Tietokonemaailman tyhmien kysymysten kerho

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Timba79
  • Aloitettu Aloitettu
Kuinka voin sulkea esim. ohjelman tai pelin joka kaatuessaan peittää koko näytön, enkä nää taskmanageria painaessani ctr alt del?

Läppäri ylikuumenee

1,5 vuotta vanha läppäri (ei mikään halpis sellainen) ylikuumenee ja alkaa pitää omituista ääntä. Akun olen irroittanut ja käytän pelkästään verkkovirralla. Olen imuroinut näppäimistön, ettei pitäis pölyinenkään olla (ja säilytän kansi kiinni.) Tuuletin toimii, joten siitäkään ei voi olla kyse. Eli mit vit?!

1,5 vuotta vanha läppäri (ei mikään halpis sellainen) ylikuumenee ja alkaa pitää omituista ääntä. Akun olen irroittanut ja käytän pelkästään verkkovirralla. Olen imuroinut näppäimistön, ettei pitäis pölyinenkään olla (ja säilytän kansi kiinni.) Tuuletin toimii, joten siitäkään ei voi olla kyse. Eli mit vit?!
Pohjan luukut auki ja paineistetulla ilmalla putsausta. Imuri ei ole niin hyvä ratkaisu.

Minkä takia macbook hävittää verkkolevyn? Levy on toiminnassa ja natin pitäs olla kanssa päällä...

Mitenhän saan Vistasta poistettua vanhentuneen Norman-virustorjunnan, ei löydy koko normania sieltä "poista ohjelman asennus"-jutusta ja kun program filesistä koittaa poistaa norman-kansion se herjaa että tämän toimenpiteen suorittamiseen tarvitaan käyttöoikeuksia, vaikka minä olen koneen ainut käyttäjä ja näin ollen pitäisi riittävät oikeudet olla?

Kyllä printterit yleensä testisivun printtaa ilman tietokonettakin. Tällä tavoin saa selville onko vika printteissä vai koneessa.
Ei ollu tätä listattuna, kokeilin silti eri yhdistelmiä, mitään ei tapahdu.
Kokeilin printata myös toisella pc:llä ja läppärillä, sama vika molemmilla kokeiluilla. Mun veikkaus on että noi tulostuspäät on vaan täysin tukossa, mutta miten niitä sais auki? Printterin oma puhdistusohjelma ei tepsi.

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Ei ollu tätä listattuna, kokeilin silti eri yhdistelmiä, mitään ei tapahdu.
Kokeilin printata myös toisella pc:llä ja läppärillä, sama vika molemmilla kokeiluilla. Mun veikkaus on että noi tulostuspäät on vaan täysin tukossa, mutta miten niitä sais auki? Printterin oma puhdistusohjelma ei tepsi.
'
Joo kyllä ton testitulosteen perusteella vaikuttaa siltä että tukossa on...

Tossa yleistä vinkkiä.
http://www.northlight-images.co.uk/article_pages/inkjet_cleaning.html

Jos poistan tietokoneesta kuvatiedostoja, niin ilmeisesti ne siirtyvät jonnekin roskakoriin. Mistä löydän tuon roskakorin (Windows XP). Tarkoitus olisi tyhjentää se.

Jos poistan tietokoneesta kuvatiedostoja, niin ilmeisesti ne siirtyvät jonnekin roskakoriin. Mistä löydän tuon roskakorin (Windows XP). Tarkoitus olisi tyhjentää se.
Et voi olla tosissasi?!! :hyvä: Väitätkö sä, että sä et ole ikinä tyhjentänyt tietokoneen roskakoria? :wtf: Voi olla kiintolevy aika täynnä, jos on kovinkin vanha kone.

Tossa on ohjeet sulle, jos se nyt on niin vaikeaa: http://lmgtfy.com/?q=Windows+XP+roskakori

Roskakori on työpöydällä, mutta jos ei ole jostain syystä siinä niin ainakin yksi tapa tulee mieleen. Lataa CCleaner (muutenkin hyvä tietokoneen puhdistaja, voi nopeuttaa konetta) jonka käytät läpi ja lähtee roskakorinkin tiedostot.

(on ennenkin poistettu aikuisviihdettä koneelta.... XD)

Tota muuten mietin että miten roskakorin pikakuvake voi hävitä työpöydältä? Ainakaan ennen sitä ei pystynyt poistamaan, nyttemmin en ole uskaltanut edes yrittää koska mistäs sen sitten kaivais takaisin :D

Et voi olla tosissasi?!! :hyvä: Väitätkö sä, että sä et ole ikinä tyhjentänyt tietokoneen roskakoria? :wtf: Voi olla kiintolevy aika täynnä, jos on kovinkin vanha kone.

Tossa on ohjeet sulle, jos se nyt on niin vaikeaa: http://lmgtfy.com/?q=Windows+XP+roskakori

Olen täysin tosissani ja käsittääkseni kysyn asiaa vielä ihan osuvassa ketjussakin. En ymmärrä tietokoneista mitään. Kone on pari vuotta vanha.

Mula ei muuten ole sitä roskakorin kuvaketta tossa näkyvillä. Perehdyn ohjeeseen myöhemmin.

Tota muuten mietin että miten roskakorin pikakuvake voi hävitä työpöydältä? Ainakaan ennen sitä ei pystynyt poistamaan, nyttemmin en ole uskaltanut edes yrittää koska mistäs sen sitten kaivais takaisin :D
Mulla on kissat usein "siivonnu" työpöytää jos oon unohtanu tuupata näppistason piiloon, siinä on joskus käynyt niin että ensin kaikki muut tiedostot ja pikakuvakkeet lentäny roskakoriin ja sitten roskakori on poistettu jotenkin, pitää kuulustella kissoja miten se tapahtuu :D

Laitoin taman pakkomac-ketjuun, mutta laitan nyt tannekin jos joku osaisi auttaa :) Eli:

Asensin Mac OS X:n uudelleen ja nyt kaikki tiedostot ja ohjelmat ovat poissa (oli pakko poistaa kaikki etta sain sen uudelleen asennettua). Onko mitaan mahdollisuutta saada esim. asentamaani Microsoft Officea takaisin koneeseen? Kuvista jne. en niin valita, mutta toi ohjelma olisi ihan kiva saada takaisin kun se maksoikin parikymppia. Koneena ekan sukupolven Air.

Lisaisin viela, etta en ole viela asentanut ohjelmia uudelleen application installation-levylla. Onko se ihan pakko tehda? Mita hyotya siita on kun mulla nytkin on tassa nettiselain, itunes jne.?

Suositut

Back
Ylös Bottom