Tietokonemaailman tyhmien kysymysten kerho

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Timba79
  • Aloitettu Aloitettu
Joo uusissa asennuksissa voi sattua kaikenlaista ja myös vanhoissakin voi olla hämminkiä kun uutta asentaa, sen myös huomasin, uusi kovo oli rikki niin hetken väitti et myös vanhassa olisi vikaa mut näin ei onneksi ollut. Varmuuskopiot kannattaa pitää kunnossa ja tämä koskee kaikkia, kovot ei kestä ikuisuuksia. Sitte vituttaa jos kovo hajoaa eikä joitain tiedostoja saa mistään takaisin ja yleensä kuvat on sellaisia.

Avast valittaa tiedostosta mrtstub.exe, jota ei voinut tarkistaa... kokoa on 13Mt ja ei voi siirtää karanteeniin eikä tehdä mitään. Samoin valittaa tiedostosta silverlight.7z jota ei myöskään voinut tarkistaa... kokoa on noin 6Mt ja sitäkään ei voi siirtää karanteeniin. Mitä teen? Apuva!
Molemmat ovat Windowsin Download-kansiossa.

Tulipas kasattua äidille kone ja eihä se tietenkään vittuilematta lähe päälle. Tuulettimet sun muut kyllä hyrrää ihan hyvin, mutta näytössä lukee vaan "no signal detected. Muistikampoja oon kokeillu eri sloteissa/yksittäin (ilman muistikampoja ei kuulunu mitään piippausta), emolevyn patterin oon käyttäny irti, kahella eri näytöllä kokeiltu niin dvi kuin vga, mutta ei nii ei. Oisko ideoita? Emona toimii Asrockin 880GMH eli näyttis on integroitu.

E: Ongelma ratkes ku laitto emolle lisävirtaliittimen paikoilleen :jahas:

Mikähän nyt taas on ongelma kun PS3 Media Server ei suostu streamaamaan kunnolla videoita. Aiemmin katselin .mkv videoita tekstityksillä ilman mitään ongelmaa, mutta nyt ruutu on ensin mustana jonkin aikaa, jonka jälkeen video alkaa ja pätkii parin sekunnin välein. Kone on tässä välissä vaihdettu, ja nyt on käyttiksenä Windows 7 64bit (ennen oli Vista 32b). Kerkesin jo asentamaan jonkun codekki-paketinkin (CCCP), mutta ei tuntunut auttavan.

Aiemmat tietokoneongelmat on selätetty ja nettiyhteys toimii hyvin, kun ostin uuden modeemin ja johdotkin ovat uudet (tosin yhteys on tällä hetkellä langaton).

Ongelmana on kuitenkin vielä se, että kun avaan jonkun nettisivun (mikä tahansa) millä selaimella tahansa, saattaa nettisivu jäädä yhtäkkiä lataamaan sivua ja mennä jumiin. Tämän jälkeen ei onnistu edes tietokoneen sammutus "käynnistys" -valikon (käytössä Windows XP) kautta, vaan kone pitää sulkea virtanäppäimestä.

Juttelin tänään puhelimen välityksellä DNA:n (Welho) asiakaspalvelijan kanssa, jonka ohajuksessa tarkastin, että tietokoneen pitäisi olla viruksista ym. puhdas. Käytössäni on siis Welhon tietoturva. Tietokoneena toimii Samsung NP-NC10 -miniläppäri,on ostettu elokuussa 2009. Aloin käyttämään kyseistä tietokonetta aktiivisesti muistaakseni vasta syksyllä 2010.

Mikä tällaiseen voi olla syynä ja mitä kannattaisi tehdä?

Kertokaa mulle millä mä saan tuon harmaan palkin piilotettua Chromesta? Olen yrittänyt kaikkeni jo!

Liitteet

• harmaapalkki.webp
    harmaapalkki.webp
    103,1 KB · Katsottu: 452
Aiemmat tietokoneongelmat on selätetty ja nettiyhteys toimii hyvin, kun ostin uuden modeemin ja johdotkin ovat uudet (tosin yhteys on tällä hetkellä langaton).

Ongelmana on kuitenkin vielä se, että kun avaan jonkun nettisivun (mikä tahansa) millä selaimella tahansa, saattaa nettisivu jäädä yhtäkkiä lataamaan sivua ja mennä jumiin. Tämän jälkeen ei onnistu edes tietokoneen sammutus "käynnistys" -valikon (käytössä Windows XP) kautta, vaan kone pitää sulkea virtanäppäimestä.

Juttelin tänään puhelimen välityksellä DNA:n (Welho) asiakaspalvelijan kanssa, jonka ohajuksessa tarkastin, että tietokoneen pitäisi olla viruksista ym. puhdas. Käytössäni on siis Welhon tietoturva. Tietokoneena toimii Samsung NP-NC10 -miniläppäri,on ostettu elokuussa 2009. Aloin käyttämään kyseistä tietokonetta aktiivisesti muistaakseni vasta syksyllä 2010.

Mikä tällaiseen voi olla syynä ja mitä kannattaisi tehdä?

Ai niin, nettiyhteyden pitäisi olla ihan tarpeeksi nopea. En nyt tarkkaan muista kuinka paljon, mutta toi asiakaspalvelija sanoi että sen pitäisi riittää ihan hyvin sellaiseen netin käyttöön, mitä minä tarvitsen.

Kertokaa mulle millä mä saan tuon harmaan palkin piilotettua Chromesta? Olen yrittänyt kaikkeni jo!
'
Tuo on jonkin ohjelman toolbar, eli joku ohjelma minkä asensit asensi tuon. Katso onko lisää/poista sovellus (add/remove program) valikossa mitään jossa on nimessä "toolbar" tai "työkalupalkki".

Ai niin, nettiyhteyden pitäisi olla ihan tarpeeksi nopea. En nyt tarkkaan muista kuinka paljon, mutta toi asiakaspalvelija sanoi että sen pitäisi riittää ihan hyvin sellaiseen netin käyttöön, mitä minä tarvitsen.
Tuolla on kyllä jotain yhteyttä edellisiin ongelmiisi. Veikkaan jotain läppärissä. Kokeilisin hakea Samsungin sivuilta verkkoadapterin ajureita ja asentaisin ne. Vaikka Windows nuo asentaa itse, niin vikoja voi ilmetä.

Avast valittaa tiedostosta mrtstub.exe, jota ei voinut tarkistaa... kokoa on 13Mt ja ei voi siirtää karanteeniin eikä tehdä mitään. Samoin valittaa tiedostosta silverlight.7z jota ei myöskään voinut tarkistaa... kokoa on noin 6Mt ja sitäkään ei voi siirtää karanteeniin. Mitä teen? Apuva!
Molemmat ovat Windowsin Download-kansiossa.
Voi olla mahdollista et avastissa on tullut virhehäly, mitä jos kokeilet poistaa ihan normaalisti resurssienhallinnassa et antaako silloin poistaa normaalisti tai safemode tilassa jos ei muuten anna poistaa, ilmaisvirustorjuntaohjelmissa on usein se vika et ne ei ole kovinkaan hyviä poistamaan ohjelmia. Sinänsä kyllä kuulostaa oudolle jos ei anna edes tarkistuttaa tiedostoja, mrtstub.exe ja silverlight.7z on microsoftin omia ohjelmia.

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Joo kuulostaa sille et wlan ajurit on sekasin, poista vanhat ja asenna sitte vastaa uudet ja katso onko vaikutusta, vanhojen päälle ei yleensä kannata asentaa vaan kaikki mahdollinen uusiksi sekä myös asetukset uusiksi.

Voi myös tarkistaa et saa varmasti IP-osoitteen eli start - run - open kirjoita cmd ja ok ja aukeaa musta ikkuna johon kirjoita: ipconfig joka näyttää dns suffix, ip address yms. tiedot jos ne on ok ei ole ainakaan siinä ongelmaa vaan winkku xp on syypää.

Ja jos se ei auta niin sitte miettii mikä on seuraava vaihtoehto mitä kannattaisi tehdä.
Joissain tapauksissa joutuu korjausasentamaan eli asetukset ja ohjelmat pysyy tallessa mut muuten asentaa tiedostot uudestaan ja päivitykset joutuu asentamaan uusiksi.

Mikähän nyt taas on ongelma kun PS3 Media Server ei suostu streamaamaan kunnolla videoita. Aiemmin katselin .mkv videoita tekstityksillä ilman mitään ongelmaa, mutta nyt ruutu on ensin mustana jonkin aikaa, jonka jälkeen video alkaa ja pätkii parin sekunnin välein. Kone on tässä välissä vaihdettu, ja nyt on käyttiksenä Windows 7 64bit (ennen oli Vista 32b). Kerkesin jo asentamaan jonkun codekki-paketinkin (CCCP), mutta ei tuntunut auttavan.
Onko langattoman kautta?

Jos näin, niin eihän modeemin paikka ole muuttunut tms.

Tai sitten teetkö verkon kautta muutakin?

Miten paljon tietokoneen virtalähteen laadulla on merkitystä?

Itsellä on pakettikone jossa 750W poweri eli voisi olettaa, että toi ei ainakaan laadukkaimmasta päästä ole.
Ostin uuden näytönohjaimen, jossa minimivaatimuksena on 600W poweri. Voinko siis huoletta vaihtaa näytönohjaimen pelkäämättä, että virtalähteestä loppuu tehot?

Miten paljon tietokoneen virtalähteen laadulla on merkitystä?

Itsellä on pakettikone jossa 750W poweri eli voisi olettaa, että toi ei ainakaan laadukkaimmasta päästä ole.
Ostin uuden näytönohjaimen, jossa minimivaatimuksena on 600W poweri. Voinko siis huoletta vaihtaa näytönohjaimen pelkäämättä, että virtalähteestä loppuu tehot?
Olisihan se tietty kiva jos näkee kotelon sisältä jotain mallimerkintää powerista. 750W poweri on jo sen verran suuri, että voi hyvin olla joku semi-laadukaskin. Kyllähän joku Acer tms. pelikoneisiinsa varmaan saa bulkkina ihan halvalla jotain parempiakin powereita.

Luultavasti tuo riittää... mutta watit ei ole aina se tärkein, vaan pitää olla tarpeeksi korkeat ampeerit 12V linjoilla joita näytönohjain käyttää.

^^ Ja kannattaa tarkistaa myös powerin tehosuhde, hyvällä powerilla se on 80 prosenttia ja huonolla taas jotain ihan muuta. Ja pelaamallahan se selviää,että riittääko ;)

edit:

Siis itse harjotan ylikellottelua,eikä tähän mennessä ole raja tullut vastaan powerin suhteen, oli sitteen kyseessä 1000 watin priima tai 400 w paska poweri. Toisaalta käytän paljon integroitua näytönohjainta/low bubjet-näyttiksiä,jotka ei paljoo virtaa vie

Viimeksi muokattu:
Virtaan liittyvät viat, tai tehon puutteet, voikin sitten olla sellaisia jota arvotaan 2 viikkoa tässä threadissä. Manisfestoituu niin eri tavoin nuo joskus. Joskus koko koneen osia hajoaa kun poweri pettää, joskus sekoaa kun pelaa tarpeeksi raskasta peliä joka voi vaikuttaa softavialta, jne. :)

Eli kannattaa yrittää selvittää powerin alkuperää vaikka koteloon katsomalla ennen ohjaimen ostoa. Tosiaan just tuo prosentuaalinen tehokkuuskin heittää... 80%+ hyötysuhde täydellä kuormalla kun lasketaan jo hyväksi kalliissakin powereissa.

Onko langattoman kautta?

Jos näin, niin eihän modeemin paikka ole muuttunut tms.

Tai sitten teetkö verkon kautta muutakin?

Piuhan kautta menee. Toisella koneella kokeillessani huomasin, että tuo bittinopeus pitäisi olla ilmeisesti paljon suurempi. Tällä koneella n. 1mb/s, kun taas tuolla toisella n. 30mb/s. Tuolla toisella siis toimii mainiosti nuo videot.

Pitäisi nauhoittaa mp3:ksi omaa puhetta. Mikkinä toimisi Creativen webbikamera. Mikä softa? Saisi olla hyvin yksinkertainen ja selkeä.

Halpis monitoimilaite Epsonilta. Musteet oon vaihtanu, tehny kaikki koneen mukana tulleessa softassa olevat putsaukset: suuttimet, tulostuspäät, kohdistukset jne. Siltikään en saa printattua. Jos esimerkiksi printtaan kuvaa yksivärisestä neliöstä, se printtaa 2 pätkää viivoja (melkeen sentin väli raoissa) ja normitulosteesta joka kolmas rivi ilmestyy paperille. Pystyykö tätä mitenkään fiksaamaan?
Oon kyllä ostamassa lasertulostinta kun budjetti antaa myöten, mutta siihen asti jos tällä pärjäis.

Suositut

Back
Ylös Bottom