Tietokonemaailman tyhmien kysymysten kerho

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Timba79
  • Aloitettu Aloitettu
Win7, ahaa okei no onpa hyvä tietää että noilla pärjää :) Siis DX9 pakettiakaan ei tarvi jos ei vanhoja pelejä pelaile? Uudemmatko niitä ei tarvitse vai asentavat itse 10 tai 11 mikä nykyään se onkaan jos siihen tarvis on?

Seiskassa on DX11 valmiina. DX9:ä ei tosiaan tartte kuin vanhempien pelien kanssa ja niistäkin monet sisältävät tarvittavat DX9 komponentit asennuslevyllä. Itse kuitenkin olen asentanut MS:n sivuilta sen kokonaisen DX9 setin, niin toimii sitten varmasti myös vanhemmat pelit kunnolla. Ja tietysti, jos kone ei ihan tehokkaimmasta päästä ole, niin monet uudetkin pelit pyörii paremmin DX9 modessa ;)

Köh köh, uus kysymys :D Availin tota pöytäkonetta ja irrottelin osia yms imuroin muutenkin kun pitkästä aikaa ajattelin laittaa sen toimimaan. Kuitenkin kun kytken virran päälle tuulettimet jäävät huutamaan täysillä kierroksilla, mitään piippauksia ei kuulu eikä näyttö aktivoidu. Missä ihmeessä voi olla vika?

Koskitko mihinkään?
Jos et, niin sitten ehkä kannattaa kokeilla A. pitää virrat kokonaan poissa hetken aikaa (siis niin, että edes johto ei ole seinässä) ja jos se ei auta niin B. nollata BIOS (helpoiten poistamalla se bioksen patteri, jos ei emolevyllä nollausnappia ole).

Köh köh, uus kysymys :D Availin tota pöytäkonetta ja irrottelin osia yms imuroin muutenkin kun pitkästä aikaa ajattelin laittaa sen toimimaan. Kuitenkin kun kytken virran päälle tuulettimet jäävät huutamaan täysillä kierroksilla, mitään piippauksia ei kuulu eikä näyttö aktivoidu. Missä ihmeessä voi olla vika?
En tiedä missä vika on mutta itsellä tapahtunut tuo myös pari kertaa. Kone vaan kiinni ja uudestaan kokeilemaan, välillä oon pistänyt ihan niin että virtalähteestä erikseen virta pois hetkeksi ja sitten kokeillut uudestaan.

En tiedä missä vika on mutta itsellä tapahtunut tuo myös pari kertaa. Kone vaan kiinni ja uudestaan kokeilemaan, välillä oon pistänyt ihan niin että virtalähteestä erikseen virta pois hetkeksi ja sitten kokeillut uudestaan.

Tollahan se alko toimimaan, käytin kyllä virtaliittimet irti emosta vielä kertaalleen ja johan alkoi puhisemaan. Ois vaan mielenkiintoista tietää että mistä tollanen johtuu koska kaikki liittimimet oli kyllä varmasti kiinni kuten pitääkin.

Vpn?

Osaisiko joku kertoa mitä tarvitaan VPN yhteyden rakentamiseen toimiston ja kotikoneen välille? Käytössä OSX molemmissa päädyissä ja Welhon yhteydet. Onnistuuko itse, vai pitääkö palkata joku tekemään? Pitääkö palveluntarjoajalta tilata jokin palvelu / asetukset?

Tarvitset ainakin VPN-serverin asetukset ja oman tilin. Tässä jotain vinkkejä. Joku gurumpi saa kertoa mistä saat serverin tiedot ja käyttäjätiedot, ja miten tuo sitten käytännössä tehdään kahden koneen välille..

Edit: Täällä vielä lisää lukemista miten voi tehdä itse VPN-serverin.

Tarvitset ainakin VPN-serverin asetukset ja oman tilin. Tässä jotain vinkkejä. Joku gurumpi saa kertoa mistä saat serverin tiedot ja käyttäjätiedot, ja miten tuo sitten käytännössä tehdään kahden koneen välille..

Edit: Täällä vielä lisää lukemista miten voi tehdä itse VPN-serverin.

Hjälp :) Eikö kukaan osaa kertoa enempää?

Nettitikku (nokia cs-15) rupesi yhtäkkiä käyttämään tuota susipaskaa EDGEÄ joka on hidas ku saatana. Miten tuon saa vaihdettua takaisin niihin kunnollisiin yhteyksiin?

Ei ole tuollaista valintaa minulla. dna liittymänä. kaikki muut valinnat löytyvät, paitsi tuo, joka pitäisi valita :jahas:
Yhtäkkiä rupesi käyttää EDGEä?

Mokkulaa ei varmasti siirretty, edes 10cm, kun tuo tapahtui?

Näkyykö jostain ohjelmiston versio? Uusin on 2.10.0.

3 kpl M-Nutrition Anabolic Overdrive 6 kg

Orange - Sweet berry - Rasberry kiwi

-25%
Yhtäkkiä rupesi käyttää EDGEä?

Mokkulaa ei varmasti siirretty, edes 10cm, kun tuo tapahtui?

Näkyykö jostain ohjelmiston versio? Uusin on 2.10.0.

Ei siirretty, kone jököttää vakaasti samalla paikallaan.

Tänä aamuna rupesi taas käyttämään 3G:tä kuten ennenkin. En tiedä, kaitpa 3G:tä ei ollut silloin saatavilla :)

Ei siirretty, kone jököttää vakaasti samalla paikallaan.

Tänä aamuna rupesi taas käyttämään 3G:tä kuten ennenkin. En tiedä, kaitpa 3G:tä ei ollut silloin saatavilla :)

Oma mokkula tekee samaa paskaa usein sunnuntai-iltaisin. Menee Edgeen jolloin selaus on käytännössä mahdotonta, myöskään tuolla DNA:n ohjelmalla ei voi asetuksista valita yhtään mitään koskien sitä mihin verkkoon mokkulan tulisi liittyä. Suurin osa ajasta kuitenkin ollaan 3g:ssä tai HDSPA:ssa.

Nyt on testauksessa toi GlobesurfferIII. Kotona ainakin katvealueella toimii kuin 10meganen, täällä Oulussa taasen toimii 2 megasen nopeudella. Osaako joku selittää syytä?

Pitäisi tehdä nettiin taulukko, jota pystyy käyttämään useampi käyttäjä yhtäaikaisesti ja tehdyt muutokset päivittyvät reaaliaikaisesti kaikille käyttäjille. Käyttötarkoituksena olisi pistetaulukko, johon päivitetään useammassa eri paikassa tehtävien suoritusten pistemäärät ja niitä voisi kuka vain jatkuvasti seurata.

Pitäisi tehdä nettiin taulukko, jota pystyy käyttämään useampi käyttäjä yhtäaikaisesti ja tehdyt muutokset päivittyvät reaaliaikaisesti kaikille käyttäjille. Käyttötarkoituksena olisi pistetaulukko, johon päivitetään useammassa eri paikassa tehtävien suoritusten pistemäärät ja niitä voisi kuka vain jatkuvasti seurata.
Kaikille Google tili, ja sitten kirjoittajille/täyttäjille jaetaan Google Docs excel taulukko? Tuo on vielä siitä hassu että voi samaan aikaan editoida, ja näkee mitä toinen tekee.

Sen voi myös tehdä julkiseksi, jolloin vaan jaellaan linkkiä.

Tuttavan HP läppäri meni pimeäksi. Ku pistää virrat päälle niin ei pääse edes biossiin, boottailee vaan jatkuvasti 15s välein. Vissiin raudassa vikaa? HDD tai näyttis mennyt mäsäksi?

Tuttavan HP läppäri meni pimeäksi. Ku pistää virrat päälle niin ei pääse edes biossiin, boottailee vaan jatkuvasti 15s välein. Vissiin raudassa vikaa? HDD tai näyttis mennyt mäsäksi?
Huoltoon varmaan joutuu.

Kyllä sen pitäs käynnistyä vaikka näyttö olis hajalla. Samoin jos HDD olis rikki niin kyllä kuva silti tulee.

Emolevy tai suoritin vois olla, noi hajalla niin ei kyllä kuvaa tule.

Vähän nöyryyttävää kirjoittaa tällä foorumille, vannoin etten ikinä kysy mitään netissä... Mutta mulla on Thomson tcw770 modeemi, sen pitäisi toimia myös reitittimenä, eli siihen voi silloin lisätä verkkokovalevyn. Nythän on niin ettei modeemi tunnista kovalevyä. Ostin siis "tyhmän" kovalevyn, ilman verkko ominaisuutta, koska minullahan on reititin sitä varten. Kysymys on siis miten saan WD:n kovalevyn verkkokovalevyksi?

Vähän nöyryyttävää kirjoittaa tällä foorumille, vannoin etten ikinä kysy mitään netissä... Mutta mulla on Thomson tcw770 modeemi, sen pitäisi toimia myös reitittimenä, eli siihen voi silloin lisätä verkkokovalevyn. Nythän on niin ettei modeemi tunnista kovalevyä. Ostin siis "tyhmän" kovalevyn, ilman verkko ominaisuutta, koska minullahan on reititin sitä varten. Kysymys on siis miten saan WD:n kovalevyn verkkokovalevyksi?

Kytkit siis kovalevyn miten tuohon modeemiin? Jos siihen usb-paikkaan niin se on tarkoitettu vain firmwaren päivittämistä varten.

Tuollaisella perus sata-levy verkkokovalevyksi

Oon melko varmasti sokee, mutta en löydä millään, mistä saa uudessa amsn.ssä tuon saapuneiden viestien puheen pois. Eli tää koittaa enkuks vääntää noi viestit, jos ei satu kyseinen ikkuna olee just auki :E

Netti ei toimi, pleez halp :(

Äiti hommasi uuden Soneran nettiliittymän joka nyt pitäis olla päällä. Modeemissa palaa kaikki valot oikein, mutta netti ei vaan toimi ("Palvelinta ei löytynyt"). Modeemia on bootattu ja yhteyttä koitettu korjata ties kuinka monesti. Ipconfig näyttää ip-osoitteeksi 192.168.1.33 (jonka ilmeisesti pitäisi olla jotakin muuta?)

Onko tässä nyt muuta vaihtoehtoa kun soittaa helvetillisen kalliiseen ja varmasti muutenkin turhauttavaan aspaan?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom