Tietokonemaailman tyhmien kysymysten kerho

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Timba79
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Löytyiskö jostain joku rautalangasta väännetty ohje millä saa helposti kloonattua isomman käyttisosion uudelle pienemmälle levylle(osio on isompi, tilankäytön puolestahan tuo mahtuisi aivan hyvin pienemmälle levylle)? tässä tapauksesa siis käyttisosio on vähän reilut 250gt ja tuleva uusi ssd-levy 240gt. En ota vastaan ehdotuksia käyttiksen uudelleenasennuksesta(win7), ei kiinnosta asennella kaikkea uudelleen ja viritellä käyttistä samaan kuosiin kun se oli.

Löytyiskö jostain joku rautalangasta väännetty ohje millä saa helposti kloonattua isomman käyttisosion uudelle pienemmälle levylle(osio on isompi, tilankäytön puolestahan tuo mahtuisi aivan hyvin pienemmälle levylle)? tässä tapauksesa siis käyttisosio on vähän reilut 250gt ja tuleva uusi ssd-levy 240gt. En ota vastaan ehdotuksia käyttiksen uudelleenasennuksesta(win7), ei kiinnosta asennella kaikkea uudelleen ja viritellä käyttistä samaan kuosiin kun se oli.

http://lifehacker.com/5837543/how-to-migrate-to-a-solid+state-drive-without-reinstalling-windows

Nelos kohtaa ei kannata jättää tekemättä, joten ei muuta kuin Ubuntu CD:tä polttamaan. Ties vaikka jäisi lopulta Windows kloonaamatta.. :rolleyes:

Vittu tämän firefoxin kanssa. Ilmeisesti muutkin täällä valitellut tuosta flashin kanssa tökkimisestä. Jos erehdyt avaamaan jonkun sivun, missä on upotettu video niin peli oli sitten siinä, selainta ei suljetakaan vähään aikaan. Pahenee koko ajan, vähän aika sitten videot pätki, mutta nyt ei voi edes haaveilla mistään videon katsomisesta. Sama juttu, jos sivulla sattuu olemaan joku eläväinen banneri, ei saatana kun jumittaa kun tikku paskassa. Vaihtaisin selainta chromeen, mutta siitä puuttuu kyllä niin tärkeitä perusominaisuuksia, ettei siihen ainakaan voi vaihtaa.

Noniin nyt tämä rakas läppärini sanoi itsensä irti, joten pitäisi hankkia mahdollisimman nopeasti uusi ( jo tämän päivän aikana ), koska se on ehdoton, että saan työni hoidettua.
Eli siis aikaa ei ole kyllä tilata netistä mitään läppäriä vaan se on suoraa tänään iltapäivällä käveltävä kylän Giganttiin ostamaan läppäri..

Siksi tarvitsenkin vähän nyt apua, koska tämä vanha koneeni palveli mua melkein 10 vuotta, joten mä oon vähän aikaani jäljessä näissä läppäriasioissa. Konetta käytän töissä eli perus ohjelmien käyttöä, netin selailua tms.
Vapaa-ajalla katsoisin mielelläni leffoja, pyörisin netissä ja pelaisin jotain pieniä pelejä sillontällön.. Eli mikään pelikone ei tarvitse olla kyseessä..

Hintahaarukka saisi mielellään olla pieni eli joku 400-600e..

Auttakaa mut kartalle ja kertokaa, että minkä mä ostan, että ei myyjä saa vietyä mua totuttuun tapaan 6-0..

Noniin nyt tämä rakas läppärini sanoi itsensä irti, joten pitäisi hankkia mahdollisimman nopeasti uusi ( jo tämän päivän aikana ), koska se on ehdoton, että saan työni hoidettua.
Eli siis aikaa ei ole kyllä tilata netistä mitään läppäriä vaan se on suoraa tänään iltapäivällä käveltävä kylän Giganttiin ostamaan läppäri..

Siksi tarvitsenkin vähän nyt apua, koska tämä vanha koneeni palveli mua melkein 10 vuotta, joten mä oon vähän aikaani jäljessä näissä läppäriasioissa. Konetta käytän töissä eli perus ohjelmien käyttöä, netin selailua tms.
Vapaa-ajalla katsoisin mielelläni leffoja, pyörisin netissä ja pelaisin jotain pieniä pelejä sillontällön.. Eli mikään pelikone ei tarvitse olla kyseessä..

Hintahaarukka saisi mielellään olla pieni eli joku 400-600e..

Auttakaa mut kartalle ja kertokaa, että minkä mä ostan, että ei myyjä saa vietyä mua totuttuun tapaan 6-0..

Tämä sopii ominaisuuksiltaan loistavasti juuri tuohon käyttöön mihin mainitsit. Pelikoneenakin käy mikäli vanhempia pelejä pelailee.

http://www.gigantti.fi/product/tiet...21/toshiba-17-3-satellite-kannettava-c870-121

Kirjasin nimen ja tiedot ylös paperille.

Jos muita ehdotuksia ei iltapäivään mennessä ole tullut niin haen ton, joten iso kiitos nopeasta vastauksesta!

Jos raaskii tuon satasen laittaa vielä, niin tästä huomattavasti lisää tehoa. Etenkin pelitehoa... Intelin HD4000 nostaa integroidun näytönohjaimen suorituskykyä vs. HD3000 hyvinkin reippaasti.

Näkyy olevan varattavissa ainakin 29 Gigantti liikkeessä: http://www.gigantti.fi/product/tiet...15-6-kannettava-aspire-v3-571-olympic-edition

Yleensä en ole ollut Acer fani, mutta huonoista kokemuksista on jo paljon paljon aikaa ja Acer on ainakin spekseiltään usein sitä huippua tuossa <600€ hintaluokassa. Tietenkin materiaaleissa tms. häviää, mutta itse ottaisin ehdottomasti tehot yli muun jos vähänkin enemmän työtä tekee.

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Eli tätä katsoin aluksi hienon ulkonäön ja ihan ok mainonnan takia liikkeessä:

http://www.gigantti.fi/product/tiet...D004/acer-15-6-kannettava-aspire-v5-531-musta

Tämä sai myyjältä kuitenkin todella huonon arvostelun. Kuulemma elokuvat tökkivät jne, mutta netin käyttöön ihan ok kone

Sitten vedin esiin ton ylhäällä olevan:

http://www.gigantti.fi/product/tiet...15-6-kannettava-aspire-v3-571-olympic-edition

Sai ihan hyvät mielipiteet, mutta heti tota ehdottaessani vetäisi tämän koneen esille --> http://www.gigantti.fi/product/tiet...342W/packard-bell-15-6-kannettava-easynote-ts

Kuulemma toi Olympic kannattaa heti unohtaa ja valita ihan ok kone eli tämä ylin tai vastaavasti todella hyvä ja monipuolinen eli tämä alin.. Alin on olympicia kymmenen kertaa tehokkaampi ja ''parempi''.. Uskoakko vaiko ei uskoa. Mulle on ihan yhtä tyhjän kanssa lukea noita teknisiä tietoja, koska mä oon ihan tyhjäpää näiden koneiden kanssa..

Packard Bellis on enemmän vääntöä näytönohjaimessa mutta sitten muu onkin roskaa. Ei bluetooth, ei USB 3, merkkikin on hyvin kummallinen (kaverin vastaavaa kun korjailin ja tutustuin)..... tunnen merkin, mutta kummallinen muuten kun rupeaa etsimään tukea yms.
Tuossa vertailut Packard Bellin ja tuon mun ehdottman Acerin prossuista sekä ohjaimista:

prossut.webp

Kaikissa kohdissa missä Intelillä on suurempi tulos niin se on sen sen verran parempi, ja kaikissa missä sillä on pienempi numero niin se on sen verran nopeampi. Erot on aika järkyttävät.

Näyttiksissä tosiaan menee toisin, mutta varsinaista pelikonetta et edes etsinyt?

ohjaimet.webp

Henk. koht. ottaisin itse tuon Acerin edelleen. Tämä on tietty vain mun mielipide. Tietenkin jos nyt oikeasti pelität enemmän, niin siihen Packard voisi soveltua paremmin... tosin varauksella, koska kyllä sitä prosessoriakin tarvitaan peleissä ja siinä tuo olympia Acer vie helposti. Kummallakaan ei kuitenkaan mitään Crysiksiä tulla pelaamaan.

Tässä vähän juttua miten jopa tuo integroitu Intel HD 4000 pärjää peleissä (joka on tuossa olympia koneessa), tosin erona että suoritin on i7 eikä i5:
http://www.notebookcheck.net/Intel-HD-Graphics-4000-Benchmarked.73567.0.html
i7 suorittimella pyörii jo BF3, Skyrim, Mass Effect 3, jne toki low asetuksilla.... i5 luulisi pyörivän kevyemmät pelit.
Kuten lukee tuossa artikkelin alaosassa: "Casual gamers who can live with low resolution gaming, disabled AA and subdued graphical eye candy may find the HD 4000 perfectly fine."

Nyt kyllä meikäläinen vietiin ihan kuutamolle kaupassa. Olin jo ihan ostamassa tota Packard Bellisiä, koska myyjä antoi ymmärtää, että toi olisi jokin Jumalten kone. Vähän epävarma kuitenkin olin, koska lyttäs tämän sinun suositteleman Acerin heti, vaikka hinnassa ei ollut, kuin 50e eroa. Vähän osasin näitä tietoja katsella ja huomasin, että tässä Acerissa oli parempia jotkut, kun taas tässä kalliimmassa Packard Bellissä. Siksi päätin, että mä otan vielä asioista selvää ja onneks tulin ottamaan..

Mä nimenomaan sanoin sille myyjälle, että en hae minkäänlaista pelikonetta vaan mun käyttö perustuu ihan normaaliin netissä oleiluun, töiden tekoon ja joskus dvd.tä katselen. Silti se kauppas mulle ton ja lyttäs ton Olympicin pois vaihtoehdoista mun käyttötarkoitukset huomioon ottaen..

Ehdin jo laittaa varaukseen täksi päiväksi tämän Packard Bellisin, koska myyjä sanoi, että ''nämä on mennyt niin hyvin, että enää 2 on jäljellä'', mutta sielä saa olla varauksessa, koska kyseiseen liikkeeseen en enää mene takaisin ostamaan yhtään mitään ainakaan tänään. Sielä saa mun puolesta ihan rauhassa odotella :)

Onneks sä olit täälä kärppänä vastailemassa, koska muuten mä olisin tehnyt virheostoksen, mutta kiitos sun niin haen naapurikaupungista tämän Acerin!!

Nyt tulee muuten hölmö kysymys. Olen googlettanut 2 viikkoa vastausta ja kaikenmaailman ohjeet käynyt läpi mutta ongelmaan ei ole vastausta tullut.

Eli. Selaimesta riippumatta en pääse tällä pöytäkoneellani facebookkiin (aikauheeta :D). Kun osoiteriville laitan facebookin sitten http https tai pelkällä www tai millä tahansa, ei facebookin sivu lataudu. muilla koneilla pääsen kyllä muitta mutkitta (työ/kaverin/jne.) mutta en tällä.

Mistä ja helvetistä tämmöinen voi johtua? Norttoni ei löydä mitään. Ei auta selaushistorian poistaminen. Ei auta ccleanerilla putsaaminen.

Periaatteessa hyvä ohje, olen tuonkin lukenut mutta ei ota mitään kantaa siihen jos kohdelevy on pienempi kuin orkkislevy. Linux ei ole vaihtoehto, ei saa tarpeellisia softia.

Kyllä tuossa tuohon tilanteeseen ainakin ohimennen viitataan:

"We've shown you how to migrate from an old drive to a spacious new drive, but when migrating to an SSD, things get a little more complicated. Instead of upgrading to a bigger drive, you're usually migrating to a smaller drive, which means a lot of files—like music, movies, and games—might not all fit on the SSD..."

Jos kuitenkin olet epävarma, niin yksi vaihtoehto on kutistaa se kovalevyllä oleva NTFS-osio ensin hitusen tuota SSD:n todellista käytettävissä olevaa kokoa pienemmäksi. Onnistuu ihan Windows 7:n omilla työkaluilla. Kannattaa eheyttää kovalevy ja poistaa kaikki turha sälä sieltä ensin.

http://www.howtogeek.com/howto/windows-vista/resize-a-partition-for-free-in-windows-vista/

kun käytän bs playeriä, tulee tollanen "xvidcore.dll not found" ikkuna tohon, ja vaikka sen sulkee niin se palaa aina hetken päästä vaikka bsplayer ei olisi päällä. Sen lisäksi se pysyy aina päällimmäisenä eli ei voi pienentää ja alas tai sivulle siirrettynä se jonkun verran pilkistää.. Mitenköhän ton saa helvettiin, on meinaan sitten pikkusen ärsyttävä?

kun käytän bs playeriä, tulee tollanen "xvidcore.dll not found" ikkuna tohon, ja vaikka sen sulkee niin se palaa aina hetken päästä vaikka bsplayer ei olisi päällä. Sen lisäksi se pysyy aina päällimmäisenä eli ei voi pienentää ja alas tai sivulle siirrettynä se jonkun verran pilkistää.. Mitenköhän ton saa helvettiin, on meinaan sitten pikkusen ärsyttävä?

Asenna Xvid codecit, tai jokin codec paketti, kuten FFDSHOW.

Tai käytä ennemmin VLC media playeriä, niin ei tarvitse codecien kanssa tapella.

Nyt tulee muuten hölmö kysymys. Olen googlettanut 2 viikkoa vastausta ja kaikenmaailman ohjeet käynyt läpi mutta ongelmaan ei ole vastausta tullut.

Eli. Selaimesta riippumatta en pääse tällä pöytäkoneellani facebookkiin (aikauheeta :D). Kun osoiteriville laitan facebookin sitten http https tai pelkällä www tai millä tahansa, ei facebookin sivu lataudu. muilla koneilla pääsen kyllä muitta mutkitta (työ/kaverin/jne.) mutta en tällä.

Mistä ja helvetistä tämmöinen voi johtua? Norttoni ei löydä mitään. Ei auta selaushistorian poistaminen. Ei auta ccleanerilla putsaaminen.

Ilmeisesti selaimissa ei mitään URL/site blockia ole päällä, kun useampaa selainta olet kokeillut. Onko ihan kotiympäristö missä koitat facebookkiin päästä? Tuli mieleen, että voisiko olla mahdollista, että reitittimeen olisi määritetty sinun koneelle staattinen IP ja kys. IP:lle parental control tms. ominaisuus jolla blokattu facebook?

BIOS ei tallenna OC, eli ylikellottamis asetuksia.

Mulla on Asuksen p8z77-V ja Asuksen hienossa BIOSissa on EZ Mode, josta pystyy valita kolmesta vaihtoehdosta jonkin pre-setin, power saving, normal ja turbo. Vaikka valitsen minkä tahansa, tallennan ja palaan takaisin BIOSiin, niin power saving on aina valittuna. Advance moodissa tehdyt muokkaiset kellotaajuuteen eivät tallennu.
Kuitenkin boot-asetukset tallentuvat ja muut asetukset, joten tallennusongelma ei näyttäisi olevan kyseessä.

Onko mitään hajua mistä tällainen johtuu?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom