Tietokonemaailman tyhmien kysymysten kerho

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Timba79
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Miksi se ei saa vaatia virtaa? Eikö powerissa ole ainuttakaan ihan "normaalia" virtaliitintä vapaana, eli ei tarvi olla edes näytönohjaimiin suoraan tarkoitettu liitin koska siihen on adaptereita. Vai onko se vain niin nuha. :)

Ööm, näin minä oletin, kun ei tuossa GT320:ssakaan ollut ulkoista virtaa. Pitää tuota katsella jonkun verran, vaikka olen ihan täysin unohtanut kaikki tietotekniikan raudan taidot, mutta pitää tutkailla :D

Nyt muuten vasta katsoin, niin tuossa sun powerissakin on kuitenkin 500W potkua. Toki pakettikoneen poweri ei välttämättä laadullisesti vastaa huippumerkkejä, mutta kyllä uskoisin sen tukevan myös lisävirtaa vaativia ohjaimia.

Joka tapauksessa, vastaus kysymykseen tehokkaimaista ohjaimesta ilman lisävirtaa taitaapi olla tämä: http://www.verkkokauppa.com/fi/product/19976/dfxjr/MSI-Radeon-HD-7750-1-GB-GDDR5-OC
Eli jokin AMD/ATI 7750.
Tuolla verkkiksessä on myös joku tasan satasen version mutta toimitusaika on aika hurja. Jimmssillä inasen hitaampi kuin tuo ylempi MSI mutta hieman halvempi:
http://www.jimms.fi/tuote/11202-00-20G

Tosta voit katsoa miten 7750 suunnilleen pärjää peleissä: http://www.tomshardware.com/reviews/radeon-hd-7770-7750-benchmark,3135-6.html
Sivu mihin linkki vie kertoo BF3 suorituskyvystä, ja aika rankat on asetukset laitettu.

Sanoisin kyllä että jokin lisävirtaa kaipaa vois olla kohdallaan jos vaan a) mahtuu koteloon, ja b) siinä virtalähteessä tosiaan on piuha tai pari vapaana. Ei tarvi mitää tykkiä ostaa, mutta hieman noita lisävirratomia tehokkaampi.

Erittäin suuri kiitos! Katson tuossa lähipäivinä tuon, että saisiko tuohon napattua lisävirtaa. Avaisihan se tosiaan lisää vaihtoehtoja jo.

Mikä mun konetta mahdollisesti vaivaa. Flash videoissa ääni kuuluu normaalisti, mutta kuva pätkii ja tulee viiveellä. Tehokkampi kannettava nyt käytössä ja aiemmin flashvideot toiminu loistavasti. ??

Mikä mun konetta mahdollisesti vaivaa. Flash videoissa ääni kuuluu normaalisti, mutta kuva pätkii ja tulee viiveellä. Tehokkampi kannettava nyt käytössä ja aiemmin flashvideot toiminu loistavasti. ??
Aivan ensimmäisenä tyhjäät selaimen välimuistin kokonaan.

Palataan tuohon minun kysymykseen siitä wlan verkosta. Kumpi olisi parempi ratkaisu: noin vuoden vanha kaapelimodeemi, sen ja tietokoneen väliin joku wlan asema. Vai sellainen kaapelimodeemi jossa wlan mukana.
Sitten lisä kysymyksiä: minulla ps3 joka sitten menee verkkoon tuon wlanin kautta sekä nokian känny joka kanssa menee verkkoon wlanin kautta.
Mutta miten sitten sonyn töllö. Siihen pitäisi ostaa se wifi-usb hässäkkä. Pitääkö se olla joku sonyn oma vai käykö joku ns. verkkokaupan usb. esim tämä http://www.verkkokauppa.com/fi/prod...-WLI-UC-G300N-Wireles-N-Nfiniti-300Mbs-USB2-0

Ajattelin tuota wlan asemaa: http://www.verkkokauppa.com/fi/product/51365/cqbsb/Buffalo-Nfiniti-WHR-G300N-V2-300Mbps-Router

Palataan tuohon minun kysymykseen siitä wlan verkosta. Kumpi olisi parempi ratkaisu: noin vuoden vanha kaapelimodeemi, sen ja tietokoneen väliin joku wlan asema. Vai sellainen kaapelimodeemi jossa wlan mukana.
Ihan sama, kumman saat halvemmalla. Etuna yhdessä purkissa on toki se yksi purkki kahden sijasta.
Mutta miten sitten sonyn töllö. Siihen pitäisi ostaa se wifi-usb hässäkkä. Pitääkö se olla joku sonyn oma vai käykö joku ns. verkkokaupan usb. esim tämä http://www.verkkokauppa.com/fi/prod...-WLI-UC-G300N-Wireles-N-Nfiniti-300Mbs-USB2-0

Siis tuohon televisioon saa erikseen wlanin usb-sovittimella? Televisioista en pajoa tiedä, kun en sellaista edes omista, mutta kuulostaa aika merkilliselle. Luulisi, että tuohon olisi valmiiksi laitettu wlan sisään, jos siinä on verkko-ominaisuuksia. Onko siellä jotain selaimen tynkää tms. Pelkkä usb-wlan-mokkula ei vielä nettiin vie vaikka sen saisi televisioon kiinni. Mikä on töllön malli?

Vähän kaksiteräinen miekka tuo eka kysymys. Jos WLAN varustettu kaapelimodeemi on hyvä, niin ainahan se on parempi jos samassa laitteessa on kaikki toiminnot ja sen myötä laitteet kiinni. Voi tosin olla että se n. vuoden vanha kaapelimodeemi jollain 802.11n (nopein) langattomalla tukiasemalla ajaa aivan saman asian.

Toiseen kysymykseen väittäisin yhtään asiasta lukematta että Sony vaatii jonkin oman palikan. Telkkareihin kun tosiaan voi ostaa jälkikäteen verkko-ominaisuuksia... Tuo linkin tikku on ainakin lähtökohtaisesti tarkoitettu mahdollistamaan langaton verkko tietokoneeseen jossa ei langattomuutta muuten ole. Voin olla täysin väärässä, mutta kuvittelisin telkkareiden olevan sen verran erilaisia etteivät mm. osaa asentaa mitään ajureita sille tikulle... siksi siis Sonyn oma. Vahva mutu.

WLAN asemasta, niin Buffalo on usein todettu olevan ihan helpo peli. Suosittelen tosin lämpimästi harkitsemaan jotain missä on kunnon antennit, ja toisekseen ehkä myös sitä vaihtoehtoa että suoriltaa kaapelimodeemi jossa gigabitin LAN sekä built-in WLAN.

PS. Kyllä tosiaan yhdistelemällä saa juttuja tehtyä... mulla on nyt itsellä tälläinen järjestely joten kaikkea sitä saa rakennettua (Thomson on siis modeemi jonka Sonera on lähettänyt):

lahiverkko.webp

Ihan sama, kumman saat halvemmalla. Etuna yhdessä purkissa on toki se yksi purkki kahden sijasta.

Siis tuohon televisioon saa erikseen wlanin usb-sovittimella? Televisioista en pajoa tiedä, kun en sellaista edes omista, mutta kuulostaa aika merkilliselle. Luulisi, että tuohon olisi valmiiksi laitettu wlan sisään, jos siinä on verkko-ominaisuuksia. Onko siellä jotain selaimen tynkää tms. Pelkkä usb-wlan-mokkula ei vielä nettiin vie vaikka sen saisi televisioon kiinni. Mikä on töllön malli?

Sonyn ex723. Ja merkintä teknisissä tiedoissa että tuki langattomalle verkolle usb:n kautta. Joka on lisä varuste. Suoraan kyllä kaapelin kautta menisi nettiin, jos vetäisi kaapelin pitkin kämppää.
Mitä vitun eroa on wlanilla ja wifillä?
Wireless LAN (Wi-Fi®)YES (with optional dongle)
Wi-Fi® DirectNetwork Update (WLAN Ready model)
DLNAYESPhoto MapYES
BRAVIA Internet VideoYES
BRAVIA Internet WidgetsYESAppliCast™-Web browserYES (display of embedded video not supported)
Media Remote (iPhone / Android)YES (firmware upgrade needed)
Skype™YES (firmware upgrade needed)

Mitä vitun eroa on wlanilla ja wifillä?
Ihan sama käytännössä kummasta puhut. Wi-Fi on mikä vain tuote joka käyttää WLAN verkkoa siirtämään dataa langattomasti.

Eiköhän se kuitenkin ole niin, että vian Sonyn donglella saat sen langattomuuden, koska nämä laitteet vaatii ajureita ja tuo töllö tuskin asentaa niitä joten maksullisen donglen ajurit on valmiina.

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Perskeles kun nyt alkanut taas rasittamaan kun ei tuo PS3 media server suostu toimimaan tällä koneella. Videoita katsellessa datasiirtonopeus <1mb/s, vaikka kuuluisi olla luokkaa 100mb/s. Pätkii siis perkeleesti. Kaikki mahdolliset koneen verkkoasetukset olen katsellut läpi ja koittanut googlettaa vastausta, mutta ei tunnu löytyvän. Sen verran olen löytänyt, että video ilmeisesti yritetään lähettää netin välityksellä lähiverkon sijaan, jonka takia tuo nopeus on niin pieni. En usko, että ongelma piilee modeemissakaan, kun muilla koneilla toimii media server ihan mainiosti. Erona koneissa on käyttis, joka on tässä W7 ja toisessa Vista. Kellään ideoita mitä tässä voisi kokeilla?

Ootko varmistanut että palomuuri seiskassa päästää läpi? Sanoit toki että verkkoasetukset tarkastit.

EDIT: Mjoo, mitä itse kerkesin lukemaan ongelmasta, niin kaikenlaista mystistä säätöä on korjannut ton eri tyypeillä... tuo palomuuri säädön voi varmaan unohtaa. :D
EDIT2: Millä perusteella ajattelit että kiertäisi netin kautta? Harvinaisen hölmöltä kuulostaa, jos PS3 + tietokone ovat samassa lähiverkossa.

Suunnitteilla sitten seuraava kokoonpano:
Vanha modeemi jatkaa.
Ostan jonkun wlan aseman esim tuon edellä linkitetyn buffalon. Siitä johto pöytäkoneeseen ja sillä normaalisti nettiin.
Langattomasti sitten ps3 nettiin.
Saman wlanin kautta kännykällä jos tarve.
Tuosta linkitetystä buffalosta sitten tarpeen mukaan vetäisen johdon töllöön jotta saan esim katsoa syksyllä urhon pelejä ja muita urheilu tapahtumia. Kun tässä tarkemmin ajattelin niin ainoastaan noita jäkispelejä varten tarvian tuon töllön pääsyn nettiin. Joten siihen tarkoitukseen riittää että vetäisin aina kaapelin pitkin asuntoa väliaikaisesti.

Ootko varmistanut että palomuuri seiskassa päästää läpi? Sanoit toki että verkkoasetukset tarkastit.

EDIT: Mjoo, mitä itse kerkesin lukemaan ongelmasta, niin kaikenlaista mystistä säätöä on korjannut ton eri tyypeillä... tuo palomuuri säädön voi varmaan unohtaa. :D
EDIT2: Millä perusteella ajattelit että kiertäisi netin kautta? Harvinaisen hölmöltä kuulostaa, jos PS3 + tietokone ovat samassa lähiverkossa.

Ei toki mitään varmaa tietoa, mutta näin netissä joku oli sanonut vastaavan ongelman syyksi. Ja vaikea keksiä syytä miksi nopeus rajoittuisi tuohon alle megaan jos data kulkisi lanin kautta. Voihan toki olla, että tästä koneesta puuttuu jotain codekkeja tai ajureita, mutta vaikea tietää mitä kun kaikki muu toimii normaalisti.

Laitetaas tänne.

Eli olisi tarkoitus laittaa firman mainosvideo/powerpoint pyörimään messujalustan tms. päälle näytöllä. Mikähän laite tai laitekombo siihen olisi paras ja edullinen? Tila on siis muualla kuin meillä, joten verkon yli ohjattavat soittimet on poissuljettu. Näyttö + läppäri on vähän huono vaihtoehto kun joku voi sen siitä napata mukaansa ja tulee vähän kallista puuhaa. Näyttöjä on ylimääräisiä mutta mikä siihen kylkeen olisi paras vaihtoehto?

Suunnitteilla sitten seuraava kokoonpano:
Vanha modeemi jatkaa.
Ostan jonkun wlan aseman esim tuon edellä linkitetyn buffalon. Siitä johto pöytäkoneeseen ja sillä normaalisti nettiin.
Langattomasti sitten ps3 nettiin.
Saman wlanin kautta kännykällä jos tarve.
Tuosta linkitetystä buffalosta sitten tarpeen mukaan vetäisen johdon töllöön jotta saan esim katsoa syksyllä urhon pelejä ja muita urheilu tapahtumia. Kun tässä tarkemmin ajattelin niin ainoastaan noita jäkispelejä varten tarvian tuon töllön pääsyn nettiin. Joten siihen tarkoitukseen riittää että vetäisin aina kaapelin pitkin asuntoa väliaikaisesti.
Muista sillata modeemi, niin Buffalo hoitaa kaiken reitityksen.

Ei toki mitään varmaa tietoa, mutta näin netissä joku oli sanonut vastaavan ongelman syyksi. Ja vaikea keksiä syytä miksi nopeus rajoittuisi tuohon alle megaan jos data kulkisi lanin kautta. Voihan toki olla, että tästä koneesta puuttuu jotain codekkeja tai ajureita, mutta vaikea tietää mitä kun kaikki muu toimii normaalisti.
Onko sekä koneet että PS3 kaikki piuhalla kii lähiverkossa? Langattomilla tuppaa olemaan äärettömän paljon vammailua nopeuksien suhteen. Veikkaan että on, kun kerran puhuit 100M nopeuksista.

Laitetaas tänne.

Eli olisi tarkoitus laittaa firman mainosvideo/powerpoint pyörimään messujalustan tms. päälle näytöllä. Mikähän laite tai laitekombo siihen olisi paras ja edullinen? Tila on siis muualla kuin meillä, joten verkon yli ohjattavat soittimet on poissuljettu. Näyttö + läppäri on vähän huono vaihtoehto kun joku voi sen siitä napata mukaansa ja tulee vähän kallista puuhaa. Näyttöjä on ylimääräisiä mutta mikä siihen kylkeen olisi paras vaihtoehto?
Moni TV toistaa videota suoraan USB tikulta, eli tikku tökätään vain töllön kylkeen ja se on siinä. Vaikka telkkarista ei repeattia löydy, niin jollekin 8GB tikullekin menee jo monta monta monta tuntia HD (720p) videota joka olisi siis etukäteen loopattu. Eli ei tarvi kuin jostain lainata max. muutaman vuoden vanha 32" LCD TV, ja on todennäköistä että toistaa videota suoraan tikulta. LG:t on vielä mestareita tässä (varmaan joku muukin), eli ihan .mkv 1080p videotkin pyörii suoraan tikulta.

Miten automaattiset päivitykset pois päältä?

Windows 7 säännöllisin väliajoin kehtaa vittuilla mulle, kun ilman lupaani latailee jotain homopäivityksiä Bill Gatesin peppureiästä ja kaiken päälle kehtaa sanoa, että nyt käynnistetään kone tai vaihtoehtoisesti 4 tunnin kuluttua.

Mä en enää suostu siihen, että oma koneeni vittuilee mulle ja eikä noudata käskyjäni. Miten sen päivityshommelin saa pois täältä, jotta kone ei lataile turhaa paskaa, joilla ei tee yhtikäs mitään.

Windows 7 säännöllisin väliajoin kehtaa vittuilla mulle, kun ilman lupaani latailee jotain homopäivityksiä Bill Gatesin peppureiästä ja kaiken päälle kehtaa sanoa, että nyt käynnistetään kone tai vaihtoehtoisesti 4 tunnin kuluttua.

Mä en enää suostu siihen, että oma koneeni vittuilee mulle ja eikä noudata käskyjäni. Miten sen päivityshommelin saa pois täältä, jotta kone ei lataile turhaa paskaa, joilla ei tee yhtikäs mitään.

Control Panel >> Windows Update >> vasemmalta valikosta "Change settings". Ja sieltä sitten valinta "ota Bill Gatesin peppureiästä tulevien homopäivitysten automaattinen asennus pois päältä".

Ei kukaan pakota käyttämään Windowsia. Eikä niitä päivityksiä huvikseen huvikseen tehdä. Niillä on yleisesti sanottuna oikein hyvä syy. Tai sitten voit laittaa sieltä asetuksesta että vain ilmoitus uusista päivityksistä. Ei lataile mitään, ellet itse tee sitä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom