Tietokonemaailman tyhmien kysymysten kerho

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Timba79
  • Aloitettu Aloitettu
Sanokas bittigurut, että olisiko tämä hyvä ostos? http://www.netanttila.com/webapp/wc...Id=19651&compartmentId=20152&categoryId=31151

Kun yleensä noita valmiita "markettikoneita" koneita haukutaan, ja kehoitetaan ostamaan osina ja kasaamaan ite, samalla rahalla parempi. Niin että saako tonnilla osina paremman kun toi? Ei ainakaan jimin pc storesta osunut silmään. Oli siellä 999€ koneita, mikä oli mun mielestä huonompi kun toi anttilan kone. Olenko oikeassa? Tohon jimin hintaan tulisi vielä lisäksi 169€ käyttöjärjestelmästä.
Ja onko tosa ATI Radeon HD5850 näytönohjaimessa DVI liitäntää, kun tossa ei sitä mainita. Kerrotaan vain vga ja hmdi liitännästä. Käsittääkseni tossa ei pitäisi olla edes vga liitäntää, vaan DVI ja HDMI, mitä netistä katsoin kuvahulla. Tarttisin meinaan HDMI ja DVI liitäntää. Ei taida anttila osata noita liittimiä tohon ilmoitukseen laitta oikein??

Kyllähän tolla koneella pärjää muutaman vuoden mutta muista että noissa pakettikoneissa prossut yleensä kerroinlukittuja jos kellostusta meinaat joskus harrastaa ja sitten jos joskus tarvetta esim. prussun vaihtoon niin joudut soittelemaan microsoftille ku winukka alkaa herjaamaan piraattikäyttiksestä kun pakettikoneen alkuperäinen kokoonpano muuttuu. Myös pakettikoneessa tuo "kotelo" tuskin maksaa powerin kera maks. 60€ kun taas kunnon esim. Antec koppa LAADUKKAALLA powerilla painii ihan eri sarjassa. Itse en tollasta acerin pönttöä kyllä ostais jos ois varaa valita. Kyllä tuossa ilmossa tuo vga juuri tarkoittaa DVI:tä.

Miksi mun Windows herjaa, ettei se ole muka aito? Olen ostanut läppärini verkkokauppa.com:sta ja siinä oli mukana tuo käyttis... Ei kai verkkokauppa.com ole kusettanut pistämällä epäaidon Windowsin koneeseen? Mitä tehdä? Soitanko verkkokauppaan, HP:lle vaiko Bill Gatesille?

Ai niin, käyttis on Vistan perkele.

Kyllähän tolla koneella pärjää muutaman vuoden mutta muista että noissa pakettikoneissa prossut yleensä kerroinlukittuja jos kellostusta meinaat joskus harrastaa ja sitten jos joskus tarvetta esim. prussun vaihtoon niin joudut soittelemaan microsoftille ku winukka alkaa herjaamaan piraattikäyttiksestä kun pakettikoneen alkuperäinen kokoonpano muuttuu. Myös pakettikoneessa tuo "kotelo" tuskin maksaa powerin kera maks. 60€ kun taas kunnon esim. Antec koppa LAADUKKAALLA powerilla painii ihan eri sarjassa. Itse en tollasta acerin pönttöä kyllä ostais jos ois varaa valita. Kyllä tuossa ilmossa tuo vga juuri tarkoittaa DVI:tä.
Unohtamatta sitä, että jos meinaa tulevaisuudessa päivitellä koneen sisältöä lainkaan, on nuo valmispöntöt hankalia alustoja siihen hommaan.

Heti kun pääsee torrentilla ~10megaan sekunnissa sisäänpäin niin tää valittaa levyn-ylikuormittumisesta. Kovo menossa paskaksi? Kai ny nopeampaakin latuuta pitäisi kestää

/Edit:6.5mt kun rajoittaa niin ei ala ylikuormittumaan. Mut onhan tää perseestä rajoitella kun kuitenkin maksan sata megasesta-yhteydestä..

Reilun kuukauden vanha postaus mutta vastataanpa nyt itse tähän.
Eli äsken u-torrentista poistin automaattisen välimuistin-hallinnan ja heitin ~1500mt arvon manuaalisesti. Jo alkoi pelittää! 11mt/s latasin juuri pari isompaa filua.:rock:

Eri asia on sitten hieman enemmän erikoistuneiden liikkeiden kasaamat kokoonpanot. Paras on tietenkin edelleen se että kokoaa itse, tai hankkii jonkin kaverin tekemään joka asiasta tietää.

Saisko win7 ohjauspaneelin jotenkin järkeväksi? Eihän sieltä löydä jumalauta yhtään mitään, velhoja ja wizardeja vaikka kuinka mutta siihen se jää. :D

3 kpl M-Nutrition Anabolic Overdrive 6 kg

Orange - Sweet berry - Rasberry kiwi

-25%
Saisko win7 ohjauspaneelin jotenkin järkeväksi? Eihän sieltä löydä jumalauta yhtään mitään, velhoja ja wizardeja vaikka kuinka mutta siihen se jää. :D

Ylhäältä löytyy View By ja sieltä valitsee Small Icons, joka on oletuksena Category

Onko olemassa yksinkertaista, hyvin toimivaa sähköpostiohjelmaa. Nyt on tullut vuosi käytettyä webmailia mutta sekin tuppaa tökkimään ja välillä jostain syystä viestejä jää matkalla. Aattelin sitten ottaa Outlookin taas käyttöön vaikkei innostakkaan mutta sepäs on tässä tänäänkin kaatunut muutamia kertoja. Kai nyt joku kevyt sähköpostiohjelma on olemassa mikä toimii hyvin. Mitään kalenteri yms ominaisuuksia en kaipaa...

Onko olemassa yksinkertaista, hyvin toimivaa sähköpostiohjelmaa. Nyt on tullut vuosi käytettyä webmailia mutta sekin tuppaa tökkimään ja välillä jostain syystä viestejä jää matkalla. Aattelin sitten ottaa Outlookin taas käyttöön vaikkei innostakkaan mutta sepäs on tässä tänäänkin kaatunut muutamia kertoja. Kai nyt joku kevyt sähköpostiohjelma on olemassa mikä toimii hyvin. Mitään kalenteri yms ominaisuuksia en kaipaa...

Thunderbird on palvellut hyvin, siitä kokeilemaan, ei maksa mitään: http://www.mozillamessaging.com/fi/

Ääni myös Thunderbirdille, käytössä jo vuosia.

Mikä syynä kun Opera 10.60 on käyny tekemään Pakkotoistolla sitä että lataa joka saatanan kerran sivun kahteenkolmeen kertaan peräkkäin ja sitten toimii...muilla sivuilla ei ongelmia...

Mikä syynä kun Opera 10.60 on käyny tekemään Pakkotoistolla sitä että lataa joka saatanan kerran sivun kahteenkolmeen kertaan peräkkäin ja sitten toimii...muilla sivuilla ei ongelmia...
Itse testasin heti, ja aivan sama tapahtuu mulle. Latasi sivun kolme kertaa kunnes pysähtyi, ja latasi aina kokonaan.

Yritin asiaa googlailla, mutta vastausta en vielä löytänyt. Tuntuisi kuitenkin olevan niin että uusin Opera käsittelee javascriptin onload (tms.) eventtejä vähän erikoisesti, eli lataa sivun valmiiks ja sitten kun tulee joki javascript trigger se lataa uudestaan.

Veikkaan että korjaavat tuon Operan puolelta, tuntuu enemmän Operan kuin vBulletinin ongelmalta vaikka ei muualla tapahtuisi.

Näkyisi olevan yuiloader-dom-event.js joka lataa moneen kertaa Operalla.

Ei se johdukaan mistään viasta. Syynä se että näkyy vain pakkiksella on se, että pakkis on nykyään aika hidas.

Löysin Operan asetuksista seuraavanalaista, eli menee -> Menu -> Settings -> Preferences -> Advanced välilehti -> Browsing -> Siellä asetus "Loading", sulla varmaan lukee siinä redraw after 1 second. Vaihda tuo esim. redraw after 10 seconds, tai jopa enemmän.

Tuon kun muutin, sivu ei enää lataa uudestaan ja uudestaan. Erikoinen ominaisuus tuo.

EDIT: Löysin jopa logiikaan tuossa. Eli, tuo uudelleen lataaminen johtuu siitä että kuvilla tai noilla bannereilla ei ole määritelty kokoa. Opera siis lataa sivun, sitten kun nuo bannerit tai kuvat latautuu se saa niiden koon, ja koska kokoa ei aiemmin ollut se lataa sivun uudelleen jossa nuo koot ovat oikein. Se että asettaa "redraw after 10 seconds", antaa aikaa Operalle selvittä noiden kuvien koon ja sivu ei piirry (periaatteessa se ei lataa) uudestaan.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom