Tietokonemaailman tyhmien kysymysten kerho

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Timba79
  • Aloitettu Aloitettu
Avasin koneen niin oli muuttunu taustakuva siniseks että spywareja on koneella ja tyrkyttää jotain spyware ohjelmaa ja blablabla tekstiä lukee... eikä suostu aukasee task manageria että sais selville mikä prosessi sitä kiussaa. Pistin antimalwaren kyllä pyörimään tuossa äsken sille koneelle jos se löytäis ja poistais.

Otin netistä irti heti sen koneen kun näin ton matosen. Itestää oli tullu yön aikana vaikka kone oli kiinni. Oisko voinut tulla jostain sivulta?

Käyttis on windows7 ja pelkkä sen oma palomuuri on riittänyt viimeset 2 vuotta.:pano:

MITÄ TIEN? APuva.

Klassinen ongelma. Usein on niin että modeemi ei jaksa käsitellä reitittävän niin montaa yhteyttä kuin mitä uTorrent pukkaa.

Eli laske reippaasti uTorrent yhteyksien määrää. Modeemeissa on myös omia asetuksia.

Aja uTorrentista sen testi, joka löytyy options -> setup guide.

Ei pystynyt ajamaan testiä kun ei ollut lähellä olevaa testipalvelinta tai jotain sellaista se sanoi. Lähinnä ihmetyttää se että tuo ongelma tuli vasta ihan äskettäin, ennen on pystynyt ladata vaikka mitä ilman minkäänlaisia ongelmia nettiyhteydessä, mutta nykyään tuo ei sitten toimi ollenkaan.

Ei pystynyt ajamaan testiä kun ei ollut lähellä olevaa testipalvelinta tai jotain sellaista se sanoi. Lähinnä ihmetyttää se että tuo ongelma tuli vasta ihan äskettäin, ennen on pystynyt ladata vaikka mitä ilman minkäänlaisia ongelmia nettiyhteydessä, mutta nykyään tuo ei sitten toimi ollenkaan.
Firmware muuttaa montaa asiaa. Googleta modeemin malli + utorrent. Eiköhän joku muukin ihmetellyt.

Helpoin ratkaisu on yhteyden siltaus (ei varmasti jumitu), mutta siin on omat juttunsa.

Miten pääseekään vaikka sähköpostia ja salasanaa pistäessä alempaan "lokeroon" ilman hiirtä? Saamari kun päässyt unohtumaan.

Firmware muuttaa montaa asiaa. Googleta modeemin malli + utorrent. Eiköhän joku muukin ihmetellyt.

Helpoin ratkaisu on yhteyden siltaus (ei varmasti jumitu), mutta siin on omat juttunsa.

Tämä on kyllä aivan friikkiä, avasin tuon UTorrentin portin niin nyt toimii välillä netti ihan normaalisti ja välillä katkeilee kokoajan. Kai tuossa joku ongelma sitten on, mutta nyt kun lataukset tulee sen 1,5mb/sec ja netti toimii edes välillä samaan aikaan niin saa riittää.

Trnaja, tarkoitatko tabia?

Tämä on kyllä aivan friikkiä, avasin tuon UTorrentin portin niin nyt toimii välillä netti ihan normaalisti ja välillä katkeilee kokoajan. Kai tuossa joku ongelma sitten on, mutta nyt kun lataukset tulee sen 1,5mb/sec ja netti toimii edes välillä samaan aikaan niin saa riittää.
Nopeus ei niinkään merkkaa, eli sen rajoittaminen ei auta. Pitää laskea yhteyksien määrää. Eli options -> preferences -> bandwidth ja siitä välilehdestä kohta number of connections. Puolita vaikka jokaisen kolmen boksin arvo.

Portin avaaminen voi jotain jelppiä, mutta se ei ole se final ratkaisu.

Mulla on himassa normaali Microsoft Office, missa on vissiin yksi asennus viela jaljella (sen sai siis asentaa tyyliin kolmeen koneeseen ja olen laittanut kahteen). Voinko kayttaa tuota Officea talle Macille vai pitaako ostaa varta vasten Office for Mac? Toi mun on muistaakseni 2007-versio tms.

Mulla on himassa normaali Microsoft Office, missa on vissiin yksi asennus viela jaljella (sen sai siis asentaa tyyliin kolmeen koneeseen ja olen laittanut kahteen). Voinko kayttaa tuota Officea talle Macille vai pitaako ostaa varta vasten Office for Mac? Toi mun on muistaakseni 2007-versio tms.
Valitettavasti ei kyllä voi, erilaiset logiikat avaimissa.

Kyseessä kuitenkin sinänsä täysin eri ohjelmistot, esim. julkaisutahtikin eri. Eli ei se toinen avain sinänsä "oikeuta" siihen Mac versioon.

Jos löytyy opiskelijastatusta jotain kautta, niin halvin vaihtoehto: http://www.microsoft.com/finland/mac/office-academic
Itse juuri ostin PC puolen vastaavan opiskelijaversion, tosin se maksoi jo huimat 81€ koska otin vielä englanninkielen kielipaketin mukaan.

3 kpl M-Nutrition Anabolic Overdrive 6 kg

Orange - Sweet berry - Rasberry kiwi

-25%
Valitettavasti ei kyllä voi, erilaiset logiikat avaimissa.

Kyseessä kuitenkin sinänsä täysin eri ohjelmistot, esim. julkaisutahtikin eri. Eli ei se toinen avain sinänsä "oikeuta" siihen Mac versioon.

Jos löytyy opiskelijastatusta jotain kautta, niin halvin vaihtoehto: http://www.microsoft.com/finland/mac/office-academic
Itse juuri ostin PC puolen vastaavan opiskelijaversion, tosin se maksoi jo huimat 81€ koska otin vielä englanninkielen kielipaketin mukaan.

Tata vahan pelkasinkin :(
Loysin tallaisen. Office for Mac vajaa £40. Voikohan toi olla totta ? Vaittaa, etta tiettyjen koulujen opiskelijat saisivat alennusta...

Edit. Googlasin ton firman. Nakojaan ihan rehellinen mesta. Tilaan varmaan suosiolla tuolta, koska hinta on noin halpa ja oma koulukin loytyy listasta.

Tata vahan pelkasinkin :(
Loysin tallaisen. Office for Mac vajaa £40. Voikohan toi olla totta ? Vaittaa, etta tiettyjen koulujen opiskelijat saisivat alennusta...

Edit. Googlasin ton firman. Nakojaan ihan rehellinen mesta. Tilaan varmaan suosiolla tuolta, koska hinta on noin halpa ja oma koulukin loytyy listasta.
Juu, niin sä olit siellä Englannissa.

Yritin ettiä oliko suoraan Microsoftilta Academic tarjous britteihin mut ei tullu vastaan.

Tää mun murhekryyni kone tekee nyt uutta oiretta. Pelatessa pelejä, tai asentaessa niitä yms. ohjelma lakkaa yhtäkkiä toimimasta ja tulee tää "not responding" viesti kun taskmanagerista katsoo. Jos on tarpeeks nopeana ja ehtii sulkea sen taskmanagerin avulla, ei mitään ongelmaa vaan voi jatkaa koneen käyttöä. Jos se taas ehtii liian kauan olla tuossa not responding tilassa koko kone jumii ja täytyy resetoida. Onko tää nyt softapuolen vika?

Kiitti pojat!
Taidan tilata tuolta, koska halvemmalla tuskin saan sita ellen lataa laittomasti (ja sita en edes osaisi tehda, joten poissuljettu vaihtoehto).

Tää mun murhekryyni kone tekee nyt uutta oiretta. Pelatessa pelejä, tai asentaessa niitä yms. ohjelma lakkaa yhtäkkiä toimimasta ja tulee tää "not responding" viesti kun taskmanagerista katsoo. Jos on tarpeeks nopeana ja ehtii sulkea sen taskmanagerin avulla, ei mitään ongelmaa vaan voi jatkaa koneen käyttöä. Jos se taas ehtii liian kauan olla tuossa not responding tilassa koko kone jumii ja täytyy resetoida. Onko tää nyt softapuolen vika?
Voi moro... aika kone.

Toine emolevy olis aika hieno kokeilla, mutta en tiedä miten Windows tykkää kun niin iso komponentti vaihtuu.

Pelkästään pelatessa vois olla näyttis vaikka lämmöt ok, mutta asentaessa kyllä mun korvaan viittaa emolevyyn ja etenkin johonkin kovalevy ongelmaan. Ei välttis että kovo olis rikki, mutta kanava tms.

Kiitti pojat!
Taidan tilata tuolta, koska halvemmalla tuskin saan sita ellen lataa laittomasti (ja sita en edes osaisi tehda, joten poissuljettu vaihtoehto).
En kyllä laitonta jaksais enää harkita Officessa tai moisissa, liikaa ongelmia ja päivityksiä ei saa jne.

^joo, hermot tän kanssa alkaa mennä ihan justiin. Lyön ehkä koko paskan roskiin ja ostan opintolainalla uuden :D Alkaa olla kaikki niksit jo kokeiltu jos ei komponentteja ala vaihtamaan ja se ralli vie rahaa.

Toiminnanohjaus pikkufirmaan

Täällä kun tuntuu olevan alan ihmisiä enemmänkin niin kysyn seuraavaa.
Pikkufirmaan ollaan vaihtamassa toiminnanohjausjärjestelmää ja nyt on menossa toimittajien tarjonnan kartoitus. Olisiko jollain hyvää vinkkiä hyvästä softasta/toimittajasta? Kyseessä pieni tukku, asiakkaat b to b ja varastonimikkeitä muutama tuhat. Taloushallinto mennee uusiksi myös.
Tutuilta alan ihmisiltä on tullut joitakin vinkkejä ja Google on laulanut mutta jotenkin tuntuu että on vain pintaraapaisu.
Voi laittaa myös privaa ja jos sattuu olemaan ko tyyppisen toimittajan hommissa niin tarjoamaan vaan.

Onko noilla muistikammoilla merkitystä että onko esim 4*2gigan kammat koneessa vai 2*4gigan. Tai vaikka niin että koneessa alkuperäisesti on 2*2 ja siihen tyhjiin paikkoihin nakkaa 2*4g lisäksi.

Onko noilla muistikammoilla merkitystä että onko esim 4*2gigan kammat koneessa vai 2*4gigan. Tai vaikka niin että koneessa alkuperäisesti on 2*2 ja siihen tyhjiin paikkoihin nakkaa 2*4g lisäksi.
Vähempi on parempi. Periaatteessa 2x4 on parempi vaihtoehto, mutta ei se ero järkyttävä ole.

Voita nakata 2 viimeiseen paikkaan eri kokoiset kammat. Kunhan vain varmistat että aina saman kanavan parit on saman kokoiset.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom