Tietokonemaailman tyhmien kysymysten kerho

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Timba79
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
No nyt lähti toimimaan LA Noire paremmin. Silti, suorituskyky ei ole hurjasti parempi. Ajureissa pääsyy siis, mutta luulisin että prossu pitää vaihtaa jos lisää tehoja haluaa tähän koneeseen.

Miten helvetissä mä saan PS3 tiliin uuden passun? Se palvelu kun ei ikinä sitä meiliä lähetä minkä lupaavat. Ensin siis tuli että tili on vanhentunut ja se pitää uusia. Ohjeen mukan mentiin, koskaan ei ole sitäkään meiliä tullut. Nyt ei sitten hyväksy salasanaa jonka muistelisin tuolla olleen ja uutta ei tunnu saavan. Saako tuon ihan läppärillä jostain väsättyä uusiksi? Vituttaa perkele kun tuokin on tuollasta pelaamista.

^^ ookkos Timba tarkistanut sähköpostis roskaposti-kansion? Saattaa olla salasana siellä. Muuten en osaa auttaa.

Muistaakseni siinä kestää hetken kunnes se lähettää viestin. Ja muistithan varmasti lukea oikeaa sähköpostia? ;)

No sähköposti on varmasti oikea ja viimekerrasta on useampi viikko. Että jotenkin nyt tuntuu että tuossa palvelussa ei kaikki pelitä. Käytännössä aina kun pyydät uuden passun, on se laatikossa nopeemmin kun ehdit sinne siirtyä.

Telkkariin liittyvä kysymys: telsu on mallia Sony kdl 40x2000 (http://www.sony.fi/product/tv-102-40-lcd/kdl-40x2000) ja hommasin canal+:n maksukortin. Telkkarissa on paikka kortille, mutta mitään ei tapahdu, laittoi kortin miten päin tahansa ja teki kuinka paljon kanavahakuja tahansa. Teknisissä tiedoissa sanotaan, että telsussa on PCMCIA-korttipaikka, tarkoittaako tää sitä, että tuonne korttipaikkaan pitää vielä tunkea erikseen joku moduuli tuolle kortille? Jos, niin mikä?

Jännästi jossain netin syövereissä tuli vastaan että tuossa olisi jo lukija, ja jotenkin sai kuvan että jopa erikseen tuosta PCMCIA paikasta. Luulisi että kun Timias on tökkiny jo korttia sinne, niin kyseessä ei tosiaan ole tyhjä PCMCIA paikka koska reikä olisi aivan liian suuri?
Joku kirjoitti: "Muistaakseni edestä katsottuna vasemmalla sivulla. Siellä on semmoinen suojaläppä päällä joka lähtee helposti irti."

.............nyt tätä kirjoittaessa tosin luin tuota englanninkielistä ohjekirjaa tuosta telkkarista, ja siinä on CAM paikka. CAM paikka vaatii CAM->Conax moduulin, ja tuo Raparannan tuote taitaapi olla moinen. Vieläpä Sonyn suosittelema. On siinä tosiaan hintaa kun miettii. :)

Mistäs kotelotuulettimien nopeutta voi säätää? Aiemmin ne olivat kiinni manuaalisessä säätönupikassa, joka ilmeisesti hajosi kun tuulettimet eivät enää pyörineet. Nyt ne ovat emossa kiinni ja pyörivät ilmeisesti jotain maksiminopeutta kokoajan. Aiemmin säädin oli puolessa välissä ja osat pysyivät viileänä ja oli äänetönkin, olisi kiva laittaa nyt samalla tavalla.

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
SpeedFan ohjelma tietääkseni tuohon pystyy. Koskee tietenkin vain tuulettimia jotka on emolevyssä kiinni, esim. itsellä ne on powerissa. Tuon taisit jo tosin tietää. :)

Jaa a speedfanin säätö ei jostain syystä vaikuta kuin aux2 faniin, sys fan ja aux1 fan näyttäisivät pyörivän kokoajan täysillä. Mikähän juttu tuokin taas on. Tuulettimet ovat emossa paikoissa cha_fan 1, 2 ja 3. Ei kaiketi ole väliä minkä tuulettimen pistää mihinkin? Pitää varmaan pistää takuuseen se säätöpalikka, toivottavasti ei pidä lähettää koko koteloa.

Ehkä emolevy ei tue säätöä joka liittimelle?

Voiko ulkoisen kovalevyn laittaa kiinni kotiverkon reitittimeen ja sieltä voisi hakea jokainen kotiverkon tietokone tietoja? Jos voi ja siihen on jokin tietyn tyyppinen kovalevy, niin olisiko esimerkkiä näyttää?

Voiko ulkoisen kovalevyn laittaa kiinni kotiverkon reitittimeen ja sieltä voisi hakea jokainen kotiverkon tietokone tietoja? Jos voi ja siihen on jokin tietyn tyyppinen kovalevy, niin olisiko esimerkkiä näyttää?
Joihinkin reitittimiin voi, mutta ei se kovalevyn tyypistä riipu. Eli mikä vain USB ulkoinen kovalevy käy jos reititin sitä tukee.

Jos reititin ei tue, niin voi pistää sen yhteen koneeseen kiinni ja jakaa sen muille koneille. Toki miinuksena että sen koneen pitää olla päällä. Kolmas vaihtoehto on ostaa NAS palvelin, joka kytketään reitittimeen kuten tietokone, ja se jakaa sitten tiedostoja. Noi NAS palvelimet osaa myös esim. ladata torrentteja itekseen tai ottaa varmuuskopioita.

Voi laittaa minkä tahansa USB-kovalevyn mihin tahansa USB-paikkaiseen reitittimeen, mutta siinä on yksi ongelma. Jos pidät kovoa kokoajan kiinni reitittimessä, kovo pyörii kellon ympäri eikä käyttöikä sillä ainakaan pitene. Kovot kestää tavallisesti sen 3v. normaalin käytön, mutta jos pyörii kokoajan voi aika puolittuakkin. Itse teen niin että laitan kovon kiinni aina kun pitää varmuuskopioida/käyttää varmuuskopioita (eli ei kovin usein). Eli itse oikeastaan hyödynnä tota ominaisuutta ollenkaan, voisin samantien laittaa sen koneeseen kiinni :D

Sanoisin että ainakin yöksi irrottaisit sen, ellet sitten juuri sängyssä halua tietoa hakea sieltä.

Kiinnostaisi ostaa tämä muistitikku: http://www.groupon.fi/deals/helsinki/groupon/5682238?nlp=&CID=FI_CRM_1_0_0_131&a=1153

Koska olen täysin tampio näissä jutuissa, joudun kysymään näinkin yksinkertaista juttua, että jos tossa sanotaan, että muistikku käy seuraaviin käyttöjärjestelmiin: Windows Vista/XP/2000/ME/98/95 ja Mac OS 8.6 ja uudemmat, niin trakoittaako se silloin sitä että voin käyttää tuota tietokoneessa, jossa on käyttöjärjestelmänä Windows XP?

Kiinnostaisi ostaa tämä muistitikku: http://www.groupon.fi/deals/helsinki/groupon/5682238?nlp=&CID=FI_CRM_1_0_0_131&a=1153

Koska olen täysin tampio näissä jutuissa, joudun kysymään näinkin yksinkertaista juttua, että jos tossa sanotaan, että muistikku käy seuraaviin käyttöjärjestelmiin: Windows Vista/XP/2000/ME/98/95 ja Mac OS 8.6 ja uudemmat, niin trakoittaako se silloin sitä että voin käyttää tuota tietokoneessa, jossa on käyttöjärjestelmänä Windows XP?

joo minäkin oon pelkkä keila tietokoneiden kanssa mut siinä lukee kerran että käy XP:n kanssa ni eiköhän se silloin käy. mä en ees tienny että voi olla tikkuja jotka ei kävis johonki mutta enhän mä näistä mitään tiedäkään.

joo minäkin oon pelkkä keila tietokoneiden kanssa mut siinä lukee kerran että käy XP:n kanssa ni eiköhän se silloin käy. mä en ees tienny että voi olla tikkuja jotka ei kävis johonki mutta enhän mä näistä mitään tiedäkään.

Heh! Katsos, en huomannut tot XP:tä tuolla välissä :D Kiitos silminä toimimisesta.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom