Tietokonemaailman tyhmien kysymysten kerho

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Timba79
  • Aloitettu Aloitettu
Mikä on helpoin ja yksinkertaisin tapa lisätä muistutus tietylle päivälle Windows 7:ssa? Muistilappuhan taitaa olla koko ajan työpöydällä ja kalentereihin ei saa lisättyä tietoja kirveelläkään. Outlook on vieras, opettelen jos on pakko

Mikä on helpoin ja yksinkertaisin tapa lisätä muistutus tietylle päivälle Windows 7:ssa? Muistilappuhan taitaa olla koko ajan työpöydällä ja kalentereihin ei saa lisättyä tietoja kirveelläkään. Outlook on vieras, opettelen jos on pakko
Google Kalenteri ja siihen e-mail reminder? Toki vaatii että s-posti on auki, tai että s-posti on esim. puhelimessa. Tuo gKalenteri on mun mielestä niin nopea käyttää.

Tietenkin jos Chromea käyttää selaimena, niin saa intergroitua todella tehokkaasti tuon Kalenterin niin että selain muistuttaa. Varmaan Firefoxiinkin saa Google Kalenteri integraation jollain lisäosalla.

Alkaa riittämään johtosotku ympäri kämppää ja ajattelin luopua nettipiuhasta, kun kerran wlan-boksi löytyy taloudesta. Onko tollaisista USB-wlan -vastaanottimista mihinkään? Vai kannattaako mun hankkia verkkokortti? Mihin hintaan nettini alkaa skulaamaan ilman johtoa luotettavasti?

Alkaa riittämään johtosotku ympäri kämppää ja ajattelin luopua nettipiuhasta, kun kerran wlan-boksi löytyy taloudesta. Onko tollaisista USB-wlan -vastaanottimista mihinkään? Vai kannattaako mun hankkia verkkokortti? Mihin hintaan nettini alkaa skulaamaan ilman johtoa luotettavasti?
Voin raportoida ainakin omalta kohdalta tuon suhteen viikon sisään. Tilasin juuri olohuoneen koneeseen 24€ arvoisen 300Mbps USB verkkokortin jossa on pieni telakka jolla vastaanottimen saa paremmalle paikalle.

Ainoa mitä keksin on se, että jos on koneessa USB 1.0 niin se ei jaksa imeä dataa niin nopeasti kuin langaton verkko puskee. Epätodennäköistä kylläkin. USB 2.0, standardi jo kauan, on sitten nopeampikin kuin tuo 802.11n.

Pitäiskö mun asentaa koneelle jotain spybot tjms. ohjelmia? Nyt löytyy vain Microsoft Security Essentials.

Piik: Mikä emolevy sulla on? Tarkista, ettei siinä oo integroidussa verkkokortissa wlan ominaisuutta. Eikä noi USB-Wlan vastaanottimet välttämättä osaa ottaa kovin suuria nopeuksia vastaan, joten jos haluut vastinetta sun nettiliittymälle osta joku verkkokortti jossa on toi wlan ominaisuus.

Pitäiskö mun asentaa koneelle jotain spybot tjms. ohjelmia? Nyt löytyy vain Microsoft Security Essentials.
Voihan sellainen olla ja ajaa joskus käsin, mutta älä laita siihen toiseen automaattista toimintoa vaan aja se käsin. Jostain syystä tälläistä olen lukenut.

Tosin sanotaanhan että MSSE löytää myös spywaren.

Riittääkös tuo winukan oma palomuuri vai pitäiskö ladata joku muu? Uusi läppäri nyt, vanhassa koneessa oli Kerio.

Riittääkös tuo winukan oma palomuuri vai pitäiskö ladata joku muu? Uusi läppäri nyt, vanhassa koneessa oli Kerio.
Mun mielestä ainakin Windows 7 kohdalla riittää. Eli Windows Firewall + MSSE on mun mielestä kaksistaan jo aivan tarpeeksi. Eiköhän sama päde Vistan kohdalla.

Käytössä Word Xp fin, kuinka saan jaettua paperin esim kahteen tai neljään osaan? Eli ideana tehdä kutsukortteja erikoisemmalle paperille ja saada siis tulostettua yhdelle paperille useampi kutsu.

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Käytössä Word Xp fin, kuinka saan jaettua paperin esim kahteen tai neljään osaan? Eli ideana tehdä kutsukortteja erikoisemmalle paperille ja saada siis tulostettua yhdelle paperille useampi kutsu.
Veikkaisin että jos valitset paperin kooksi A6, niin voit printata niitä 4 per sivu.

Olisi videotiedostoja joita haluaisin katsella tietokoneella. Tiedostomuoto: MPEG-4 media file /
720p HD (Works on PS3/360). Olen kokeillut aukaista tiedostoja Windows media player classiclla
sekä VLC- media playerillä, mutta kuva ja ääni eivät täsmää. Tulevat eriaikaan. Millä ohjelmalla / jotain muokkaamalla saisin tiedostot katseltavaksi.

Olisi videotiedostoja joita haluaisin katsella tietokoneella. Tiedostomuoto: MPEG-4 media file /
720p HD (Works on PS3/360). Olen kokeillut aukaista tiedostoja Windows media player classiclla
sekä VLC- media playerillä, mutta kuva ja ääni eivät täsmää. Tulevat eriaikaan. Millä ohjelmalla / jotain muokkaamalla saisin tiedostot katseltavaksi.
VLC:ssä on asetus audio delay:lle (plus tai miinus). Sen voi tehdä asetuksien kautta, ja ainakin mulla "k" ja "j" kirjaimet vaihtaa sen ajoitusta. Itse tiedoston muokkaaminen pysyvästi toimivaksi vaatii uudelleen "muxaamisen", mutta ennen tuota kannattaa esim. VLC:n asetuksilla löytää se oikea viive.

Hommasin toisen näytön tietokoneeseen, mutta en saa sitä näkymään. Kone tunnistaa alkuperäisen näytön, mutta kun ATI control centeristä klikkaan "havaitse näytöt", tuloksena on ainoastaan tämä alökuperäinen näyttö. Kone on suht uus HP:n pöytäkone ja päänäyttönä toimii Benq G2222HDL. Lisänäyttö on Benq GL2240. Kummassakaan näytössä ei ole HDMI liitäntää, joten näytöt on yhdistetty koneeseen mukana tulleella perusjohdolla (en oo nyt varma tosta nimestä). Tosin jo tämä päänäyttö tarvitsi aikoinaan välikappaleen näytönjohdon ja koneen välille (DVI liitin?), joten pitäisikö tähän toiseenkin näyttöön hommata jokin välikappale?

Hommasin toisen näytön tietokoneeseen, mutta en saa sitä näkymään. Kone tunnistaa alkuperäisen näytön, mutta kun ATI control centeristä klikkaan "havaitse näytöt", tuloksena on ainoastaan tämä alökuperäinen näyttö. Kone on suht uus HP:n pöytäkone ja päänäyttönä toimii Benq G2222HDL. Lisänäyttö on Benq GL2240. Kummassakaan näytössä ei ole HDMI liitäntää, joten näytöt on yhdistetty koneeseen mukana tulleella perusjohdolla (en oo nyt varma tosta nimestä). Tosin jo tämä päänäyttö tarvitsi aikoinaan välikappaleen näytönjohdon ja koneen välille (DVI liitin?), joten pitäisikö tähän toiseenkin näyttöön hommata jokin välikappale?
Siis hetkinen... mutta sait kummatkin näytöt kiinni? :D

Mikä ohjain tarkalleen?

Näyttöjen havaitseminen et tarkoita oikeastaan mitään mun mielestä, vaan sun pitää valita että laajenna työpöytä toiselle näytölle.

Ongelmana olisi Windows7 ja tiedostojen uudelleennimeäminen. On olemassa hakemistopuu jossa on n kappaletta .txt-päätteisiä tiedostoja.
Miten saisi kerralla näppärästi uudelleennimettyä nuo kaikki .txt-filut vaikka .log -päätteisiksi (puun juuresta lähtien siten että nimi muuttuisi kaikista haaroista) ?

Siis hetkinen... mutta sait kummatkin näytöt kiinni? :D

Mikä ohjain tarkalleen?

Näyttöjen havaitseminen et tarkoita oikeastaan mitään mun mielestä, vaan sun pitää valita että laajenna työpöytä toiselle näytölle.

Jep, sain näytön kiinni koneeseen, mutta kun näytön laittaa päälle ilmoittaa se "No signal detected". Ohjain on ATI Radeon HD 5570. Lisäksi tuo ATI catalyst control center ei tunnista kuin yhden näytön koneessa.

Ongelmana olisi Windows7 ja tiedostojen uudelleennimeäminen. On olemassa hakemistopuu jossa on n kappaletta .txt-päätteisiä tiedostoja.
Miten saisi kerralla näppärästi uudelleennimettyä nuo kaikki .txt-filut vaikka .log -päätteisiksi (puun juuresta lähtien siten että nimi muuttuisi kaikista haaroista) ?
http://www.cairocubicles.com/desktop/extchanger

Jep, sain näytön kiinni koneeseen, mutta kun näytön laittaa päälle ilmoittaa se "No signal detected". Ohjain on ATI Radeon HD 5570. Lisäksi tuo ATI catalyst control center ei tunnista kuin yhden näytön koneessa.
Tuon pitäisi tukea jopa kolmea näyttöä... joten aika erikoinen on ongelma. Kokeile myös asentaa ATIn sivuilta uusimmat ajurit, Windows ei ehkä niitä tarjoa. Jos ne on jo...

Mietin juuri että johtuuko se sitten tuosta liittimestä? Meinaan, että kun ostin koneen, en saanut näyttöä heti näkymään, vaan minun piti asentaa koneen ja näytön johdon välille koneen mukana tullut välikappale eli tällainen:
dvi-to-vga-adapter.webp

Näytönjohto tohon siniseen kiinni ja tuo suurempi pää tietokoneeseen.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom