Tietokonemaailman tyhmien kysymysten kerho

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Timba79
  • Aloitettu Aloitettu
Juu liittimet oli kyllä kiinni kaikki.

Toinen näyttö oli kivikautinen flattinäyttö VGA:lla ja toinen mihin kokeilin oli Full hd telkkari. Pitää ottaa kone itselle ja kokeilla omalla näytöllä ja katsoa mitä tapahtuu.

Mistähän saisi halvalla johtoja? Haussa olisi 7.5m hdmi-kaapeli, 7,5m uros-rca -> 2xnaaras-rca ja 7,5m kauitinkaapelia ilman liittimiä. Mielellään ostaisi yhdestä paikasta kaikki ettei tulisi posteja hirveästi. Myös Jyväskylässä olevia kauppoja saa ehdottaa !

Mistähän saisi halvalla johtoja? Haussa olisi 7.5m hdmi-kaapeli, 7,5m uros-rca -> 2xnaaras-rca ja 7,5m kauitinkaapelia ilman liittimiä. Mielellään ostaisi yhdestä paikasta kaikki ettei tulisi posteja hirveästi. Myös Jyväskylässä olevia kauppoja saa ehdottaa !

http://www.dealextreme.com/ Tuolta olen tilaillut. Liike sijaitsee Hong Kongissa ja postikuluja ei tule. Olen tilannut tuolta kaapeleita ja adaptereita, ovat toimineet kuten pitää huomattavan edullisesta hinnasta huolimatta.

Biltemasta irtoo piuhat huomattavasti halvemmalla kuin "alan" liikkeistä.

Nyt on kokeiltu omallakin näytönohjaimella. Ei kuvaa vieläkään. Eli nyt on kokeiltu dvi, hdmi ja vga. Ei mistään kuvaa. Tarkistin nippelien ja nappelien kiinnitykset ja hyvältä näytti. Ei voi jumartaa. Koneita varmaan sen ainakin 50 kasannut ja ikinä tullut moista vastaan.

3 kpl M-Nutrition Anabolic Overdrive 6 kg

Orange - Sweet berry - Rasberry kiwi

-25%
Nyt on kokeiltu omallakin näytönohjaimella. Ei kuvaa vieläkään. Eli nyt on kokeiltu dvi, hdmi ja vga. Ei mistään kuvaa. Tarkistin nippelien ja nappelien kiinnitykset ja hyvältä näytti. Ei voi jumartaa. Koneita varmaan sen ainakin 50 kasannut ja ikinä tullut moista vastaan.

Onko mahdollista testata toisen merkkisellä muistilla? Asuksen emolevyt on surullisen kuuluisia siitä, että ovat aika "ronkeleita" muistin suhteen.
Itsellä ollut kerran ihan vastaava case, eli kuvaa ei tullut, pelkät tuulettimet vaan pyöri. Syynä oli silloin muisti, joka kyllä speksien puolesta kävi, mutta oli Asuksen emon mielestä ilmeisesti väärää merkkiä...
Mulla oli onneksi silloin se emolevy sellainen, jossa oli ulkoinen näyttö, joka näytti boot prosessin vaiheet ja siitä kävi ilmi, että RAM testiin tökkäsi heti alkuunsa.

Eli itse lähtisin ekana testaamaan eri muisteilla ja mahd. kannattaa kokeilla myös vain yhdellä muistikammalla, jos joku niistä sattuu olemaan rikki (epätodennäköistä tosin).

Pitääkin piffaa kaverilta yhtä varmasti toimivaa muistia ja kokeilla jos tosiaan olisi tuosta kiinni että ei kelpuuta kyseistä kampaa. Kaikki tässä on oikeastaan jo poissuljettu mitä voin itse kokeilla paitsi jokin härö emossa tai muistissa. Prossusta nyt ei osaa sanoa, mutta ulkosesti kaikki pinnit täysin suoria jne.

Nyt menee hakuammunnaksi, mutta eikös tuo emo tarvitse kaksi kampaa toimiakseen?

Ei mun mielestä. Yhdellä toki jää dual channelin hyöty saamatta, mutta kyllä sen silti toimia pitäisi.

Niin pitäis toimia yhdellä kammalla. Kannattaa silti testata kahdella jos on mahdollisuus moiseen. Yksi ohje tulee viel mieleen. Otappa Jonski kaikki asemat irti koneesta myös sata kovalevyt. Mahdollinen master ongelma selviää sillä.

Testailen tossa viikon aikana kun saan kaverilta pari kampaa lainaksi, että futaisko niillä eri variaatioilla.

Noi asemat ja levyt olen ottanut pois ja testannut. Viimesin kokeilu oli emolla, prossulla, muistilla ja näyttiksellä vain.

Kiitoksia kovasti kaikille vinkeistä ja ohjeista! Sai ainakin monta mahollista ongelmakohtaa laskettua pois. Ilmoittelen lisää kun saan nuo muistit kokeiltua, että kuin kävi.

^^ Jos olet koneita kasannut, tiedät varmaan ne emolevyn jumper-capit(mitä ei saa poistaa)? Itellä ne aiheuttti ongelmia kasausvaiheessa:kuva ei tullu, usbit ei toiminu jne

^^ Jos olet koneita kasannut, tiedät varmaan ne emolevyn jumper-capit(mitä ei saa poistaa)? Itellä ne aiheuttti ongelmia kasausvaiheessa:kuva ei tullu, usbit ei toiminu jne

Näytti nuo olevan ainakin ihan reilassa mitä noita kattelin ku biossia nollailin ja tutkiskelin ettei oo mikää pikkuerhe ja piuha irti tms.

Tuosta listalta kun katsoo http://www.cpu-upgrade.com/mb-ASUS/M4N68T-M.html niin emo vaatii bios version 0204.

Onko mitään keinoa selvittää mikä tuossa nyt on ilman, että saan kuvaa näytölle? Luulisi, että suht tuore versio on kun emokin vain n.2vk vanha?

Luulisi, että suht tuore versio on kun emokin vain n.2vk vanha?

Emon biossin tuoreus se ongelman taitaa aiheuttaa. Toi prossu on vaan sen verran vanhanaikainen ettei tukea löydy. Koska kyseessä on boxsattu prossu niin se viel viittaa tuen puuttumiseen. Jos vilkaset tuota listaa, huomaat varmaankin noiden eri biossien soveltuvuuden eron prossun Rev. C2 ja Rev. C3 väliltä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom