Tietokonemaailman tyhmien kysymysten kerho

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Timba79
  • Aloitettu Aloitettu
Onhan mulla joo radeoni. club 3D hd 4870 512mb. Ja on tosiaan jossain vaiheessa tullu päivitettyä ajuritkin.
En vaan jotenkin tota osannu arvata ku aiemmin toimi samoilla asetuksilla ihan loistavasti. Mistäs löytää noita vanhempia vai mitä Pandakarhu teit ite asialle?

En mitään kummepaa, itellä kun on ensimmäisiä 4870siä, jossa on vikaa tuulettimessa. Eli pitää siis ite säätää nopeutta kun kone ei tajua.

Avaa Catalyst Control Center, mee siellä ATI Overdrive osioon, avaa se lukko ja sen jälkeen voit säätää manuaalisti tuuletinta. Se samalla näyttää lämmöt niin sieltä on hyvä vaikka alt+tabilla käydä tiirailee onko kyseessä juuri lämmöt vai mikä mättää.

Käytössäni on tällä hetkellä kaverin kasaama tehokas pelitietokone. Hintaa kertyi noin 1000€ kun se vuosi sitten kasattiin.
Nyt olen kuitenkin ajatellut että lopettaisin tietokoneella pelaamisen, samalla on ollut ajatus siitä että ostaisin läppärin sillä se olisi pelkkään surffailuun käytännöillisempi kuin mitä tämä nykyinen pöytäkone. Sitten tulisin siihen lopputulokseen että minulla olisi 2 tietokonetta eikä käyttöä kuin yhdelle.

Eli onko tämmöisellä itsekasatulla tietokoneella mitään jälleenmyyntiarvoa? Itse en noista "osista" tiedä juuri yhtään mitään, sillä annoin kaverille melkein vapaat kädet tuon kasaamiseen.
Ja jos tämmöisen saa myytyä niin paljonko se hinta suunilleen on mitä tuosta voi pyytää?
Verkkokaupasta tilasin nämä kyseiset "osat" 3.2.2010:

3990 Corsair TX750W TX-sarjan 750W ATX-virtalähde.Huipp
4081 Asus Crosshair III Formula 790FX AM3 ATX -emolevy.
9031 AMD Phenom II X4 945 -prosessori AM3 ja AM2+ -kant
13798 Telewell Wireless B/G/N USB 2.0 v2 - langaton sovi
15416 Kingston Valueram 4GB (2x2Gt) 1333MHz DDR3, CL9 -m
32739 Lian Li PC-A59 -tietokonekotelo ilman virtalähdet
34550 Western Digital VelociRaptor 150 GB SATA 3.0 Gb/s
38862 Samsung SH-S222A/RSMN musta/valkoinen/hopea DVD-po
49666 Asus EAH5770 Cu Core/2DI/1GD5/A ATI Radeon 5770 1G

Käytössäni on tällä hetkellä kaverin kasaama tehokas pelitietokone. Hintaa kertyi noin 1000€ kun se vuosi sitten kasattiin.
Nyt olen kuitenkin ajatellut että lopettaisin tietokoneella pelaamisen, samalla on ollut ajatus siitä että ostaisin läppärin sillä se olisi pelkkään surffailuun käytännöillisempi kuin mitä tämä nykyinen pöytäkone. Sitten tulisin siihen lopputulokseen että minulla olisi 2 tietokonetta eikä käyttöä kuin yhdelle.

Eli onko tämmöisellä itsekasatulla tietokoneella mitään jälleenmyyntiarvoa? Itse en noista "osista" tiedä juuri yhtään mitään, sillä annoin kaverille melkein vapaat kädet tuon kasaamiseen.
Ja jos tämmöisen saa myytyä niin paljonko se hinta suunilleen on mitä tuosta voi pyytää?
Verkkokaupasta tilasin nämä kyseiset "osat" 3.2.2010:

3990 Corsair TX750W TX-sarjan 750W ATX-virtalähde.Huipp
4081 Asus Crosshair III Formula 790FX AM3 ATX -emolevy.
9031 AMD Phenom II X4 945 -prosessori AM3 ja AM2+ -kant
13798 Telewell Wireless B/G/N USB 2.0 v2 - langaton sovi
15416 Kingston Valueram 4GB (2x2Gt) 1333MHz DDR3, CL9 -m
32739 Lian Li PC-A59 -tietokonekotelo ilman virtalähdet
34550 Western Digital VelociRaptor 150 GB SATA 3.0 Gb/s
38862 Samsung SH-S222A/RSMN musta/valkoinen/hopea DVD-po
49666 Asus EAH5770 Cu Core/2DI/1GD5/A ATI Radeon 5770 1G
Varmasti on arvoa tuolla. Siinä on hyvinkin laadukkaita ja high-end osia kuten esim. emolevy. Tuossahan on myös Kingstonin muistit joissa elinikäinen takuu, ja mulla on ollut mm. emossa, prossussa ja näytönohjaimessa 2 vuoden takuu Verkkokaupasta. Tsekkaa se Verkkokaupan kuitti, niin pystyt kertoo myynti-ilmoituksessa missä on vielä takuuta ja kuinka paljon.

Kyllä tosta pitäisi pikasella tutkinnalla yli 500€ irrota, jos multa kysyy. Olettaen että koko paketin saat myytyä. Paljonko yli 500€ niin en osaa sanoa. Tsekkaa ton MuroBBS:n komponentti ja konepaketti osion ketjuja niin rakentuu idea. Afterdawnin palstat varmaan auttaa myös.

Etkö näyttöä myy samassa, ja näppis/hiiri? Kuitenkin läppäriä olet hankkimassa, ja siin ois koko setti sulla sitten myytävänä. Entä Windows lisenssi, olettaen että on aito niin asenna uudestaan ja voit myydä käyttövalmiina?

Jos ei muuten onnistu, niin esim. MuroBBS:llä ostetaan osina aika tiuhaan erinäisiä kokoonpanoja. Tietenkin ensin yrittää jonkin aikaa koko settiä myydä.

Varmasti on arvoa tuolla. Siinä on hyvinkin laadukkaita ja high-end osia kuten esim. emolevy. Tuossahan on myös Kingstonin muistit joissa elinikäinen takuu, ja mulla on ollut mm. emossa, prossussa ja näytönohjaimessa 2 vuoden takuu Verkkokaupasta. Tsekkaa se Verkkokaupan kuitti, niin pystyt kertoo myynti-ilmoituksessa missä on vielä takuuta ja kuinka paljon.

Kyllä tosta pitäisi pikasella tutkinnalla yli 500€ irrota, jos multa kysyy. Olettaen että koko paketin saat myytyä. Paljonko yli 500€ niin en osaa sanoa. Tsekkaa ton MuroBBS:n komponentti ja konepaketti osion ketjuja niin rakentuu idea. Afterdawnin palstat varmaan auttaa myös.

Etkö näyttöä myy samassa, ja näppis/hiiri? Kuitenkin läppäriä olet hankkimassa, ja siin ois koko setti sulla sitten myytävänä. Entä Windows lisenssi, olettaen että on aito niin asenna uudestaan ja voit myydä käyttövalmiina?

Jos ei muuten onnistu, niin esim. MuroBBS:llä ostetaan osina aika tiuhaan erinäisiä kokoonpanoja. Tietenkin ensin yrittää jonkin aikaa koko settiä myydä.

Kiitoksia nopeasta vastauksesta.
Löytyy kyllä myös näyttö 24" BenQ syksyllä ostettu, mutta voi olla että se menisi pikkuveljelle. Pitää kokeilla selailla noita muita foorumeita ja tehdä jonkinlainen myynti ilmoitus.

Asun opiskelija asunnossa jossa on 100megan yhteys tarjottuna. Seinästä lähtee rj45 paikka. Pitääkö minun ostaa reititin vai mikä, että saan langattoman netin asuntooni?

Onko muilla ollut svnl sivujen kanssa pöpö ongelmia tänään, yrittää mennä sivulle niin alkuun näyttää että menee sitten yrittää ohjata jollekin "viruksen poisto" sivulle eli haluaisi ruveta lataamaan pöpöjä koneelle.

Onko muilla ollut svnl sivujen kanssa pöpö ongelmia tänään, yrittää mennä sivulle niin alkuun näyttää että menee sitten yrittää ohjata jollekin "viruksen poisto" sivulle eli haluaisi ruveta lataamaan pöpöjä koneelle.

Näyttää se jotain virusta tai haittaohjelmaa tunkevan koneelle, jotain joka naamioituu viruksentorjuntaohjelmaksi. Vissiin vanha Joomla! -CMS:n versio ja korkattu. Laitoin sähköpostia ja ilmoitin tapauksesta.

3 kpl M-Nutrition Anabolic Overdrive 6 kg

Orange - Sweet berry - Rasberry kiwi

-25%
En mitään kummepaa, itellä kun on ensimmäisiä 4870siä, jossa on vikaa tuulettimessa. Eli pitää siis ite säätää nopeutta kun kone ei tajua.

Avaa Catalyst Control Center, mee siellä ATI Overdrive osioon, avaa se lukko ja sen jälkeen voit säätää manuaalisti tuuletinta. Se samalla näyttää lämmöt niin sieltä on hyvä vaikka alt+tabilla käydä tiirailee onko kyseessä juuri lämmöt vai mikä mättää.

Joo ainakin nyt hieman helpotusta tuli asiaan, lämmöt oli aika korkeella. Kiitos paljon avusta!

Milläs soittimella porukka on tykännyt katella .mkv-tiedostoja? Kaikki HD-laatuiset leffat tuntuu meinaan olevan tuota formaattia
Itse suosittelen MPC HC, tai VLC. Mulla käytössä MPC HC.

Kokeile niitä ja aika vapaasti voi itse päättää sitten.

Oon laittanut graduuni Excelillä tehtyjä pylväsdiagrammeja, ja yhdessä niistä näkyy olevan otsikot väärin. Tällaisesta kuvasta siis on kyse:

image006.jpg

Väärin olevat otsikot ovat siis nuo vaakarivin pylväiden "nimet", jotka ovat pylväiden alla. Miten ihmeessä ne saa vaihdettua? Oon tehnyt nuo kuvat kolme vuotta sitten enkä sen jälkeen kamalasti ole Exceliä käyttänyt, joten on koko homma ihan unohduksissa...

Mikähän mulla on näytössä vikana kun kaikista ikkunoista (+oikeastaan kaikesta muustakin tässä näytöllä) jää tämmöset "jäljet" tms. tohon oikealle puolelle? Ei siis pelkästään ikkunoita vedettäessä vaan nuo haaleat viivat ovat esillä koko ajan. Näytön asetuksista en löytänyt kohtaa josta saisi korjattua.
Ei näy screenshotissa, tietenkään, siitä syystä heikko kuva. Kuvasta tajuaa kuitenkin hieman paremmin minkälaisesta ongelmasta on kyse:
7437336.jpg

Mikähän mulla on näytössä vikana kun kaikista ikkunoista (+oikeastaan kaikesta muustakin tässä näytöllä) jää tämmöset "jäljet" tms. tohon oikealle puolelle? Ei siis pelkästään ikkunoita vedettäessä vaan nuo haaleat viivat ovat esillä koko ajan. Näytön asetuksista en löytänyt kohtaa josta saisi korjattua.
Ei näy screenshotissa, tietenkään, siitä syystä heikko kuva. Kuvasta tajuaa kuitenkin hieman paremmin minkälaisesta ongelmasta on kyse:
7437336.jpg
Onko virkistystaajuus kohdallaan? Eli kokeile toista asetusta. Refresh rate englanniksi.

Toinen mahdollinen, kai, on että kulkeeko näytön johdon lähellä enemmänkin virtaa. Eli paljon virtakaapeleita tms..

7437336.jpg

Mieleeni tulee ensimmäisenä kanssa tuo virkistystaajuus. Oletko päivittänyt näytönohjaimen ajurit? Kannattaa myös nuo näytön piuhat tsekata. Onko kyseessä läppäri vai pöytäkone? Jos pöyttis ni onko kuinka vanha näyttö? Putkinäyttö?

Mistäköhän johtuu, että läppäri on hidas kuin tauti, kun akku on latauksessa? Silloin kun akku tulee täyteen, niin toimii ihan vikkelästi, mutta latauksen ajan törkeän hidas. Läppäri on pari vuotta vanha hp:n joku entertainment pc.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom