Tietokonemaailman tyhmien kysymysten kerho

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Timba79
  • Aloitettu Aloitettu
Mikä Windows 7:n versio se on?

Nyt sä otat erävoiton.

Oon täysin äimistynyt.

Tuolla lukee että tämä on Windows Vista Home Premium.

Upgreidasin tämän 1v vanhan läppärin W7:ksi heti, kun sain W7 päivitys cd:n postista. Kaupassa oli siis tarjous, että osta kone ja upgreidaa kone W7:ksi "ilmaiseksi."

n. 3kk sitten koneeni sekosi ja minun täytyi ajaa W7:n & Acerin jonkinlainen Windowsin palautusohjelmisto, joka oli rakennettu koneeseen valmiiksi. En siis tarvinnut boottidiskiä, eikä minun tarvinnut lainata ulkoista cd-asemaa. Koneessani ei siis ole CD-asemaa.

Nyt tässä onkin Vindows Vista? Kuinka tämä on mahdollista? :D Ilmeisesti se windows palautustoiminto palautti tämän takaisin Vistaksi, enkä ole asiaa edes tajunnut :D:D

Miten nämä voivat olla niin samanlaisia... Voi muakin haukkua tässä asiassa, mutta ei käynyt mielessäkään että tämä olisi Vista.

No asiasta kukkaruukkuun... Kuinkakohan Vistassa saa ko. ongelman ratkaistua? En jaksa nyt käydä päivittämään 7:aan, sillä en jaksa ajatella miten se luonnistuu ilman cd-asemaa yms.

Nyt sä otat erävoiton.

Oon täysin äimistynyt.

Tuolla lukee että tämä on Windows Vista Home Premium.

Upgreidasin tämän 1v vanhan läppärin W7:ksi heti, kun sain W7 päivitys cd:n postista. Kaupassa oli siis tarjous, että osta kone ja upgreidaa kone W7:ksi "ilmaiseksi."

n. 3kk sitten koneeni sekosi ja minun täytyi ajaa W7:n & Acerin jonkinlainen Windowsin palautusohjelmisto, joka oli rakennettu koneeseen valmiiksi. En siis tarvinnut boottidiskiä, eikä minun tarvinnut lainata ulkoista cd-asemaa. Koneessani ei siis ole CD-asemaa.

Nyt tässä onkin Vindows Vista? Kuinka tämä on mahdollista? :D Ilmeisesti se windows palautustoiminto palautti tämän takaisin Vistaksi, enkä ole asiaa edes tajunnut :D:D

Miten nämä voivat olla niin samanlaisia... Voi muakin haukkua tässä asiassa, mutta ei käynyt mielessäkään että tämä olisi Vista.

No asiasta kukkaruukkuun... Kuinkakohan Vistassa saa ko. ongelman ratkaistua? En jaksa nyt käydä päivittämään 7:aan, sillä en jaksa ajatella miten se luonnistuu ilman cd-asemaa yms.
Hahah, mulla oli epäilys mutta en uskaltanut kysyä kun joku voisi ottaa itseensä sellaisesta. :lol2:

Meinasin kysyä että ei kai koneessa ole tarra missä lukee Win 7 ready (tai capable) ja siinä onkin Vista. ;)

Noin siinä on käynyt. Se palautusohjelmisto teki juurikin kuten epäilit. Windows 7:n voi asentaa muistitikulta, jos joskus haluat asiaan perehtyä.

Eikö toi linkittämäsi kuvan kohta "group similar taskbar buttons" ohjaa sitä että ne ikkunat/ohjelmat yhdistyy taskbarissa?

Ei sen klikkaaminen auta mitään. Mikään noista ei auta mitään. Oon testannut niitä jo kymmenillä eri asetuksilla ja kokeilukerroilla.

Kaikki siis alkoi siitä, kun avasin koneen ja se ei lähtenyt käyntiin. Akku oli lopussa, laitoin virtajohtoon ja lähti pelittämään. Huomasin että noi taskbar buttonit on 3cm pituisina tuolla oikeassa laidassa ja pareittain. Jos haluaa siirtyä toiseen ikkunaan sieltä, niin täytyy painaa sellaista pientä alas-ylös painiketta, josta saa sitten buttoneita vaohdeltua ka klikattua.

Ei tässä ole mitään logiikkaa. Nyt jää koko taskbar täysin hyödyttömäksi. :D

Pitääkö W7:n asennuslevy siirtää usbille, jos uumoilee uudelleen asennusta?

Ei sen klikkaaminen auta mitään. Mikään noista ei auta mitään. Oon testannut niitä jo kymmenillä eri asetuksilla ja kokeilukerroilla.

Kaikki siis alkoi siitä, kun avasin koneen ja se ei lähtenyt käyntiin. Akku oli lopussa, laitoin virtajohtoon ja lähti pelittämään. Huomasin että noi taskbar buttonit on 3cm pituisina tuolla oikeassa laidassa ja pareittain. Jos haluaa siirtyä toiseen ikkunaan sieltä, niin täytyy painaa sellaista pientä alas-ylös painiketta, josta saa sitten buttoneita vaohdeltua ka klikattua.

Ei tässä ole mitään logiikkaa. Nyt jää koko taskbar täysin hyödyttömäksi. :D

Pitääkö W7:n asennuslevy siirtää usbille, jos uumoilee uudelleen asennusta?
En nyt kyllä vieläkään hahmota ongelmaa. Saatko kuvan? Print screen ja www.aijaa.com saa ladattua sen.

Nyt kuulostaa siltä että taskbar on niin täynnä et sulla on kaksi kerrosta siinä? Ainakin tuollainen nuoli on olemassa sellaisessa tapauksessa.

USB tikulta asentaminen ei nyt ihan yksinkertaista ole, mutta ei vaikeaakaan. Joskus liian iso tikku estää toimimisen, 4GB tikku taitaa olla perfect. Itse olen kerran asentanut tikulta, ja toisella kerralla homma kusi liian ison tikun takia (johon varmasti jollain ratkaisu).
Yksi ohje: http://www.intowindows.com/how-to-install-windows-7vista-from-usb-drive-detailed-100-working-guide/
Toinen ohje mutta suomeksi (mun mielestä hieman sekava tosin): http://blogit.tietokone.fi/ossi/2009/05/vinkki-asenna-windows-7-usb-muistitikulta/

Kaveri lähetti tärkeän tekstitiedoston joka on väsätty mäkillä ja mulla alla wintoosa. Millä ohjelmalla saisin käännettyä mäkin tekstitiedoston windowsin luettavaksi? meinaan ei perus wöörti tajunnu ainakaa mitään tosta koodauksesta.

Pientä edittiä.

Ongelma taitaakin olla että tiedosto on tyyppiä

application/octet-stream

vaikka koneiden kanssa on jonku verran tullu tehtyä nii tuo ei kyllä sano mitään. Enkä oikein googlen selityksistä tajunnu senkään vertaa muuta kuin että vika on lähettäjällä?

Viimeksi muokattu:
Kaveri lähetti tärkeän tekstitiedoston joka on väsätty mäkillä ja mulla alla wintoosa. Millä ohjelmalla saisin käännettyä mäkin tekstitiedoston windowsin luettavaksi? meinaan ei perus wöörti tajunnu ainakaa mitään tosta koodauksesta.
Featureissa ainakin lukee että voi kirjoittaa/lukea Macin tekstitiedostoja. http://www.editpadlite.com/

Pyydä sitä kaverias tallentaamaan ja lähettämään se tiedosto joko .pdf tai .doc tiedostona, molemmat onnistuvat pagesilla.

Ongelma taitaakin olla että tiedosto on tyyppiä application/octet-stream

Millä mac-ohjelmalla tuo on tehty? Et kai tarkoita koodauksella merkistökoodausta, s.e. esim. Mäntysalo näkyisi M=E4=ntysalo tai jotain vastaavaa?

MIME-tyyppi application/octet-stream tarkoittaa "yleinen bittimössö", ts. lähettäjäpää ei väitä tiedostolla olevan mitään tyyppiä. Kokeile vaikka täällä mitä tyyppiä Linux sen väittää olevan: http://mtl.uta.fi/linefeed/ Jos se on esim. MS-office, niin pitäisi aueta kun avaat ensin Wordin ja sieltä sitten file/open.

3 kpl M-Nutrition Anabolic Overdrive 6 kg

Orange - Sweet berry - Rasberry kiwi

-25%
Höm.... onko taskbar lukossa? Jos on, avaa lukko (right-click tyhjään kohtaan, ja siitä valikosta) ja vedä vasemmalle siitä firefox ikonin vasemmalta puolelta. Olisiko nyt käynyt niin että toi quick launch alue on kasvanut niin isoksi että se liiskaa kaiken noin pieneen tilaan oikealle. Pitäisi näkyä paikka josta vetää kun otat lukon pois.

Höm.... onko taskbar lukossa? Jos on, avaa lukko (right-click tyhjään kohtaan, ja siitä valikosta) ja vedä vasemmalle siitä firefox ikonin vasemmalta puolelta. Olisiko nyt käynyt niin että toi quick launch alue on kasvanut niin isoksi että se liiskaa kaiken noin pieneen tilaan oikealle. Pitäisi näkyä paikka josta vetää kun otat lukon pois.

Voi herranjestas. Koen uskomattominta häpeää, jota anonyymina verkossa vain voi kokea.

Ratkaisit toista päivää elämääni ja kortisolitasojani jo piinanneen ongelman.

Olet hieno mies! Ja minä olla tyhmä mies.

Kiitos! (onneksi tämä on tyhmien kysymysten kerho)

Löytyykö mistään sivustoja jossa voisi "koe kasata" uutta konetta itselle, vaihella komponentteja etc ja sitä myötä hinta näkys vieressä vielä :D

Voi olla että tarvii myydä/lahjoittaa vanha pöytäkone vanhemmille ja pitäisi alkaa miettimään uuden koneen sisältöä. Käyttöjärjestelmää en tarvitse ja budjekti olisi ~600e. Win7 löytyy levykkeeltä niin luultavasti pistän sen.. Lähinnä tulee pyöritettyä raskaita ohjelmia + perus musiikin kuuntelua/ netissä surffailua..

Vinkkejä otetaan vastaan ja mitä tulee huomioida nuissa komponentti hommissa..

Löytyykö mistään sivustoja jossa voisi "koe kasata" uutta konetta itselle, vaihella komponentteja etc ja sitä myötä hinta näkys vieressä vielä :D

Voi olla että tarvii myydä/lahjoittaa vanha pöytäkone vanhemmille ja pitäisi alkaa miettimään uuden koneen sisältöä. Käyttöjärjestelmää en tarvitse ja budjekti olisi ~600e. Win7 löytyy levykkeeltä niin luultavasti pistän sen.. Lähinnä tulee pyöritettyä raskaita ohjelmia + perus musiikin kuuntelua/ netissä surffailua..

Vinkkejä otetaan vastaan ja mitä tulee huomioida nuissa komponentti hommissa..
Itse heittelen vain tavaraa ostoskoriin eri kauppojen sivuilla, ja esim. Verkkokaupassahan voi tehdä monta ostoskoria.

Onko ~600€ pelkkään keskusyksikköön? Pelaatko mitään?

Onko ~600€ pelkkään keskusyksikköön? Pelaatko mitään?

Joo pelkkä keskusyksikkö, hiiret näppikset näytöt löytyy. Vähemmän tulee pelattua mutta saatta kai siitäki innostua vielä jossai vaiheessa, aina riippuen mite mokkula antaa myöten(eli harvoin :D). On muuten vähentynyt tuo netin katkominen kun hommas reitittimen.

Mietiskelin että mitkä on niitä tärkeimpiä osia ja mihin kannattaa kiinnittää huomiota. Kuulin töissä että joissain tapauksissa ei kaikki komponentit ei oo yhteensopivia(hidastavalla tavalla?) tai jotenkin sitte ymmärsin väärin.

Raskaimpia ohjelmia on nuo editointi ohjelmat ja niitä tulee aika paljon käytettyä..

Joo pelkkä keskusyksikkö, hiiret näppikset näytöt löytyy. Vähemmän tulee pelattua mutta saatta kai siitäki innostua vielä jossai vaiheessa, aina riippuen mite mokkula antaa myöten(eli harvoin :D). On muuten vähentynyt tuo netin katkominen kun hommas reitittimen.

Mietiskelin että mitkä on niitä tärkeimpiä osia ja mihin kannattaa kiinnittää huomiota. Kuulin töissä että joissain tapauksissa ei kaikki komponentit ei oo yhteensopivia(hidastavalla tavalla?) tai jotenkin sitte ymmärsin väärin.

Raskaimpia ohjelmia on nuo editointi ohjelmat ja niitä tulee aika paljon käytettyä..

Jimms pc sivuilta pystyy kasaamaan koneen mitenkä haluat. Kaikki komponentit eivät tietenkään sovi yhteen esimerkiksi lg775 kannalla varustettu prossu ei mene am2 kantaan.
Näyttis on tärkeä, samoin prossu, ramiakaan ei saa unoihtaa. :)

Osaisiko joku suositella läppäriä about näillä spekseillä tai linkittää johonkin vertailuun?
- Näyttö 13-14 tuumaa
- Prossuna jotain Atomia parempaa
- Akkukesto yli 4h.
- Hinta alle 700e
- Dvd-asema ei pakollinen
- VGA oltava. Mielellään myös HDMI
- Suhteellisen kevyt.

Kone tulisi pöytäkoneen ohelle kakkoskoneeksi ja mitään pelailua tai kovin raskaita ohjelmia en sillä käyttäisi.

Katselin tätä lenovon konetta vähän sillä silmällä. Onko tuosta mihinkään?

Osaisiko joku suositella läppäriä about näillä spekseillä tai linkittää johonkin vertailuun?
- Näyttö 13-14 tuumaa
- Prossuna jotain Atomia parempaa
- Akkukesto yli 4h.
- Hinta alle 700e
- Dvd-asema ei pakollinen
- VGA oltava. Mielellään myös HDMI
- Suhteellisen kevyt.

Kone tulisi pöytäkoneen ohelle kakkoskoneeksi ja mitään pelailua tai kovin raskaita ohjelmia en sillä käyttäisi.

Katselin tätä lenovon konetta vähän sillä silmällä. Onko tuosta mihinkään?

Tuohon hintaan saa kyllä paljon parempaakin esim : http://www.jimmspc-store.fi/tuote/X5DIE-SX151V
ASUKSELLA 2 vuoden takuukin. Näyttö on kyllä 15,4.

DAT kuvatiedoston avaaminen? Minulla on valokuvia, aikoinaan Nerolla poltettuna video-cd muodossa. Kuvia on täysi CD, jossa seassa muutama tärkeä valokuva. Ei onnistu kuvien avaaminen, joten jeesiä kaipaisi.

DAT kuvatiedoston avaaminen? Minulla on valokuvia, aikoinaan Nerolla poltettuna video-cd muodossa. Kuvia on täysi CD, jossa seassa muutama tärkeä valokuva. Ei onnistu kuvien avaaminen, joten jeesiä kaipaisi.
VLC Player kuulemma toistaa, pitää ehkä assosioida tiedosto VLC:n kanssa, eli right-click ja open with (use this program as default).

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom