prod_Version=ShockwaveFlash

Ehkä vika on yhteydessä? Tuo "miettiminen" kuulostaisi minusta enemmän siltä, että yhteyttä palvelimeen ei saada.

En oikein tuohon jaksa uskoa. Nettipelit toimivat hyvin ilman pätkimisiä ja myös esim youtuben videot latautuvat vikkelästi kunhan selain vain suvaitsee alkaa lataamaan :)

Ongelma: .avi tiedostossa on ruotsinkieliset tekstit, miten saa pois ne siitä, samassa kansiossa ei ole erillistä teksti tiedostoa

Varmista ettei mitään tekstitystä oo avattuna kun alat katsomaan videota. Jos mitään tekstitystä ei oo avattuna, niin sitten ne tekstit on "poltettu" siihen videoon suoraan kiinni, eli niitä ei saa pois.

Mulla kävi tuossa joskus kesällä sillä tavalla että, internet explorer lopetti päästämästä minua mihinkään suojatuille sivuille ja samalla en enään päässyt esim. Messengeriin. Yritin kaikki mahdolliset suojausasetuksetkin säätää mutta ei auttanut.
Poistin Explorerin, tai no en tiedä onnistuinko kokonaan sitä poistamaan....
Mutta nyt kun yritin laittaa koneelle IE7. Niin vastaan tulee aina seuraava teksti:

Setup could not verify the integrity of the files needed for installation. Make sure the Cryptographic service is running on this computer.

Mitä meinaakaan.... Kertokoon ken tietää.

Mulla kävi tuossa joskus kesällä sillä tavalla että, internet explorer lopetti päästämästä minua mihinkään suojatuille sivuille ja samalla en enään päässyt esim. Messengeriin. Yritin kaikki mahdolliset suojausasetuksetkin säätää mutta ei auttanut.
Poistin Explorerin, tai no en tiedä onnistuinko kokonaan sitä poistamaan....
Mutta nyt kun yritin laittaa koneelle IE7. Niin vastaan tulee aina seuraava teksti:

Setup could not verify the integrity of the files needed for installation. Make sure the Cryptographic service is running on this computer.

Mitä meinaakaan.... Kertokoon ken tietää.

No, sulta puuttuu Cryptographic palvelu koneelta, niinku tuossa lukee. Katso onko se palvelu päällä, eli ohjauspaneeli -> Valvontatyökalut -> Palvelut. Tosin jos sinulla on suomenkielinen Windows niin ne palvelut on suomeksi, että pitäisi tietää mitä tuo Cryptographic on suomeksi. Mutta nimestä voi päätellä että salaukseen se liittyy. Katso onko palveluissa sellainen päällä kuin "Salauspalvelut", luulen että se on ks palvelu. Jos ei ole päällä, niin pistä palvelun tilaksi automaattinen.

No, sulta puuttuu Cryptographic palvelu koneelta, niinku tuossa lukee. Katso onko se palvelu päällä, eli ohjauspaneeli -> Valvontatyökalut -> Palvelut. Tosin jos sinulla on suomenkielinen Windows niin ne palvelut on suomeksi, että pitäisi tietää mitä tuo Cryptographic on suomeksi. Mutta nimestä voi päätellä että salaukseen se liittyy. Katso onko palveluissa sellainen päällä kuin "Salauspalvelut", luulen että se on ks palvelu. Jos ei ole päällä, niin pistä palvelun tilaksi automaattinen.

Salauspalvelut on käytössä, ehkä se on joku muu. No jospa se selviäisi joskus. Kiitos kuitenkin. :)

Kuinka selvitän mikä USB itselläni on? Jompikumpi se näistä on 1.0 tai 1.1. Tämä kiinnostaisi tietää tulevaisuuden mp3-soittimen hankintaa varten.

Jos sattuu niin että koneessa on 1.0 USB, toimivatko uudet, esim. Creativen, Applen soittimet koneella. (Muut vaatimukset kyllä on täytetty.) Muistan kokeilleeni kaverin jotain vanhempaa 4GB soitinta, oiskohan ollut Creative MuVo^2, tiedon siirto onnistui ja ainoastaan herjasi "Tämä laite voisi toimia nopeammin" ja jotain USB 2.0 portista.

Kuinka selvitän mikä USB itselläni on? Jompikumpi se näistä on 1.0 tai 1.1. Tämä kiinnostaisi tietää tulevaisuuden mp3-soittimen hankintaa varten.

Jos sattuu niin että koneessa on 1.0 USB, toimivatko uudet, esim. Creativen, Applen soittimet koneella. (Muut vaatimukset kyllä on täytetty.) Muistan kokeilleeni kaverin jotain vanhempaa 4GB soitinta, oiskohan ollut Creative MuVo^2, tiedon siirto onnistui ja ainoastaan herjasi "Tämä laite voisi toimia nopeammin" ja jotain USB 2.0 portista.

Yleensä 2.0 laitteet ovat alaspäin yhteensopivia, eli toimivat myös vanhemmassa USB väylässä ja antavat todellakin tuon ilmoituksen. Tämä on kuitenkin laitekohtaista, joten kannattaa varmistaa myyjältä, että soitin tai muu laite varmasti toimii. Jos myyjä sanoo, että näin on, mutta laite ei toimi niin silloin tuotteessa on virhe ja saat rahasi takaisin.

Minulla on Firefoxissa sellainen asetus, että kaikki linkit aukeavat uuteen välilehteen. Ongelma on se, että tämä uusi välilehti tulee heti aktiiviseksi eli jää tämän vanhan sivun josta olen klikannut päälle. Miten saisin tämän uuden välilehden pysymään siellä taustalla?

Replay sanoi:
Yleensä 2.0 laitteet ovat alaspäin yhteensopivia, eli toimivat myös vanhemmassa USB väylässä ja antavat todellakin tuon ilmoituksen. Tämä on kuitenkin laitekohtaista, joten kannattaa varmistaa myyjältä, että soitin tai muu laite varmasti toimii. Jos myyjä sanoo, että näin on, mutta laite ei toimi niin silloin tuotteessa on virhe ja saat rahasi takaisin.

Selvä homma. Kiitos vastauksesta.

Minulla on Firefoxissa sellainen asetus, että kaikki linkit aukeavat uuteen välilehteen. Ongelma on se, että tämä uusi välilehti tulee heti aktiiviseksi eli jää tämän vanhan sivun josta olen klikannut päälle. Miten saisin tämän uuden välilehden pysymään siellä taustalla?

Mulla ainakin pysyy taustalla, ku klikkaa linkkiä hiiren rullalla (=hiiren 3. nappi).

Exeli ongelmaa: esim. Etunimi Sukunimi Osoite, nuo kaikki eri soluja pitäs saada noihin semmonen paksu alaviivaus joka näkyis yhtenäisenä eikä loppuis aina kun solu loppuu.

Mitäs kaikkea ohjelmia kannattaisi imuuttaa valmiiksi kun tuohon ykköskoneeseen pitäisi windowssi asennella uusiksi?

Exeli ongelmaa: esim. Etunimi Sukunimi Osoite, nuo kaikki eri soluja pitäs saada noihin semmonen paksu alaviivaus joka näkyis yhtenäisenä eikä loppuis aina kun solu loppuu.

Itsellänihän ei Exceliä ole, mutta Worksin taulukkolaskenta on paljolti samanlainen. Minulla ainakin löytyy valikosta Muotoile -> Reunaviiva, josta viivan voi sitten valita solujen alareunaan. Maalaat vain solut ja sitten menoksi. Jos ei löydy noilla ohjeilla, joka tapauksessa jostain pitäisi löytyä reunaviivan asetukset aika helposti.

Mitäs kaikkea ohjelmia kannattaisi imuuttaa valmiiksi kun tuohon ykköskoneeseen pitäisi windowssi asennella uusiksi?

Ainakin palomuuri, vaikkapa ilmainen ZoneAlarm. Virustentorjunnan ehtii ladata sitten, kun Windows on asennettu.

Testasin hommaa mutta minulla se aukaisee välilehden aktiivisena :(

Asetuksista näyttää löytyvän toikin.
Työkalut->Asetukset->Välilehdet: "Valitse linkistä avattu välilehti" ruksi pois.

Kun Winampissa pistää pauselle ja sitten uudestaan soimaan, kuuluu kaiuttimista pelkkää kohinaa. Kun tekee saman uudestaan, niin soi normaalisti. Osaiskohan joku sanoa, mistä mahtaa johtua?

Winampin versio 5.32, äänikortti Asuksen emoon integroitu, josta äänet optisella lähdöllä vahvistimeen. Piuhassa vika ei ole, sillä sama ongelma esiintyy myös kuulokeliitännässä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom