Tietokonemaailman tyhmien kysymysten kerho

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Timba79
  • Aloitettu Aloitettu
260€ ois tuo 7800GS. Mitä nyt on kenenkin mielestä rahastusta. Se että päivittää prossun, emon, muistit ja näytönohjaimen, vaiko pelkästään näytönohjaimen. Suorituskyvyn pysyen suurilta osin samana.

Tietysti pci-e maailmaan on jossain välissä siirryttävä. Ehkä ovat keksineet siihen mennessä taas uuden standardin ja taas päivitetään kaikki osat. :rolleyes:

Totta muriset, mutta tarkennetaan nyt vielä että puhe oli nopeimmista agp ohjaimista, eli käytännössä se 7800gs++ joka on 7900gt ytimellä, ja jos noita ei enää saa mistään niin edelleen nopein oli joku gainwardin korkeammilla kelotaajuuksilla oleva "normaali" 7800gs jolla oli hintaa lähemmäs 400.

Tuo 260 egee voisi nippa nappa itse vielä maksaa. Itse asiassa olenkin pohtinut mitä tehdä kun koneena on amd 3500 ja AGP 6800gt. Odottaako dx10 aikaa vaan suoraan.. ?
No, kellottuuhan tuo kortti heittämällä yli ultran taajuuksien, lisää hiukan käyttöikää.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tuo 260 egee voisi nippa nappa itse vielä maksaa. Itse asiassa olenkin pohtinut mitä tehdä kun koneena on amd 3500 ja AGP 6800gt. Odottaako dx10 aikaa vaan suoraan.. ?
No, kellottuuhan tuo kortti heittämällä yli ultran taajuuksien, lisää hiukan käyttöikää.

No sun tilanteessa en päivittäis näyttistä koska saisit sillä rahalla vaan pienen teholisäyksen. Kellota toi kortti tappiin ja alat säästellä rahaa uuteen kokoonpanoon. Ittellä kellotettu 6600GT ja on kyllä siinä ja siinä viittiskö päivittää tohon 7800GS..

miten saan tuon print scrn näppäimen toimimaan? Toimiiko se Windows98:ssa ollenkaan?

edit. oon kuullu et on tulossa uus windows käyttöjärjestelmä. pitääkö paikkansa?

miten saan tuon print scrn näppäimen toimimaan? Toimiiko se Windows98:ssa ollenkaan?

edit. oon kuullu et on tulossa uus windows käyttöjärjestelmä. pitääkö paikkansa?
Pitäisi sen toimia. Paina sitä, jonka jälkeen mm. paintissa saat ruudunkaappauksen näkyviin Ctrl+V yhdistelmällä.

Editttiin vastaus: Kyllä

Pitäisi sen toimia. Paina sitä, jonka jälkeen mm. paintissa saat ruudunkaappauksen näkyviin Ctrl+V yhdistelmällä.

Editttiin vastaus: Kyllä

ahhh joo kiitos, toimiihan se. oon ajatellu aina et siinä pitää tulla joku erilline ilmotus..

nii tänä vuonnako se käyttis tulee? milloha se ilmestyy?

Löytyykö jostain kattavaa prosessorien välisiä tehoja kuvaavaa taulukkoa/kuvaajaa?

Koneen päivitys on edessä jossain vaiheessa ja haluaisin verrata 2.8 GHz Pentium IV:sta nykyisiin prosareihin.

Löytyykö jostain kattavaa prosessorien välisiä tehoja kuvaavaa taulukkoa/kuvaajaa?

Suosittelen tutustumista Tompan hardware sivuun; http://www.tomshardware.com/

Sieltä esim. CPU alta löytyy kaikenmaailman prossutestejä laidasta laitaan.

Tän linkin takana hyvä vertailu eri prosessoreista Far Cry pelin testissä. Etsi omasi: http://www.tomshardware.com/2005/11/21/the_mother_of_all_cpu_charts_2005/page29.html

Siitä Table of Contents kohdasta (Benchmark results) voit sitten tsekata muita testejä; audio, application jne jne.

Kiitoksia. Pitänee odotella vielä, että näkee enemmän Core 2 Duo testejä.

http://www.tomshardware.com/2006/07/14/core2_duo_knocks_out_athlon_64/page16.html

Tuolta löytyy noita Core 2 testejä jos inspaa.

EDIT: Holy shitt!! Intelli JYRÄÄÄÄ!!

"First of all let me sort the facts: As soon as Core 2 Duo hits the market, it will...

* be the fastest x86 processor (both single and dual core models)
* make the Pentium D and all predecessors look like antiques
* be the clear choice for performance users despite its rather expensive price
* outperform the complete Athlon 64 family (X2 and FX) in all areas, including gaming, where AMD has traditionally been very strong
* consume less energy than other standard desktop processors
* transform the whole Intel platform from an energy-hungry beast to a reasonable solution"

Taidanpa tietää mikä on seuraava prossu mun kopassa ;) Varmaan hintavia mutta so not.

ONNEKS en vaihtanu Amd:n talliin vielä. Tuo Core 2 Duo E6600 maksoopi vähän päälle 300€ ja se on jo kaikkia tän hetken Amd prossuja nopeampi. :D
Sekä E6600 ja E6700 malleissa on 4 MB cache. Hinnoissa on eroa melkein 300 euroa. Mitenkähän hyvin E6600 kellottuu vai kellottuuko ollenkaan?

Sekä E6600 ja E6700 malleissa on 4 MB cache. Hinnoissa on eroa melkein 300 euroa. Mitenkähän hyvin E6600 kellottuu vai kellottuuko ollenkaan?

Ei selviä tosta artikkelista. "We could overclock Core 2 Extreme X6800 from 2.93 GHz to 3.46 GHz easily". Uskon että muutkin kellottuu kunhan hankii alle hyvän emon. :rolleyes:

Kai se pitää alkaa säästää rahaa tollaseen. Voi jo puhua kohtalaisesta tehonlisäyksestä nykyiseen P4 2,8GHz prossuun verrattuna, heh.

AMD Game Over! Hähähä! Ainakin hetkeksi. ;)

voiko bmp. kuvan muuttaa jpg:ksi?

ite käytän sellasta kun PhotoFiltre. En sitte tiiä oonko mä nii anus jätkä etten yksinkertaisesti osaa, mutta en ole ainakaan saanut bmp. kuvaa muutettua jpg:ksi

Kyllähän tuo jpg --> bmp-muunto onnistuu vaikka MS Paintilla. Ei nyt tehdä asioista liian vaikeita.
Mielenkiintoinen uutinen tuo Intel Core Duo! Suunnittelin AMD:n ostoa ihan tosissani, mutta nyt taisi muuttua suunnitelmat. 6600... :kuola:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom