Tietokonemaailman tyhmien kysymysten kerho

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Timba79
  • Aloitettu Aloitettu
Jep ihan perus muokaamista lomakuvista jne. Kone on liikkeen kasaama ja todellakin 3v takuulla ja liike tuossa aika lähellä joten jos ongelmia niin helppo kiikuttaa sinne. 580€ olis hinta valmiiksi kasattuna w7 + muut ohjelmat asennettuna.

Juu, ei se silloin paljoa parane tuosta kun tohon hintaan huoltotakuu, kasaus ja vielä Win 7. Yksinään nuo maksaa helposti 150€.

Silti, jos heikointa lenkkiä etsii niin mielestäni suoritin, kun ajatellaan että ei pelaa.

Kyllä mä lähtisin Asusta supportaamaan jos läppärin haluaa muttei omenamies ole. Imo tähän asti toiminut helvetin hyvin, yli puolivuotta ollut suht. kovassa käytössä myös pelejä pelatessa.

Siis Asus N61JA

En mä omppumiehenä ole itseäni pitänyt, mutta näköjään tässä alkaa vanhemmiten sortumaan helpommin. Heti kun tulee vakuutuksesta rahat tilille(huomenna tai ke), lähtee iMac tilaukseen. Olen säälittävä, helppo.

Miks kaikki selaimen lataukset tapahtuu ainoastaan silloin, kun liikutan hiirtä? Esim. pakkiksella oleva ufs banneri latautuu/päivittyy vain ja ainoastaan silloin kun liikutan hiirtä, sama homma jos koitan avata jotain tredii.

En mä omppumiehenä ole itseäni pitänyt, mutta näköjään tässä alkaa vanhemmiten sortumaan helpommin. Heti kun tulee vakuutuksesta rahat tilille(huomenna tai ke), lähtee iMac tilaukseen. Olen säälittävä, helppo.
Kannettava vaihtuu pöytäkoneeseen? :)

Miks kaikki selaimen lataukset tapahtuu ainoastaan silloin, kun liikutan hiirtä? Esim. pakkiksella oleva ufs banneri latautuu/päivittyy vain ja ainoastaan silloin kun liikutan hiirtä, sama homma jos koitan avata jotain tredii.
Tuosta jotain juttua, jos sulla on Firefox?
http://support.mozilla.com/en-US/questions/743870#answer-349

Yksi ehdotus on että jos lisäosia, starttaa Firefox safe modessa jolloin ne ei ole käytössä. Tuo on aina eka askel jos selain sekoilee ja on jo tyhjennetty välimuisti. Safe mode:
http://support.mozilla.com/en-US/kb/Safe+Mode

Joku myös latasi jotain todella isoa tiedostoa, kun latauksen lopetti ja restarttas selaimen ongelma katosi.

Kerkes jo unohtua koneen hankinta mutta nyt sitten paikallisesta cruzista tarjosivat seuraavaa konetta:
amd athlon II x2 250 3,0ghz
amd+kotelon tuuletin
Asus m4n68t
2*2g ddr3
Ati radeon hd4650
+ muut hilkkeet. 3vuoden takuulla sekä w7

Mikä on tuossa se heikoin lenkki jos en pelaa vaan surffaan netissä + joskus kuvien käsitttelyä/katselua. Tietenkin jokunen video kanssa tulee katsottua.

Koneen rakenne on hieman typerä ja hinta kallis suorituskykyyn nähden. Halpikset kannattaa melkein rakentaa integroidulla näyttiksellä mutta sinänsä käyttöäsi ajatellen tuossa ei varsinaisesti ole mitään huonoa. Kone jaksaa kyllä pyörittää kaiken tarvittavan ja toisaalta takuu on erinomainen.

Näin pääsi käymään. Kuitenkin pöytäkone + kannettava on tarpeellinen jossain vaiheessa, niin aloitetaan nyt sitten näin päin. MacBook Prohon kun esim varmasti tulossa taas isompaa päivitystä puolen vuoden sisään, iMaciin tuskin niin suurta.
Ihan fiksu veto, jos ei ole akuuttia tarvetta läppärille tai huomasi että seissyt pöydällä jonkin aikaa. Onhan tuo iMac kovin esteettinen, plussaa siitä. Pakko nyt sanoo väliin että itse en ostaisi, onhan se lähtöhinta kovin karu ;) Toisaalta, itse myös pelaan vielä, joten tarpeet hieman eri. Konsoleita kun en omista.

Koneen rakenne on hieman typerä ja hinta kallis suorituskykyyn nähden. Halpikset kannattaa melkein rakentaa integroidulla näyttiksellä mutta sinänsä käyttöäsi ajatellen tuossa ei varsinaisesti ole mitään huonoa. Kone jaksaa kyllä pyörittää kaiken tarvittavan ja toisaalta takuu on erinomainen.
Totta, meinasin sanoa samaa. Periaatteessa hyvä integroitu näyttis antaisi varaa vaikka sitten 70€ kalliimmalle suorittimelle (jonka taitaa tuo 4650 maksaa about), ja integroitu kuitenkin riittää videoihin, surffaamiseen ja kevyeen kuvankäsittelyyn. Muuuuutta, kyllähän tuo on pätevä jo, hintaansa.

Ei tule muuta mieleen, kuin että virransäästöasetukset on niin tiukat, että kone nukutetaan heti kun käyttäjä ei tee mitään.

Ihan fiksu veto, jos ei ole akuuttia tarvetta läppärille tai huomasi että seissyt pöydällä jonkin aikaa. Onhan tuo iMac kovin esteettinen, plussaa siitä. Pakko nyt sanoo väliin että itse en ostaisi, onhan se lähtöhinta kovin karu ;) Toisaalta, itse myös pelaan vielä, joten tarpeet hieman eri. Konsoleita kun en omista.

Näinpä. Itsellä ps3 niin eipä ole juuri koskaan tullut pcllä enää pelattua. Kallishan tuo on, mutta karvalakkimalli ei nyt kuitenkaan aivan mahdoton.

3 kpl M-Nutrition Anabolic Overdrive 6 kg

Orange - Sweet berry - Rasberry kiwi

-25%
Näinpä. Itsellä ps3 niin eipä ole juuri koskaan tullut pcllä enää pelattua. Kallishan tuo on, mutta karvalakkimalli ei nyt kuitenkaan aivan mahdoton.
Ei ole, ei siinä mitään. Ainakin se on tyylikäs, ja kyllä tuolla toimittaa kaiken muun hienosti paitsi pelaamisen. Juurikin se vaan, että jos PC ainoa pelialusta niin ei tuo silloin ole hinnaltaan järkevä komponentteihin nähden, ja tietenkin pitää unohtaa heti kärkeen Mac OS X soveltuvuus pelaamiseen (joka tosin paranee, kiitos osin Steam). Mut siis jos pelkästään kompentti <-> hinta suhdetta ajatellaan.

Anyway, varmasti mukava valinta kotikoneeksi.

Kerkes jo unohtua koneen hankinta mutta nyt sitten paikallisesta cruzista tarjosivat seuraavaa konetta:
amd athlon II x2 250 3,0ghz
amd+kotelon tuuletin
Asus m4n68t
2*2g ddr3
Ati radeon hd4650
+ muut hilkkeet. 3vuoden takuulla sekä w7
.

En muistanu sieltä liikeestä kysyä että toimiiko tuossa kunnolla jo se 64bit järjestelmä? Sekä toimiiko kaikki ohjelmat jo sillä jotka ovat esim mun vanhassa koneessa?

Mitä on sun vanhat ohjelmat?

Väitän että toimii kaikki ohjelmat (näin sanoo myös Microsoft itse, ja mulla toiminut kaikki), ja puhtikin riittää. 32-bit käyttöjärjestelmällä sulla olisi vain n3.2gb muistia käytettävissä.

Mitä on sun vanhat ohjelmat?

Väitän että toimii kaikki ohjelmat (näin sanoo myös Microsoft itse, ja mulla toiminut kaikki), ja puhtikin riittää. 32-bit käyttöjärjestelmällä sulla olisi vain n3.2gb muistia käytettävissä.

Office 2000, olympus master 2 jne. Eli lähinnä tarkoitan että kaikki ohjelmat toimivat ilman että niistä pitää etsiä netistä jotain 64bit versiota. Vaikka esim. zonealarm,antivir jne.
No eiköhän tämä arpominen ala olla tässä ja menen iltapäivällä ostamaan koneen. Sitten sunnuntaina krapulassa sitten asennan sen.

No tulipa viellä tyhmä kysymys lisää. Eli näytössä on tarra " works with windows vista" mutta eiköhän tuokin toimi myös w7?

Office 2000, olympus master 2 jne. Eli lähinnä tarkoitan että kaikki ohjelmat toimivat ilman että niistä pitää etsiä netistä jotain 64bit versiota. Vaikka esim. zonealarm,antivir jne.
No eiköhän tämä arpominen ala olla tässä ja menen iltapäivällä ostamaan koneen. Sitten sunnuntaina krapulassa sitten asennan sen.

No tulipa viellä tyhmä kysymys lisää. Eli näytössä on tarra " works with windows vista" mutta eiköhän tuokin toimi myös w7?
Zonealarm on ainakin turha kun seiskan saat. Sen oma Windowsin palomuuri on tarpeeksi, ellet nyt ole jo maksanut Zonealarmista ja käytä siitä jotain selaamiseen liittyviä featureita... itse siirtynyt myös antivirus ohjelmien puolesta täysin ilmaiseen Microsoftin versioon, eli Microsoft Security Essentials. Eli en asenna mitää muuta kuin tuon MSSE liittyen palomuureihin ja antiviruksiin.

Olympus Master toimii varmasti, se on mulla myös. Office 2000:sta sen sijaan on monia eri tarinoita, joillain ongelmia (oli koneella joitain uudempia Office trialeita) ja joillain ei. Outlook 2000 etenkin kusee mitä luin. Toki suosittelen kokeilemaan 2010 30-päivän trialia, onhan se koko käyttöliittymä uusittu radikaalisti (ribbon), mutta se toimii oikeasti paljon paremmin kun ne perinteiset. Jokainen tuntemani hetkenkään enempää uusinta (2007+) käyttöliittymää käyttänyt on täysin samaa mieltä. Tietenkin ymmärrän jos olet tuon ostanut (mutta ehkä jo palvellut sen 8 vuotta?), ja tottunut siihen ja haluat sillä jatkaa... ongelmia on tosin kerrottu myös Office 2000:sta Windows 7:n kanssa yleisesti (eli myös 32-bit), ja se ei ole tuettejun softien listalla.

Yleisesti kaikki 32-bit ohjelmat toimiii 64-bit Windows 7:ssa, koska Windows 7 64-bitillä on erillinen "kerros" 32-bit ohjelmille. Ajurit ovat eri asia, ne eivät toimi varmasti, eli jos esim. tulostimellesi ei ole 64-bit ajureita niin hankalaksi menee, mutta pitää muistaa että Vista 64-bit ajureita voi asentaa lähes huoletta.

Näyttö kyllä toimii takuuvarmasti myös seiskassa. :)

Edellinen ongelma ratkaistu. Sitten vähäpätöisempi eli miten saan synkattyy kellon oikeaan aikaan? Katon oikeen ajan, vaihan aikaa ja vähän ajan päästä kello on taas n. 3min edellä. Eikai se ny itestää voi vaihtaa sitä koko ajan.

Edellinen ongelma ratkaistu. Sitten vähäpätöisempi eli miten saan synkattyy kellon oikeaan aikaan? Katon oikeen ajan, vaihan aikaa ja vähän ajan päästä kello on taas n. 3min edellä. Eikai se ny itestää voi vaihtaa sitä koko ajan.
Siellähän on tietääkseni defaulttina että se synkronoi oikean ajan netistä. Sen saa pois päältä.

Siellähän on tietääkseni defaulttina että se synkronoi oikean ajan netistä. Sen saa pois päältä.

Päällä se on. Ajan ottaa kellonaika.fi sivulta. Outoo, jos ko. sivulla kello näyttää 2,5min vähemmän kuin tässä koneessa, vaikka sieltähän sen ajan pitäs tulla.

Mulla on käytössä Saunalahden kaapelimodeemi ja toi vehje on ruvennu vittuilemaan aika usein. Downstream ja upstream valot vilkkuu ja laite hakee jotain taajuuksia(?) eikä netti silloin tietenkään toimi. Ensimmäisen kuukauden aikana tota ei tapahtunu ku ehkä kaks tai kolme kertaa, mutta nyt on tehny paljon useammin. Saattaa kestää tunninki se vilkuttelu ennenku pääsee taas nettiin. Kysymys kuuluukin, että voiko tolle tehä mitään vai onko siitä vaan kärsittävä? Ihmetyttää, että mitä helvetin taajuuksia sen tarvii ees hakea, ei vanhan netin aikana mitää tommosta ollu..

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom